Sidan 37 av 47 FörstaFörsta ... 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SistaSista
Resultat 2 161 till 2 220 av 2815

Ämne: Elektron Analog Rytm

  1. #2161
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade ju blivit grymt om det gått, men du kan inte skicka in ljud till en kanal på AR (om du inte kör via dator och overbridge). Du kan bara skicka in ljud i extern in som mixar med AR och går genom kompressorn och sen ut. (Har jag för mig i alla fall, har aldrig använt ext in på AR). Kanske kommer gå på MK2 dock, vad vet jag...

    Är antagligen octatrack du behöver, om du går i sådana funderingar.
    Tack, då sprack min plan för AR.. ja frågan är ju om det skulle kunna gå på ARMK2. Det går ju bra på Octatrack som du sa.

  2. #2162
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av LFOKringlan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack, då sprack min plan för AR.. ja frågan är ju om det skulle kunna gå på ARMK2. Det går ju bra på Octatrack som du sa.
    Och även på A4.

  3. #2163
    rickardg84
    rickardg84 är inte uppkopplad
    rickardg84s avatar
    Senior
    Ok, får ett problem när jag ska spela in multitrack via overbridge. det uppstår bara just vid inspelning, inte när jag jammar loss. efter nån minut börjar ljuden fucka ur totalt till och från, kallas säkert nånting men noob som jag är så vet jag ej vad det är. frågan är hur jag löser det? har testat massa olika buffer storlekar och inställningar men inget tycks hjälpa. använder FL studio. här kommer ett exempel på hur det låter.

    http://soundcloud.com/recob-1/fel

  4. #2164
    Fippe
    Fippe är inte uppkopplad
    Fippes avatar
    Veteran
    Använder inte overbridge. Men testa att ställa in så rytmen inte tar emot Midi. Har varit med om att Ableton skickar meddelanden som mina synthar flippar ut av

  5. #2165
    rickardg84
    rickardg84 är inte uppkopplad
    rickardg84s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Fippe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Använder inte overbridge. Men testa att ställa in så rytmen inte tar emot Midi. Har varit med om att Ableton skickar meddelanden som mina synthar flippar ut av
    funkar tyvärr inte.

    ändrar jag från 256 i buffer size till 512 verkar det som att jag kan spela in ca dubbelt så lång tid innan det börjar spraka för att sen totalt spåra ur till ljudet jag postade innan.

  6. #2166
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rickardg84 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    funkar tyvärr inte.

    ändrar jag från 256 i buffer size till 512 verkar det som att jag kan spela in ca dubbelt så lång tid innan det börjar spraka för att sen totalt spåra ur till ljudet jag postade innan.
    Vad händer om du spelar in flera spår samtidigt med något annat än rytmen, funkar det?
    Om det blir bättre av att öka buffersize så låter det mer som att datorn inte hänger med?

  7. #2167
    rickardg84
    rickardg84 är inte uppkopplad
    rickardg84s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad händer om du spelar in flera spår samtidigt med något annat än rytmen, funkar det?
    Om det blir bättre av att öka buffersize så låter det mer som att datorn inte hänger med?
    funkar nätt och jämt om jag drar upp buffer size till 2048 och kör nått safe mode som ljudkortet har.

    kan vara datorn alltså? tänkte själv att det kanske kunde vara FL först. tänkte prova dra hem testversionen av Reaper och se om det funkar bättre, så här kan man ju inte ha det!
    sitter på en PC, i7:a, 8GB ram, som visserligen har några år på nacken men ändå. Spelar ju in audio rätt in i ljudkortet utan problem, har iof bara kört en kanal i taget där men provade spela in 3 istället för 6 genom OB och det var precis samma problem då med. jag får kriga vidare.

  8. #2168
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Om du spelar in direkt till floppy kan jag förstå om det sprakar, men en i7 med motsvarande hårddisk borde klara 100+ spår eller nåt.

    Det kan ju vara något så muppigt som wifi eller annat skoj som sitter i bakgrunden och bråkar. Om du har möjlighet kan du prova en annan daw. Reaper går fort att ladda ned men det gör säkert de andra också.

  9. #2169
    rickardg84
    rickardg84 är inte uppkopplad
    rickardg84s avatar
    Senior
    Spelar in till HD. Trodde ju jag lyckats spela in en tagning och det låter som det ska när jag lyssnar direkt i daw. Men sen tänkte jag att jag spar ner den som mp3 så jag kan lyssna hur det låter i lurar när jag går och handlar. Då blir skiten "korrupt" eller nått och börjar hacka och lagga och leva allmänt rövare efter några min.
    Suck...kanske bättre att lägga pengarna på en portastudio än en ny daw...?

  10. #2170
    rickardg84
    rickardg84 är inte uppkopplad
    rickardg84s avatar
    Senior
    Nu löste det sig. Fungerade om jag tog bort OB vst´n från projektet. så det låg och störde på nått sätt när jag skulle exportera. Nu såhär i efterhand känner man sig lite dum som inte provade det tidigare

  11. #2171
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rickardg84 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu löste det sig. Fungerade om jag tog bort OB vst´n från projektet. så det låg och störde på nått sätt när jag skulle exportera. Nu såhär i efterhand känner man sig lite dum som inte provade det tidigare
    Du. Jag har glömt sätta i midikablar och trott att fanskapet till synt slutat fungera. du kan vara lugn.

  12. #2172
    rickardg84
    rickardg84 är inte uppkopplad
    rickardg84s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du. Jag har glömt sätta i midikablar och trott att fanskapet till synt slutat fungera. du kan vara lugn.

  13. #2173
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Begagnatmarknaden verkar ha dykt för Mk1. Nu oftast under 8000:-. Kanske läge att skaffa en? Halva priset mot en Mk2... Men den nya displayen verkar bra för en 50+ gubbes ögon...

  14. #2174
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Begagnatmarknaden verkar ha dykt för Mk1. Nu oftast under 8000:-. Kanske läge att skaffa en? Halva priset mot en Mk2... Men den nya displayen verkar bra för en 50+ gubbes ögon...
    Jag köpte en Mk 1 i absolut nyskick för 8 papp igår. Kanske kan man pressa priset lite till, men det är absolut prisvärt, tycker jag. Själv köper jag hellre en Rytm Mk 1 + en Octatrack Mk 1 än enbart en Rytm Mk 2.

    Skärmen är liten, men man lär sig faktiskt rätt fort var allt sitter utan att titta hela tiden. Och om man ska tweaka kits och sounds mycket, kan man ju köra OverBridge på datorn.
    Senast redigerat av mimoid den 2017-08-04 klockan 12:28.

  15. #2175
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Har aldrig upplevt att den lilla skärmen varit nåt hinder, snarare att jag skulle se lite bättre om den vore vinklad.

  16. #2176
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Fråga, jag skaffade nyligen en mother-32, finns det någon chans att man skulle kunna trigga t ex reset på mother-32 med en Impulse från Rytm? Varför inte om inte? Skulle ett alternativ i så fall vara att skaffa någon eurorack-pryl som kan översätta en Impulse till vad som nu skulle behövas, och vad är det i så fall?

  17. #2177
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga, jag skaffade nyligen en mother-32, finns det någon chans att man skulle kunna trigga t ex reset på mother-32 med en Impulse från Rytm? Varför inte om inte? Skulle ett alternativ i så fall vara att skaffa någon eurorack-pryl som kan översätta en Impulse till vad som nu skulle behövas, och vad är det i så fall?
    Bara att köra en IMP- ut från någon av utgångarna till resetet, så sätter du den bara i sequencern där du vill ha den. oklart var mother kräver för styrka men du ställer bara in peaken efter vad mother reagerar på. ska inte vara något knas i mina ögon.
    Senast redigerat av Valdo den 2017-08-08 klockan 15:12. Anledning: stavfel

  18. #2178
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Topp! Då får jag skaffa lite nya kablar..

  19. #2179
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Yeey!! nappade nyss på en annons om en AR MK1 i mint med plastskydd, adapter och elektron-bag för 9lax inkl frakt!


    Nu vill jag förbereda mig med massa samples till den. Varför ska jag tanka 909,808,SID samples från Elektron för flera hundringar när jag kan hitta allt gratis på internet??

    Har tankat Cassette 909,808,606 nu.. fler tips om samples till AR önskas!!

    Kraam! <3

  20. #2180
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Hjälp

    rytmen vägrar ge ifrån sig ljudet från HT8 om jag inte har del eller rev aktiverade. är dom på 0 så är det helt tyst, men så fort jag blandar in dom så ger den ifrån sig ljud. trots att den kanalen ligger på master ut...

  21. #2181
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Under global - track routing - route to main kan man välja vilka ljud som ska skicka ljud ut på mastern. Man väljer av eller på med padsen när du är inne i menyn.

  22. #2182
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Blackroom Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Under global - track routing - route to main kan man välja vilka ljud som ska skicka ljud ut på mastern. Man väljer av eller på med padsen när du är inne i menyn.
    Konstiga är ju att den är vald för masterbussen. den ger bara inte ifrån sig ljud om kanalen inte är blöt av fx

  23. #2183
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Skumt, funderar en stund till...

  24. #2184
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    behöver hjälp

    gjorde en lång sample chain med 120 samples som jag sedan scrollar igenom med sample start i AR, funkar galant. men när jag testar att modulera sample start med LFO så triggas ljuden i mitten av samplingarna med

    går det att få AR att slumpvis ändra sample start men hålla sig till de 120 punkter sample start parametern ger?

  25. #2185
    /mr
    /mr är inte uppkopplad
    /mrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    behöver hjälp

    gjorde en lång sample chain med 120 samples som jag sedan scrollar igenom med sample start i AR, funkar galant. men när jag testar att modulera sample start med LFO så triggas ljuden i mitten av samplingarna med

    går det att få AR att slumpvis ändra sample start men hålla sig till de 120 punkter sample start parametern ger?
    Bra fråga, och väldigt relevant användarscenario!

    Själva Sample Start-parametern (rattvärdet) på Analog Rytm är lågupplöst med 120 steg, medans startpositionen blir högupplöst internt innan den används av sampeluppspelaren. Detta för att man t ex ska kunna LFO-modulera startpositionen lite lite litegrann, eller i godtycklig mängd, och nå vilken position som helst. Dessvärre blir det som en följd av detta omöjligt att göra det som du är ute efter här, dvs få den högupplösta LFO:n att peka på ett av de 120 lågupplösta ställena i samplingen.

    Men det vore en väldigt användbar grej!

  26. #2186
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    testade att använda Analog Rytm som polysynt. behöver lösa röstallokeringen över separata midikanaler (testar div M4L patches), men kunde inte låta bli testa ..


    https://youtu.be/gPAqETmcSVU

  27. #2187
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    testade att använda Analog Rytm som polysynt. behöver lösa röstallokeringen över separata midikanaler (testar div M4L patches), men kunde inte låta bli testa ..
    Här finns ev. en enkel lösning om du vill köra "hårdvara".

    https://www.retrokits.com/rk-002/ funkar till digitakt och förmodligen till rytmen med.
    Sen finns ju midipal/midibro som har något som kallas dispatcher i sin mjukvara.
    Och till nord modular g2 gjorde smohm en liten patch som går att använda. Ska finnas i den här tråden men om någon vill ha kan jag nog rota fram.

  28. #2188
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Tack, ska kolla in!

  29. #2189
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    om jag gör en factory reset på maskinen, försvinner mina soundpacks projekt då? samplingarna är ju kvar men alla patterns och kit som följer med sound packsen försvinner va??
    Frågar åt en kompis som saknar access till nya filer

  30. #2190
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    testade att använda Analog Rytm som polysynt. behöver lösa röstallokeringen över separata midikanaler (testar div M4L patches), men kunde inte låta bli testa ..


    https://youtu.be/gPAqETmcSVU
    Skitsnygga ljud verkligen! Massivt reverb! Blackhole?

  31. #2191
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av donfuego Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skitsnygga ljud verkligen! Massivt reverb! Blackhole?
    Tack! Rytmens egna reverb faktiskt, ingen extern processing

  32. #2192
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! Rytmens egna reverb faktiskt, ingen extern processing
    Det var som faen. Hur gör du för att få reverbet att låta sådär? Har jag aldrig ens lyckats komma i närheten av :P

    Edit: fast det kanske låter sådär fett när man inte bara stoppar in trummor i det

  33. #2193
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    men får jobba lite med det, just här hade jag relativt långt predelay (runt 40) och kapade bort rätt mycket med reverb-filtret. inställningarna för dämpning är viktiga med för att få rätt karaktär på efterklangen. har inga konkreta tips här, man får testa sig fram..

    just ja, LFO-modulerar predelay också, pyttelite depth och ca 2-3hz, men gör rätt mycket..

  34. #2194
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Försöker föra över en sample med C6 och det går inte. Har lyckats förut. Jag ser att MIDI går både till och från RYTM:en. C6 säger DONE men samplingen dyker inte upp i maskinen. Måste man stå på någon speciell meny i burken?

    EDIT: Japp, jag hittade samplen i RYTM:en, behövde lyfta in den i projektet.
    Senast redigerat av Firechild den 2017-12-16 klockan 22:20.

  35. #2195
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Kvilliska förkylningsbeats: https://www.instagram.com/p/BcftFTnF392/

  36. #2196
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Försöker föra över en sample med C6 och det går inte. Har lyckats förut. Jag ser att MIDI går både till och från RYTM:en. C6 säger DONE men samplingen dyker inte upp i maskinen. Måste man stå på någon speciell meny i burken?

    EDIT: Japp, jag hittade samplen i RYTM:en, behövde lyfta in den i projektet.
    Fungerar inte Elektrons nya program bra för RYTM? testade första gången igår att föra över till digitakten och allt kändes så smidigare och snabbare än C6..

  37. #2197
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    testade att använda rytmen som en FM-synt, typ poly.. Filter i självsvängning, modulerat av audio rate LFO


    https://youtu.be/JGcHuUT8oWE

  38. #2198
    /mr
    /mr är inte uppkopplad
    /mrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    testade att använda rytmen som en FM-synt, typ poly.. Filter i självsvängning, modulerat av audio rate LFO
    Det var fint!

  39. #2199
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    testade att använda rytmen som en FM-synt, typ poly.. Filter i självsvängning, modulerat av audio rate LFO
    Cool!

  40. #2200
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Mycket fint Nihad!

  41. #2201
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    tack!

    det är rätt svårt att stämma filtren - dels pga upplösningen, 127 steps, så man får använda envelope för fine tune, plus att de olika filtren har olika cutoff vid samma numeriska värde... kanske dags att kalibrera min AR :-)

  42. #2202
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Riktigt läckert Nihad! Dendär första fick omdömmet "julmusik" här.

  43. #2203
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tack!

    det är rätt svårt att stämma filtren - dels pga upplösningen, 127 steps, så man får använda envelope för fine tune, plus att de olika filtren har olika cutoff vid samma numeriska värde... kanske dags att kalibrera min AR :-)
    Har också märkt det. Kalibrering gjorde faktiskt ingen skillnad.

    Ett annat hett tips → testa att spela EXAKT samma ljud (förslagsvis en hård kick) genom BD ind. out och SD ind. out, och spela in. Märkbart mer tryck på SD-kanalen.

  44. #2204
    /mr
    /mr är inte uppkopplad
    /mrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett annat hett tips → testa att spela EXAKT samma ljud (förslagsvis en hård kick) genom BD ind. out och SD ind. out, och spela in. Märkbart mer tryck på SD-kanalen.
    Hmmm... Blir lite nyfiken på mer info om detta.

    Gäller det alla ljud eller bara vissa? (FM-relaterade ljud kan låta lite olika, speciellt på MKI)
    Gäller det bara individuella utgångsjacken eller även huvudutgången/hörlursutgången?
    Har du satt Track Level på samma värde på båda spåren?
    Kör du en Rytm MKI eller MKII?
    Vad betyder "tryck"?

  45. #2205
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av /mr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmmm... Blir lite nyfiken på mer info om detta.

    Gäller det alla ljud eller bara vissa? (FM-relaterade ljud kan låta lite olika, speciellt på MKI)
    Gäller det bara individuella utgångsjacken eller även huvudutgången/hörlursutgången?
    Har du satt Track Level på samma värde på båda spåren?
    Kör du en Rytm MKI eller MKII?
    Vad betyder "tryck"?
    MK1.

    Som jag skriver -- individual out. I summerade out är det inte lika märkbart (förmodligen inte så konstigt...).
    Samma ljud med exakt samma parametrar, ja. Vore ganska fattigt om jämförelsen inte skulle göras på ett rättvist sätt, heh.
    Tror det i huvudsak beror på att filter och overdrive är kalibrerade per spår. Åtminstone det jag kunde utläsa utifrån kontakt med support.

    Testa själv.

  46. #2206
    /mr
    /mr är inte uppkopplad
    /mrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som jag skriver -- individual out. I summerade out är det inte lika märkbart (förmodligen inte så konstigt...).
    Varför inte så konstigt? Sorry, jag hänger inte med.

    Det är samma signaler rent elektriskt i individuella och summerade utgångarna, som därför bör bete sig likadant. Därav min undran.

    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma ljud med exakt samma parametrar, ja. Vore ganska fattigt om jämförelsen inte skulle göras på ett rättvist sätt, heh.
    Jag brukar själv ibland glömma att kolla så att Track Level är samma på två spår när jag dubblar ett ljud (det är ju en parameter som inte finns på parametersidorna, utan på nivåstapeln till vänster, så det är lätt att missa), och har flera ggr felsökt oväntade nivåskillnader länge utan att inse detta - därav min fråga.

    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror det i huvudsak beror på att filter och overdrive är kalibrerade per spår.
    Kanske menar du att de inte är kalibrerade? Filterfrekvenser är hyfsat välkalibrerade (dvs lika mellan röster), men nivåer kan skilja lite pga små komponentskillnader. Men såna skillnader är ju då slumpmässiga och kan finnas mellan vilka röster som helst, mellan olika fysiska maskiner, eller inte alls, så att det finns på en maskin betyder inte att det finns på nästa.

    Hursomhelst, ljud som innefattar FM eller overdrive har nog störst chans (risk) att låta lite olika mellan röster.

    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testa själv.
    Får göra det efter julledigheten.

  47. #2207
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Nej, jag menar det jag skriver. Du behöver inte hålla mig i handen.

  48. #2208
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, jag menar det jag skriver. Du behöver inte hålla mig i handen.
    Jag tror /mer är intresserad av vad du skriver och inte vill hålla hand. Han har trots allt designat all elektroniken i Rytm. Så han förstår nog hur maskinen är uppbyggd bättre än nån annan.

  49. #2209
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    I know. (Har stor respekt för människorna på Elektron <3 ) Skrev att jag tror.
    Var i kontakt med support kring detta och det var deras svar. "Den är analog, så det är lite annorlunda".

    Exakt identiska ljud låter annorlunda per kanal ut. Gäller BD, SD och RS/CP ut. I summerad output är skillnaden i princip nada. Och yes, har kalibrerat (flera gånger). Mer oumph ("bättre" basrespons i både SD- och RS/CP-utgångarna). Ungefär 2.5dB starkare också.

    OBS. Ser inte detta som ett problem, utan som en feature. Använder ofta mer än en kick, liksom.

  50. #2210
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Lade märke till att kicken i Rytm MkI, inte ligger dead center i summerat ut, från Overbridge till dator...
    Det lutar minimalt till vänster, men att kompensera med panning ett snäpp åt höger hjälper lite, men det blir inte perfekt. Provat andra kit, samma sak där.
    Kanske kan hoppas på en fix vid nästa firmware uppgradering...


    https://youtu.be/wAyk5TiqPjk

  51. #2211
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av whisper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lade märke till att kicken i Rytm MkI, inte ligger dead center i summerat ut, från Overbridge till dator...
    Det lutar minimalt till vänster, men att kompensera med panning ett snäpp åt höger hjälper lite, men det blir inte perfekt. Provat andra kit, samma sak där.
    Kanske kan hoppas på en fix vid nästa firmware uppgradering...


    https://youtu.be/wAyk5TiqPjk
    Har du gjort Elektron uppmärksamma på det? Är även möjligt att det är en defekt i just din Rytm.

  52. #2212
    RK1
    RK1 är inte uppkopplad

    Senior
    Bästa 99or!
    Jag får ingen main out från Rytm via overbridge. Allt är routat till main och låter ut men i overbridge är det bara de individuella spåren som får signal. Har testat att starta om alla apparater men när overbridge öppnas kommer individuella spåren upp automatiskt. När jag slår på main är det dött. Något jag missat? Sist jag spelade in hade jag fx på main och då fungerade det bra.

  53. #2213
    RK1
    RK1 är inte uppkopplad

    Senior
    Ok, så det verkar vara något med min dator eller programvara. Installerade Overbridge på en annan mac och då fungerar det fint. (Edit: men den bara main inte de individuella!) Puh, inte Ryrmen som är problemet alltså. Tar gärna emot idéer om vad som kan vara problemet i burken...
    Senast redigerat av RK1 den 2018-02-21 klockan 08:19.

  54. #2214
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Jag hade ett märkligt problem med Logic/Overbridge som löste sig när jag kastade ut en gammal midi-drive. Långskott, men kanske värt ett försök.
    http://www.99musik.se/showthread.php...72#post3195472

  55. #2215
    RK1
    RK1 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade ett märkligt problem med Logic/Overbridge som löste sig när jag kastade ut en gammal midi-drive. Långskott, men kanske värt ett försök.
    http://www.99musik.se/showthread.php...72#post3195472
    Tack för tips! Sitter på Mac och har kolla att fippla runt med alla ljud och midiiställnibgar jag kan hitta. Öppnade ett gammalt livsprojekt men fortfarande 1 och 2 döds på detta dator. Men dom sagt, bara kanal 1 och 2 som får signal på ”jobbdator”. Kanske får pröva en tredje för full pott. Nu börjar mitt inlägg handla om annat än Rytmen så jag slutar här och letar vidare på annat håll.

  56. #2216
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Kanske ett generellt problem för både rytm och 4 men har era displayer någonsin fått något som ser ut som grå starr? I mitten av displayen är det som ett mörkare suddigare parti. Jag har haft den avstängd i ett skåp under en längre tid och nu när jag tog fram den var problemet där.

    Jajuste, 2018, kan ju ta kort och ladda upp

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0206.JPG 
Visningar:	17 
Storlek:	205,0 KB 
Id:	80140

    Om jag sitter ned i en vinkel framför displayen syns det inte lika mycket.

  57. #2217
    RK1
    RK1 är inte uppkopplad

    Senior
    Kan det vara kondens? Borde vara borta nu iofs.

  58. #2218
    Heavy Metal Kid
    Heavy Metal Kid är inte uppkopplad
    Heavy Metal Kids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske ett generellt problem för både rytm och 4 men har era displayer någonsin fått något som ser ut som grå starr? I mitten av displayen är det som ett mörkare suddigare parti. Jag har haft den avstängd i ett skåp under en längre tid och nu när jag tog fram den var problemet där.

    Jajuste, 2018, kan ju ta kort och ladda upp

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0206.JPG 
Visningar:	17 
Storlek:	205,0 KB 
Id:	80140

    Om jag sitter ned i en vinkel framför displayen syns det inte lika mycket.
    Min var også sånn etter en periode avslått. Det ble normalt igjen etter en stund når den kom i bruk igjen.

  59. #2219
    RK1
    RK1 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av RK1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för tips! Sitter på Mac och har kolla att fippla runt med alla ljud och midiiställnibgar jag kan hitta. Öppnade ett gammalt livsprojekt men fortfarande 1 och 2 döds på detta dator. Men dom sagt, bara kanal 1 och 2 som får signal på ”jobbdator”. Kanske får pröva en tredje för full pott. Nu börjar mitt inlägg handla om annat än Rytmen så jag slutar här och letar vidare på annat håll.
    Måste ju bara återkoppla till denna fråga då jag nu lyckats återkoppla mig själv till att använda alla sinnen och hjärnfunktioner. Så problemet var helt och hållet kognitivt. Min skärminställning gjorde att jag inte såg hela arbetsfönstret i overbridge och eftersom kanalerna svarar då man trycker av och på mute-knapparna fattade jag inte att man var tvungen att trycka på apply för att de nya kanalerna (main) skulle hoppa igång. Så enkelt var det.

  60. #2220
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Har jag drömt eller skulle elektron släppa en ny bastrumma till rytm?

Liknande ämnen

  1. Nytt från Elektron?
    Av spanky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1025
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 12:24
  2. Machinedrum + nytt från Elektron?
    Av AlSono i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-04-13, 21:17
  3. Nya grejor från elektron!
    Av amenbrother i forum Nyheter
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 18:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •