Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 190

Ämne: Roland JD-800-tråden

  1. #61
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Appropå Chronologie och JD-800 förresten: jag misstänker starkt att det helt magiska, mäktiga überfeta leadljudet i Chronologie part 1 är JD-800 också, men helt genomdränkt av effekter. Jag har försökt luska reda på vilken synth det är ända sen plattan kom för över tjugo år sen, men aldrig lyckats. Vad tror ni? Det börjar 1:10 in i klippet:


    https://youtu.be/rTUDxRfNQUM

  2. #62
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Ahhhh... har stått och kranat JD-800 ett par timmar idag. Den kommer nog få en mer permanent plats i riggen. Den har i princip stått mot väggen sedan jag köpte den för några år sedan. Har bara haft igång den lite då och då och lekt med den. Den är ju väldigt digital i klangen med allt vad det innebär. Kall, vass och som iskristaller i världsrymden när man så vill. Varm och tjock när man är på det humöret. Skall se om jag kan spela in en demo någon dag.

  3. #63
    skummelkatt
    skummelkatt är inte uppkopplad
    skummelkatts avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Gillar man ambienta ljudmattor är ju JD800/990 helt sagolika. Väldigt varma och levande tycker jag och snygga att titta på.

  4. #64
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Någon som har provat att använda JD:n som masterklaviatur? Reglarna sänder väl iofs inte MIDI cc, men jag läste någonstans nån gång att detta gick att lösa på något sätt. Annars får jag hålla mig till min JP8k. Färre reglar, men funkar underbart som masterklav i övrigt...

  5. #65
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Jag skulle kunna köpa den enbart för reglarna - alltså fyfaan vad jag är trött på att dyka i menyerna på EMU VK-6 och Wavestation!
    En JP8 lär dröja innan jag får tag på, så en JD känns väldigt lockande just nu!

  6. #66
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran

  7. #67
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Tack!

  8. #68
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Tänkte bjuda på lite favoritpatchar från min JD-800! Patcharna är till mer än 80 procent mina egna, men jag var helt enkelt tvungen att ta med en del klassiker, helt enkelt för att de är klassiker. Samtliga effekter är JD:ns egna, inget tillagt i efterhand. Och flera av patcharna är faktiskt helt utan effekter... Skulle vara kul om nån mer av oss (fåtalet) JD-användare vill fylla på i tråden med egna favvoljud. Pippin? Någon annan? Även JD-990-folk såklart!

    https://soundcloud.com/mikael-gren-2/jd-800-egna-patchar-nagra-fabrikspresets-som-ar-lojligt-bra

  9. #69
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Vackra ljud där, ärade Padre. JD-800 har en funktion som saknas på många syntar - man kan skriva över presetljuden. Jag vet inte ens vilka ljud som är presets och vilka som är gjorda av förra ägaren. Så fort min studio är uppe igen så skall jag spela in några exempel på ljud jag själv har gjort

  10. #70
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Åh, vill ha en!
    Men det blir för många digitalsyntar. Ska jag släppa WS? Jag inser att JD:n inte kan ersätta WS, men reglarna kompenserar nästan för det... Då kommer jag i alla fall att börja skapa ljud, vilket jag inte orkar på WS.

    Synpunkter på byta WS mot JD?

  11. #71
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åh, vill ha en!
    Men det blir för många digitalsyntar. Ska jag släppa WS? Jag inser att JD:n inte kan ersätta WS, men reglarna kompenserar nästan för det... Då kommer jag i alla fall att börja skapa ljud, vilket jag inte orkar på WS.

    Synpunkter på byta WS mot JD?
    Låter lite tokigt men jag har en JD om du är sugen på byte!

  12. #72
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åh, vill ha en!
    Men det blir för många digitalsyntar. Ska jag släppa WS? Jag inser att JD:n inte kan ersätta WS, men reglarna kompenserar nästan för det... Då kommer jag i alla fall att börja skapa ljud, vilket jag inte orkar på WS.

    Synpunkter på byta WS mot JD?
    Du gillar ju hands on och gör du inga ljud på WS - it's a no-brainer, byt!

  13. #73

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Hur många har vi på 99:an då?

    Jag
    Padre
    DrKorg
    Emulator (sorry, hittar inte äe:et).
    synthjohan (även 990)
    akalenn
    Real Parakeet

    Nocolai?
    Olof b?

    Fler?
    Senast redigerat av Lordlondon den 2015-02-14 klockan 17:19. Anledning: fler

  14. #74
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Min JD stannar.. Jag läser tydligen dåligt på min telefon och trodde Erik G ville byta bort en VS, inte en WS. :S
    Fredagsvinet tar ut sin rätt!

  15. #75
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lordlondon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många har vi på 99:an då?

    Jag
    Padre
    DrKorg
    Emulator (sorry, hittar inte äe:et).
    Nocolai?
    Olof b?

    Fler?
    Pratar du om JD-ägare så har jag en 800 och en 990...

  16. #76
    akalenn
    akalenn är inte uppkopplad
    akalenns avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pratar du om JD-ägare så har jag en 800 och en 990...
    Har också en 800'a.

  17. #77

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Tänkte främst på jd-800 men 990 räknas ju också

    Mvh

  18. #78
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Jag har också en JD-800. Och en Wavestation.

  19. #79
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Har kört WS nu ett tag - den är ju helt galet skön! Får stanna. Men den är ju rätt så slim så den får trängas på höjden...

  20. #80
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har kört WS nu ett tag - den är ju helt galet skön! Får stanna. Men den är ju rätt så slim så den får trängas på höjden...
    Har du plats i ett rack så kan du ju skaffa en Wavestation AD eller SR.

  21. #81
    akalenn
    akalenn är inte uppkopplad
    akalenns avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Är det någon som har samma problem som mig tro?? Alla svarta tangenter "vickar" i sidled, precis som om om inte skulle sitta fast ordentligt. Roland U-20 har har samma tangenter så jag köpte en sådan som donator men den hade exakt samma problem visade det sig.... Har även bytt alla gummiringar som sitter på upphängningen till klaviaturen utan någon förbättring. Tips på vad jag kan göra?

  22. #82
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    He he he... jag har samma fenomen på min JD-800. En av de svarta tangenterna är värre än de andra. Dock fungerar den utmärkt.

  23. #83

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har också en JD-800. Och en Wavestation.
    Uppdaterat

    Mvh

  24. #84
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du plats i ett rack så kan du ju skaffa en Wavestation AD eller SR.
    Jag hade en AD ett tag just för att spara plats. Men jag använde den aldrig, eftersom den inte var lika "direkt" att använda som EX.
    Så jag bytte till EX. Igen.

  25. #85
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av akalenn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som har samma problem som mig tro?? Alla svarta tangenter "vickar" i sidled, precis som om om inte skulle sitta fast ordentligt.
    Jag tror det är nåt som de flesta 800:or har gemensamt. Det har dock inte orsakat nåt större besvär. Vet dock inte hur det ska kännas på en ny JD. Min hade sexton år på nacken när jag köpte den, så det är svårt att säga. Har däremot inte (än så länge) haft det klassiska problemet med aftertouchen som tycks drabba nästan alla JD-800:or. Jag har väl haft tur och fått ett bra ex...
    Senast redigerat av Padre den 2015-02-15 klockan 16:33.

  26. #86
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Kan den pålkranskagge?


  27. #87
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan den pålkranskagge?

    Fy fan för pålkranar.
    http://www.99musik.se/showthread.php...ight=P%E5lkran

  28. #88
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Är Strings-kortet värt 1500:- ?

  29. #89
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är Strings-kortet värt 1500:- ?
    Har undrat samma sak många gånger... Tydligen har vågformskortet bara 13 vågformer också. Men många verkar vara väldigt imponerade av det. Är faktiskt lite sugen.

  30. #90
    Tapper
    Tapper är inte uppkopplad
    Tappers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Padre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har undrat samma sak många gånger... Tydligen har vågformskortet bara 13 vågformer också. Men många verkar vara väldigt imponerade av det. Är faktiskt lite sugen.
    De verkar låta ganska coolt. 1500:- låter väl kanske mycket men jag antar att det beror på vilka andra ROMpler stråkar man har tillgång till om det är värt det eller inte.


    https://youtu.be/watch?v=2Z3dAw7jIOw

    Går det kortet att köra i en JD990 för övrigt? Jag har en JD990 med en kortplats "PCM CARD" som är tom för närvarande.

  31. #91
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Padre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tydligen har vågformskortet bara 13 vågformer också.
    Bara 7 st faktiskt. Och tre av dem är pizzicato...

  32. #92
    johandahl
    johandahl är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Helloj,
    Har en 990 med Vintagekortet.
    Fantastisk maskin men däremot suger det att inte kunna spela kortets patcher utan att kopiera dessa till burkens minne... ??!
    Det finns en del riktigt trevliga patcher på vintage som bara går att lite från en 990´a, men det visste ni ju redan...

  33. #93
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hade den kombinationen rätt nyligen och blev inte direkt inspirerad. Vintage-kortets patchar låter till största del precis som på JV-serien. Stenkorkat att man var tvungen att trixa med minnet i synten för att komma åt patcherna på kortet.

  34. #94
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade den kombinationen rätt nyligen och blev inte direkt inspirerad. Vintage-kortets patchar låter till största del precis som på JV-serien.
    Nedrans! Jag som hade hoppats på lite kompletterande, trevliga kvalitetsvågformer. Det låter ju definitivt inte som nåt att betala 1500 för, eller ens hälften av det priset. Jag tycker iofs man kan göra otroligt mycket med JD:ns befintliga vågformer, men efter tio år har jag börjat tröttna och vill ha lite nya inputs.

  35. #95
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja, men då kommer du ju gilla kortet så klart. Lite olika utgångsläge...

  36. #96
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Jag vill vara i dig, JD-800

  37. #97
    Nisse
    Nisse är inte uppkopplad
    Nisses avatar
    Senior
    Jag hade en under rätt många år men kände aldrig nån kärlek till den. Jag får nog säga att jag köpte den av lite småsentimentala skäl; när jag började lyssna på goatrans och sedermera techno på 90-talet verkade det som att ALLA hade den. Den var en generationspryl på samma sätt som Minimoogen och DX7 fast i mindre skala. Fantastisk att se på men ljud och featuremässigt ointressant, förutom filtret som var helt otroligt! Den kickade dock igång mitt intresse för 80/90-talsdigitaler. Bästa synteran någonsin IMHO

  38. #98
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fantastisk att se på men ljud och featuremässigt ointressant, förutom filtret som var helt otroligt!
    Tänk vad man kan ha olika smak... Visst kan den låta fullständigt daterad och hopplöst förlegad. Men rattad med varsam och smekande programmeringshand kan den vara en tidlös best. Förvisso begränsad i sin karaktär, så tillvida att dess repertoar är rätt smal. Men i genren rymdiga, svulstiga pads och luftiga, pulserande och episka texturer lirar den i en klass för sig. IMHO förstås Visst är många nyare synthar ena riktiga baddare på komplexa och mäktiga padsharmonier, men jag hävdar envist att det finns en dimension i JD-800:s sound som är helt säregen och gör den till vad den är. Jag tänker att det inte är någon slump att allehanda musikaliska giganter envetet släpar med sig schabraket på gig planeten runt än idag...

  39. #99
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Jag är väldigt nöjd. Just de där "digitala" vågformerna vill jag ha. Som en WS med reglar.
    Men fler vågformer vill jag ha förstås.

    Är det nån här som har labbat med att använda PCM-kort-sloten som en ingång för externa samplingar?

  40. #100
    Nisse
    Nisse är inte uppkopplad
    Nisses avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Padre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk vad man kan ha olika smak... Visst kan den låta fullständigt daterad och hopplöst förlegad. Men rattad med varsam och smekande programmeringshand kan den vara en tidlös best. Förvisso begränsad i sin karaktär, så tillvida att dess repertoar är rätt smal. Men i genren rymdiga, svulstiga pads och luftiga, pulserande och episka texturer lirar den i en klass för sig. IMHO förstås Visst är många nyare synthar ena riktiga baddare på komplexa och mäktiga padsharmonier, men jag hävdar envist att det finns en dimension i JD-800:s sound som är helt säregen och gör den till vad den är. Jag tänker att det inte är någon slump att allehanda musikaliska giganter envetet släpar med sig schabraket på gig planeten runt än idag...
    Hm du talar så varmt om den så jag nästan ångrar att jag sålde den Jag ska faktiskt passa på att nämna att den var väldigt kul att spela på. Äras det som äras bör

  41. #101
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det nån här som har labbat med att använda PCM-kort-sloten som en ingång för externa samplingar?
    Funderar fortfarande på detta. Ska ev. koppla en logikanalysator till kortet och se hur samplingarna är allokerade på minnet. Hur avgörs hur lång samplingen är? Frågan är, ska jag ta med synten till jobbet eller låna hem analysatorn (får man säkert inte)?

  42. #102
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är Strings-kortet värt 1500:- ?
    För mig var det värt 1500 Kr. Det är inte antalet vågformer som avgör det utan hur bra det låter. Det låter verkligen riktigt bra (vissa patchar suger, man undrar hur de tänkte. . .men många patchar på kortet är så bra så kortet är värt det, tycker jag.

    Väldigt irriterande att Roland inte valde att lägga in de vågformerna i JD-990 ROM (på moderkortet).

  43. #103
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tapper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De verkar låta ganska coolt. 1500:- låter väl kanske mycket men jag antar att det beror på vilka andra ROMpler stråkar man har tillgång till om det är värt det eller inte.


    https://youtu.be/watch?v=2Z3dAw7jIOw

    Går det kortet att köra i en JD990 för övrigt? Jag har en JD990 med en kortplats "PCM CARD" som är tom för närvarande.
    Kortet är värt 1500 Kr tycker jag, oavsett vilka andra grejer man har. Det fungerar i JD-990 (som jag har).

  44. #104
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är väldigt nöjd. Just de där "digitala" vågformerna vill jag ha. Som en WS med reglar.
    Men fler vågformer vill jag ha förstås.

    Är det nån här som har labbat med att använda PCM-kort-sloten som en ingång för externa samplingar?
    Menar du till Korg?

  45. #105
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Nej, godtyckliga samplingar från någon fiffig mojäng in i JD-800 PCM-slot.

  46. #106
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, godtyckliga samplingar från någon fiffig mojäng in i JD-800 PCM-slot.
    Det vore något det!! Ungefär som SAM-1 till Korg

  47. #107
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Nä, nu är det dags att damma av tråden. Helt enkelt därför att världens snyggaste synth på denna bild återges med ett lyster och en glans som jag sällan sett. Så vacker. Så ouppnåelig. Så perfekt. Så JD.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	$T2eC16VHJF8E9nnC7ON5BQTL8Tho2g~~60_57.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	99,7 KB 
Id:	61526

  48. #108
    Zwopper
    Zwopper är inte uppkopplad
    Zwoppers avatar
    Veteran
    OM någon har en och vill byta mot en Nord Wave: http://www.99musik.se/showthread.php...-Roland-JD-800
    Passa på innan jag kommer till sans igen!

  49. #109
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Det var en synth som jag drägglade över i butik när den var ny. Har alltid gillat hand-on Synthar och denna var för mig väldigt hands-on med sina skjutreglage. Jag kunde skapa egna ljud utan att dyka i menyer och ställa värden med knappar. Wow!

  50. #110
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Zwopper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OM någon har en och vill byta mot en Nord Wave: http://www.99musik.se/showthread.php...-Roland-JD-800
    Passa på innan jag kommer till sans igen!
    Tro det eller ej... Men jag är i ett svagt ögonblick där jag eventuellt skulle kunna tänka mig ett sånt byte... Ska fundera lite till

  51. #111
    Zwopper
    Zwopper är inte uppkopplad
    Zwoppers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Padre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tro det eller ej... Men jag är i ett svagt ögonblick där jag eventuellt skulle kunna tänka mig ett sånt byte... Ska fundera lite till
    Fundera på!

  52. #112
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Zwopper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fundera på!
    Jag får nog ändå passa på denna. Den ligger aningen för nära min Blofeld i karaktär och nisch för att det ska kännas tillräckligt motiverat för mig att släppa min JD (som jag egentligen älskar på tok för mycket för att skiljas från). Men hoppas att du hittar en. Helt underbar maskin!

  53. #113
    Matteus
    Matteus är inte uppkopplad
    Matteuss avatar
    Senior
    Varning för den här red glue keys grejen bara!
    Har 15 kassa tangenter på min JD nu...
    Det sägs att Roland ersätter gratis mot fraktkostnad (?).

  54. #114
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Red glue..?

  55. #115
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Matteus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varning för den här red glue keys grejen bara!
    Har 15 kassa tangenter på min JD nu...
    Det sägs att Roland ersätter gratis mot fraktkostnad (?).
    Gör de?? Min JD-800 droppar inte rött lim, men min D-70 gör det

  56. #116
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Red glue..?
    http://www.soundonsound.com/forum/sh...?Number=623176

  57. #117
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Visste inte ens att det satt tyngder under tangenterna

  58. #118
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Rött lim-syndromet är ett välkänt (ökänt) problem på JD-800:an. Jag har nog haft tur eftersom jag aldrig sett röken av det däringa trista, röda (peppar, peppar)...

  59. #119
    Matteus
    Matteus är inte uppkopplad
    Matteuss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör de?? Min JD-800 droppar inte rött lim, men min D-70 gör det
    Min D-70 har en helt intakt klaviatur, till skillnad från vraket bredvid...
    Funderar på om det kan ha med lutningen i stativen att göra.
    Sedan jag vinklade JD:n 45 grader c:a så har tangenterna rasat allteftersom.

  60. #120
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Min D-70 har nått glapp så jag använder den inte nu...måste fixa den.
    Den står på golvet och det har börjat droppa rejält. Så det kanske inte har något att göra med vinkeln.

Liknande ämnen

  1. Goa / Psy-tråden
    Av Infra i forum Allmänt om musik
    Svar: 254
    Senaste inlägg: 2024-02-20, 09:11
  2. DJ-tråden
    Av Jätten i forum DJ
    Svar: 246
    Senaste inlägg: 2024-01-19, 19:37
  3. E-mu EOS-tråden
    Av PF i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 119
    Senaste inlägg: 2023-02-18, 20:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •