Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 83 av 83

Ämne: tips om mixer med många stereo in?

  1. #61
    oszkar
    oszkar är inte uppkopplad
    oszkars avatar
    Senior
    Ursäkta trådkap eller dumhet, men såhär:
    Om jag ska koppla en stereo L/R på varsin mono tele in på två separata monokanaler i min porta, ska jag då panorera de två kanalerna på portan fullt ut till Vänster respektive höger för att ha samma stereobredd förhållande som tidigare i kedjan? Kör main out från mackie 1202 in i fostex porta såhär. Och annat. Tell me if im wrong!

  2. #62
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Right!

  3. #63
    oszkar
    oszkar är inte uppkopplad
    oszkars avatar
    Senior
    pulsewidth modulation!

  4. #64
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Bumpar upp denna.

  5. #65
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Verkan fan fortfarande inte finnas! Marknaden svämmar över med nya syntar och andra apparater med stereo ut, ändå sitter tillverkarna och kartellar med max fyra stereo in!
    LM3204, kom tillbaka!

  6. #66
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkan fan fortfarande inte finnas! Marknaden svämmar över med nya syntar och andra apparater med stereo ut, ändå sitter tillverkarna och kartellar med max fyra stereo in!
    LM3204, kom tillbaka!
    Ja. Det är skumt. Alla mixers verkar vara baserade för sång och gitarr samt en Keyboard...

  7. #67
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Kan vi inte göra en lista med rackmixrar med endast stereo-in? Jag kommer förmodligen gå över till en sådan snart - eq or not.

  8. #68
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Finns ju massvis med välljudande och prisvärda DJ mixers och en hel del Radiomixers som har stereoingångar och EQ dock inte alltid med tappningar och man behöver lite adaptrar. Fördelen med en del DJ mixers är de har EQ killswitchar vilket är bra när man remixar och dubbar.
    Senast redigerat av El Toro den 2018-02-25 klockan 21:15.

  9. #69
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oszkar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ursäkta trådkap eller dumhet, men såhär:
    Om jag ska koppla en stereo L/R på varsin mono tele in på två separata monokanaler i min porta, ska jag då panorera de två kanalerna på portan fullt ut till Vänster respektive höger för att ha samma stereobredd förhållande som tidigare i kedjan? Kör main out från mackie 1202 in i fostex porta såhär. Och annat. Tell me if im wrong!
    Helt riktigt. Fyra kanaler betyder fyra mono-kanaler. En stereokanal betyder två mono-kanaler. En riktig stereokanal räknas som en, på utrustning där man tänkt till. Som på Berra-mixern tidigare i tråden. Den är dock knasigt nog kass på mono.

  10. #70
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    allen&heath wz20s fortfarande bäst konfiguration/funktion i förhållande till storlek av de jag hittat, men är ej i produktion och direkt ovanliga på beg-marknaden resp. till uthyrning
    Senast redigerat av Nihad den 2018-02-26 klockan 03:13.

  11. #71
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Jag har en wz20s, man kanske skulle börja hyra ut den 😉

  12. #72
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fredie_j Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en wz20s, man kanske skulle börja hyra ut den ��
    Du kan sälja den till mig. Den är värd exakt 500kr.

    Kan man inte bara önska av Uli annars, att han fixar en med 8 mono, 8-16 stereo, 8 bussar, simpel eq, fyra send pre/post och fyra stereoreturer med send. Kanske några fina Klark-FX också.

  13. #73
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan sälja den till mig. Den är värd exakt 500kr.

    Kan man inte bara önska av Uli annars, att han fixar en med 8 mono, 8-16 stereo, 8 bussar, simpel eq, fyra send pre/post och fyra stereoreturer med send. Kanske några fina Klark-FX också.
    Man kan tycka att dom kunde lagt lite krut på stereo-mixrar nu när dom själv producerar syntar. Kanske lite stereoeffekter också, behövs inte konkurrera med Strymon och Eventide mfl, men lite mellanklass prylar till budgetpris.

  14. #74
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan tycka att dom kunde lagt lite krut på stereo-mixrar nu när dom själv producerar syntar. Kanske lite stereoeffekter också, behövs inte konkurrera med Strymon och Eventide mfl, men lite mellanklass prylar till budgetpris.
    Dom har ju sin XR serie som man kan stereokoppla de virtuella reglarna på och man styr antingen från mobil/padda eller med hjälp av deras x-touch controller eller någon liknande. Har rätt bra stereoeffekter inbyggda dessutom.

  15. #75
    monads
    monads är inte uppkopplad

    Avstängd
    https://www.tradera.com/item/170601/...ixer-eq-preset - jag var sjukt sugen på att knipa den själv men sen täntke jag att jag inte borde och sen tänkte jag på den här tråden

  16. #76
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Ropade in en Yamaha mv1602 häromdagen på bejjen. 14 mono, 2 stereo plus några subs som kan gå rätt in i masterbussen. Sen 4 sends/kanal. Tror det kommer funka fint i min da'less hörna

    Namn:  image.jpeg
Visningar: 152
Storlek:  20,4 KB

  17. #77
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    4 sends var nice!

  18. #78
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran

  19. #79
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det stående problemet med denna är att den saknar subgrupp och/eller stereo send, för att kunna skicka en stereosignal i taget för inspelning, utan att behöva köra mute på alla andra kanaler.

  20. #80
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det stående problemet med denna är att den saknar subgrupp och/eller stereo send, för att kunna skicka en stereosignal i taget för inspelning, utan att behöva köra mute på alla andra kanaler.
    går väl fortare att klicka mute på 6 kanaler än att vrida på send på två kanaler och vrida bort send på 6 kanaler?

  21. #81
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    går väl fortare att klicka mute på 6 kanaler än att vrida på send på två kanaler och vrida bort send på 6 kanaler?
    Hänger inte med på hur du menar, om jag vill skicka kanal 1-2 vrider jag på sendratten, klart. Och med mute kan jag inte lyssna på andra kanaler samtidigt.

  22. #82
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hänger inte med på hur du menar, om jag vill skicka kanal 1-2 vrider jag på sendratten, klart. Och med mute kan jag inte lyssna på andra kanaler samtidigt.
    att du måste vrida ned send på de övriga 6.
    Nu har dock denna behringer en monitor send som du kan använda för detta ändamål. De går dessutom att enkelt modifiera till post fader.

    The aux send is normally configured as post-mute, pre-fader, but you can modify the circuit board very easily (at the expense of voiding the warranty) to change this to a post-fade send on a per-channel basis — the manual tells you exactly how to do this by cutting one link and adding another

  23. #83
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    att du måste vrida ned send på de övriga 6.
    Nu har dock denna behringer en monitor send som du kan använda för detta ändamål. De går dessutom att enkelt modifiera till post fader.

    The aux send is normally configured as post-mute, pre-fader, but you can modify the circuit board very easily (at the expense of voiding the warranty) to change this to a post-fade send on a per-channel basis — the manual tells you exactly how to do this by cutting one link and adding another
    Jag hajar fortfarande inte. Sandarna på de andra kanalerna är ju inte uppe och behöver inte dras ner.
    Och hela problemet är att monitor sned är i mono.

    Jag kanske var otydlig, men så här då:
    8 syntar inkopplade i kanalpar 1-8
    Send/monitor till datorn
    Main ut till förstärkare
    Nu vill jag spela in synt nummer 3 med sitt fina stereopiano och drar upp send, men den skickar bara mono=mitt fina stereopiano blir i mono in i datorn.
    Alternativet är att skicka main ut till datorn, men då måste jag sätta mute på alla andra kanaler än den jag vill spela in och kan då samtidigt inte heller höra de andra syntarna, vilket blir helt värdelöst, då vet jag inte vad jag ska spela.

Liknande ämnen

  1. För många synthar - tips på ställ?
    Av drifter7508 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 02:14
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 18:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •