Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Protools 11 - De nya upgradepriserna..?

  1. #1
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran

    Protools 11 - De nya upgradepriserna..?

    Hej,

    Jag sitter och kikar på att uppgradera mitt Protools 10 till 11, eller 11 HD. Eftersom mitt 10 med tillköpt Complete Production Toolkit, inte Längre fungerar nu med Yosemite installerat.

    Så att:

    Priserna är HD 599 dollar eller 199 dollar för vanliga 11an.

    "
    Select this option to upgrade your copies of Pro Tools 10/11 and the Complete Production Toolkit to Pro Tools | HD 11. This upgrade includes a renewable annual upgrade and support plan that provides all future Pro Tools updates, upgrades, and priority help for one year from the time of activation (see below).
    "


    Har någon här koll på läget, är det uppgraderingar som är funktionsdugliga under längre än ett år. Jag undviker helst att betala 600 dollar igen Januari 2016. Eller är det Supporten som är "Annual". Och programvaran fungerar så länge som den kan funka på plattformen..?

    Anledningen till frågan är givetvis ekonomi, tycker man betalar för grejjorna om och om igen. Köper "toolkits"..etc.
    Och det att få det enklaste, och sättet att uppgradera.

    Det är inte utan att jag kikat på Nuendo, men där är prislappen på 15 000 kr.

  2. #2
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Undrar också lite över det här, men det måste väl framgå på avids site?

  3. #3
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Jag har uppdaterat till HD11 före den här prenumerationslösningen som är aktuell nu. Som jag förstår det så betalar du en årlig avgift för att i framtiden få ladda ner uppdateringar och få support. Jag hoppas innerligt att man inte måste betala för deras 11.2.x bugfixar men det kommer väl framtiden utvisa.

    Vad den årliga avgiften blir vet jag inte men iom att CPTK nu blivit en del av HD kan de säkert med att ta extra betalt. :S
    Senast redigerat av DrKorg den 2014-12-10 klockan 21:28.

  4. #4
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DrKorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har uppdaterat till HD11 före den här prenumerationslösningen som är aktuell nu. Som jag förstår det så betalar du en årlig avgift för att i framtiden få ladda ner uppdateringar och få support. Jag hoppas innerligt att man inte måste betala för deras 11.2.x bugfixar men det kommer väl framtiden utvisa.

    Vad den årliga avgiften blir vet jag inte men iom att CPTK nu blivit en del av HD kan de säkert med att ta extra betalt. :S
    Jo de vet att ta betalt.. :/ Jag har vad jag behöver i 10an med CPTK. Offline rendering är något som jag kör med ändå..
    Får se om jag skrider till köpknappen på 11an. Kan köra 10an på min PC, så det kan nog funka ändå.


    Ja framtiden får utvisa hur Avid bestämmer sig för. Det är lite nya tider på mjukvarufronten, det är uppenbart!

  5. #5
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kostar offline render extra?

  6. #6
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Ohh, är det liknande Waves Update Plan ?
    Idén kanske inte är så dum , men på den gamla goda tiden låg varje HD update på 2495:-ink moms typ och då var det ju fria uppdateringar så länge det inte blev en ny heltals version.
    Har en känsla av att Pro Tools och närliggande hårdvara inte går speciellt bra nu tyvärr. Jag är kvar på HD 10 i och med att jag fortfarande är skitnöjd med HD korten och kan ju även köra de moderna interfacen.

  7. #7
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kostar offline render extra?
    Nej,

    Men det finns inte med i PT10, den version jag äger nu.. och "en stor funktion för pt". Det finns förståss mer funktionalitet än så..
    Men för min del så är vanliga 11an ett nedsteg då jag exempelvis tappar min möjlighet att mixa i Surround, en funktion jag betalt en massa extra för i Complete Production Toolkit.

    Kollade Europriserna. Och 570 Euro att betala för att bibehålla systemet...Upp till 11HD då.

  8. #8
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ohh, är det liknande Waves Update Plan ?
    Idén kanske inte är så dum , men på den gamla goda tiden låg varje HD update på 2495:-ink moms typ och då var det ju fria uppdateringar så länge det inte blev en ny heltals version.
    Har en känsla av att Pro Tools och närliggande hårdvara inte går speciellt bra nu tyvärr. Jag är kvar på HD 10 i och med att jag fortfarande är skitnöjd med HD korten och kan ju även köra de moderna interfacen.
    Jag vet inte riktigt.. men det verkar så. Ja det har alltid varit dyrt med HD.
    Och Ja, det är bra att stanna kvar på det som funkar. Helt klart!

    Blev tvungen att uppdatera Mac'en pga annan mjukvara som behövde Yosemite.
    Jag har en PT10 PC också som jag är nöjd med och funkar bra..

    Skulle gärna uppgradera PT10 till PT11 och göra en uppgradering till HD sen. Men det verkar inte finnas någon path, för att gå från Vanliga PT11 > PT11HD utan Complete Production Toolkit. hrmf..!

    Tror man steker sin möjlighet att senare uppgradera till HD om jag skulle Go Native PT11.

    Jag nog får tuta vidare på PT10 med CPTK, och släppa tanken för stunden...

  9. #9
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej,

    Men det finns inte med i PT10, den version jag äger nu.. och "en stor funktion för pt". Det finns förståss mer funktionalitet än så..
    Men för min del så är vanliga 11an ett nedsteg då jag exempelvis tappar min möjlighet att mixa i Surround, en funktion jag betalt en massa extra för i Complete Production Toolkit.

    Kollade Europriserna. Och 570 Euro att betala för att bibehålla systemet...Upp till 11HD då.
    Ah, okej. ProTools verkar vara en märklig värld, men trivs ni, så :-)

  10. #10
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej,

    Men det finns inte med i PT10, den version jag äger nu.. och "en stor funktion för pt". Det finns förståss mer funktionalitet än så..
    Men för min del så är vanliga 11an ett nedsteg då jag exempelvis tappar min möjlighet att mixa i Surround, en funktion jag betalt en massa extra för i Complete Production Toolkit.

    Kollade Europriserna. Och 570 Euro att betala för att bibehålla systemet...Upp till 11HD då.
    Jag kör 11 hemma och 10 i skolan.
    Det verkar ärligt talat inte vara mycket man vinner på 11an. Jag skulle behållit 10 om surround mixning är något du använder.

  11. #11

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Måste erkänna att jag "älskar" 11:an jämfört med 10:an
    Vår maskin klarar av mycket mer än tidigare i 11, jämfört med 10.

    11:an är (enligt uppgift) totalt omskriven och det märks.
    Det kom ett julerbjudande om fri uppgradering fram till 2016 så det tog jag.

    Mvh

Liknande ämnen

  1. Sequencer för användning med MPD som interface
    Av Cable i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 15:45
  2. Användning av reverb
    Av Martin Pettersson i forum Effekter
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •