Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Midivärde till spår bypassas när samma värde assignas till parametrar... ?

  1. #1
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran

    Midivärde till spår bypassas när samma värde assignas till parametrar... ?

    Ok... Jag har en sequencer som skickar midi, den är inställd på både control och track in.
    Så jag skickar en midinot som jag midi-assignat och audio-spåret som midinoten är assignad till triggas...
    Men när jag vill spela in samma not på ett midispår så visar indikatorn inte att någon midinot går in, alla andra noter indikeras och går in... Om jag tar bort midiassignmenten så indikerar midikanalen noten... Det är som noten bypassas när den blir assignad till en parameter...

    Några erfarenheter?

  2. #2

    Redaktör
    Kan du inte bara byta kanal på noten som styr något automatiserat, eller lägga den på en ton du inte använder (typ högsta eller lägsta oktaven)?

  3. #3
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Det jag ville göra var att styra en parameter med midivärden och sedan rec:a dessa i realtid på ett spår som sedan skulle kontrollera parametern med sitt inspelade värde...

  4. #4

    Redaktör
    Kan du inte bara spela in automatiseringen? (Om jag nu förstår vad du är ute efter.)

  5. #5
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    det handlar om clip triggar snarare än automatiseringar.

  6. #6

    Redaktör
    Så du vill spela in vilka clip du triggar i ett annat clip? Det går förmodligen att lösa via midibussar (den interna i OS X eller MidiYoke) – midi-assigna det du vill styra, skapa en midikanal, skicka till midibuss, ställ in ingången från samma midibuss som control in. Då borde midinoterna du spelar trigga de midiassignade sakerna.

  7. #7
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Juste går ju den vägen. Latchat lite med det i os.

Liknande ämnen

  1. Exportera varje spår till egen wav-fil? Cubase
    Av Skeletor i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 18:15
  2. Importera spår från ett projekt till ett annat?
    Av outshape i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-23, 12:17
  3. Flera samplers till samma CD-läsare?
    Av Bigstone i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 01:17
  4. länka midi-spår till fx-spår
    Av Danell i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 15:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •