Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 111 av 111

Ämne: Kul/bra musik-appar till iPad?

  1. #61
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran

  2. #62
    freddy_n
    freddy_n är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

  3. #63
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    ja den e grym

    hm, sa ja de
    den e så grym
    fan va kul
    äntligen är paddan rolig igen

    vet inte hur den fungerar med andra paddor men till ipad air fungerar audiobus bättre än förut tom
    kör 3 parallella kedjor med filter, visst de har kraschat nån gång, men apparna fortsätter ändå att gå
    Senast redigerat av dokido den 2014-04-08 klockan 22:47.

  4. #64
    lasselus avatar
    Redaktör
    Någon som vet någon bra loop-baserad app?

  5. #65
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lasselu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som vet någon bra loop-baserad app?
    Loopar som i färdiga loopar eller loopvänlig? Samplr är schysst om man vill spela in loopar med olika samplingar. Som en op-1. Sen finns ju korg ikaossilator

  6. #66
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    hdloopy i slutet av audiobus är nice, den har 16 loopar man kan köra på olika midikanaler samtidigt (enligt uppgift, själv har jag inte gjort det) och en trevlig decay som suddar ut det man spelar in så det inte blir överstyrning
    den använder jag alltid, men som nästan alla appar knasar den ibland

    ikaossilator kan bara spela in ikaossilators egna ljud eller importera färdiga samplingar inte sampla andras ljud

  7. #67
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Loopar som i färdiga loopar eller loopvänlig? Samplr är schysst om man vill spela in loopar med olika samplingar. Som en op-1. Sen finns ju korg ikaossilator
    Jag tänkte mig färdiga loopar.

  8. #68
    ntg
    ntg är inte uppkopplad
    ntgs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dokido Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var hittar man den här då? Finns den till IOS?

  9. #69
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    trodde du mena sampla
    har inte riktigt fattat begreppet färdiga loopar
    det är altså inte en synt utan ett program som spelar en loop?
    alchemy har en fri app du kan testa

  10. #70
    Yousee
    Yousee är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Färdiga loopar har du i gratisappen Launchpad

  11. #71
    lasselus avatar
    Redaktör
    Launchpad, just det...den har jag ju faktiskt laddat ner vid något tillfälle...ska kolla...
    Hittade även SessionBand, ska ta en titt på dem med...

  12. #72
    dudewaaagh
    dudewaaagh är inte uppkopplad
    dudewaaaghs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Lekt en del med iMS-20 och tycker den är väldans kul. Är ju lite "mini-daw" eftersom man kan arrangera hela låtar och sånt. Audiobus och exportgrejer så klart. Rätt dyr dock, om man inte tar den på någon av Korgs reor.

  13. #73
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran

  14. #74
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Nature Oscillator någon?


    https://youtu.be/watch?v=rKBFOtrx6VU#t=308

  15. #75
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Hej hallå!

    Har endel musikappar på min Ipad men det är inte alla som fungerar längre efter jag uppdaterat med nya IOS 8.1
    Det står typ: "Audiobus Installazion problem" Är det någon som är med om något liknande efter uppdatering?

  16. #76
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    ja tyvärr är det så
    men det uppdateras eftersom
    du kan gå in på audiobus sida och kolla apparna, det står vilka som inte är ios8 kompatibla
    exv så uppgraderade jag min padda till ios8 för att korgs modul krävde detta
    blev sen ganska sur när jag upptäckte att korgs gadget inte längre lirade i audiobus med filter
    men korg känner till det så det kommer nog snart en uppdatering

  17. #77
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Latchar i soffan med samplr. Grym!

  18. #78
    Tom Void
    Tom Void är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Liten ny Synth om inte ni har upptäckt den, från mit fd. hemland Danmark! :-) Gillar den skarpt!
    http://www.synthtopia.com/content/20...aha-dx-sounds/

  19. #79
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran

  20. #80
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dokido Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En "sång-läges-app" för figure?

  21. #81
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    jag gissar att det är nån sorts editor till figure men utan figures medverkan
    wrap tyckte jag verkar intressant

  22. #82
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hepp! Min kompis har just släppt en musikapp - Pepp!

    http://www.synthtopia.com/content/20...vebox-for-ios/


    https://youtu.be/7tnO0DrqVSA

  23. #83
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Detta verkar skoj!


    https://youtu.be/G56-sYs_xxo

  24. #84
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    som idensity

  25. #85
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Nu har jag lekt med iMaschine ett tag och den känns ju bra gjord. Jag har försumbar latency, och det känns roligt att sitta och banka lite beats i soffan eller på bussen.

    Dock två saker som stör mig. Nummer ett är att man måste använda sitt iTunes-bibliotek om man vill sampla från en mp3-fil. Jag har slutat med iTunes för jättelänge sedan och skulle hellre vilka plocka filer från min dropbox som jag har som moln-backup till min filserver. Någon som vet någon iMaschine-liknande app som har stöd för det?

    Det andra är att man måste exportera till Maschine. Vore najs om det gick att exportera till typ 16 wav-filer + en midifil för att jobba vidare i valfritt verktyg (gärna via dropbox). Någon som vet något som klarar av det?

  26. #86
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    altså jag vet inte men du kan ju kolla upp de här apparna om de klarar det

    audioshare konverterare o dyl, kanske kan copy paste från imaschine?
    impc
    beatmaker 2
    novation launchpad, vet ej om man kan ta in egna samplingar i den, men den är ju gratis

    jag gillar inte de här apparna, inte min stil, men jag tror de klarar biffen, beatmaker2 verkar klara det mesta

  27. #87
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Beatmaker 2 verkar ju onekligen riktigt fett. I alla fall på pappret. Kostar 10 dollar men då får det vara värt för att testa. Tack för tips!

  28. #88
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    ja det är många som gillar den, den har många funktioner
    själv tycker jag den är så rörig, gillar ej

  29. #89
    Retur
    Retur är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Appen du söker är tveklöst Beatmaker 2.
    Där kan du gå rätt in i din dropbox, ladda ner filerna till appens "bibliotek" och sen använda dem som samplingar lite hur du vill. Sen kan du manipulera samplingen bäst du vill, choppa och ha dig men ändå spara samplingen i ett nytt format och behålla ditt original. "Non destructive" på riktigt. Du kan exportera ditt projekt spår för spår, smacka upp allt på DB och plocka rakt in invalfritt DAW.
    Beatmaker 2 gör sig bäst på en ipad, själv kör jag senaste iPad mini och det känns helt perfekt. På iphone är Beatmaker 2 lite plottrigt nör det kommer till samplingsredigering. De inbyggda samplingarna, syntharna och presetsen är helt klart användbara men ingenting man hoppar jämfota över direkt



    Citat Ursprungligen postat av Pelle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag lekt med iMaschine ett tag och den känns ju bra gjord. Jag har försumbar latency, och det känns roligt att sitta och banka lite beats i soffan eller på bussen.

    Dock två saker som stör mig. Nummer ett är att man måste använda sitt iTunes-bibliotek om man vill sampla från en mp3-fil. Jag har slutat med iTunes för jättelänge sedan och skulle hellre vilka plocka filer från min dropbox som jag har som moln-backup till min filserver. Någon som vet någon iMaschine-liknande app som har stöd för det?

    Det andra är att man måste exportera till Maschine. Vore najs om det gick att exportera till typ 16 wav-filer + en midifil för att jobba vidare i valfritt verktyg (gärna via dropbox). Någon som vet något som klarar av det?

  30. #90
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Retur Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Appen du söker är tveklöst Beatmaker 2.
    Där kan du gå rätt in i din dropbox, ladda ner filerna till appens "bibliotek" och sen använda dem som samplingar lite hur du vill. Sen kan du manipulera samplingen bäst du vill, choppa och ha dig men ändå spara samplingen i ett nytt format och behålla ditt original. "Non destructive" på riktigt. Du kan exportera ditt projekt spår för spår, smacka upp allt på DB och plocka rakt in invalfritt DAW.
    Beatmaker 2 gör sig bäst på en ipad, själv kör jag senaste iPad mini och det känns helt perfekt. På iphone är Beatmaker 2 lite plottrigt nör det kommer till samplingsredigering. De inbyggda samplingarna, syntharna och presetsen är helt klart användbara men ingenting man hoppar jämfota över direkt
    Skaffade appen för någon dag sedan och har lekt lite. Utan tvekan en väldigt ambitiös produkt som känns mångsidig och rolig. Tycker inte den är så vansinnigt svår att förstå sig på, men det blir lätt lite plottrigt och pilligt när man ska peka på rätt sak på skärmen (trots en iPad Air 2). Kanske jag har lite feta fingrar, men hade önskat ett renare och enklare interface. Dock ingen deal breaker.

    De samplingar och ljud som kommer mer är helt okej. Håller med dock att det inte är något man hoppar jämfota över kanske, men duger för att skissa på ideer.

    Dock är det en sak som inte verkar fungera.... och det är import frå dropbox. Jag skriver in mitt användarnamn och lösen, och den hookar upp till dropbox, men sedan känns det lite slumpvis vilka filer och foldrar som jag ser. Tex så kommer jag inte åt mitt samplebibliotek där jag har saker jag samplat från vinylskivor och annat.... Från samma iPad kommer jag åt allt via dropbox-appen så det känns som det bara är beatmaker som inte hittar allt. Såg på deras forum att någon annan person hade samma problem tidigare så kanske känd bugg?

  31. #91
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Måste slå ett slag för Caustic från snubben som gjort Caustic Editor till Volca sample. Tagit inspiration från Korg Gadget och är riktigt kul och direkt.

  32. #92

  33. #93
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    måste skriva här också eftersom det kommer så mycket kul till ipad

    1. sugarbytes cyclop släpptes idag

    2. waldorf attack kommer till frankfurt mässan verkar det som
    http://www.musicradar.com/news/tech/...o-ipad-614269/

    3. sequenser bra ???
    http://createdigitalmusic.com/2015/0...sneak-preview/

    4. den här har jag väntat på länge, tycker dom borde släppa den snart så kanske man inte behöver köpa squarp pyramid
    http://rhythmnecklace.com/

  34. #94
    @ndreas
    @ndreas är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Garageband haha

  35. #95
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Elastic Drums är riktigt kul för den som missat. http://youtu.be/nZstPNegu0s

  36. #96
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Söker en sampleplayer (jag vill kunna lägga till mina egna samplingar) med MIDI in. Vilken/vilka rekommenderas?

  37. #97
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Chiptunefantaster! Nu finns Sidtracker64 i gratisversion som ni kan testa i två timmar med full funktionalitet: https://t.co/b1bTseG4e0

  38. #98
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Då ska chippin' provas

  39. #99
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    - - - Uppdaterad - - -

    Nån som har tips på schyssta appar för iphone? Sitter på t-banan nu under vintern och har tråkigt på väg till jobbet. Gärna nåt i stil med nanostudio.

    edit: oops, det här är visst en ipad-tråd. kanske ska starta en iphonetråd istället...
    Senast redigerat av erko den 2017-12-14 klockan 10:18.

  40. #100

    Redaktör
    Om ni inte sett det så har Garageband fått en ganska stor uppdatering under hösten, med stegsequencer för trummor och nya instrument – det är förvånansvärt kompetent numera. (Samt också Audio Unit-stöd, men det kanske fanns tidigare.)

    @erko: just Garageband är ganska pilligt på iPhone, men vad jag kan avgöra stöds det mesta av funktionaliteten där med, och synkar via iCloud.

  41. #101
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om ni inte sett det så har Garageband fått en ganska stor uppdatering under hösten, med stegsequencer för trummor och nya instrument – det är förvånansvärt kompetent numera. (Samt också Audio Unit-stöd, men det kanske fanns tidigare.)

    @erko: just Garageband är ganska pilligt på iPhone, men vad jag kan avgöra stöds det mesta av funktionaliteten där med, och synkar via iCloud.
    Tack för tips! Ska ta och ladda ner GB igen och testa.

  42. #102
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Är det värt att köpa Gadget endast för syntarna som ingår? Har iM1 sedan innan, men tänkte köra BM3 som DAW. Tycker det verkar trevligare att arrangera i/jobba i överlag. Inte så förlust i blåa bakgrunden i Gadget

  43. #103
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    kan bara säga att gadget låter bra, sequensern är rudimentär, automation på alla fx är dock kul,

    jag använder själv inte gadget längre utan bara audiobus eller aum med olika syntar, samplers, effekter och sequensers i dessa, vet inte vad den kostar nuförtiden
    nej jag tycker inte gadget är så spännande (nåja, det är enkelt att göra nåt som låter ganska bra), de kunde gjort nåt mer av den, men icke sa nicke

    APPAR JAG ANVÄNDER NUFÖRTIDEN

    de här använder jag fristående eller/och i audiobus och aum, en del går att köra i bm3 också

    sampler: reslice, samplr, fieldscaper, samplewiz, soundscaper, idensity, egoist (mycket bra)
    synt: odyssei, geoshred, bebot, module, ppg - wavemapper, wavegenerator, infinte, phonem, shoom (guldapp)
    effekter: gliderverb, turnado (med midilfo eller lemur), apefilter,
    noise: thicket, riscy
    audio till midi: midimorphosis
    trummaskin: yellofier, ispark, elasticdrums, sector (guldapp), patterning
    alla bram bos appar, sequenserna kräver dock ios11, tror de funkar i bm3, inte helt säker, annars fungerar dom i aum
    tc-data, randome pg mm sequenser för ppg appar och virsyn appar speciellt

  44. #104
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dokido Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    kan bara säga att gadget låter bra, sequensern är rudimentär, automation på alla fx är dock kul,

    jag använder själv inte gadget längre utan bara audiobus eller aum med olika syntar, samplers, effekter och sequensers i dessa, vet inte vad den kostar nuförtiden
    nej jag tycker inte gadget är så spännande (nåja, det är enkelt att göra nåt som låter ganska bra), de kunde gjort nåt mer av den, men icke sa nicke

    APPAR JAG ANVÄNDER NUFÖRTIDEN

    de här använder jag fristående eller/och i audiobus och aum, en del går att köra i bm3 också

    sampler: reslice, samplr, fieldscaper, samplewiz, soundscaper, idensity, egoist (mycket bra)
    synt: odyssei, geoshred, bebot, module, ppg - wavemapper, wavegenerator, infinte, phonem, shoom (guldapp)
    effekter: gliderverb, turnado (med midilfo eller lemur), apefilter,
    noise: thicket, riscy
    audio till midi: midimorphosis
    trummaskin: yellofier, ispark, elasticdrums, sector (guldapp), patterning
    alla bram bos appar, sequenserna kräver dock ios11, tror de funkar i bm3, inte helt säker, annars fungerar dom i aum
    tc-data, randome pg mm sequenser för ppg appar och virsyn appar speciellt
    Tack för detta! Mycket jag inte känner till av ovanstående. Har Rozeta och det funkar bra i BM3 (som för övrigt just fått en stor uppdatering), men jag har inte testat några av Bram Bos syntar än. Tycker BM3 verkar mycket lovande, men inte superintuitivt (jag är visserligen van att jobba i Renoise ...) Jag tänker att Gadget är mer direkt, men inte lika djupt på vissa sätt. Hursomhelst så var det ju ljuden jag var ute efter. Kanske bättre att sätta mig in i en AU-synt ordentligt i stället.

  45. #105
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    ja, jag gillar inte heller några av alla "daw" som finns till ipad
    gadget är iofs lättjobbat
    jag har auriapro, cubasis, bm3 o bm2, o några till
    gillar dom inte heller

    bara ableton live jag gillar som daw

    roligaste nuförtiden är att köra tc-data med ppg och reslice
    men det blir rätt så improviserat kaos
    vilket jag iofs gillar

  46. #106
    lasselus avatar
    Redaktör
    Själv övergav jag Gadget ganska snabbt och kör nu med Cubasis...

    Instämmer med dokido när det gäller många av de appar han listar men vill lägga till Arturia iSem, Layr, iWavestation, KQ Dixie och Mitosynth när det gäller syntar och Crystaline när det gäller effekter...

    Cool avatar förresten pnuts, omslaget till Burning Chrome...

  47. #107
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    dokido: Hehe. Testat GB, BM3, Gadget LE och demon av Cubasis 2 när det kommer till DAW på iPad. Jag tycker absolut de går att göra mycket med. Auria tycker jag ser förjävligt ut, så det har jag inte ens testat. Cubasis ser iofs inte heller något vidare ut. Det största problemet med musikproduktion i iOS tycker jag är stabiliteten. Tror mycket har fixats i senaste uppdateringen av BM3 nu visserligen, men är det inte det så är den någon AU/IAA-plugin som kraschar ... Sedan har nog ingen utvecklare riktigt lyckats anpassa alla funktioner folk förväntar sig av en ”riktig DAW” till formatet än. Men spännande tider!

    lasselu: Valde mellan Cubasis och BM3, men tror den passar mitt arbetsflöde lite bättre så det fick bli den. Eller tyckte jag bara att gränssnittet var snyggare. Vet inte riktigt. Cubasis verkar toppen i alla fall. Bättre medföljande effekter än BM3 misstänker jag. Ska kolla in dina tips också! iSem verkar vara mångas favorit.

    Kul att du kände igen bokomslaget! William Gibson var länge en favoritförfattare, och gillar de där gamla omslagen till Sprawl-trilogin.

  48. #108
    lasselus avatar
    Redaktör
    Just det omslaget har satt sig i minnet på mig...jag försökte rita av det i ett ritprogram på min C64 någon gång ca 1987 så det har fastnat...

  49. #109
    popstasy
    popstasy är uppkopplad nu
    popstasys avatar
    Veteran
    Är Master Record (tape simulation app) något att hänga i granen?

  50. #110
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Kan rekommendera iGrand från IK Multimedia. Först kändes den lite begränsad i sin gratisversion med ett piano och bara fem oktaver, men efter registrering så fick man två pianon till varav ett upright, plus 88 keys.

    Hyfsade inställningsmöjligheter och även enkel inspelning. Låter helt ok.

    Gratis!

  51. #111

    Redaktör

    https://youtu.be/JtCzl5z4Kto

    Jakob Haq har en lång genomgång av bra touchbaserade instrument för iOS, både gamla klassiker och nytt.

Liknande ämnen

  1. Android tips på musik-appar
    Av jocks1 i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-26, 14:14
  2. iPad/iPhone synth appar, vilka funkar bra/dåligt?
    Av Haplo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 23:56
  3. SvD om ipad/appar och den nya vågen av "digital punk"
    Av indigo i forum Allmänt om musik
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 23:36
  4. Windows Mobile - musik-appar
    Av SyZ-X i forum Allmänt om musik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 10:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •