Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 87

Ämne: Samköp av kassettduplikator - Fas 2

  1. #1
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran

    Samköp av kassettduplikator - Fas 2

    Sorry om det här är fel del av forumet för det här, skicka vidare isf är ni goa


    Det har tidigare kommit upp i någon/några trådar här att vi är några stycken som kanske kan tänka sig att gå ihop om en kassettduplikator. Allt är väldigt oplanerat i dagsläget och är inte säker på hur det ska gå till.

    Jag har ingen lust att vara spindeln i nätet men har funderat lite:

    - Vi letar upp en fin maskin i gott skick på ebay.
    - Vi delar upp kostnaden mellan oss och köper maskinen
    - Maskinen hamnar sedan hos någon som bor centralt i Sverige och har närhet till kunnigt folk vid ev strul (Någon av de större städerna med andra ord) alternativt är själv en hejjare på skiten.
    - Personen som har hand om maskinen får en summa vi alla kommer överens om för arbetet med att kopiera kassetterna.
    - Vi har ett begränsat antal "medlemmar", kanske max 10st som då har förtur att kopiera. Men vill personen som har hand om maskinen kopiera när det inte finns någon medlem som behöver den så står det den ansvariga fritt att göra så, egen tarif osv/alternativt tar vi in beställningar vars enorma vinst sedan delas ut till medlemmarna eller används för inköp av bättre grejer eller bärs
    - Den enskilda medlemmen står för frakt av tomkassetter till och från den som har ansvar för maskinen (tapeline är väl fortfarande bäst ? ) och underlättar så gott det går med hanteringen, dvs skicka i bra kartong som går att återanvända osv.

    -Vill någon sedan inte vara med mer så får personen i fråga ge bort sin plats/ansvar, alternativt "köper" vi ut denne, något vi får vara beredda på.


    Vi behöver kanske konsultera med någon som har koll på överföring från valfritt format till just kassett för bästa resultat men det är i skrivande stund ett senare problem kanske?

    folk som visat intresse just nu

    Batteriet
    trashkaiser
    enhalvkokt
    SteffeE
    palmyouth
    saaristo
    Interzone Inc
    oljud
    COSMIC60
    Segerfalk
    Jätten


    Är det väldigt många finns det ju inget som säger att det inte startas upp på fler ställen, att begränsa antalet har med att göra produktionen hanterbar för någon som kanske har ett liv och inte bara vill sitta och titta på snabbspolande band
    Senast redigerat av Batteriet den 2014-12-05 klockan 19:26.

  2. #2
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Bra! Jag startade en tråd med exakt samma titel exakt samma minut (hur ofta händer det?!), men jag tycker vi fortsätter i den här.

    Vem är bäst på kassettduplikatorer på 99?

  3. #3
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Haha great minds osv!
    Men ja, jag kan inte det minsta om det här men ställer gärna upp som kuttersmycke och mecenat

  4. #4
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Vid närmare eftertanke kan jag kanske tänka mig att jag har utrymme för en sån här pjäs i mitt hem. Jag har dessutom en del tid över till själva dupliceringen.
    Jag har däremot noll koll på resten.

  5. #5
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Ja alltså så här i början behöver vi kanske inte få all-in med det största och värsta systemet men tycker nog vi borde köra med en maskin/fler maskiner som kan kopiera fler än 3st åt gången? Tror ingen av oss kommer köra några dunderstora serier, vi kanske hamnar någonstans mellan 25-100st kassetter? Men svinbra SteffeE, Tyresö ligger ju rätt bra till, sthlm har väl duktiga tekniker/hjälp att få?


    Bra smygstart som går att bygga vidare på?
    http://www.ebay.com/itm/Sony-Audio-C...item4d273a6fee
    Senast redigerat av Batteriet den 2014-11-20 klockan 22:28.

  6. #6
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Är det inte förbjudet att inneha en sådan kopieringsutrustning? Omoraliskt att kopiera musik hörni.

  7. #7
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    SteffeE och Batteriet borde gifta sig.

  8. #8
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Alla tecken finns där!
    Haha ja, vi kommer självklart bara distribuera dom senaste hitsen på kassettsinglar!

  9. #9
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Vi blir förhoppningsvis sex st som gifter oss. Då kan vi flytta ihop och gemensamt sköta om vår kassettduplikator.

  10. #10
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    För mig är det viktigare med bra ljudkvalité än att kunna duplicera många kassetter på en gång som möjligt.

  11. #11
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteffeE Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För mig är det viktigare med bra ljudkvalité än att kunna duplicera många kassetter på en gång som möjligt.
    Absolut! Det är här problemet uppstår, lyssna inte på mig, kan ju inte ett skit om det här

  12. #12
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag fick tag på min SONY CCP-310 genom att lägga ut en annons på Vend. Så det kan vara värt att lägga ut en köpesannons.

  13. #13
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det är ju lockande men:

    1 jag vet inte hur ofta jag hade gett ut grejer
    2 jag har aldrig i mitt liv köpt eller lssnat på en köpt kassett, förutom typ tintin som barn

    Kanske låter någon som ger ut mer ta platsen. ELLer så kör jag kassett istället för soundcloud bara och lägger ut allt hela tiden!!

  14. #14
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Jag kan tänka mig att vara med i detta celebra kassettduplicerarsällskap.

    De av er som har varit hemma hos mig vet att jag har utrymme så det räcker och blir över (=eget dupliceringsrum ).
    Jag har också tiden och kunnandet. Och jag finns nära Stockholm. Så om det skulle vara brist på kassettdupliceringsmaskinsoperatörer är jag redo för tjänstgöring.

    ...plus att jag nog fått till mitt längsta ord här på 99an. ^_^

  15. #15
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan tänka mig att vara med i detta celebra kassettduplicerarsällskap.

    De av er som har varit hemma hos mig vet att jag har utrymme så det räcker och blir över (=eget dupliceringsrum ).
    Jag har också tiden och kunnandet. Och jag finns nära Stockholm. Så om det skulle vara brist på kassettdupliceringsmaskinsoperatörer är jag redo för tjänstgöring.

    ...plus att jag nog fått till mitt längsta ord här på 99an. ^_^
    Haha, ja det var inte ett dåligt ord!

  16. #16
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick tag på min SONY CCP-310 genom att lägga ut en annons på Vend. Så det kan vara värt att lägga ut en köpesannons.

    Ah najs, visste inte att du hade en såndär! Får man fråga när du köpte den och vad du betalade? Hade en annons ute men fick inget svar alls.

    Värt att nämna i sammanhanget ang porto osv, det funkar fortfarande utmärkt att skicka enstaka kassetter märkt med "blindskrift" med posten för att slippa porto. Jag har bara testat med kassett men kan tänka mig att tidningar och CDskivor funkar bra också.
    http://www.posten.se/sv/Kundservice/...indskrift.aspx

  17. #17
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan tänka mig att vara med i detta celebra kassettduplicerarsällskap.

    De av er som har varit hemma hos mig vet att jag har utrymme så det räcker och blir över (=eget dupliceringsrum ).
    Jag har också tiden och kunnandet. Och jag finns nära Stockholm. Så om det skulle vara brist på kassettdupliceringsmaskinsoperatörer är jag redo för tjänstgöring.

    ...plus att jag nog fått till mitt längsta ord här på 99an. ^_^
    haha vafan, du låter ju perfekt! Skriver upp dig på listan!

  18. #18
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah najs, visste inte att du hade en såndär! Får man fråga när du köpte den och vad du betalade? Hade en annons ute men fick inget svar alls.

    Värt att nämna i sammanhanget ang porto osv, det funkar fortfarande utmärkt att skicka enstaka kassetter märkt med "blindskrift" med posten för att slippa porto. Jag har bara testat med kassett men kan tänka mig att tidningar och CDskivor funkar bra också.
    http://www.posten.se/sv/Kundservice/...indskrift.aspx
    800kr inkl frakt. Så den dealen var rätt bra. Bra skick och allt. Var bara använd till att kopiera lite sagor en gång i tiden.

  19. #19
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju lockande men:

    1 jag vet inte hur ofta jag hade gett ut grejer
    2 jag har aldrig i mitt liv köpt eller lssnat på en köpt kassett, förutom typ tintin som barn

    Kanske låter någon som ger ut mer ta platsen. ELLer så kör jag kassett istället för soundcloud bara och lägger ut allt hela tiden!!
    Haha det är ett smalt format men det ges ut en jävla massa tycker jag, iaf inom vissa kretsar. Men skulle du vara intresserad så finns det ju isf iaf en grupp folk på 99musik som kan ta sig an uppdraget om lusten faller dig på Det här är ju mer en lite lätt taffs på läget, som det ser ut nu så skulle det ju funka oavsett om fler är intresserade!

  20. #20
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    800kr inkl frakt. Så den dealen var rätt bra. Bra skick och allt. Var bara använd till att kopiera lite sagor en gång i tiden.
    Bra pris! Och visst dyker dom upp ibland men tycker det tunnat ut på senaste tiden. Maskinerna som finns kvar ligger väl i lådor på skolor/organisationer, bortglömda i källaren eller på väg till tippen.

  21. #21
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra pris! Och visst dyker dom upp ibland men tycker det tunnat ut på senaste tiden. Maskinerna som finns kvar ligger väl i lådor på skolor/organisationer, bortglömda i källaren eller på väg till tippen.
    Ja fan, bara frakten kostade 300kr. Problemet är att många behöver service. Motor, tonhuvuden, osv.

  22. #22
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Hur har det varit med din, mycket strul?

  23. #23
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Jag har tid och utrymme men Göran verkar även ha kunnandet och det tycker jag trumfar över.

  24. #24
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Vad kan vi tänka oss att ge för en bra maskin? Upp till 800 spänn per skalle? Mer eller mindre?

  25. #25
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur har det varit med din, mycket strul?
    Har faktiskt bara kört den en gång än så länge. Gick fint. Nu har den stått still ett tag. Så hoppas den inte möglat ihop. Andra projekt kom i mellan mina planer för kassettsläpp.

  26. #26
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteffeE Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad kan vi tänka oss att ge för en bra maskin? Upp till 800 spänn per skalle? Mer eller mindre?
    Jag tänkte 500hundra men har egentligen ingen koll Väntar på någon som har det och som kan tala om vad vi behöver ha koll på!

    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har faktiskt bara kört den en gång än så länge. Gick fint. Nu har den stått still ett tag. Så hoppas den inte möglat ihop. Andra projekt kom i mellan mina planer för kassettsläpp.
    Sälj den till oss nu ditt skägg!

  27. #27
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    En femhunka lägger jag gärna för att vara med, men tycker också det vore bra för alla om andra kunde ge ut! I mån av tid såklart.

    - - - Updated - - -

    En femhunka lägger jag gärna för att vara med, men tycker också det vore bra för alla om andra kunde ge ut! I mån av tid såklart.

  28. #28
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Sälj den till oss nu ditt skägg!
    Skäggbulvanen säger nej! Men jag kan alltid köra någon mindre upplaga till dig om du vill? Om du skickar över mastertape och tomband. Eftersom den stått still ett tag kanske det kan vara bra med en mindre testupplaga för att se så något inte är kajko. Typ 5-20 ex. Så kan du se om du tycker det låter ok. Eller så hör du av dig näst du är i Stockholm så tar vi kaffe och duplicerar.

  29. #29
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Eller ok jag tänker över det lite till

  30. #30
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skäggbulvanen säger nej! Men jag kan alltid köra någon mindre upplaga till dig om du vill? Om du skickar över mastertape och tomband. Eftersom den stått still ett tag kanske det kan vara bra med en mindre testupplaga för att se så något inte är kajko. Typ 5-20 ex. Så kan du se om du tycker det låter ok. Eller så hör du av dig näst du är i Stockholm så tar vi kaffe och duplicerar.
    Det låter strålande! Som det ser ut nu kommer jag när kvinnan din har kalas så om inte annat kan vi ju försöka språka ikapp med ölen den kvällen

  31. #31
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter strålande! Som det ser ut nu kommer jag när kvinnan din har kalas så om inte annat kan vi ju försöka språka ikapp med ölen den kvällen
    Så du ska komma och sprida dålig stämning? Typiskt.

  32. #32
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Yepp, fick arbetsschemat idag och se på fan, LEDIG! Grattis till er!

  33. #33
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Bump! Det här är viktigt :-)

  34. #34
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja men jag är på. Skulle det blir så att jag inte använder den alls får jag väl sälja min andel. Antar att det inre går att göra en tejp i månaden ändå liksom!

  35. #35
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Vi kan ju sätta ett datum för det här, efter den första december så är intressekollen avslutad och jag hör av mig till de intresserade. För er som har vänner som vill vara med och som inte finns här, ge mig deras mailadresser innan dess så fixar vi någon lurt och finfint!

  36. #36
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Hej!
    Jag är gärna med på detta! Är än så länge ganska hemlig här på 99an men en del av er har stött på mig på soundcloud under namnet E.E.L.S. https://soundcloud.com/ekedalselektroniska

    Har ett tjugotal tomma tejper hemma som behöver kopieras, om jag lyckas fylla en c20tejp med något (o)vettigt vill säga...

  37. #37
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jag är på. Har kollat på detta själv ganska nyligen, men om kriteriet är att den skall stå nära 08 så är Helsingborg lite väl långt bort.

  38. #38
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Jag är på. Skulle verkligen upskata om tryckaren är lättmutad så att man kan få den till att levera några kassetband till en eller två butiker i sin stad mot ett sexpack + bensinpengar eller så.

    Om någon kan hitta statistik om kasettförsäljning i dag eller sitter på kunskap om hur distrubtionsnätverket för formatet ser ut numera så vill jag gärna vet mer om det.

    http://www.theguardian.com/music/201...ay-music-tapes

  39. #39
    Tram Trax
    Tram Trax är inte uppkopplad
    Tram Traxs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    En liten varning bara, nästan alla duplikatorer som läggs ut på ebay är rätt B. De flesta är gjorda för att kopiera talkassetter, tex den Sonyn som nån länkade till kopierar bara i mono och dess "frequency response" e mellan 50Hz och 10kHz bara. Sen kanske det räcker för er det vet jag inte men ville bara tipsa ifall ni inte visste

    Tror Sony-duplikatorerna som kopierar i Stereo har en 2:a i början av modellnumret.

  40. #40
    Tram Trax
    Tram Trax är inte uppkopplad
    Tram Traxs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Oj, infon jag gav er stod ju ebay-annonsen såg jag nu, så ni har säkert läst det, Sorry!

  41. #41
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är på. Har kollat på detta själv ganska nyligen, men om kriteriet är att den skall stå nära 08 så är Helsingborg lite väl långt bort.
    vi kan kanske dela. jag bor i malmö.
    men ska se övert iden.

  42. #42
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Tram Trax Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten varning bara, nästan alla duplikatorer som läggs ut på ebay är rätt B. De flesta är gjorda för att kopiera talkassetter, tex den Sonyn som nån länkade till kopierar bara i mono och dess "frequency response" e mellan 50Hz och 10kHz bara. Sen kanske det räcker för er det vet jag inte men ville bara tipsa ifall ni inte visste

    Tror Sony-duplikatorerna som kopierar i Stereo har en 2:a i början av modellnumret.
    Japp, verkar stämma: http://www.altei.cz/doc/130_CCP_Series.pdf Modellerna med en 2:a i början har också ganska begränsad bandbredd

  43. #43
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    http://www.tradera.com/item/301974/2...or-avhamtning-
    Kanske? Ska vara stereo vad jag förstår.

  44. #44
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Jepp, den är stereo.

  45. #45
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Sista bumpen innan jag sammanställer listan på vilka som är intresserade och jakten börjar!
    Som det ser ut nu vore det kanske bra om vi delade upp oss i två läger, typ götarna och svearna kanske

  46. #46
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Och battla???

  47. #47
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Mest DDD-produktion vinner – lite brus, massa diskant och luftig dynamik i extra bred stereo!

  48. #48
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Jag hoppas jag inte missat någon, isf hör av er så petar jag in er på listan i första inlägget.


    Okej, intresset finns iaf, jävligt skoj! Men hur går vi vidare? Interzone Inc, fortfarande intresserad av att vara maskinskötare nu när du ser hur många som är pepp? Känns arbetet hanterbart/genomförbart?
    Den frågan gäller väl oss alla, vad tror ni, behöver vi dela upp oss?

    Eftersom maskinerna ändå är rätt billiga och när vi är så många som delar på kostnaden så kan det ju vara rätt bra om vi har två st, typ en i Göteborg och en i Stockholm? Sen finns det säkert iaf en handfull andra tjommar i respektive städer som kan vara intresserade av att använda maskinerna.

    Har ni hittat några goa maskiner?


    Ordet är fritt!

  49. #49
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Haha, jag är på som 'maskinoperatör' Just nu har jag både tiden och platsen.

    Jag har kikat lite nu och då efter en apparat. Konstaterar att vi är elva pers som lägger ...vad sa vi...en femhunka var... så det borde inte vara ett problem att få till ett köp inkl frakt. Nu ska det bara dyka upp en apparat oxå.
    Och som nån skrev - vi måste passa oss så vi inte blir sittandes med en apparat avsedd att kopiera talkassetter med Tintins Äventyr.

  50. #50
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Jag är absolut fortfarande på! Instämmer med Interzone om priset. Kan gå lite högre för en sjysst maskin.

  51. #51
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator

  52. #52
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, jag är på som 'maskinoperatör' Just nu har jag både tiden och platsen.

    Jag har kikat lite nu och då efter en apparat. Konstaterar att vi är elva pers som lägger ...vad sa vi...en femhunka var... så det borde inte vara ett problem att få till ett köp inkl frakt. Nu ska det bara dyka upp en apparat oxå.
    Och som nån skrev - vi måste passa oss så vi inte blir sittandes med en apparat avsedd att kopiera talkassetter med Tintins Äventyr.
    Haha härliga tider, det låter strålande! Självklart får du lämpa över ev ansvar sen om det blir aktuellt men tyckte det lät som om du var helt rätt person för jobbet Ja, vi får väl ha en dialog här om vilken maskin som funkar bäst, jag kan inget om det tekniska och har egentligen inga större krav förutom att det låter bra!




    Om någon hittar något på ebay eller dylikt så langa upp länken här så kanske vi ska ta ett kollektivt beslut, vi kör allt eftersom folk är intresserade och har möjlighet att lägga pengar på. Har fullständig förståelse för att folk har plötsliga utgifter och inte kan vara delaktiga vid ev köp, så länge man kan informera om detta i god tid!

  53. #53
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    DP8an ser ju rätt intressant ut! Otarimaskinen (dp4050) är ju sexig som inredning men att behöva fixa master på rullband sätter kanske lite käppar i hjulen?
    Senast redigerat av Batteriet den 2014-12-05 klockan 21:59.

  54. #54
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den första är "untested" dvs trasig.
    Den andra verkar intressant.

  55. #55
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Jepp, himla trist att den första är otestad.
    Bara det faktumet att den går på rullbandsmaster är ju underbart! Men... det är ett jäkla åbäke att skicka, plus att vi vet som sagt inte vilket skick det är på den.

    Men ändå... fan vad fräck!

    ---
    Edit:

    Fan, läste på lite och... det vi ser är en DP-8-Z4 som har fyra enheter för inspelning. Den tar bara signalen från en DP-8-C3 som har tre för inspelning och en master.

    Så om vi inte hittar en C3 är det ingen vidare idé att köpa en Z4.


    ---
    Aarrrggh..! Så snublar man över detta:
    http://ebay.to/1Bm8aXG
    Senast redigerat av Göran den 2014-12-06 klockan 00:34.

  56. #56
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aarrrggh..! Så snublar man över detta:
    http://ebay.to/1Bm8aXG
    Alltså, jag gillar hur du tänker men har vi verkligen behovet? Det där är ju ett monstersystemet som vi kanske kan pynta för när vi är kända. Min, för ändamålet sparade 500hunka, hänger inte med

  57. #57
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Hej. jag har varit dålig på att kolla 99'an men vill bara säga att jag fortfarande på iaf.

  58. #58
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså, jag gillar hur du tänker men har vi verkligen behovet? Det där är ju ett monstersystemet som vi kanske kan pynta för när vi är kända. Min, för ändamålet sparade 500hunka, hänger inte med
    Ja nä, det var väl kanske att ta i- speciellt som vi inte lär behöva CD-duplicering.
    Men jag har i alla fall frågat om han kan tänka sig att splitta och bara sälja en Z4 och en C3. Det borde inte bli så in i norden dyrt.

  59. #59
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag är på!

  60. #60
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Nu har jag en direkt maildialog med säljaren om att köpa loss en Z4 och en C3.
    Under förutsättning att jag lyckas få till ett bra pris, är vi intresserade av dessa maskiner?

Liknande ämnen

  1. Samköp av FPGA-experimentkit, $50
    Av ZackZick i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 21:26
  2. Samköp Stora Buchlarattar
    Av dar303 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 23:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •