Sidan 21 av 47 FörstaFörsta ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SistaSista
Resultat 1 201 till 1 260 av 2815

Ämne: Elektron Analog Rytm

  1. #1201
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan jag fluffa till kicken så det kitlas i magen som med mbase med analog rytm? Någon av er som haft båda som kan utala sig partiskt? Skulle jag sakna machinedrum och jag var tvungen att välja mellan AR och MD? Går det att routa livets mening igenom den? Så många frågor så mycket gear pr0n på nätet .....
    Hmmm.. Kittlas i magen? Vad är det? Så att den är fet?
    Har kört en mbase och den är lite annorlunda i karaktär men dom slår något djävulskt hårt båda två. Både djupt ner och med attack. Md är annorlunda. Och ja.. Man måste ha en trummis som gör digitaljox.. För det fixar inte rytm. Men den har en rätt gosig fm-sida som klarar både det ena och det andra.
    Jag kör nord drum 2 som komplement till rytmen. Perfa enligt mig.
    Får dock snart in en jomox airbase och då jävlar kommer det smälla i högtalarna i garderoben.

    Ska se om jag kan göra en jämförelse i nästa vecka och posta i egen musik.

  2. #1202
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Ooo... Det hade vart toppen keiwoas.... Ja... Kittlas i magen... Grejjen med mbase är att det är en enda jäffla sweetspot. Du vet, sån där maskin som får grannarna att plinga på. Som leverar bas som inte hörs, men som känns. Sån kick som är så köttig att det räcker med en rak boomboom i 20 minuter, efter 4am på klubben utan att någon tycker det är konstigt...

  3. #1203
    Tobias
    Tobias är inte uppkopplad
    Tobiass avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går det att routa livets mening igenom den?
    Ja.

  4. #1204
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja.
    Men tyvärr bara genom kompressorn. Du kan inte filtrera livets mening, och inte heller sampla den och spela upp den sampleratereducerad å baklänges för någon du inte gillar...

  5. #1205
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men tyvärr bara genom kompressorn. Du kan inte filtrera livets mening, och inte heller sampla den och spela upp den sampleratereducerad å baklänges för någon du inte gillar...
    Kommer att funka med overbridge att från datorn veva in grejer i disten m.m.
    Inte helt spot on men en jävla fin grej.

  6. #1206
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Jag antar att alla sett cucko o cenks video? Det låg ju en Rytm ute för 9k nyligen .. var det någon här som knyckte den?
    En liten tanke bara: Det jag tycker är jobbigt med elektrons prylar (när jag hade a4, octa (har kvar) och MD) är att se till att de är i samma projekt. För mig är sånt krångligt och avtändande vilket gör det kreativitetsdödande. Men nu så verkar det med OB gå att spara alla inställningar för A4, AK och AR i en daw. Borde inte den sparningen kunna gå att göra via en app också isåfall? Kanske koppla ihop dem via en usbhubb eller att de gör nån specialgrej med usb-kontakter för deras burkar som går att styra med bluetooth? Det vore ju grymt smidigt att kunna göra sånt med en app! kanske till och med döpa saker med en app!
    Kanske är de busiga och redan har bluetooth inbyggt, bara inte aktiverat?

  7. #1207
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Njä.. Känns som extrajobb.. Knappast något Elektron har fokus på just nu. Men vem vet vad som händer om 3-4 år.

  8. #1208
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag antar att alla sett cucko o cenks video? Det låg ju en Rytm ute för 9k nyligen .. var det någon här som knyckte den?
    En liten tanke bara: Det jag tycker är jobbigt med elektrons prylar (när jag hade a4, octa (har kvar) och MD) är att se till att de är i samma projekt. För mig är sånt krångligt och avtändande vilket gör det kreativitetsdödande. Men nu så verkar det med OB gå att spara alla inställningar för A4, AK och AR i en daw. Borde inte den sparningen kunna gå att göra via en app också isåfall? Kanske koppla ihop dem via en usbhubb eller att de gör nån specialgrej med usb-kontakter för deras burkar som går att styra med bluetooth? Det vore ju grymt smidigt att kunna göra sånt med en app! kanske till och med döpa saker med en app!
    Kanske är de busiga och redan har bluetooth inbyggt, bara inte aktiverat?
    Såg att det fanns ett par på vend, men Jag köpte den beg. rytm som fanns på dlx för 9å9 😆 tyckte det var smidigast.
    Undrar dock hur det kommer funka med overbridge om man kopplar in från akey och rytm via usb i mbp, och vill koppla fler grejer ?, vissa prylar är ju kinkiga på usb hubbar.

  9. #1209
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Overbridge. Åtta ljudspår till de åtta multimodefiltren..

  10. #1210
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Sjukt bra just det där, alltså!

  11. #1211
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg att det fanns ett par på vend, men Jag köpte den beg. rytm som fanns på dlx för 9å9 �� tyckte det var smidigast.
    Undrar dock hur det kommer funka med overbridge om man kopplar in från akey och rytm via usb i mbp, och vill koppla fler grejer ?, vissa prylar är ju kinkiga på usb hubbar.
    Skaffa en dator som har lite bättre utrustning? apple.. Två usb på en dator som kostar 20 papp. Tsk tsk.

  12. #1212
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skaffa en dator som har lite bättre utrustning? apple.. Två usb på en dator som kostar 20 papp. Tsk tsk.
    He he , ja det är fördjävligt kanske lär byta till mac pro istället , men jag vill ju ha bärbart, å pc går bort

  13. #1213
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men tyvärr bara genom kompressorn. Du kan inte filtrera livets mening, och inte heller sampla den och spela upp den sampleratereducerad å baklänges för någon du inte gillar...
    vilken härlig tortyr form!!

  14. #1214
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    He he , ja det är fördjävligt kanske lär byta till mac pro istället , men jag vill ju ha bärbart, å pc går bort
    Hur som så är det en issue som är intressant. Får ställa frågan till elektron och kolla om det funkar med hub helt enkelt?

  15. #1215
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skaffa en dator som har lite bättre utrustning? apple.. Två usb på en dator som kostar 20 papp. Tsk tsk.
    Inte nog med det, det är en intern hub som kopplar ihop båda portarna. Så det är egentligen en port.

  16. #1216
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte nog med det, det är en intern hub som kopplar ihop båda portarna. Så det är egentligen en port.
    Ja där ser man.. Lite underligt ändå. Med tanke på att väldigt mycket saker körs över usb numera. Eller har apple någon fantastisk egen hub som kostar 14 lök och löser alla problem?

  17. #1217
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Fan, ena stunden känns det solklart att jag ska ha en ar, andra är det helt fel att bli av med md. Budgeten låter mig inta ha båda. Joxmox mbase är typ vad som gör min md till en super ar med 16 tracks... Synd att min joxmox är allergisk mot elektron midi. Då hade frågan inte ens tagits upp. Fattar inte vad som är grejjen. Men det är tydligen ett känt problem som jag inte hittat någon lösning på... Akai midi äter den mycket gärna, men mpc får inte plats i samma gigkit.... Mpc500 väntar på zombiinvasionen för att få skina igen....

  18. #1218
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja där ser man.. Lite underligt ändå. Med tanke på att väldigt mycket saker körs över usb numera. Eller har apple någon fantastisk egen hub som kostar 14 lök och löser alla problem?
    Nope. Finns väl tredjepartslösningar om man har thunderbolt, men dom är dyra som attan.

    Faktum är, det är inte alls självklart hur det kommer funka med två (eller fler) Analog-maskiner kopplade till samma Mac. Kommer bandbredden funka? Och som ni sa tidigare, hur är det med hubb. Funkar det?

  19. #1219
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja där ser man.. Lite underligt ändå. Med tanke på att väldigt mycket saker körs över usb numera. Eller har apple någon fantastisk egen hub som kostar 14 lök och löser alla problem?
    Yes. Thunderbolt display. Kostar inte mer än 9k. =)

  20. #1220
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan, ena stunden känns det solklart att jag ska ha en ar, andra är det helt fel att bli av med md. Budgeten låter mig inta ha båda. Joxmox mbase är typ vad som gör min md till en super ar med 16 tracks... Synd att min joxmox är allergisk mot elektron midi. Då hade frågan inte ens tagits upp. Fattar inte vad som är grejjen. Men det är tydligen ett känt problem som jag inte hittat någon lösning på... Akai midi äter den mycket gärna, men mpc får inte plats i samma gigkit.... Mpc500 väntar på zombiinvasionen för att få skina igen....
    Känner sammalika. Sålde min mduw för jag fick ett bra bud på den, samtidigt som jag var säker på att det som visade sig vara AR var en mduw mk3. Planerar inköp av AR, helt enkelt för att sequencern har de saker jag saknade på mduw, och samplehanteringen är bättre/flexiblare. Men, det finns massor från mduw jag redan nu vet jag kommer sakna. Elektron: mduw mk3 NUUUU! =)

  21. #1221
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nope. Finns väl tredjepartslösningar om man har thunderbolt, men dom är dyra som attan.

    Faktum är, det är inte alls självklart hur det kommer funka med två (eller fler) Analog-maskiner kopplade till samma Mac. Kommer bandbredden funka? Och som ni sa tidigare, hur är det med hubb. Funkar det?
    Men om Elektron säger att det ska funka så antar jag att dom löst det? Väldigt märkligt om dom går ut och säger att det ska funka och sen så gör det inte det. Eller hur tänker du? Alltså.. Två maskiner samtidigt menar jag.
    Hubgrejen har dom ju inte nämnt något om ännu.

  22. #1222
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Måste få pilla mig fram till ett beslut känner jag. Annars blir det bara oändligt dillema. MD SPS drömmde jag så himmla länge om innan jag hade råd. Hela burken är en käsnloknöl av kärlek och... Ja känslor inget jag gör mig av med, med en clackspark precis. Jag håller med om att sequencer på ar verkar göttigare. Men just det här med 16 tracks och 16 synthar.... Jag saknar verkligen den analoga mättningen i md. Den gör kickar som jag upplever som christalklot, där joxmox gör kickar av blyklot.... Vilket jag utgår från att ar klarar av.... Aaaargh... So much i-landproblem...
    Senast redigerat av reSet den 2015-04-18 klockan 13:14.

  23. #1223
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    En sak som jag verkligen inte fattade i videon ... de använde det interna ljudkortet och det fick ljud från AK? Är det aggrigate(?) device på mac han använde då måntro? Eller har de nån asio4all-grej som de meckat med?
    Det jag VERKLIGEN gillade var att midisync var tight!
    Om nu AR får tight sync så kan den ju skicka sync till octa så den oxå får tight sync... Jag laddade ned ett litet samplepack av AR. Väldigt sköna ljud! Det fick mig att titta lite snett på min TR-8

  24. #1224
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En sak som jag verkligen inte fattade i videon ... de använde det interna ljudkortet och det fick ljud från AK? Är det aggrigate(?) device på mac han använde då måntro? Eller har de nån asio4all-grej som de meckat med?
    Det jag VERKLIGEN gillade var att midisync var tight!
    Om nu AR får tight sync så kan den ju skicka sync till octa så den oxå får tight sync... Jag laddade ned ett litet samplepack av AR. Väldigt sköna ljud! Det fick mig att titta lite snett på min TR-8
    Ljudet kommer via pluggen, inte aggregate device eller så. De har sin egen metod att föra över ljudet som inte är core audio.

  25. #1225
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men om Elektron säger att det ska funka så antar jag att dom löst det? Väldigt märkligt om dom går ut och säger att det ska funka och sen så gör det inte det. Eller hur tänker du? Alltså.. Två maskiner samtidigt menar jag.
    Hubgrejen har dom ju inte nämnt något om ännu.
    De har inte sagt något om hur bandbredden funkar med två ihop. Dvs, om det blir full bandbredd för båda eller inte.

  26. #1226
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Pluginet streamar ljud, både till och från enheten. Kan köras samtidigt som annat ljudkort och man kan absolut köra flera overbridge-enheter samtidigt!

    Notera också att med ob är antalet ingångar lika många som de analoga rösterna.. Rytm blev just en filterbank med åtta analoga filterbank.

    Kramar från Frankfurt

  27. #1227
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De har inte sagt något om hur bandbredden funkar med två ihop. Dvs, om det blir full bandbredd för båda eller inte.
    Jodå.. Det har dom sagt. Och nu kom det en gång till.

  28. #1228
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pluginet streamar ljud, både till och från enheten. Kan köras samtidigt som annat ljudkort och man kan absolut köra flera overbridge-enheter samtidigt!

    Notera också att med ob är antalet ingångar lika många som de analoga rösterna.. Rytm blev just en filterbank med åtta analoga filterbank.


    Kramar från Frankfurt
    Hur ligger det till med hubbar? Kramar från Göteborg.

  29. #1229
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Full bandbredd för båda.
    Bra hub är ett måste.

  30. #1230
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Full bandbredd för båda.
    Bra hub är ett måste.
    Gött!!
    Förresten.. Vad är en bra hub?
    Ingen från clas ohlsson?

  31. #1231
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Full bandbredd för båda.
    Bra hub är ett måste.
    Det är ju kanon!

  32. #1232
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Full bandbredd = bryta fingrarna

  33. #1233
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gött!!
    Förresten.. Vad är en bra hub?
    Ingen från clas ohlsson?
    Har försökt googla lite och usb hubbar
    är rena djungeln.
    Det jag hittade var att det bör vara en
    Multi tt hub, för att nå full bandbredd.

  34. #1234
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag antar att alla sett cucko o cenks video? Det låg ju en Rytm ute för 9k nyligen .. var det någon här som knyckte den?
    Det finns fortfarande en rytm för 9papp
    http://vend.se/283901-elektron-analog-rytm
    Senast redigerat av abod den 2015-04-19 klockan 13:55. Anledning: länk

  35. #1235
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns fortfarande en rytm för 9papp
    http://vend.se/283901-elektron-analog-rytm
    låt sjunkandet börja. operation gråsten

  36. #1236
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    låt sjunkandet börja. operation gråsten
    Du tycker också att den borde går för 9 ny och 5 beggat?

  37. #1237
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Tack abod..

    Vi får väl se vad ödet säger då. Sitter o tittar på videos med cenk ... ujuj. INTE bra för sparkontot

    Han la ut 64 trigs och spelade in samplebläddrande. Går det på octan också?

    Nu när Overbridge snart är ute kanske det kommer några nya machines..? (till AR)

  38. #1238
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han la ut 64 trigs och spelade in samplebläddrande. Går det på octan också?
    Japp!

  39. #1239
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du tycker också att den borde går för 9 ny och 5 beggat?
    ja självklart inte mig emot. men nu när den börjar komma ut på beggat-marknaden så får vi väl se framöver i famtiden hur den gradivs kommer sjunka i pris, precis som det mesta gör. om den nu inte blir kult å tar motsatt väg och kommer kosta en väldans massa. men den får väl först gå ur marknaden för det antar jag. anyhur, 10-pappsgränsen är iaf sprängd, ett första mycket gott tecken

  40. #1240
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja självklart inte mig emot. men nu när den börjar komma ut på beggat-marknaden så får vi väl se framöver i famtiden hur den gradivs kommer sjunka i pris, precis som det mesta gör. om den nu inte blir kult å tar motsatt väg och kommer kosta en väldans massa. men den får väl först gå ur marknaden för det antar jag. anyhur, 10-pappsgränsen är iaf sprängd, ett första mycket gott tecken
    uw machinedrum + har väl börjat gå ner först nu. Så.. Rytmen håller sig nog kvar där ett tag till. Men det kan ju vara så att den sålts i många exemplar och då kan man ju hoppas på nedgång.

  41. #1241
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Full bandbredd för båda.
    Bra hub är ett måste.
    Såg i senaste VID att det fanns en "bandbredds"-meter, så att man kan se att det inte låter bra... men det verkade funka med flera AR+A4 (Jenk sa att han provat med 2 men inte 3..)

    https://www.youtube.com/watch?v=MzX-...ure=youtu.be&a

  42. #1242
    ollepetersson
    ollepetersson är inte uppkopplad
    ollepeterssons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har försökt googla lite och usb hubbar
    är rena djungeln.
    Det jag hittade var att det bör vara en
    Multi tt hub, för att nå full bandbredd.
    En controller per USB port eller en hub som är Multi TT ska det vara för att få full bandbredd. Dedikerad USB port är att föredra framför MTT hub.

  43. #1243
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Skall bli intressent o höra "gränsen" för Overbridge, kanske mina 2 är gränsen. Blir aldrig ngn "dark trinity", o jag som drömmer om en uppdaterad Octa, 8-kanaler över USB (Rytm 8 o Keys 4) skulle nog vara en utmaning för min macbook...!?

  44. #1244
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skall bli intressent o höra "gränsen" för Overbridge, kanske mina 2 är gränsen. Blir aldrig ngn "dark trinity", o jag som drömmer om en uppdaterad Octa, 8-kanaler över USB (Rytm 8 o Keys 4) skulle nog vara en utmaning för min macbook...!?
    Klart det funkar med två. Gyllene kombon.
    Måste ju komma en octa mk2.. Givetvis med overbridge. Kanske inte imon men i framtiden. Många som frågar efter just den grejen. Tror dessutom att octan är den som hade mått bäst av den funktionen. Bara å slänga in ett önskemål..
    Eller någon ny variant av octan kanske.. Eller Octamixerkontrolsuperdupermegasmash.

  45. #1245
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    uw machinedrum + har väl börjat gå ner först nu. Så.. Rytmen håller sig nog kvar där ett tag till. Men det kan ju vara så att den sålts i många exemplar och då kan man ju hoppas på nedgång.
    ja jag är en envis jävel så jag skall nog vänta ut den här också. räknar ju med det skall ta ett antal år ändå. finns annat man kan trumma med så länge

  46. #1246
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja jag är en envis jävel så jag skall nog vänta ut den här också. räknar ju med det skall ta ett antal år ändå. finns annat man kan trumma med så länge
    Du kan ju köpa dom här billiga så länge.. Å trumma på..
    http://m.blocket.se/stockholm/Elektr...2837.htm?ca=11

  47. #1247
    deleted user
    Vetefasen om jag orkar vänta på overbridge, de står o samlar damm (a4+ar), särskilt när ändå tar till hösten att få 1.1

  48. #1248
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vetefasen om jag orkar vänta på overbridge, de står o samlar damm (a4+ar), särskilt när ändå tar till hösten att få 1.1
    Que? Man måste inte ha overbridge för att göra götta med dom där hörrö.

  49. #1249
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Axxe: sälj din ar billigt till mig

  50. #1250
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan ju köpa dom här billiga så länge.. Å trumma på..
    http://m.blocket.se/stockholm/Elektr...2837.htm?ca=11
    trodde du hade reffat till ett par grytlock eller ngt HA! HA! nej men seriöst, jag funderar framöver när det nu blir att tjacka en beggad nord drum tvåa. jädra najs och för en inte alltför blodig peng. en av få grejer som är apa med den är väl att den inte har separata utgångar utan bara en stereo. men det får väl gå.

  51. #1251
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    trodde du hade reffat till ett par grytlock eller ngt HA! HA! nej men seriöst, jag funderar framöver när det nu blir att tjacka en beggad nord drum tvåa. jädra najs och för en inte alltför blodig peng. en av få grejer som är apa med den är väl att den inte har separata utgångar utan bara en stereo. men det får väl gå.
    Grym är den.. Norden 2. Visst.. Lite där med bara stereo men jäklar i min låda vad det går att göra fina ljud med den.

  52. #1252
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grym är den.. Norden 2. Visst.. Lite där med bara stereo men jäklar i min låda vad det går att göra fina ljud med den.
    yes jag vet, det är skitgrymma ljud man kan skruva till med den. är väl samplingsdelen av det hela man saknar då det vore mumma att kunna kombinera synthetiska tillskruvade ljud med samplade men jag har ju battery, spark å annat i datorn så det får väl gå. en av de stora fördelarna med rytmen är ju just detta att man kan kombinera just de två världarna i samma börk. men tills operation gråsten har nått sin fulla verkan om x antal år så får det här bli den ungefärliga lösningen för trumbankandet

  53. #1253
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Que? Man måste inte ha overbridge för att göra götta med dom där hörrö.
    Hör o häpna, jag som alltid varit hardcorehårdvarutaliban orkar inte längre plugga in hårdvaran, massa sladd, olika burkar, synkfunderingar. Nä jag har blivit lite nyfrälst ITB. Kan vara nyhetens behag men ruggigt skönt förtillfället. Vågar inte sälja de riktigt än, får se om overbridge förändrar workflowet i konstruktiv rikting.

  54. #1254
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hör o häpna, jag som alltid varit hardcorehårdvarutaliban orkar inte längre plugga in hårdvaran, massa sladd, olika burkar, synkfunderingar. Nä jag har blivit lite nyfrälst ITB. Kan vara nyhetens behag men ruggigt skönt förtillfället. Vågar inte sälja de riktigt än, får se om overbridge förändrar workflowet i konstruktiv rikting.
    Sånt där går i vågor för mig Grymt skönt att hålla sig till ett program o bara klicka save eller load...! Men sen kommer de där jädrans krasharna och vad-fan-är-det-som-händer-situationerna och då önskar jag mig tillbaka till hårdvaran och glömmer för tillfället bort allt som är jobbigt med det
    Heja System-1 som funkar i båda situationerna

  55. #1255
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Krascher? Då gör du något fel.

  56. #1256
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Krascher? Då gör du något fel.
    Urk.. den där typen av kommentarer får det att nypa till i magen

    -Du gör något fel
    -Vad gör jag för fel?
    -Jag vet inte
    -Hur vet du då att jag gör något fel?

    Slutsats: Såvida du inte påstår att det inte finns några buggar i musikprogramvara tycker jag du kan lägga upp domarklubban på hyllan igen.

  57. #1257
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jag får omformulera mig. Antingen så är det något fel i just den versionen av den DAW du använder, eller i någon av pluggarna du använder. Jag brukar personligen inte acceptera det, och jag tycker inte någon skall göra det. För det pajar verkligen lusten att göra musik.

  58. #1258
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag får omformulera mig. Antingen så är det något fel i just den versionen av den DAW du använder, eller i någon av pluggarna du använder. Jag brukar personligen inte acceptera det, och jag tycker inte någon skall göra det. För det pajar verkligen lusten att göra musik.
    Enda sättet att inte acceptera det är typ att göra musik med hel-analog-grejor och rullbandare. Finns säkerligen ingen DAW som inte har minst en bugg, och då har vi inte ens börjat installera pluggar.

  59. #1259
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enda sättet att inte acceptera det är typ att göra musik med hel-analog-grejor och rullbandare. Finns säkerligen ingen DAW som inte har minst en bugg, och då har vi inte ens börjat installera pluggar.
    Hel-analoga grejer och rullbandare krånglar mer, enligt min erfarenhet.

    Jag kan förklara hur jag menar. Live har kraschat spontant 3 ggr senaste halvåret. 100% av gångerna har jag kunnat återskapa Live-setet utan problem. Jag har enbart en plugg som jag vet kraschar Live, och jag vet exakt när den gör det och att jag kan återskapa setet. Naturligtvis brukar jag inte orka använda den, men jag har tänkt maila tillverkaren om det.

    Men jag har iaf väldigt många timmar helt utan krascher, och det är på två datorer dessutom. De tre stackars krascherna kan jag leva med, det är definitivt inte lika jobbigt som problem med att saker håller stämningen eller krångliga sätt att arbeta.

    Om nu mjukvaran man använder kraschar oftare och man inte vet varför, då gör man helt klart något fel. Antagligen att man inte felsöker noga.

    Jag går med på att datorer och mjukvara inte bara funkar av sig själva, men det är inte direkt svårt att få allt att funka till 99.99999%.

  60. #1260

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hel-analoga grejer och rullbandare krånglar mer, enligt min erfarenhet.
    Det här landar lätt i en diskussion som ingen kan vinna. De som gillar hårdvara tolererar glappande kontakter, kabeldragning, firmware-uppdateringar, och de som gillar mjukvara lever med fler buggar, tätare uppdateringar och krascher. Och båda sidor tycker att de andra är idioter som tolerar något som så uppenbart gör det omöjligt att göra musik på ett förnuftigt sätt.

Liknande ämnen

  1. Nytt från Elektron?
    Av spanky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1025
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 12:24
  2. Machinedrum + nytt från Elektron?
    Av AlSono i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-04-13, 21:17
  3. Nya grejor från elektron!
    Av amenbrother i forum Nyheter
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 18:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •