Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Tracktion 5

  1. #1

    Veteran

    Tracktion 5

    Tracktion gubbsen kör igen. Förra året startade projektet om igen efter att varit i träda hos Mackie ett tag. Nu kommer version 5 av Tracktion. En del balla nyheter tex att du kan bestämma på en kanal var ifrån du vill frysa effekterna på spåret, vilket innebär att du kan tex. lägga EQ och kompressor på ett delvist fryst spår och fortfarande ändra inställningarn på EQ och kompressor. Najs.


    Edit clips är riktigt coolt. Spara klipp som sedan går att återanvända i andra låtar, dubbelklicka på klippet och redigera klippet igen. Sa jag att ett klipp kan mer eller mindre vara en hel låt som man sparat som ett klipp med midi information och audio blandat. Riktigt smart om man tex jobbar med video och filmljudläggning. Kolla in videon på Tracktions hemsida.


    Läs mer här.


    http://www.tracktion.com

  2. #2
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Jag diggade verkligen tracktion innan jag gick över till mac för ett gäng år sedan där det var buggigt. Ska ge det en chans igen nu.

  3. #3

    Veteran
    3 var inte så skoj på Mac...
    Jag har kört 2 hittils. Nu känns det som en rejäl uppgradering så nu skall jag uppgradera till T5.

  4. #4
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Testade demon idag. Känns som ett bra program. Tråkigt att dom tagit bort möjligheten att anpassa color schemes. Ska se om min Euphonix MC Mix kan komma igång med tracktion...

  5. #5
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Tracktion = blandade känslor.

    De ville göra en ny slags mer lättskött DAW men lyckades inte riktigt.
    Men där fanns en hel del intressanta idéer.
    Måste kollas.

  6. #6
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Har de fått bort de värsta buggarna nu?
    Jag testade tradition 4 för nåt år sen, och då kraschade programmet hela tiden när det försökte läsa in vst pluggar.
    Kan iofs ha varit någon av mina vst'er som orsakade det

  7. #7
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Blev rätt tyst igen...
    Är det någon som använder det på riktigt?
    Jag orkade/hann aldrig. Måste nog till någon speciell egenskap för att jag skall orka byta från Logic.

  8. #8

    Veteran
    Jag kör T6 som min VST host.
    Tracktion är nog lika buggig som de flesta DAW så det har blivit bättre.
    Mycket har hänt sedan version 5. Kompetent DAW med ett annorlunda arbetssätt.

  9. #9
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör T6 som min VST host.
    Tracktion är nog lika buggig som de flesta DAW så det har blivit bättre.
    Mycket har hänt sedan version 5. Kompetent DAW med ett annorlunda arbetssätt.
    Så du har den som en "rackeffekt" alltså men spelar in/redigerar i ett annat program?
    Jag hoppade av efter Tracktion2 så jag har verkligen ingen koll. Tracktion 2 var helt ok men eftersom jag redan hade Logic så kände jag inte att det tillförde något heller och så fort man ville göra något lite mer avancerat blev det svårt tyckte jag då.

  10. #10

    Veteran
    Hade jag inte haft Reason som min main DAW så skulle jag haft Tracktion som första val. Körde T2 precis som du tills det kom audio till Reason. T3 var omöjlig att använda pga buggar så då gick jag all in Reason istället.
    Använder Tracktion när jag skall göra ljudläggning mot tex film, oslagbar med möjligheten att lägga effekter på ett klipp.

  11. #11
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [...]
    Använder Tracktion när jag skall göra ljudläggning mot tex film, oslagbar med möjligheten att lägga effekter på ett klipp.
    Sedär, nu fick jag ett tips på något som skiljer sig från Logic.
    Jag vet att Sequoia har den funktionen också. Typiskt användbar i effektläggning när man inte vill leka Hollywood och ha 250 kanaler att köra automation på när man skall mixa. Bra tänkt av Tracktion. Det skall jag hålla i minnet om behovet uppstår.

Liknande ämnen

  1. Tracktion – nu för Linux
    Av false messiah i forum Övriga DAW
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-24, 22:13
  2. Tracktion 3
    Av jgb i forum Nyheter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 23:03
  3. Cursorbugg i Tracktion?
    Av torsig1967 i forum Övriga DAW
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 12:24
  4. tracktion
    Av imported_hammer i forum Övriga DAW
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 15:58
  5. Tracktion??
    Av imported_Otto i forum Övriga DAW
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-03-30, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •