Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 272

Ämne: IOS 8

  1. #121
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    iPad 2 är drygt 3 år gammal. Inte 4-5 år. IPhöne har funnits i 7 år. Digitalkamera-användning på bred front firar 10 år ungefär. iMac har nått en ansenlig tonårsålder - 16 bast. Opererade med Mac OS 8. /tidslinjekonsulten

  2. #122
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nu testkört, tycker det flyter på bra på min tvåapadda
    Använder du iPaden till annat än att ha den som lökskärbräda då?

  3. #123
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Skit. Ios 8 fuckar ju upp Wifi totalt....
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1781815

    Har klurat som fan vad det var för problem med mitt nät hemma. Började googla och Ios 8 är
    problemet. Min ipad air funkar klockrent på tidigare IOS medans min 5S bromsar i safari upp till 10 sekunder och ibland
    tappat kontakten helt. Gäller alla online-appar.

  4. #124
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju en hel vetenskap att återställa en iPad med ett äldre OS. Jag har laddat ned både iOS 6och 7 men det är en zip-fil och har fanken får man den till en psws-fil som man kan läsa in via Itunes? De flesta som visar ur man återställer verkar utgå från att man har betaversionen av iOS8, och det har inte jag. Det är ju för fanken till och med lättare att bli av med AIDS än den här skiten.
    Du jobbar med "it" men vet inte hur man öppnar en zip-fil? :-o
    Hoppas jag förstått dig fel? :-)

  5. #125
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    99musik i ett fönster och Youtube i ett annat. Det knäcker iPaden fullständigt. Den låste sig. Jag kunde inte göra ett skit mer än att vänta. Till slut började det fladdra lite fönster och efter en stund lugnade den ned sig. Det är inte första gången den gör så efter iOS8. Nu har jag gjort en total nollställning av skiten, inte en enda applikation finns kvar i den. Hoppas den blir bättre nu. Gör den inte det så överväger jag starkt att kasta ut skiten. Man skal ju inte behöva sitta och bli irriterad på en produkt.
    Är glad att ios8 inte finns till iphone4 när jag läser det här...

    (ps om du ändå ska kasta den, kasta den hit! :-)

  6. #126
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skit. Ios 8 fuckar ju upp Wifi totalt....
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1781815

    Har klurat som fan vad det var för problem med mitt nät hemma. Började googla och Ios 8 är
    problemet. Min ipad air funkar klockrent på tidigare IOS medans min 5S bromsar i safari upp till 10 sekunder och ibland
    tappat kontakten helt. Gäller alla online-appar.
    http://gizmodo.com/why-your-ios-8-wi...ium=socialflow

  7. #127
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skit. Ios 8 fuckar ju upp Wifi totalt....
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1781815

    Har klurat som fan vad det var för problem med mitt nät hemma. Började googla och Ios 8 är
    problemet. Min ipad air funkar klockrent på tidigare IOS medans min 5S bromsar i safari upp till 10 sekunder och ibland
    tappat kontakten helt. Gäller alla online-appar.
    Min telefon har också strulat extra mycket med wi-fi sedan uppdateringen. Det plus att synkbuggen med itunes numer är löst (Det tog bara två år eller nåt), med tillägget att alla albumomslag försvunnit från telefonen, haha...

  8. #128
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Jag med flera har prövat allt. Det enda som hjälpte en aning so far är att ändra routern till att enbart köra WPA2.
    Gizmodo snackar bara skit. Alltid kört med den prylen avslagen. Att "resetta" router eller dylikt funkar inte heller.

    - - - Uppdaterad - - -

    Jag med flera har prövat allt. Det enda som hjälpte en aning so far är att ändra routern till att enbart köra WPA2.
    Gizmodo snackar bara skit. Alltid kört med den prylen avslagen. Att "resetta" router eller dylikt funkar inte heller.

  9. #129
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Att ändra till enbart WPA2 funkade bara en kort stund, nu är problemet tillbaka. Suck :-/

  10. #130
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Jag kan inte läsa eller ladda ner S.O.S längre

  11. #131
    nixpix
    nixpix är uppkopplad nu

    Senior
    Till alla som gillar big business. Min teori: Apple tycker det är dags att alla med Ipad 2 köper ny Ipad. Enklaste sättet är att släppa en tung systemuppdatering som gör den riktigt, riktigt långsam. Lägligt nog är det förmodligen snart dags för dem att släppa ny Ipadmodell också... Men först ser de till att kränga det kvarvarande lagret av Ipad 2 ett par tre hundra billigare till snåla "late adopters", som tror de gör ett klipp.

    Sjukt många som sitter med Ipad 2 därute. Fatta vilken omsättning! Köp aktier nu, Parakeet! Passa nu på att stödja kapitalismen och det planerade åldrandet.
    Senast redigerat av nixpix den 2014-09-24 klockan 00:03.

  12. #132
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Det blir nog en ny platta för mig men det lutar åt Samsung. Finns det andra vettiga alternativ?

  13. #133
    nixpix
    nixpix är uppkopplad nu

    Senior
    Sony ska släppa bl a en mindre platta i höst har jag hört. De brukar inte vara lika plastiga som samsung. Jag stod och vägde mellan ipad mini och samsung 8" tab3 för nästan halva priset av paddan. Känsla i material (inget-smäck-känslan) och retinaskärmen gjorde att jag valde paddan (fantastisk skärm). Bättre professor i också, nöjd med det kan jag säga. Har inte mycket till övers för Samsung. De är så plastiga och så har de sitt bloatware med samsungkonto och annat man inte vill ha och kanske inte kan få bort. Sony, däremot, de brukar tänka hyfsat klart. Och android... Tänk att bara kunna koppla den via USB till vilken dator som helst och spela upp en mp3 i datorn via den. Flytta filer hursom och hitta allt i plattan som om den vore ett USB-minne. Det där med att låsa mina grejer till viruset iTunes på just bara min dator, det är den stora nackdelen med iOS som jag ser det. Det kanske verkar konstigt, men jag blir sjukt provocerad av sånt. Jag menar, det är väl min padda, inte Apples? Jag har ju köpt den liksom. Anarkisten inom mig kokar vid blotta åtanken...och sen har vi den halvfejkade multitaskingen om man ska vara lite petig. Men android har ju lite nackdelar jämfört med iOS också, så det gäller väl att välja sina strider. Och i dagsläget hade jag valt iOS, förutsatt att man köper en av de snabbare plattorna.

  14. #134
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Ja, du förstår mig fel. Helt fel faktiskt. Jag vet tio exempel hur man öppnar en zipfil. Jag gjorde det även på jobbet en gång. Det är inte första gången du ifrågasätter min kompetens och hänvisar till mitt arbete "med IT". Jag ber att få klargöra två saker
    1: det jag gör hemma med mina datamaskiner har inte ett skit gemensamt med vad jag gör på jobbet.
    2: du vet inte smack om hur jag arbetar och med vad.
    3 (bonus): sluta blanda in mitt arbete i mina privata datorproblem.

  15. #135

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Robotruck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir nog en ny platta för mig men det lutar åt Samsung. Finns det andra vettiga alternativ?
    Just i fråga om uppdateringar känns ju kanske Android generellt inte som ett så värst mycket bättre alternativ än Apple och iOS…

  16. #136
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just i fråga om uppdateringar känns ju kanske Android generellt inte som ett så värst mycket bättre alternativ än Apple och iOS…
    Verkligen inte. Där kan man verkligen tala om kaos. Jag har haft en Androidtelefon som jag köpte då den var HTC:s precis nyutkomna flaggskepp. Beställde den första dagen den gick att beställa. Ett (1) år senare kunde jag inte uppdatera OS:et längre.

    Så även om det finns synpunkter om Apple och iOS, så är ju inte Android lösningen på det precis.

  17. #137
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nixpix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sony ska släppa bl a en mindre platta i höst har jag hört. De brukar inte vara lika plastiga som samsung. Jag stod och vägde mellan ipad mini och samsung 8" tab3 för nästan halva priset av paddan. Känsla i material (inget-smäck-känslan) och retinaskärmen gjorde att jag valde paddan (fantastisk skärm). Bättre professor i också, nöjd med det kan jag säga. Har inte mycket till övers för Samsung. De är så plastiga och så har de sitt bloatware med samsungkonto och annat man inte vill ha och kanske inte kan få bort. Sony, däremot, de brukar tänka hyfsat klart. Och android... Tänk att bara kunna koppla den via USB till vilken dator som helst och spela upp en mp3 i datorn via den. Flytta filer hursom och hitta allt i plattan som om den vore ett USB-minne. Det där med att låsa mina grejer till viruset iTunes på just bara min dator, det är den stora nackdelen med iOS som jag ser det. Det kanske verkar konstigt, men jag blir sjukt provocerad av sånt. Jag menar, det är väl min padda, inte Apples? Jag har ju köpt den liksom. Anarkisten inom mig kokar vid blotta åtanken...och sen har vi den halvfejkade multitaskingen om man ska vara lite petig. Men android har ju lite nackdelar jämfört med iOS också, så det gäller väl att välja sina strider. Och i dagsläget hade jag valt iOS, förutsatt att man köper en av de snabbare plattorna.
    Jag tror det är få som faktiskt använder iTunes med sina iOS-enheter numera, både Dropbox och iCloud går ju finfint att använda för att langa över filer fram och tillbaka och har fullt stöd i många appar. Visst, en omväg, men det har sina fördelar också.

  18. #138
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nixpix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Till alla som gillar big business. Min teori: Apple tycker det är dags att alla med Ipad 2 köper ny Ipad. Enklaste sättet är att släppa en tung systemuppdatering som gör den riktigt, riktigt långsam. Lägligt nog är det förmodligen snart dags för dem att släppa ny Ipadmodell också... Men först ser de till att kränga det kvarvarande lagret av Ipad 2 ett par tre hundra billigare till snåla "late adopters", som tror de gör ett klipp.

    Sjukt många som sitter med Ipad 2 därute. Fatta vilken omsättning! Köp aktier nu, Parakeet! Passa nu på att stödja kapitalismen och det planerade åldrandet.
    Det är en bra teori, men betänk detta. Ipad2 fanns att köpa ny från apple fram till detta event! Det gick att köpa nya ipad2 16gb med ios7 förinstallerat. Jag begriper inte heller.

  19. #139
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, du förstår mig fel. Helt fel faktiskt. Jag vet tio exempel hur man öppnar en zipfil. Jag gjorde det även på jobbet en gång. Det är inte första gången du ifrågasätter min kompetens och hänvisar till mitt arbete "med IT". Jag ber att få klargöra två saker
    1: det jag gör hemma med mina datamaskiner har inte ett skit gemensamt med vad jag gör på jobbet.
    2: du vet inte smack om hur jag arbetar och med vad.
    3 (bonus): sluta blanda in mitt arbete i mina privata datorproblem.
    Hehe när du väl öppnat zip-filen är väl det stora problemet att Apple drar tillbaka nycklarna som krävs för att en os-image skall kunna valideras och installeras med Itunes. Det sker tydligen bara ett par dagar efter att en ny uppdatering släppts. Kanske går det att komma runt med jailbreaking?

  20. #140
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe när du väl öppnat zip-filen är väl det stora problemet att Apple drar tillbaka nycklarna som krävs för att en os-image skall kunna valideras och installeras med Itunes. Det sker tydligen bara ett par dagar efter att en ny uppdatering släppts. Kanske går det att komma runt med jailbreaking?
    Nej, jailbreaking knäcker inte krypteringen. Tillåter bara root-access av systemet när det väl bootat.

  21. #141
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Om problemen fortsätter att hopas så kanske Apple sansar sig och tillåter alla äldre enheter att nedgradera

  22. #142
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag har förresten wi-fi problemet också på min iFån. 3G hela dan tills en patch kommer.

  23. #143
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om problemen fortsätter att hopas så kanske Apple sansar sig och tillåter alla äldre enheter att nedgradera
    Det kommer aldrig hända.

  24. #144
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är alltid några som kan få strul vid uppdatering, knappast ngt att gå i taket över. Brukar lösas snabbt. Para: Hackar lök på den & gör musik å spelar spel å surfar å ser på film å... så.

  25. #145
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just i fråga om uppdateringar känns ju kanske Android generellt inte som ett så värst mycket bättre alternativ än Apple och iOS…
    Därför man alltid bör köra en Nexus-enhet. Där garanterar de minst 18 månader åtminstonde

  26. #146
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, jailbreaking knäcker inte krypteringen. Tillåter bara root-access av systemet när det väl bootat.
    Jag har (givetvis) jailbreakat nästan samtliga mina ios-enheter och då har jag använt custom-ipsw och diverse programvaror hjälpt till (redsn0w, absinth, mfl). Kommer säkert dyka upp för ios 8.x också, bara att vänta

  27. #147
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Nu drar de tillbaka uppdateringen...

  28. #148
    saddox
    saddox är inte uppkopplad
    saddoxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Robotruck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir nog en ny platta för mig men det lutar åt Samsung. Finns det andra vettiga alternativ?
    Kanske overkill men på jobbet har vi HP Elitepad G900. Windows-platta. Japp, alla windows-applikationer funkar kalas. Man kan köra i "skrivbordsläge" så fungerar även de program som inte råkar ha färdigt för app-läge.

  29. #149
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Iphone5. Ios8.0.0.0.0. Itunes Match. Inga nedladdade låtar. Väljer genre. Väljer shuffle. Första låten spelas. Låt slut. Tyst. Nästa startar inte alls. Å så lite intermittenta problem med wifi, speciellt 5GHz.

    Skulle stannat kvar på sjuan.

  30. #150
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Förmodligen en tillfällighet, men sedan jag uppdaterat till ios8 så fungerar wifi BÄTTRE! Inte helt perfekt men bättre! Tidigare tappade jag wifi helt, och det tog tio minuter innan jag var på banan igen. Hände hela tiden, nu tappar jag wifi ett par sekunder lite då och då. En jäkla förbättring!

  31. #151
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av saddox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske overkill men på jobbet har vi HP Elitepad G900. Windows-platta. Japp, alla windows-applikationer funkar kalas. Man kan köra i "skrivbordsläge" så fungerar även de program som inte råkar ha färdigt för app-läge.
    Elitepad 1000 G1 och Lenovo Thinkpad 10. Fullfjädrade windowsmaskiner, fläktlösa. Lenovon laddar du med vanlig Micro-usb. Samma prispunkt som en ipad. 2014 är roligt

  32. #152

    Veteran
    Hoppas det kommer uppdateringar på appar och på IOS8 för det här är nog hittils den mest buggiga version av alla IOS8. Låsningar och trött wifi samt safarikrascher en mass.

  33. #153
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av saddox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske overkill men på jobbet har vi HP Elitepad G900. Windows-platta. Japp, alla windows-applikationer funkar kalas. Man kan köra i "skrivbordsläge" så fungerar även de program som inte råkar ha färdigt för app-läge.
    Får jag kolla in, låter helt klart trevligt.

  34. #154
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag har haft tillgång till såna plattor rätt länge, men ännu inte försökt köra ableton på dem. tjänstefel skall prova och återkomma

  35. #155
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förmodligen en tillfällighet, men sedan jag uppdaterat till ios8 så fungerar wifi BÄTTRE! Inte helt perfekt men bättre! Tidigare tappade jag wifi helt, och det tog tio minuter innan jag var på banan igen. Hände hela tiden, nu tappar jag wifi ett par sekunder lite då och då. En jäkla förbättring!
    Trevligt , jag hade liknande problem med iPad Air , men iPad 2 fungerade galant , så jag vägrade tro att det berodde på routern men tillslut bytte jag router och nu går båda som tåget ( iOS7 )( iofs tåget liknelsen är numera tvärtom mot stabilt men den gamla tåget betydelsen menar jag...).
    Kommer nog avvakta att uppdatera till 8 med tanke på alla problem rapporter.

  36. #156
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Ja, vänta med iOS8 är något jag rekommenderar för alla.

  37. #157

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas det kommer uppdateringar på appar och på IOS8 för det här är nog hittils den mest buggiga version av alla IOS8. Låsningar och trött wifi samt safarikrascher en mass.
    Det är nog den buggigaste releasen sen iOS 7.0.0.

    (Själv brukar jag vänta tills det kommit en .0.1 eller .1 med OS-uppdateringar, om det inte finns något otroligt brinnande behov av det absolut senaste.)

  38. #158
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Första uppdateringen var visst trasig...

  39. #159
    nixpix
    nixpix är uppkopplad nu

    Senior
    Nej, det var väl 8.0.1 eller vad den hette, låg ute ett kort tag häromdagen innan den togs bort.

    Har uppdaterat min iphone nu också. Den har jag inte haft några problem med. Ipaden känns bra nu också, efter att ha nollställt inställningarna.

    Kalendern kraschade en del och safari en hel del i början, men nu verkar det lugnt.

  40. #160
    inget
    inget är uppkopplad nu
    ingets avatar
    Veteran
    Jag har inte heller upplevt några problem alls på min iPhone 5 och iPad Air.

  41. #161
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    iPolysix har lite problem med startmotorn. Hoppas update kommer snabbt.

  42. #162
    android
    android är uppkopplad nu
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av herrwidell Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Viktigaste nyheten är väl gråskala. Riktigt trevligt att slippa färger.
    Åh! Hjälper det även mot den vidriga babyblå färgen på min jobb-5c så ska jag bli mactaliban!

  43. #163
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe när du väl öppnat zip-filen är väl det stora problemet att Apple drar tillbaka nycklarna som krävs för att en os-image skall kunna valideras och installeras med Itunes. Det sker tydligen bara ett par dagar efter att en ny uppdatering släppts. Kanske går det att komma runt med jailbreaking?
    Det märkliga är att idag kunde jag ladda ned ipsw-filer. Det var inga zip-filer längre. Jag har dragit ned både iOS5 och iOS7.

  44. #164
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    "iPad-enheter iPad kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel".
    Vaffan... det är ju en ipsw-fil får iPad2. Ingen sa något om att det skall vara skillnad mellan 3g-modellen och wifi-modellen, men det kanske det är..?

  45. #165
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Det är skillnad, ja.

  46. #166
    android
    android är uppkopplad nu
    androids avatar
    Veteran
    Gråskala!? Hur??

  47. #167
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Äääääääntligen... nu kör jag med iOS 7.x. Enda problemet nu är att iPaden tror att Dropbox är installerat men jag hittar det inte. Något keffade vid installationen.

  48. #168
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Installera Dropbox och sedan avinstallera kanske??

  49. #169
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Ifall man kör en downgrade så kan man inte återställa en säkerhetskopia som är gjord i Ios 8.
    Så en stor varning till alla ang detta.

  50. #170
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Körde också en downgrade nu i kväll. Tillbaka på 7.1.2 och alles ist gut. Funderar på om det är något i 8:an som drog extra mycket 3G-data också... Efter uppgraderingen tog det ca 2 dagar innan mina 3GB var slut. Köpte 1GB till och de tog slut på ca en vecka. I vanliga fall ligger jag på ca 2,5 per månad. Kändes inte helt rätt...

  51. #171

  52. #172
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Någon som kört en downgrade på en 5S?
    Min vägrar ta emot filen. Är "fönstret" redan stängt?
    7.1.2 (11D257) GSM

  53. #173
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ifall man kör en downgrade så kan man inte återställa en säkerhetskopia som är gjord i Ios 8.
    Så en stor varning till alla ang detta.
    Det var det värt.

  54. #174
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som kört en downgrade på en 5S?
    Min vägrar ta emot filen. Är "fönstret" redan stängt?
    7.1.2 (11D257) GSM
    Skulle nog välja den som heter GSM+CDMA. Jag testade den som bara var för GSM först och den funkade inte.

  55. #175
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Heja fågeln, visa vem som bestämmer!

  56. #176
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    GSM är ju för Europa. Den andra för US. ?

    Hittar bara en som heter GSM och den andra Global.
    Senast redigerat av drifter7508 den 2014-09-25 klockan 23:33.

  57. #177
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    GSM är ju för Europa. Den andra för US. ?

    Hittar bara en som heter GSM och den andra Global.
    Modellen vi har i Sverige heter GSM+CDMA.

  58. #178
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Precis. Det är ju den filen jag har eller finns det en tredje menar du?
    Hittar bara två olika på nätet. GSM och GLOBAL.

    Länk?

  59. #179
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Har nu proddat musik å grejat med min iPad 2 & iOS 8 och jag håller inte med om att den skulle blivit slöare, det är en subjektiv åsikt som iaf inte märks i apparna. Safari visar en större del av webbsidor än innan vilket gör att mer data läses in, det gör webbsurfandet av naturliga skäl lite långsammare. Bör dock gå att öka förstoringen i Safari för att få den att uppföra sig som innan. Lite väl konspiratoriskt att tro Apple skulle vilja att OSet drog mer kräm.

  60. #180

    Veteran
    Knappast subjektiv åsikt när vissa appar stannar upp i ca 2-5 sekunder innan de fortsätter. Så är det för mig och det är inte subjektivt utan klart mätbart.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •