Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Nån som kör PT 11 med UA Apollo quad?

  1. #1
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior

    Nån som kör PT 11 med UA Apollo quad?

    Är på väg att uppgradera studion med ny mac, pro tools 11 med Universal Audio Apollo Quad
    Vad tror ni om det? Jag kommer endast att mixa på denna rigg så jag är mest intresserad av hur det egentligen står till med latencyn och sånt på riktigt? Också hur bra det funkar med UADpluggarna, måste jag köra med deras console eller kan man köra pluggarna som vanligt också?

  2. #2
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Det är inga problem att köra pluggarna direkt i Pro tools somvanligt. Däremot är prio ett att ha ett system med så lite latency som möjligt måste man välja bort UAD. Tycker man att pluggarna låter kanon får man kompromissa
    Sedan låter Apollos AD omvandlare grymt bra så det är ju en bra combo om man kan leva med lite latency.
    skall du bara mixa är Apollo väl inte helt klockrent? Du betalar för en massa ingångar , men du kanske har outboard som skall in i realtid?

  3. #3
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Jo lite outboard har jag och det kommer mer, har du nåt annat tips på interface?

  4. #4
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    Kör pt11 med pci. fungerar perfekt.

    Finns ju Live Mode eller va d heter som sänker latencyn, men drar på cpun istället. Tror dock d bara är ämnat för ett-två spårs tracking o inte fler grejer. Vill du köra flera kanaler in o köra låg latency med pluggar på är det ju det apollon e bygd för

    Vid bara mix borde väl inte latency spela nån roll alls?

    Pro tools har typ delay compensation per track har ja för mig? så man kan ställa in för varje enskild hårdvara om man ska skicka ut o tillbaka.

  5. #5
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Nej, kör Apollo, det är grymt. Om du kör thunderbolt kan man aktivera low latency mode.
    Jag har quad satellite på Pro tools 10 HD, fungerar bra men det är irriterande med latency om man kommer på att man vill lägga på en till MIDI synth eller något. Pro tools kompenserar ju för detta men det blir ju lag när man spelar på sin hårdvarusynth om man stoppat in ett gäng UAD pluggar i mixen. Fortfarande överväger ljud kvaliten på UAD pluggarna men skulle de finnas native hade det varit julafton.

  6. #6
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Kollat lite på apogee ensemble också men UA känns ändå roligare...
    Funderar på en imac quad i7 27" max RAM. Men vilken systemhårddisk är bäst nuförtiden för pro tools? Sen är det thunderbolt extern disk för audio antar jag!?

  7. #7
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Ssd disk är överlägset som system och projektdisk.
    En extern kan man ha till att lagra icke aktuella projekt på eller samplingsskivor o annat bös.

  8. #8
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Försöker förstå om en ny imac i7 funkar med pro tools 11 hittar bara info om imac 2013?

  9. #9
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Kan berätta att det funkar fint t om med en gammal mbox2 pro, osx 10.10 pro tools 11.3. Gött!

  10. #10
    perry
    perry är inte uppkopplad
    perrys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Får du det att Funka med outboard? Jag har suttit i två dagar och stångats med PT, Apollo och outboard. Blir tokig och säljer snart av burkarna. ...

  11. #11
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Asså jag har inte köpt apollon än, sorry för missförstånd, var lite otydlig, ville bara nämna att PT rullar fint t om med min gamla mbox2pro, inte hunnit koppla in nån outboard i den. Märkligt dock att det inte funkar för dig, det ska det väl ändå göra?!

  12. #12
    perry
    perry är inte uppkopplad
    perrys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Aaaa. Ok. Jag rekomenderar dock apollo. Swajnbra och rena preamps.
    Jo jag börjar fundera på att sälja av min outboard...

  13. #13
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Apollon får det bli när stålarna finns. Kontakta deras support ang att koppla in outboard?

  14. #14
    pangbrand
    pangbrand är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag kör Apollo 16 och det är ett köp jag aldrig ångrat. Grymt fina pluggar och helt perfekt att kunna tracka med pluggarna också, även då detta inte är intressant för dig kanske.

    Akta dig dock för att köra det via FW, är tyvärr lite buggigt, i alla fall för mig.

Liknande ämnen

  1. Universal Audio Apollo
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 11:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •