Sidan 33 av 35 FörstaFörsta ... 23 29 30 31 32 33 34 35 SistaSista
Resultat 1 921 till 1 980 av 2052

Ämne: Roland Aira

  1. #1921
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Scorphion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! Då är den riktigt intressant
    Jag antar att även alla pottar skickar CC, men det är inget jag testat. Vad jag har testat är att koppla midi out till midi in på ljudkortet (ingen USB-inblandad) och datorn tog snällt emot vad jag spelade på keyboarden.

  2. #1922
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    TACK!!! Jag har blivit vansinnig på den där jädrans manualen! Skaffa en TR-8:a så du kan fixa den manualen oxå! <3
    It's your lucky day!

    Omformatterad TR-8-manual som täcker OS 1.12.

  3. #1923
    Out in the blue
    Out in the blue är inte uppkopplad
    Out in the blues avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Thanx mate!

  4. #1924
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Introvert - min nya hjälte!

  5. #1925
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tackar

  6. #1926
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Tacktacktacktack!!!

    Tror jag nästan ska köpa 7x7 för att fira haha

    edit: 3 minuter senare så... ^_^ Skönt att vara ledig idag!

  7. #1927
    Littorinasounds
    Littorinasounds är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    wow, tack!

  8. #1928
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Jag provar att köra TR-8 som interface för att få alla in individuellt... men även om jag lyckas med det och alla ljud får varsin kanal så dubbleras det ifrån TR-8an. Direct monitoring typ. Det blir alltså ljud från min daw och latencyfritt från TR-8. Mutar jag alla kanaler i Bitwig så kommer det alltså ljud ut från TR-8 som om jag inte kopplat in den. Det känns som om det borde finnas någon knapp+ratt-kombination där man kan välja vart ljudet ska komma ifrån. Några idéer?

  9. #1929
    Matti
    Matti är inte uppkopplad
    Mattis avatar
    Senior
    Hurdå "från tr-8:an"? analog ut?
    Glöm inte att kanal 1+2 via usb är mix ut. sen kommer 11 instrumentljud och en ext signal.

    Men jag är så sjukt mätt, så jag kanske bara missförstår. För lite blod till hjärnan och så.

  10. #1930
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    För mig blir det alltså mix ut (1+2) samt individuell ut och dessa två är i perfekt synk, volym läggs på. Sedan har jag även en till signal som inte går in i min daw och som inte lider av latency.

  11. #1931
    Matti
    Matti är inte uppkopplad
    Mattis avatar
    Senior
    Nu är jag nyvaken istället!

    Nä, inget knappval mellan analog/usb.
    Man får välja vilken man använder helt enkelt!

    Själv körde jag enbart usb.

  12. #1932
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Efter att ha spanat lite YT-videos gick vi in på 4-Sound på Folkungagatan igår för att lyssna lite noggrannare på TR-8:an.
    Jimmy demade på friskt, och något oväntat gick vi därifrån med en TR-8 och en ännu mer oväntad spontan-TB-3:a!

    Det dåliga:

    Jag måste säga att Roland misslyckats kapitalt med installationen. Hallå, det är 2015.
    Det finns en anledning till varför jag inte programmerar min DX-7.
    De verkar ha använt samma gosse som "tänkt igenom" hur man installerar en TR-8.

    Om man nu misslyckas med att skapa någon form av generisk usb-kompatibilitet, och inte heller lyckas ha drivrutiner inne i hårdvaran; kan man då inte göra en normal installationsapp? Alla andra tillverkare klarar ju det.

    Nej, det kan man inte.
    I stället visar man upp ett praktexemplar av krångliga rutiner och filträd/mappar.
    Någon som kommer ihåg de "användarvänliga menysystemen" för att programmera en VHS-video på 80-talet?
    Det kändes som att vara tillbaka 1986. Fast inte på det bra sättet.

    Jag är faktiskt helt chockerad över hur krångligt och dåligt installationsförfarandet är.
    Det märks väldigt tydligt att det är vattentäta skott mellan de olika avdelningarna på bygget.

    Som referens kan jag säga att ingen knäckt mjukvara i hela mitt liv har varit krångligare att lägga in än TR-8:an. På en Mac..
    Och då har jag hållit på sen -84 med datorer. Det sätter graden av misslyckande från Rolands sida i perspektiv.
    Oförklarligt uselt, är allt jag har att säga.

    Det bra:

    TR-8:an låter faktiskt bättre än vad jag har lust att erkänna.
    Jag gillar analoga prylar. Jag gillar inte plast. Än mindre Tron-konceptet. Men jag gillar soundet!
    Förr satt jag med allt det gamla (numera überhypade) Roland-junket, och jag kan säga att TR-8:an är bättre.
    Förr gjorde Rolandmaskinerna bara jobbet, idag har de definierat en sound och blivit en institution.
    Därför har TR-8:an sitt berättigande. Därför betalar jag (igen) för det.

    Men sanningen är att TR-8:an är ett så mycket effektivare vapen än de gamla maskinerna.
    Den sitter perfekt i mixen och ger rätt sound genom en usb-sladd, på egna kanaler! Fantastiskt!
    Kredd? Nej. Cool? Nej. Skulle jag hellre ha dem som identiska moderna kloner med usb för mer retrofeeling? Ja.

    Roland har överträffat konkurrenterna med sin nya DSP-teknologi, och i en mix kan jag lova att det är näst intill omöjligt att avgöra om det är den moderna plast-Tronen eller credd-originalet. Tyvärr, känns det nästan som..

    Mitt hårdvaru-ego har fått sig en ordentlig törn. Jag vill inte gilla en digital plastburk.
    Men verkligheten är att på klubben, på ett PA, i mono, med en publik påverkad av diverse centralstimulerande substanser, så gör den jobbet precis lika bra.

    Roland; Well done!
    I admit defeat.

    //Michael

  13. #1933
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Hur kommer det sig att ni köpte TB-3? Eftersom det var oväntat menar jag

  14. #1934
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Hehe, det var väl mer att vi inte hade pratat om den tidigare eller planerat att köpa den.

    Jag tror vi mest hade avfärdat TB-3 som en widescreen-kossilator..

    Men när vi väl testade den insåg vi att den faktiskt kan vara rätt så användbar. Kanske till och med kul!
    En liten burk som tvingar dig att tänka annorlunda och samtidigt kryddar med en god portion happy accidents.

    Så i den allmänna euforin så slank den med av bara farten!
    Har man GAS så har man.

    Skall bli intressant att se om vi får till noe vettigt med den.

    Finns det någon här som kört den ett tag och kan komma med några insidertips på kul grejer att göra med den så mottages det tacksamt!

    //Michael

  15. #1935
    Tapestree
    Tapestree är inte uppkopplad
    Tapestrees avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För mig blir det alltså mix ut (1+2) samt individuell ut och dessa två är i perfekt synk, volym läggs på. Sedan har jag även en till signal som inte går in i min daw och som inte lider av latency.
    Jag har stått inför samma pussel. Jag ser 2 lösningar, men har bara testat den första.

    1: Gör ett ljudkortsaggregat och använd ditt andra ljudkort som utgång för din DAW. På så sätt får du inte med direktljudet från TR-8:an, utan bara det som skickas genom DAWen. I OSX (och win8, läste jag nånstans) är det toksmidigt att göra aggregat och det funkade kanon för mig. I win7 så verkar man vara beroende av ASIO4ALL, vilket fungerade halvstabilt för mig personligen men verkar vara en etablerad lösning för många.

    2: Nästa gång tänker jag nog prova denna lösning på min Windowsburk: Ställ om TR8:an till att köra ut alla trummor på utgång 3 och 4. Då borde utgång 1 och 2 vara fria från direktljud och bara spela DAW:ens ljud. Om jag minns rätt går det inte att routa effekterna till 3/4, men det känns ju inte katastrofalt i en DAW-situation. Som sagt inte provat, men du kanske har nytta av tanken.

    Jag önskar att det bara gick att stänga av direktljudet, men jag har ännu inte hittat den funktionen. Känns som att den borde vara där va?

    Lycka till!

  16. #1936
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    ASIO4ALL verkar inte gilla mina ljudkort och interface. Jag tycker att jag borde kunna klura ut hur jag ska få det att fungera men icke TR-8 och system-1 borde väl åtminstone kunna samsas
    Jag har gjort så nu att jag kör ut allt på 3-4 om jag ska använda den som interface. Men till slut insåg jag att det var lättare att använda de analoga ut med kick på 3 och hihats på 4. Resten panorerar jag mellan 1-2 beroende på vad som passar ihop med vad när det kommer in i min DAW. Effekterna funkar väl rätt så bra. Jag gillar när det blir lite kaos ändå så... det gör inte så mycket om handclapens reverb slinker med i tomsarnas kanal

  17. #1937
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Ni som lekt med en riktig 707:a! Låter closed som open fast lite kortare? :-s Eller har min TR-8 fått koko? Det började med att jag skulle använda en closed 808 och jag tyckte den inte alls läst som en 808 utan snarare som en kortare variant av en closed 909. Sen provade jag med 707 och då lät det open fast det gick att få decayen kort så det lät closed
    Live har crashat ett antal gånger idag så kanske har det gjort något. Jag vill dock vänta med att starta om TR-8an för kanske kan jag hitta några balla ljud i den ... nåt hemligt undangömt till och med!

  18. #1938
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det finns en tabell över ljuden när man har 7X7, inget undangömt

  19. #1939
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Haha, ja en TR-8 som fått fnatt kanske bjuder på några banker Linndrums och en portion DMX , gratis!

  20. #1940
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns en tabell över ljuden när man har 7X7, inget undangömt
    Jo, men låter 707 closed som en open om man har hög decay?


  21. #1941
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Jaha, då var system-1 som plugin köpt

    https://contentstore.roland.com/aira...e_synthesizer/

    edit:

    Tips för de med push o live - ladda ned Aftertouch - Threshold från subaqueous (max4live). Koppla den till scatter depth och sätt ca 25-55. Jädrans vilken ... öh .. expressivitet! (kom inte på nåt annat ord )
    Senast redigerat av sleepydog den 2015-07-08 klockan 16:05.

  22. #1942
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha, då var system-1 som plugin köpt

    https://contentstore.roland.com/aira...e_synthesizer/

    edit:

    Tips för de med push o live - ladda ned Aftertouch - Threshold från subaqueous (max4live). Koppla den till scatter depth och sätt ca 25-55. Jädrans vilken ... öh .. expressivitet! (kom inte på nåt annat ord )
    jag läste precis Rolands infotext om kompatibilitet av pluggen: Ableton live v9 64-bit funkar inte enligt Rolands egen lista

  23. #1943
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Jag kör System-1 pluggen på en 64-bitars Live 9.2 på mac utan problem.

  24. #1944
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör System-1 pluggen på en 64-bitars Live 9.2 på mac utan problem.
    sorry spanky! begränsningen gäller ju bara oss som kör PC, så du klarar dej från bristen.

  25. #1945
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Så hur är egentligen Aira TR-8:an? Är ni nöjda med den, Hur upplever ni att den fungerar om man t.ex vill lägga beats på sina tracks i t.ex. Logic X, finns det några hinder som gör att det känns begränsande (inspelningsmässigt)? Kollat en del på den ganska sugen.

  26. #1946
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Oljud eller ljudligt


    https://youtu.be/2PiEukMXUh0

  27. #1947
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Mackie Aira högtalare för 149 EUR

    Bifogad fil 60111

  28. #1948
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Oh fy fan...

  29. #1949
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Jag testade modular-Airan i dag, och den låter väldigt trevligt. Den skulle jag kunna ha riktigt skoj med.

  30. #1950
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Provkört lite TR-8 A/B mot min riktiga 808: idag. Låter helt klart godkänt. Handclapen är spot on!
    Det som är jag inte får till riktigt är den öppna hihaten som inte beter sig riktigt som den äkta varan?

    Vidare så undrar jag... går det inte att köra accent på tex enbart hihaten vid körning av 909-kit som på den riktiga? =)

    En liten påminnelse till er som har 808, 909 med batterier i. Ta en titt då och då. Mina hade börjat läcka. Tur att batterihållaren är bra skyddad och inkapslad.
    Senast redigerat av drifter7508 den 2015-08-07 klockan 17:19.

  31. #1951
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Det går att ställa in det där med accenten fast jag tror du måste ha senaste OS för det. Du kan antingen ha så att första gången du trycker ned ett step så lyser den starkt rött, andra gången svagt. Det är inte orginalinställningen. Jag tror att den gör så att du måste hålla in accent när du trycker ned ett step.
    Accent gör även att du kan komma åt olika ljud från 727 och 707 på samma kanal t ex handclap och tamburin eller nåt sånt!

  32. #1952
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det går att ställa in det där med accenten fast jag tror du måste ha senaste OS för det. Du kan antingen ha så att första gången du trycker ned ett step så lyser den starkt rött, andra gången svagt. Det är inte orginalinställningen. Jag tror att den gör så att du måste hålla in accent när du trycker ned ett step.
    Accent gör även att du kan komma åt olika ljud från 727 och 707 på samma kanal t ex handclap och tamburin eller nåt sånt!

    Man håller tydligen baran inne exempelvis CH knappen så kan man byta mellan de "2" ljuden... svagt/starkt. Standard kör den med accent dvs "rött".
    Senast redigerat av drifter7508 den 2015-08-07 klockan 18:11.

  33. #1953
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Eftersom jag inte fick ett svar, så köpte jag skiten... Bra skit! Iaf. för en vanlig dödlig som aldrig ens tänker tanken att köpa varken en TR-808,909 707 eller 727 om man inte scorar en hit eller en lottovinst.

  34. #1954
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eftersom jag inte fick ett svar, så köpte jag skiten... Bra skit! Iaf. för en vanlig dödlig som aldrig ens tänker tanken att köpa varken en TR-808,909 707 eller 727 om man inte scorar en hit eller en lottovinst.
    oj, lite bortglömd tråd precis som dina frågor blev Spacedude
    1. att samköra tr-8 som ljudkort med andra ljudkort på en PC är ett problem. jag kör analoga utgångar istället, men måste starta mitt Ableton Live 9.2 med mitt vanliga ljud, och sedan slå på TR-8, för annars tar tr-8 över som standard ljudkort i datorn.
    2. har påtalat ett problem med långa ljud i 7x7-uppgraderingen till tr-8 för Roland, där MIDI velocity från Ableton lägger sej vid högt värde, och det tar flera sekunder med lösa anslag, innan volymen sakta går ner. Med tr-808/909-ljuden händer detta inte. Roland verkar har glömt bort buggrapporten, sedan början av året, med jag tog upp det med deras produktchef i Skandinavien, för nån månad sedan igen.
    3.driver v.1.0.1 för tr-8 i Windows är fortfarande lika agressiv, och har inte uppdaterats ännu. trist att tr-8 är låst till 96kHz. tr-707/808/909 hade inte den upplösningen, så det känns onödigt.
    Men ljudmässigt har jag inget att klaga på, man får mycket trumljud för pengarna.

  35. #1955
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Nån som har en tb3 som kan hjälpa en förvirrad själ. Visst ska tb3:an autospara så fort man skapar en ny pattern dvs den skriver över direkt? Min gör inte det Så här gör jag: Jag kör in nåt på 1:1 och sedan går jag till 1:2 för att joxa ihop nåt nytt som jag ev skulle vilja chaina med 1:1. När jag sedan går tillbaka till 1:1 är det inte det jag nyss gjorde på 1:1 kvar utan nån annan sekvens som låg där som preset???

    Edit: aha, pattern lock var på! Fanns ingen info om detta i manualen då det dök upp i os 1.1. För att stänga av håll inne ptn select, vrid value-ratten till off. Klart!
    Senast redigerat av erko den 2015-10-12 klockan 19:52.

  36. #1956
    Imbecillen
    Imbecillen är inte uppkopplad

    Senior
    Någon som vet om det kommer gå att använda 44khz via usb framöver? Att begränsa dem till 96khz är ju sjukt dumt känns det som. Mitt ljudkort är fullproppat, skulle gärna frigöra min tb-3 o ta den över usb istället. 96khz känns lite overkilll bara..

  37. #1957
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Man kan köpa en mx-1 så kan man köra 44khz usb via den=).

  38. #1958
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    finns det någon framgångsrik steg för steg genomgång av hur man kör aira produkter ihop med ljudkortet i denna tråd? antar att samma lösning är en förutsättning för att köra ljud ut via usb på aira med om man har externt ljudkort?

  39. #1959
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    jag har kört ASIO4ALL med Presonus Studiolive, Ableton Live 9, och USB-ljud från TR-8. Alla kör då med 44,1kHz 24-bitarsljud. minns inte om det är i denna långa tråd, eller i en TR-8-tråd, som jag gick igenom mina inställningar. Mac-folk har ju aggregate-funktionen för att samköra flera ljudkort.

  40. #1960
    skummelkatt
    skummelkatt är inte uppkopplad
    skummelkatts avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mac-folk har ju aggregate-funktionen för att samköra flera ljudkort.
    Det gör jag - Propellerhead Balance, TR-8 och Soundflower. Funkar prima trots Balance problem med USB 3.0.

    Jag tokgillar TR-8 och tycker att Roland gjort en fantastisk produkt. Den är, i mina öron, det bästa hårdvarualternativet jämfört med andra kloner av klassikerna. Det enda som kommer i närheten är ett bra round robin samplingsbibliotek.

    Trist att Roland verkar gett upp TR-8:an. Jag vet många, inklusive jag själv, som gärna sett fler expansioner och funktioner. Drömmen för mig hade varit en CR-78 expansion. Lite trist.

  41. #1961
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kammarorkestern Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det gör jag - Propellerhead Balance, TR-8 och Soundflower. Funkar prima trots Balance problem med USB 3.0.

    Jag tokgillar TR-8 och tycker att Roland gjort en fantastisk produkt. Den är, i mina öron, det bästa hårdvarualternativet jämfört med andra kloner av klassikerna. Det enda som kommer i närheten är ett bra round robin samplingsbibliotek.

    Trist att Roland verkar gett upp TR-8:an. Jag vet många, inklusive jag själv, som gärna sett fler expansioner och funktioner. Drömmen för mig hade varit en CR-78 expansion. Lite trist.
    TR-606 och CR-78 har många TR8-ägare drömt om på flera forum. säjer inte nej till dessa maskiner som uppgradering , men det finns även behov av bättre drivrutiner, och en buggfix till tr-707/727.

  42. #1962
    Even Odd
    Even Odd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nu är det officiellt från Roland, TR-606 som expansion till TR-8.

  43. #1963
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Jippie!!!

  44. #1964
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Fan vill nästan ha en TR-8 pga 727. Hade helt missat att den ingick.

  45. #1965
    Even Odd
    Even Odd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    "ANNOUNCING THE TR-606 KIT FOR THE TR-8.
    Coming soon as part of the 7X7-TR8 Drum Machine Expansion. Stay tuned for release date."

    Jag undrar hur det blir för oss som redan har köpt 7X7-expansionen.

  46. #1966
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Det borde väl bara vara att slänga in updaten då så ska det väl vara på plats. Blir lite lätt tjurig annars om nya kunder får den med och inte vi andra.

  47. #1967
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fan måste man ju ha minst en tr-8 till... liksom 5 trummisar med bara 4:a outs en räcker ju inte lång väg ...tre skulle man ju behöva minst

  48. #1968
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan måste man ju ha minst en tr-8 till... liksom 5 trummisar med bara 4:a outs en räcker ju inte lång väg ...tre skulle man ju behöva minst
    Hahaha! Tänkte precis samma sak!

  49. #1969
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Han är för djävla slug den där Roland

  50. #1970
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Mmmm jo! Kan han råda bot på min platsbrist också så är jag ännu mera på. Roland Trongbodd, stället för dig som har slut på plats.

  51. #1971
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Vafan... Nu blir jag ju ännu mer sugen .

    Men det går väl fortfarande inte att "blanda" trumljuden som en själv vill? (Alltså kick från 808 och snare från 727, t.ex)

  52. #1972
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Du menar kick från 808 och visselpipan från 727?

  53. #1973
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Inte helt nej. Visss ljud finns på mer än ett ställe.

  54. #1974
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nu fattas bara R8 så är den komplett tehnomaskin.

  55. #1975
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu har jag fått en kund som heter Aira i förnamn, förvirringen är fullständig.

  56. #1976
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    det blir intressant att se, hur Roland har fördelat minnet. det är i nuläget begränsningar vilka trumljud som kan kombineras. jag hoppas att det blir en förbättrat sortering nu, där man kan kombinera helt fritt i TR-8

  57. #1977
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det går väl fortfarande inte att "blanda" trumljuden som en själv vill? (Alltså kick från 808 och snare från 727, t.ex)
    ...det där är helt otroligt att Roland så lätt kan strunta i denna funktion 2016?!? - och folk köper ändå! Obegripligt. (Jag är väl mjukvaru-skadad eller nåt...)

  58. #1978
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Härligt med ny trummis till TR-8 an. Nu vill jag ha en CR-78 till den också

  59. #1979
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Äh CR-78 fetsuger.. lite som casio autocomp ..R8 sen är den komplet

  60. #1980
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vafan... Nu blir jag ju ännu mer sugen .

    Men det går väl fortfarande inte att "blanda" trumljuden som en själv vill? (Alltså kick från 808 och snare från 727, t.ex)
    Finns ingen snare på 727, hehe.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äh CR-78 fetsuger.. lite som casio autocomp ..R8 sen är den komplet
    Äh, tala för dig själv. Jag har ett par inspelningar där jag är riktigt nöjd med CR78. Fina pruttpysljud som passar finfint med 808-bastrumma etc. Loooove.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •