Sidan 47 av 47 FörstaFörsta ... 37 43 44 45 46 47
Resultat 2 761 till 2 815 av 2815

Ämne: Elektron Analog Rytm

  1. #2761
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad kan Machinedrum som inte Analog Rytm kan?
    (En jäkla massa!)

  2. #2762
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Herregud vilken jäkla bjudning. Och härnäst lär ju A4 vänta!

    SOUND SAVE FROM P-LOCK! Har väntat så länge på det! Nu flyttar jag till Göteborg.

  3. #2763
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Euclid seq, yes. använder den på lxr en del, speciellt bra starta patterns. men elektronernas är ju mer avancerad, 2 stycken o sen operator på det (OR, XOR etc).

    Men Page looping, vad är det? helt missat, får väl rtfm.

    Heja elektronerna, snart 10 år o fortf världens bästa trummis. det enda jag saknar är ngn slag warp som digitakt har, kommer det så säljer jag digitakten (förstår om det aldrig kommer till rytm pga intern konkurrens).

    22 nov är numera offieciellt Trummaskinsdagen i svea rike !

  4. #2764
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Med Page looping kan du välja vilket/vilka pages (16steg) som du vill spela ur ett längre pattern. Dvs du kan köra en valfri sida av ett 64stegspattern och tweaks p-locks smidigare. Kan även se performancemöjligheter med detta men återstår att se hur smidigt det känns.

  5. #2765
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar som att de teasade den här 2013-11-23 på instagram. 2023-11-22 kommer 1.70. Den har levt länge, men än ligger den i lä av Machinedrum.
    När kommer 2.0?

  6. #2766
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Shike Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med Page looping kan du välja vilket/vilka pages (16steg) som du vill spela ur ett längre pattern. Dvs du kan köra en valfri sida av ett 64stegspattern och tweaks p-locks smidigare. Kan även se performancemöjligheter med detta men återstår att se hur smidigt det känns.
    Väldigt likt hur det funkar i Rolle Tr8/6s. Nyfiken på om settingen sparas i pattern.

  7. #2767
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Mer detaljerad sample start-stop, doldis-highlight för mig

  8. #2768
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väldigt likt hur det funkar i Rolle Tr8/6s. Nyfiken på om settingen sparas i pattern.
    tack, fattar nu, smidigt men jag kör mest 1 page för hinna o ha koll (lika med db01 o lxr), använder probality istället för o få varians. men måste prova, för mig blir det nog tvärtom. loopa page 1 och lägga till de andra pages ibland för o få andra patterns/variation. men jag tappar fort kontrollen med fler pages ...

  9. #2769
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Beronde på hur det funkar så kan det bli som att ha 4 variationer av ett 16 steg pattern.

  10. #2770
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Shike Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med Page looping kan du välja vilket/vilka pages (16steg) som du vill spela ur ett längre pattern. Dvs du kan köra en valfri sida av ett 64stegspattern och tweaks p-locks smidigare. Kan även se performancemöjligheter med detta men återstår att se hur smidigt det känns.
    Samt att det gick att välja vilka ljud som skulle loopas, så tolkade jag demovideon. Galet!

  11. #2771
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beronde på hur det funkar så kan det bli som att ha 4 variationer av ett 16 steg pattern.
    exakt så funkar det, perfekt för mig ! tack för förklaringarna här

  12. #2772
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Rätt så fantastiskt att man får en sån här uppdatering till Mk I. En snart tioårig produkt. Inget jag kräver eller förväntar mig det minsta, men blir otroligt tacksam för.

    Tack, Elektron.

  13. #2773
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Irja Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rätt så fantastiskt att man får en sån här uppdatering till Mk I. En snart tioårig produkt. Inget jag kräver eller förväntar mig det minsta, men blir otroligt tacksam för.

    Tack, Elektron.
    Instämmer! Det är inte direkt någon liten buggfix-release. Hade inte varit orimligt med någon form av betal-uppdatering för mk1:or, givet mängd features som tillkommit.

  14. #2774
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Väldigt grym uppdatering, och en glad överraskning! Page loop, högupplöst sample start/end och att kunna spela in exakt mängd steps i samplern är mycket välkomna saker, men allt i hela changeloggen är ju det..

    Den fick mig att bestämma mig för att behålla min som jag tänkte sälja. Anledning till att jag tänkte sälja från början var att jag nyss skaffade en Digitakt, och redan har en Machinedrum. Fick för mig att det blev lite mycket trummaskiner/samplers här hemma. Men det får nog vara lite mycket av det då.

    Har läst att vissa upplever ljudet som tightare eller mer skärpt i allmänhet (inte bara tuning alltså), och inte bara för de nya maskinerna. Det låter intressant, om det faktiskt är märkbar skillnad.

  15. #2775
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kommer det mer grejer nu? De la just upp en bild på en låda på instagram och skrev "what's in the box?"
    Tio år sedan teasern idag.

  16. #2776
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Euclid seq, yes. använder den på lxr en del, speciellt bra starta patterns. men elektronernas är ju mer avancerad, 2 stycken o sen operator på det (OR, XOR etc).
    Ja, det känns som en grym implementation! Hur funkar patternbyte på rytm om man har olika längd per spår? På Octatrack så resettas ju alla spår när man byter spår. Har haft rytm men det var typ 9 år sen så minns inte riktigt hur den funkar i det avseendet.
    Senast redigerat av hypercykel den 2023-11-23 klockan 10:25.

  17. #2777
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tio år sedan teasern idag.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2023-11-23 kl. 09.31.04.png 
Visningar:	46 
Storlek:	1,72 MB 
Id:	115659

    Minns det så väl. The Field och jag skulle spela på Elektrons event i Berlin och vi visste att de skulle presentera ett nytt instrument. Och så visade de Elektron Analog Keys, vilket jag blev lite besviken över eftersom jag redan hade Analog Four.
    Då visade en av medarbetarna en bild bara för mig på något mer spännande. En analog trumslagare!

  18. #2778
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beronde på hur det funkar så kan det bli som att ha 4 variationer av ett 16 steg pattern.
    Sparas inte med Patterns. Det va en miss tycker jag. Har svårt att förstå varför. Men någon passar det nog bättre.

    Dave Mech (stavning) nämnde också att det är kört med 2 lfo. Proccesorn fixade inte det. Ser orimligt mycket fram till A4 uppdateringen nu. Euclidian lär ju bli ny standard i alla Elektrons nu kan man tänka. Och sound save från p-lock. Tänk på digitone!!! Osannolikt häftigt att trycka på realtidsrec, ratta loss och sedan kunna spara preset från vilken p-lock som hälst.
    Senast redigerat av Ullrich den 2023-11-24 klockan 13:13.

  19. #2779
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Slew på random lfo är fantastiskt användbart här! Kommer såklart komma till alla elektroner.

  20. #2780
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Slew är alltid suveränt. Grymt.

  21. #2781
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Slew på random lfo är fantastiskt användbart här! Kommer såklart komma till alla elektroner.
    Typ som slide på automation?

  22. #2782
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Typ som slide på automation?
    Ja. Sample n hold som gradvis rundas av i kanterna.

  23. #2783
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Tack Elektron! Är väl egentligen inte förvånad att det kom något till mk2 men jag är väldigt glad för alla mk1-ägares skull.
    Underbart med en uppdatering, och återigen så befäster det min åsikt att Rytm (framförallt mk2 men 1 hack i häl) är den bästa trummaskinen på marknaden. Eller, trumsynten kanske är mer korrekt numera?

    Iaf; har utöver Rmk2 en Machinedrum mk2, två trummoduler från SSF (Entity Ultra Kick+Perc), en PO-32 med MicroTonic, Battery 4 för samplingar och lite annat och jäklar i min lilla låda vad det räcker till och blir över. Hälften hade varit nog, men jag kommer aldrig behöva något mer i trumväg. Har funderat på att sälja av något men jag behöver allt och har så jäkla kul med de..

    Rytm kan ju göra typ ALLT, utom det digitala som Machinedrum fixar galant (och PO-32 kompletterar med), och SSF-modulerna ger mig världens fetaste kick och en perc-modul som är jäkligt kul att modulera i en låt, och att ha som samplingskälla.

    Hade et tag en sån samlign som de flesta här säkert har; "66 av de bästa trummaskinerna" eller ngt liknande; fortfarande bra att ha om jag letar efter något speciellt, men nu tar det mer tid att leta där är jag kan skruva fram det jag behöver, ev. sampla för framtiden..
    Göra hemskapade trumkits är kul, gör de mest weird-a** trumljud du kan men som fortfarande går att använda och släng ihop alla varianter på det och lite annat till ett Battery-kit.

    Men summa summarum - jag kommer ALDRIG sälja min Rytm, Machinedrum eller Monomachine. De följer mig i graven, för med de instrumenten så behöver jag inget mer. Tack elektron för denna gåva till musiker världen över.

  24. #2784
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Det jag saknar fortfarande är att kunna ha mer än 1 lfo per track. MD gör detta galant

    En annan grej är att sample tuning är begränsad till 2 oktaver upp/ner, hade varit fint med större spann

  25. #2785
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Ja om nu processorn inte pallar en extra LFO per track vore det fiffigt att som på MD kunna stjäla en LFO från en kanal till en annan.

    Jag vet att jag kommer få fan för detta men personligen använder jag LFO relativt sällan på bastrumman.

  26. #2786
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Rytmen verkar ha maxad cpu, speciellt ettan känns nu lite segare med 1.7, speciellt euclidan seq. På tvåan har jag inte märkt ngt men min etta uppleves lite segare (upplevt som sagt).

    Men världens bästa trum-maskin är de! ibland föredrar jag formen på ettan, tvåan känns lite stor o "oöverskådlig" (oxå säker en upplevelse bara).

  27. #2787
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja om nu processorn inte pallar en extra LFO per track vore det fiffigt att som på MD kunna stjäla en LFO från en kanal till en annan.
    Ja, det vore kanon!

  28. #2788
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rytmen verkar ha maxad cpu, speciellt ettan känns nu lite segare med 1.7, speciellt euclidan seq. På tvåan har jag inte märkt ngt men min etta uppleves lite segare (upplevt som sagt).

    Men världens bästa trum-maskin är de! ibland föredrar jag formen på ettan, tvåan känns lite stor o "oöverskådlig" (oxå säker en upplevelse bara).
    Medhåll! Jag har kvar min MkI egentligen mest för att jag har låtar där jag inte slutfört. Men också för att formfaktorn är perfekt när jag turnerar. Jag har flugit jorden runt med MkII av Analog Rytm och Four men de är verkligen skrymmande. I studion däremot - shit vad jag älskar det formatet!

  29. #2789
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja om nu processorn inte pallar en extra LFO per track vore det fiffigt att som på MD kunna stjäla en LFO från en kanal till en annan.

    Jag vet att jag kommer få fan för detta men personligen använder jag LFO relativt sällan på bastrumman.
    Du kommer inte att tro mig, men jag gör det bra nära 100% på bastrumman. (sant)

    Jag har dock sällan behov av mer än en LFO på någon kanal (så länge vi pratar trummor då).

  30. #2790
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Något tips för att till elektroniska SD som är lite mjuka och inte så hårda. Testat med notchfiltret, men det blir ändå lite för hårt ljud. Kanske dålig beskrivning, men söker efter ljud typ 909 SD med tune på lägsta inställningen.

    Hade suttit fint om rotate i Euclidian Sequencer hade kunnat moduleras av en LFO, men ska inte klaga!

    När man läser den hör tråden blir man bra sugen på en MD. Men räcker det med den utan UW om man har AR?

  31. #2791
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rytmen verkar ha maxad cpu, speciellt ettan känns nu lite segare med 1.7, speciellt euclidan seq. På tvåan har jag inte märkt ngt men min etta uppleves lite segare (upplevt som sagt).

    Men världens bästa trum-maskin är de! ibland föredrar jag formen på ettan, tvåan känns lite stor o "oöverskådlig" (oxå säker en upplevelse bara).
    Har du läst om fler upplevt det eller om det bara är inbillning? Frågar för jag jag har inte uppdaterat min etta än.

  32. #2792
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Något tips för att till elektroniska SD som är lite mjuka och inte så hårda. Testat med notchfiltret, men det blir ändå lite för hårt ljud. Kanske dålig beskrivning, men söker efter ljud typ 909 SD med tune på lägsta inställningen.

    Hade suttit fint om rotate i Euclidian Sequencer hade kunnat moduleras av en LFO, men ska inte klaga!

    När man läser den hör tråden blir man bra sugen på en MD. Men räcker det med den utan UW om man har AR?
    Ja självklart! Har iofs inte använt samples i någon av mina rytm, battery var enklare, men om jag skulle t.ex bygga en kick av lager... Nä,, battery då med.. men hade jag inte haft den, rytm så klart.. har använt så lite samples så jag har inte behövt använda rytm för det någon gång.
    Kortfattat; du behöver inte UW.

  33. #2793
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Jag älskar UW, inte för att använda samplingar, men för livesampling, så kul att automatiskt sampla på olika steg och spela upp pitchat eller med lite granual lek. Så smaken är delad, jag har haft båda varianterna och för mig är en MD halv utan UW.

  34. #2794
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag älskar UW, inte för att använda samplingar, men för livesampling, så kul att automatiskt sampla på olika steg och spela upp pitchat eller med lite granual lek. Så smaken är delad, jag har haft båda varianterna och för mig är en MD halv utan UW.
    Samma.

    (Eller sampla sig själv å göra baklängestrummor å glitch å grejor…)

  35. #2795
    tbox
    tbox är inte uppkopplad
    tboxs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns som att han legogubbe-avataren ligger bakom SID-grejen.
    Jomen
    Sen är det ju ingen SID-emulering "per se", då den i huvudsak använder analog syntes och inte har alla funktioner - men det går att göra ganska övertygande SID-liknande prylar med den. Och en del annat också.

    Gjorde en rätt ingående guide här ifall man vill veta exakt hur den kan användas och varför:

    https://youtu.be/M4pHpKIjfaY
    Senast redigerat av tbox den 2023-11-26 klockan 09:50.

  36. #2796
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tbox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jomen
    Sen är det ju ingen SID-emulering "per se", då den i huvudsak använder analog syntes och inte har alla funktioner - men det går att göra ganska övertygande SID-liknande prylar med den. Och en del annat också.

    Gjorde en rätt ingående guide här ifall man vill veta exakt hur den kan användas och varför:

    https://youtu.be/M4pHpKIjfaY
    Kul!

    Jag är nyfiken på raw-maskinerna. Var är tanken bakom dem och vad skiljer dem mot vanliga oscillatorerna?

  37. #2797
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    snyggt presenterat, impad av "finger"-spelandet

  38. #2798
    tbox
    tbox är inte uppkopplad
    tboxs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul!

    Jag är nyfiken på raw-maskinerna. Var är tanken bakom dem och vad skiljer dem mot vanliga oscillatorerna?
    Den är relativt lik SY DUAL VCO men med syftet att användas som en lite mer kontrollerad "2-osc-synth". Vågformerna på de två oscillatorerna kan ställas separat, det blir lite tydligare att komma åt ringmodulation och det finns även brus med. Bend finns istället inte som parameter.

  39. #2799
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Jag har inte vråltestat alla nya maskiner, men måste säga att Acoustic BD/SD faller under radarn när jag läser kommentarer om uppdateringen. Fattar det, namnet låter väl astråkigt för de flesta Elektron-kunder, men jag tycker de maskinerna låter fantastiskt. Helt sjukt hur bra Rytm är och att den kan höja sig en nivå till så här tio år senare. Från bäst till ännu mer bäst.

  40. #2800
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tbox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är relativt lik SY DUAL VCO men med syftet att användas som en lite mer kontrollerad "2-osc-synth". Vågformerna på de två oscillatorerna kan ställas separat, det blir lite tydligare att komma åt ringmodulation och det finns även brus med. Bend finns istället inte som parameter.
    Ah, ok, andra parametrar men såklart samma oscillatorer. Ok

  41. #2801
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    SY Raw är den enda av de nya jag använt i skarpt läge än så länge faktiskt. Gjort en bas med den. Mycket bra.

  42. #2802
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Om man får gnälla lite så är det väl på att inga av de nya maskinerna kan användas på alla slotar. Det skulle varit grymt om de implementerat en digital oscillator-modell som oberoende av de underliggande analoga, precis som noise-algon.

  43. #2803
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man får gnälla lite så är det väl på att inga av de nya maskinerna kan användas på alla slotar. Det skulle varit grymt om de implementerat en digital oscillator-modell som oberoende av de underliggande analoga, precis som noise-algon.
    Jepp!

    Men om det inte finns DSP för en till LFO är det väl tveksamt om det finns DSP över för digitalosc gissar jag...

    (noise/impulse-algona är f ö toppen!)

  44. #2804
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    [QUOTE=rydan;(noise/impulse-algona är f ö toppen!)[/QUOTE]

    Ja, skulle typ sitta nöjd med att bara pinga filter i den här.

  45. #2805
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Hur är det förresten. Finns det något sätt att ställa kortare sekvens än 16 steg, men över flera pages. Tycker det är sjukt irriterande att jobba i 6/8 och ha 16 steg per page. Det gör inte det va? Man får köra flera patterns med 12 steg, å sen chain:a?

  46. #2806
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Inte sett spår av det i någon form av Elektron-maskin jag har använt. Håller helt med om behovet. Peta på e- om detta, ju fler som gör det desto bättre!

  47. #2807
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Har mailat dem. Passade på att påpeka att deras nya fina page-loop-feature på AR också är helt obrukbar för annat än 4/4 utan möjlighet att ställa taktlängd...

  48. #2808
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har mailat dem. Passade på att påpeka att deras nya fina page-loop-feature på AR också är helt obrukbar för annat än 4/4 utan möjlighet att ställa taktlängd...
    Mycket bra iakttagelse vilket ökar sannolikheten för att det fixas! Hoppas att elektronauterna är med på tåget också.

  49. #2809
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Varför kan ni inte bara hålla er till 4/4 era pretton!!

  50. #2810
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Hänger ju inte på electronauts direkt, men jag får väl logga in å piska på... =)

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför kan ni inte bara hålla er till 4/4 era pretton!!
    4/4 är dansband. Kidsen vill ha 15/8.

    (Easel-musikernas riksförbund vill ha 5/5.)
    Senast redigerat av rydan den 2023-11-29 klockan 09:49.

  51. #2811
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Har en liten fundering som kanske någon med AR (och OT egentligen) kanske kan svara på.
    Är lite sugen på att skaffa AR och köra ihop med OT, kan man trigga slices på OT med padsen på AR och på det sättet för till ett gött MPC-workflow, men i ännu goare Elektronmiljö?

  52. #2812
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hänger ju inte på electronauts direkt, men jag får väl logga in å piska på... =)

    - - - Uppdaterad - - -



    4/4 är dansband. Kidsen vill ha 15/8.

    (Easel-musikernas riksförbund vill ha 5/5.)
    Sjukt jag har skickat in Easel-låtar till Buchla och de har lagt till på sin Spotify-lista men jag har inte fått pins, block och nyckelband från Easel-musikernas riksförbund än. Skulle så gärna ha en pin, och drömmen vore så klart en scarf.

  53. #2813
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en liten fundering som kanske någon med AR (och OT egentligen) kanske kan svara på.
    Är lite sugen på att skaffa AR och köra ihop med OT, kan man trigga slices på OT med padsen på AR och på det sättet för till ett gött MPC-workflow, men i ännu goare Elektronmiljö?
    Ja, det kan man sedan en av de senare eller kanske den senaste uppdateringen.

  54. #2814
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det kan man sedan en av de senare eller kanske den senaste uppdateringen.
    Tackar, sökte runt lite och blev lite osäker på ARs midi ut-kapaciteter.

  55. #2815
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Är det någon som lyckats med att få den att byta patterns via program change? I ableton alltså. Med overbridge? På PC?

    Edit: Ok. Det här funkade till slut;

    Preferences - output ports - klicka i track och sync för Elektron Analog Rytm MKII.

    Skapa ett tomt midispår utan något på.

    Sätt MIDI to till Elektron Analog Rytm MKII

    Sätt kanal till 14

    Gör ett klipp och ändra patterns med pgm.
    Senast redigerat av kirre777 den 2024-04-25 klockan 20:53.

Liknande ämnen

  1. Nytt från Elektron?
    Av spanky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1025
    Senaste inlägg: 2016-09-21, 12:24
  2. Machinedrum + nytt från Elektron?
    Av AlSono i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-04-13, 21:17
  3. Nya grejor från elektron!
    Av amenbrother i forum Nyheter
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 18:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •