Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Numerology 4

  1. #1

    Redaktör

    Numerology 4

    Numerology är en modulär sequencer för OS X som nu med version 4 börjar snegla åt DAW-hållet.



    Version 4 innehåller många nyheter: 64bit-stöd, inspelning av automatisering, en inbyggd samplespelare, fler hårdvarukontrollers (Ableton Push och OHM RGB i tillägg till Novation Launchpad), OSC-stöd, med mera. Precis som med tidigare version kan Numerology styra både plugins och extern hårdvara.

    Numerology 4 Standard kostar $129, Pro $199, och uppgradering från version 3 kostar $39 fram till 27 december. Mer information finns hos Five12, inklusive en detaljerad lista över vad som är nytt.

  2. #2
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag har version 3 och använder rätt mycket. Sjukt kompetent, nästan för bra emellanåt. Lite som jag känner med Cirklon.
    Ska bli kul att testa nya version med Push.

  3. #3
    deleted user
    YES!!!

    Inte för att jag vet varför jag vill ha en uppdatering, men ändå.

    Numerology. <3

  4. #4
    pellen
    pellen är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har haft demot av Numerology 3 installerat några år och det är verkligen bra, men eftersom jag inte är proffs känner jag inte riktigt att jag kan motivera utgiften att köpa en licens (och pirata saker har jag blivit för gammal och bekväm för att krångla med). Synd att de inte har någon ännu billigare lagom cripplad version för oss snåla amatörer.

  5. #5
    Ewigland
    Ewigland är inte uppkopplad

    Senior
    Skaffade Numerology rätt nyligen och det är verkligen bra. Funkar fint för att få liv i softsynthar, t.ex. har logics inbyggda fm-synth blivit mycket roligare med en bra seq.

  6. #6
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Sög hem demon idag för att testa den som midi plugin i Logic X. Funkade inge vidare bra..
    Det är en massa moduler o grejer som inte funkar. Man kan inte ens routa cv =(

    Nån som testat?

  7. #7
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sög hem demon idag för att testa den som midi plugin i Logic X. Funkade inge vidare bra..
    Det är en massa moduler o grejer som inte funkar. Man kan inte ens routa cv =(

    Nån som testat?
    Det kanske är att den routar till en av sina egna syntar?
    Routa "cv" är riktigt enkelt i förra versionen och Live åtminstone.

  8. #8
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Ok för att förtydliga, detta händer bara i midi fx varianten av pluggen. Som audio unit funkar allt som förväntat.
    Har för mig att midi fx plugins skrivs i java el liknande, borde kanske testa o uppdatera det.

  9. #9
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Jag använder Num sedan många år och har kört Num4 i mer än ett halvår. Stabil. Körde betan live utan problem (och utan ångest). Jag har en Launchpad framme och med den är det kanonenkelt att tweaka olika patterns etc. och man behöver aldrig röra någon mus eller krafsplatta och inte ens titta på datorn. Ett instrument, med andra ord, och ett riktigt spelbart sådant.

    Det enda jag saknar är möjligheten att göra set-lists, dvs. att få Num4 att automatiskt ladda nästa projekt. Just nu måste jag dubbelklicka på nästa låt…


    Jag kommer på mig själv med att snegla på Schrittmacher och sådant med jämna mellanrum för jag gillar ju hårdvara men det slutar alltid med att jag fortsätter med Numerology. Som jag läste på något forum så är det ju till syvende och sist så att det nog inte finns något som Schrittmacher och Cirklon kan som inte Numerology kan, men till en bråkdel av priset.

    (Och här hukar jag mig för den flod av kastade ägg som jag misstänker kommer... )

  10. #10
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    HA!

    Jag uppdaterade java och flash och nu funkar midi fx pluginen i logic x!!!!!

    Lycka!

  11. #11
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    HA!

    Jag uppdaterade java och flash och nu funkar midi fx pluginen i logic x!!!!!

    Lycka!
    Grattis! Läskigt med alla skumma beroenden - styvt av dig att lösa det.

  12. #12
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av koenig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en Launchpad framme och med den är det kanonenkelt att tweaka olika patterns etc. och man behöver aldrig röra någon mus eller krafsplatta och inte ens titta på datorn. Ett instrument, med andra ord, och ett riktigt spelbart sådant.
    Jag jobbar mer än gärna med mus och skärm i det här fallet och tycker faktiskt att Numerology kommer bäst till sin rätt så. Nu är jag helt för att alla hittar sina modeller att jobba, men jag vill ändå flika in att det är ett sjukt bra instrument med mus också.

    och jag gillar hårdvara.

  13. #13
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Helvete!...

    Va fett de va då. Jag har varit på numerology en massa gånger förut men aldrig tyckt att det har funkat tillsammans med Logic.
    Nu känns allt som att det lirar superbt!
    Längtar nu till efter jobbet så jag kan pumpa modularet fullt me nummer.

  14. #14
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Köpte Numerology 4 Pro nu.
    Både Live och Cubase hänger sig så fort jag drar in en VST från Numerology.
    Kör jag Numerology som standalone funkar det däremot. Knas!

  15. #15
    SH-101
    SH-101 är inte uppkopplad
    SH-101s avatar
    Senior
    Jag har kört Numerology sen 1:an. Hade sjuka problem att få 3 PRO att funka på min nya dator, då den alltid tyckte att jag skulle auktorisera igen. Så jag lackade ur och har inte kört på länge nu. Kanske dags att uppgradera till 4:an helt enkelt ... gött!

  16. #16
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av SH-101 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har kört Numerology sen 1:an. Hade sjuka problem att få 3 PRO att funka på min nya dator, då den alltid tyckte att jag skulle auktorisera igen. Så jag lackade ur och har inte kört på länge nu. Kanske dags att uppgradera till 4:an helt enkelt ... gött!
    Jim skrev på sitt forum att han funderade på att byta licenssystem då det har varit en hel del problem med det. Min Num3 bråkade ibland men Num4 har skött sig bra (för mig i alla fall) men jag vet inte om det är för att han redan har bytt eller om eSellerate har skärpt sig.

  17. #17
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Någon som vet hur många datorer man får installera N4 på? Skulle vara soft att dra på den på min andra burk också.

  18. #18
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som vet hur många datorer man får installera N4 på? Skulle vara soft att dra på den på min andra burk också.
    två

    (och om det strular kan man alltid mejla Jim)

  19. #19
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Cool! Tack för infon.

Liknande ämnen

  1. Five12 Numerology 3
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 16:43
  2. Numerology, Novation Launchpad och DAW?
    Av Dodac i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-26, 18:38
  3. Frågor om Five 12 / Numerology
    Av PF i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 22:20
  4. Numerology strul
    Av Nisse i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 16:49
  5. Numerology 2 sneak peak
    Av Volantiz i forum Övrig mjukvara
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 16:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •