Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 272

Ämne: IOS 8

  1. #61
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ha en skittråkig men snabb och funktionell iPad, tack!
    ...då ska man aldrig uppdatera den.

  2. #62
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fy fan. Jag uppdaterade min iPad nyss. Det där sömlösa flytet försvann för flera uppdateringar sedan och har inte kommit tillbaka och sedan dess har den kännts lite "taggig". Nu har det blivit ännu värre. Klickar jag någonstans så måste fanskapet tänka en halv sekund. Jag får vänta på den. Det är väl något jävla tingel-tangel i bakgrunden som skall fundera på hur något fullständigt oväsentligt skall animeras så att småungarna tycker att det ser fräckt ut eller nått. Dessutom försvann de där pilarna att klicka på för att gå bakåt i browsern. De dyker upp och jag petar ytterligare en gång på skärmen. Jag har också fått en dedikerad knapp för att skriva in glada gubbar i min text. Hallå! Vaffan..? Är det ens viktigt?

    Jag vill ha en skittråkig men snabb och funktionell iPad, tack!
    Blir bara nyfiken,
    vilken generation av iPad har du?

  3. #63
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fasen också, möjligheten att stänga av 3g försvann på min telefon efter uppdateringen. Jag brukar använda 3g för surf och sätter bara på den vid behov för att spara batteri. Enligt en del forum är det tydligen operatören som bestämmer om funktionen ska finnas med eller ej (i mitt fall Telia)
    Ja det är ju rena skiten det där... Man vill ju spara på det lilla man har... Surfa runt på ställen och märker att man är fel ute men något snabbt nät börjar slänga ut de få mb man har kvar när det skall börja buffras något man inte vill titta på. När man för tillfället bara vill läsa några rader text.

    Man borde själv kunna begränsa sin telefon till den hastighet man vill ha särskilt nu när operatörerna börjat ta mer betalt.

  4. #64
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    De närmar sig android rejält med den här releasen. Widgetar, tredjepartstangentbord, man kan använda "dela" med alla appar som vill nu. Iphone 6 har ju också android-vibbar. Hoppas hälsoapparna hoppar på Healthkit tåget, det är det som hi drag mig från att prova jawbone, Nike etc. Orkar inte ett till konto för varje sån grej.

    Jag kör minsta iphone 5c och 3 som operatör. Jag kan fortfarande stänga av mitt mobildata efter uppdateringen.

  5. #65

    Veteran
    Mobildata kan man stänga av, problemet är att man inte kan välja bort rex 3G och köra bara GSM. En av anledningarna varför jag har fått gå tillbaka till Android eftersom 3G funkar kass här hemma hos mig och switchen mellan 3G och Gammel GSM gör att jag får tappade samtal istället. Men med iPhone 6 så ser jag framemot att prata över wifi hemma så när den funktionen kommer till min operatör så blir det iPhone igen.

  6. #66
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fy fan. Jag uppdaterade min iPad nyss. Det där sömlösa flytet försvann för flera uppdateringar sedan och har inte kommit tillbaka och sedan dess har den kännts lite "taggig". Nu har det blivit ännu värre. Klickar jag någonstans så måste fanskapet tänka en halv sekund. Jag får vänta på den. Det är väl något jävla tingel-tangel i bakgrunden som skall fundera på hur något fullständigt oväsentligt skall animeras så att småungarna tycker att det ser fräckt ut eller nått. Dessutom försvann de där pilarna att klicka på för att gå bakåt i browsern. De dyker upp och jag petar ytterligare en gång på skärmen. Jag har också fått en dedikerad knapp för att skriva in glada gubbar i min text. Hallå! Vaffan..? Är det ens viktigt?

    Jag vill ha en skittråkig men snabb och funktionell iPad, tack!
    Jag hade samma problem med att paddan blev slö och seg. Lösningen var att "nollställa inställningar". Man tappar lite lösenord till webbsidor och nätverk, samt att man får göra lite inställningar med ljud och bakgrund men den känns nästan som ny nu. Så jag har gått vidare och gjort samma sak med hela familjens iphonar och alla känns plötsligt snabbare oavsett ios version. Lite som när man ominstallerar windows...
    Och man tappar inte bilder eller annat som är sparat på enheten, bara inställningarna.

  7. #67
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av olivetti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir bara nyfiken,
    vilken generation av iPad har du?
    En iPad 2 är det. Den där taktila känslan försvann redan med iOS 5. Jag kan inte heller stänga ned en webbsida längre. Krysset är mämligen borta.

  8. #68
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mobildata kan man stänga av, problemet är att man inte kan välja bort rex 3G och köra bara GSM. En av anledningarna varför jag har fått gå tillbaka till Android eftersom 3G funkar kass här hemma hos mig och switchen mellan 3G och Gammel GSM gör att jag får tappade samtal istället. Men med iPhone 6 så ser jag framemot att prata över wifi hemma så när den funktionen kommer till min operatör så blir det iPhone igen.
    Hmm, i samband med switchen till iOS 8 så kan jag slå på mobildata, men välja att slå av 4G (har inte 3G-optionen) och därmed köra GSM. Eller är det inte det du är ute efter..?

  9. #69
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    De har gjort om lite sedan IOS7.
    Tappa till längst ner på sidan så du ser menyerna som varit dolda.
    Välj symbolen med två rutor ovanpå varandra. Där kan du bläddra emellan de öppna sidorna. För att stänga en, dra den till vänster.
    Utgick ifrån hur det ser ut på telefonen men borde vara snarlikt om inte identiskt.
    Senast redigerat av Naomi den 2014-09-20 klockan 18:03.

  10. #70
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av whisper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mobildata kan man stänga av, problemet är att man inte kan välja bort rex 3G och köra bara GSM.
    Hmm, i samband med switchen till iOS 8 så kan jag slå på mobildata, men välja att slå av 4G (har inte 3G-optionen) och därmed köra GSM. Eller är det inte det du är ute efter..?
    På min finns inte gsm alls längre så jag kan bara välja 3g eller 4g. Verkar vara samma för drloop?

  11. #71
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har också fått en dedikerad knapp för att skriva in glada gubbar i min text. Hallå! Vaffan..? Är det ens viktigt?
    Inställningar - Allmänt - Tangentbord - Tangentbord - Ändra - tryck bort Emoji-symboler

    Så slipper du glada gubbar-knappen.

  12. #72
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    sjukt stoked inför homeKit.

  13. #73
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inställningar - Allmänt - Tangentbord - Tangentbord - Ändra - tryck bort Emoji-symboler

    Så slipper du glada gubbar-knappen.
    Åh yeah... hittade detta och tog bort leksakerna

  14. #74
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En iPad 2 är det. Den där taktila känslan försvann redan med iOS 5. Jag kan inte heller stänga ned en webbsida längre. Krysset är mämligen borta.
    http://argyllfreepress.com/2014/09/2...ading-to-ios8/

  15. #75
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fy fan. Jag uppdaterade min iPad nyss. Det där sömlösa flytet försvann för flera uppdateringar sedan och har inte kommit tillbaka och sedan dess har den kännts lite "taggig". Nu har det blivit ännu värre. Klickar jag någonstans så måste fanskapet tänka en halv sekund. Jag får vänta på den. Det är väl något jävla tingel-tangel i bakgrunden som skall fundera på hur något fullständigt oväsentligt skall animeras så att småungarna tycker att det ser fräckt ut eller nått. Dessutom försvann de där pilarna att klicka på för att gå bakåt i browsern. De dyker upp och jag petar ytterligare en gång på skärmen. Jag har också fått en dedikerad knapp för att skriva in glada gubbar i min text. Hallå! Vaffan..? Är det ens viktigt?

    Jag vill ha en skittråkig men snabb och funktionell iPad, tack!
    Jobs måste vända sig i graven just nu

  16. #76
    jagtror99
    jagtror99 är inte uppkopplad
    jagtror99s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jobs måste vända sig i graven just nu
    Är man död kan man inte vända på sig, hela konceptet med död faller isåfall.

  17. #77
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av thomasjaldemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är man död kan man inte vända på sig, hela konceptet med död faller isåfall.
    Haha!

    Vill tillägga att jag tycker nya uppdateringen är alldeles lysande. Tycker det är grymt att få upp favoritkontakterna med dubbelklick bara och när svenska kommer till Swiftkey förbättrar det telefonen avsevärt och konkret. Jag har testat och tagit tid. I genomsnitt skriver jag en text med 20 ord fem gånger snabbare med Swiftkey jämfört med helt otroligt omoderna originaltangentbordet i iOS.

    Det är inte kattskit och jag ger inte så mycket för invändningar om att det påminner för mycket om Android eller liknande nonsens.

  18. #78
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Jag älskar iphone och min nya ipad air. Super. Men en grej jag aldrig förstått som någon gärna får förklara för mig är varför man inte kan gå tillbaka från att ha uppdaterat till ett nytt os?
    Om det nu funkar uselt på en gammal padda så skulle det vara fint att gå tillbaka till det gamla. Går inte att komma ifrån att apple har en del skumma ideer för sig ibland.

  19. #79
    deleted user
    Apple är ett superkapitalistiskt företag och är inte goda. De vill inte att du ska kunna gå tillbaka. De vill att du ska köpa en ny enhet.

  20. #80
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apple är ett superkapitalistiskt företag och är inte goda. De vill inte att du ska kunna gå tillbaka. De vill att du ska köpa en ny enhet.
    Jo.. Så långt förstår jag. Kass är det hur som helst. Ska aldrig mer uppdatera i protest.

  21. #81
    deleted user
    Stör mig också på det. Allra mest för att jag tycker det är miljövidrigt att medvetet göra produkter obrukbara efter bara några år.

    Jävla Apple. Synd att de inte har någon vettig konkurrens.

  22. #82
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    hellre ios uppdatering än windowsnedläggning

  23. #83
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag älskar iphone och min nya ipad air. Super. Men en grej jag aldrig förstått som någon gärna får förklara för mig är varför man inte kan gå tillbaka från att ha uppdaterat till ett nytt os?
    Om det nu funkar uselt på en gammal padda så skulle det vara fint att gå tillbaka till det gamla. Går inte att komma ifrån att apple har en del skumma ideer för sig ibland.
    Njae, det går...ibland...om man snabbar sig...och har tur...
    http://www.iphonehacks.com/2014/09/d...ios-7-1-2.html

  24. #84
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo.. Så långt förstår jag. Kass är det hur som helst. Ska aldrig mer uppdatera i protest.
    Man kan ju också ligga lite lågt och invänta "gnällvändan" från nätet,
    så får man en bild av hur en eventuell uppdatering slår mot den egna enheten.
    Litet tips bara så där. :-)

    Synd att du inte hade en iPad 2a

    http://argyllfreepress.com/2014/09/2...ading-to-ios8/
    "Hence, it is preferable not to install iOS 8 update on the iPad 2. Users can remain,
    stay happily on iOS 7.1.2 for few more years. Apple has offered a small window to bring
    your device back to iOS 7 from iOS 8 but will close any time."

  25. #85
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Hm? 8 kör inte sämre på min ipad2 än vad 7 gjorde. Jag har stängt av allt bakgrundsjox.

  26. #86
    deleted user
    Ja,

    Inställningar - Allmänt - hjälpmedel - minska rörelse är ju obligatoriskt så att de jobbiga animeringarna försvinner. Tror det gör gamla enheter rappare också.

  27. #87
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Stäng av bakgrundsuppdatering av program också.

  28. #88
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av olivetti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan ju också ligga lite lågt och invänta "gnällvändan" från nätet,
    så får man en bild av hur en eventuell uppdatering slår mot den egna enheten.
    Litet tips bara så där. :-)

    Synd att du inte hade en iPad 2a

    http://argyllfreepress.com/2014/09/2...ading-to-ios8/
    "Hence, it is preferable not to install iOS 8 update on the iPad 2. Users can remain,
    stay happily on iOS 7.1.2 for few more years. Apple has offered a small window to bring
    your device back to iOS 7 from iOS 8 but will close any time."
    Jag gar inte uppdaterat utan det var mest en betraktelse..

  29. #89
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är inte kattskit och jag ger inte så mycket för invändningar om att det påminner för mycket om Android eller liknande nonsens.
    Du gör kanske inte det men majoriteten av användarna hade stora invändningar mot det, åtminstonde innan ios8 betan dök upp. Men det är klart, nu när grejerna finns till ios så är det ju plötsligt suveränt ;-)

  30. #90
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av thomasjaldemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är man död kan man inte vända på sig, hela konceptet med död faller isåfall.
    hmmmm, låt mig se. Man ville "atombomba" konkurrenten, man vägrade göra större skärmstorlekar, man ville hålla gränssnittet rent ifrån widgets, etc. Men det var då. Nu är det annat liv i skällan minsann.

    Så ja, det omöjliga händer förmodligen och han inte bara vänder sig utan roterar runt därnere.

  31. #91
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Ska inte blåsa upp någon skitstorm för detta. Är så nöjd så med både min 5s (med 8.0) och N4 (med 4.4.2)

  32. #92
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du gör kanske inte det men majoriteten av användarna hade stora invändningar mot det, åtminstonde innan ios8 betan dök upp. Men det är klart, nu när grejerna finns till ios så är det ju plötsligt suveränt ;-)
    Well, majoriteten på fanboyforum är inte samma sak som majoriteten av användarna. Men visst, jag kan bara tala för mig själv och jag är skitnöjd.

  33. #93
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Även jag, supernöjd, åttan flyter finfint, är super-stoked inför homekit då jag har philips hue-lampor hemma. "hey siri, turn off the lights"

  34. #94
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Det är ju en hel vetenskap att återställa en iPad med ett äldre OS. Jag har laddat ned både iOS 6och 7 men det är en zip-fil och har fanken får man den till en psws-fil som man kan läsa in via Itunes? De flesta som visar ur man återställer verkar utgå från att man har betaversionen av iOS8, och det har inte jag. Det är ju för fanken till och med lättare att bli av med AIDS än den här skiten.

  35. #95
    nixpix
    nixpix är inte uppkopplad

    Senior
    Det är nackdelen med sandlådesystem som iOS och OSx; så fort man ska utanför sandlådan så längtar man efter MS dos användarvänlighet, typ. Ipad 2 är väl 4-5 år gammal nu, så inte konstigt att dn inte pallar med 8:an. Uppdaterade precis min ipad mini retina, och batteriprocenten dyker nästan framför ögonen på mig. Ska testa en hard reset och se om det blir bättre. Men när Apple skrev att det här är den största uppdateringen någonsin, då måste de menat storleksmässigt, inte funktionsmässigt, för jag märker ingen skillnad mer än några extra inställningar och att påminnelser fått ett annorlunda utseende. Just det, safari kraschar ännu oftare nu än tidigare...

    Missförstå mig inte, det är ett bra system, men jag hade nog väntat mig mer när jag fick rensa mig till 6,7 GB ledigt minne och det kallas iOS 8 och inte 7.5 eller liknande.
    Senast redigerat av nixpix den 2014-09-21 klockan 16:25.

  36. #96
    deleted user
    Jag har första iPad mini och den funkar helt smärtfritt med åttan. Håller batteritid precis som tidigare. Safari har aldrig någonsin kraschat för mig, vare sig på padda eller lur.

  37. #97
    nixpix
    nixpix är inte uppkopplad

    Senior
    Men du är väl bara inne på 99musik med din, Skilling?

    Jag räknar det som en krasch när safari stänger ner sig själv och jag hamnar på hemskärmen. Händer Lite då och då, förvånansvärt ofta tycker jag, både på min iphone 5s och paddan.

    Har gjort hard reset nu. Min padda dök två procentenheter medan jag skrev det här inlägget. Safari står för 63% av batterianvändningen. Hmm..

  38. #98
    deleted user
    Det låter jättekonstigt. Jag säger givetvis inte mot dig, men märkligt att det funkar så olika för oss. Rimligen borde jag ha mer problem med min padda, som ju är äldre och mindre kraftfull.

  39. #99
    deleted user
    både min 5s och ipad 4:e gen fungerar ypperligt, batteritiden har varit dålig i paddan sedan länge så inget som blivit sämre med os8.

  40. #100
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har första iPad mini och den funkar helt smärtfritt med åttan. Håller batteritid precis som tidigare. Safari har aldrig någonsin kraschat för mig, vare sig på padda eller lur.
    Vilken webbläsare använder du då?

  41. #101

    Veteran
    o
    Citat Ursprungligen postat av nixpix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men du är väl bara inne på 99musik med din, Skilling?

    Jag räknar det som en krasch när safari stänger ner sig själv och jag hamnar på hemskärmen. Händer Lite då och då, förvånansvärt ofta tycker jag, både på min iphone 5s och paddan.

    Har gjort hard reset nu. Min padda dök två procentenheter medan jag skrev det här inlägget. Safari står för 63% av batterianvändningen. Hmm..
    Har samma problem med Safari, dyker rätt var det är. Vissa appar som inte är IOS8 uppdaterad hänger sig korta stunder. iPad2 är lite till åren nu kan man konstatera.

  42. #102

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju en hel vetenskap att återställa en iPad med ett äldre OS. Jag har laddat ned både iOS 6och 7 men det är en zip-fil och har fanken får man den till en psws-fil som man kan läsa in via Itunes? De flesta som visar ur man återställer verkar utgå från att man har betaversionen av iOS8, och det har inte jag. Det är ju för fanken till och med lättare att bli av med AIDS än den här skiten.

    Well samma sak med min Android telefon, måste roota den eller lämna in den. om jag vill nedgradera.

  43. #103

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På min finns inte gsm alls längre så jag kan bara välja 3g eller 4g. Verkar vara samma för drloop?
    Präxis, jag kan stänga av 4G men inte 3G vilket är kass. Hoppas mycket på funktionen att man kan ringa via sitt wifi i iPhone6 då blir det iPhone igen.

  44. #104
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    o

    Har samma problem med Safari, dyker rätt var det är. Vissa appar som inte är IOS8 uppdaterad hänger sig korta stunder. iPad2 är lite till åren nu kan man konstatera.
    Det där med att Safari kraschar har med iOS 7/8 att göra för det händer på både iPhone och iPad här, och dom är nyare båda två.

  45. #105
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Well samma sak med min Android telefon, måste roota den eller lämna in den. om jag vill nedgradera.
    Inte riktigt sant.

    Nexus enheter: https://developers.google.com/android/nexus/images
    HTC enheter: http://www.htcdev.com/devcenter/downloads
    Samsung har också någon sida (har hämtat därifrån) men till skillnad ifrån övriga tillverkare (där du i princip alltid placerar en image på minneskortet och därefter via recovery flashar om) så använder du här ett program som kallas "Odin" för att göra samma sak (brukar beskrivas detaljerat där man hämtar filerna)

  46. #106
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    Återigen vill jag rekommendera att göra en "nollställ inställningar"

    Har de senaste dagarna gjort det på ett tiotal iphonar och ipadar med olika iOs versioner och ingen har funkat sämre efteråt men ett flertal har blivit mycket snabbare och stabilare.

  47. #107
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Man kan ju använda rösten nu för att skriva på svenska. Det här säger jag min egen röst utan att använda något tangentbord och det är ju helt fantastiskt.

  48. #108
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Safari blev helt CP i ios8 vad var det för fel med gamla?

  49. #109
    deleted user
    Oj det här måste jag testa. Men herregud det funkar jag. Eller nästan iallafalljag försökte ju säga det funkar ju. Tufft!

    - - - Uppdaterad - - -

    Ok, det här är ju helt fantastiskt! Svincoolt!

  50. #110
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Forumstourettes kommer få en ny form.

  51. #111
    nixpix
    nixpix är inte uppkopplad

    Senior
    Körde nollställ inställningar. Som tur var sparades mailkonton och så, inlagda lösenord till hemsidor, och inlagd wi-fi försvann. Kan inte säga säkert, men responsen, framförallt i safari, verkar redan bättre. Rekommenderas till alla som uppdaterat.

  52. #112
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    O
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj det här måste jag testa. Men herregud det funkar jag. Eller nästan iallafalljag försökte ju säga det funkar ju. Tufft!

    - - - Uppdaterad - - -

    Ok, det här är ju helt fantastiskt! Svincoolt!
    Plus ett!

    - - - Updated - - -

    O
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj det här måste jag testa. Men herregud det funkar jag. Eller nästan iallafalljag försökte ju säga det funkar ju. Tufft!

    - - - Uppdaterad - - -

    Ok, det här är ju helt fantastiskt! Svincoolt!
    Plus ett!

    - - - Updated - - -

    O
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj det här måste jag testa. Men herregud det funkar jag. Eller nästan iallafalljag försökte ju säga det funkar ju. Tufft!

    - - - Uppdaterad - - -

    Ok, det här är ju helt fantastiskt! Svincoolt!
    Plus ett!

  53. #113
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hämtar iOS8 till min iPad 2 trots Parakeetens nedslående rapport. 859 Mb, inget annat.

  54. #114
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    hämtar inte till min iPad mini, den funkar fint som den gör....

  55. #115
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Patric Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Återigen vill jag rekommendera att göra en "nollställ inställningar"

    Har de senaste dagarna gjort det på ett tiotal iphonar och ipadar med olika iOs versioner och ingen har funkat sämre efteråt men ett flertal har blivit mycket snabbare och stabilare.
    Jag har gjort det men den blev inte ett smack bättre. I och för sig inte sämre heller, men den är illa nog. På jobbet hade jag en kund vars dator uppförde sig ungefär likadant. Den liksom skulle tänka till lite innan den reagerade. Mer eller mindre hela tiden. Jag led med honom men vi löste problemet med ett byte av hårddisken. Jag kommer att få leva med detta resten av min iPads liv eftersom det verkar vars rätt skitnödigt att nedgradera.

  56. #116
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    99musik i ett fönster och Youtube i ett annat. Det knäcker iPaden fullständigt. Den låste sig. Jag kunde inte göra ett skit mer än att vänta. Till slut började det fladdra lite fönster och efter en stund lugnade den ned sig. Det är inte första gången den gör så efter iOS8. Nu har jag gjort en total nollställning av skiten, inte en enda applikation finns kvar i den. Hoppas den blir bättre nu. Gör den inte det så överväger jag starkt att kasta ut skiten. Man skal ju inte behöva sitta och bli irriterad på en produkt.

  57. #117
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hm. Testa den på nåt ställe med grymt bra wifi? Du hade ju vissa strul med ditt?

  58. #118
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör den inte det så överväger jag starkt att kasta ut skiten. Man skal ju inte behöva sitta och bli irriterad på en produkt.
    Klokt. Det är väl ett under att du inte fått stroke av den för länge sen?
    (Mein har förresten varit tyst ett tag nu, är han månne första offret?)

  59. #119
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    <3

  60. #120
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    nu testkört, tycker det flyter på bra på min tvåapadda

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •