Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 234

Ämne: Ralph Lundstens Andromeda-studio söker nytt hem!

  1. #61
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Är det någon som ska dit i morgon, förutom jag?

  2. #62
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    ...och vad händer imorgon...

  3. #63
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Avskedspicknick på andromeda.

  4. #64
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    #62

  5. #65
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    #62
    #62?

  6. #66
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    #62?
    Det är en förkortning som ska utläsas... läs inlägg #62 i den här tråden

  7. #67
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Fast där står väl inget om nån Andromedapicknick.. låter dock asfräckt. Jag är trött småbarnspappa imorgon också annars hade jag hetsat för att få höra detaljerna.
    Senast redigerat av rwq den 2014-05-09 klockan 16:21.

  8. #68
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast där står väl inget om nån Andromedapicknick
    Benägen att hålla med...

  9. #69
    Xana2
    Xana2 är inte uppkopplad
    Xana2s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Detta borde ju vara ett arv som nån av de svenska syntföretagen - Clavia, Propellerheads, Elektron eller Teenage Engineering - skulle ha ett intresse i? Eller tänker jag fel?
    Du har ju inte så långt att kommunicera... prata med Hans om att inrätta en Nord Andromeda avdelning... :-)

  10. #70
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, Frankenburg kommer att tömmas och sakerna deponeras i museiregi tills vidare.

    Det lutar åt att jag kommer att leda nedplockandet av studion med i stort sett nollbudget (för själva nedplockandet, inte bevarandet) så om någon här har erfarenhet som t.ex servicetekniker eller installatör på SR, SVT, lokalradio eller motsvarande och vill arbeta en eller två dagar i slutet av maj med detta så maila mig på camp303 (at) gmail.com!
    Documentera allt, ta kort, films, skissa upp kopplingscheman. Finns inte en andra chans att göra om det senare. Synd att studion måste flytta, ett sådant geni och ingen som kan rädda studion och hsns livsverk till eftervärlden i ursprungsskick.

  11. #71
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ralph
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    AFS-träff 10 maj, kl. 12–16
    Den 10 maj, kl 12 – 16 är det en avskedsföreställning av Bild- och elektronmusikstudio Andromeda, som sedan plockas ner och arkiveras av Musikmuseet/Statens musiksamlingar. Det är föreningen Fylkingen som har inbjudit sina medlemmar till detta evenemang.
    https://www.facebook.com/events/1392066761075670/

  12. #72
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Xana2 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har ju inte så långt att kommunicera... prata med Hans om att inrätta en Nord Andromeda avdelning... :-)
    När jag skrev ovanstående hade jag inte fått jobb på Clavia ännu. Och nu verkar det dessutom ha löst sig ju?

  13. #73
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran

  14. #74
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Så studion kommer aldrig att återskapas i sin helhel. Den packas ned och delar av den kommer att tas fram ibland och visas. Skandal!

    Fattar inte Ralph också, skulle det inte räckt att stycka av 2/3 av tomten och sedan bott kvar i villa Frankenbourg om han saknar cash? Varje tomt borde vara värd några miljoner styck. Att bygga ett nytt hus kostar flera miljoner, dvs en stor del av vinsten att sälja Villa Frankenbourg kommer gå åt till att bygga hans nya hus. Han kommer bo kvar på samma plats och se någon annan flytta in i hans skapelse, dock utan att ha sin studio kvar. Han kanske inte orkar fightas längre? Blir det ITB för honom i framtiden?

  15. #75
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Skandal och skandal...ingen ville betala för driften och de arbetstimmar som krävs varje dag för att hålla något sådant rullande.
    Den kan plockas upp i sin helhet så klart men jag tror knappast någon kommer att ha råd eller tid att få allt i fungerande skick.
    Det som åsyftas är att delar av den kan och kommer att användas musikaliskt, främst Erkkis grejer.
    Kommunen ville inte, Musikverket har inte råd och ingen förening eller privatperson ville eller kunde stå för driften.
    Jag vet inte riktigt hur han resonerade i detta fall, det är ju en mycket egensinnig person!

    Han talade om att göra en liten hemstudio i det nya huset (som ser ut att snart vara klart).

    Imorgon börjar jag nedplockandet i alla fall, det kommer att bli en hel del skruvande och bärande!
    Vi har fortfarande plats för fler personer de närmaste dagarna om någon vill hjälpa till, det blir alltid avhopp och vi är tre pers inför imorgon.

  16. #76
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Skandalen är inte allt jobb som gjort för att rädda och arkivera, skandalen är att Ralphs livsverk nu försvinner och varken kommun eller någon privat aktör var beredd att gå in och ta över driften och skapa ett levande Ralph Lundsten museum.

    Lycka till med nedplockandet.

  17. #77
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Documentera allt, ta kort, films, skissa upp kopplingscheman. Finns inte en andra chans att göra om det senare. Synd att studion måste flytta, ett sådant geni och ingen som kan rädda studion och hsns livsverk till eftervärlden i ursprungsskick.
    +1

    Det här är en sån typisk grej som efterfrågas nån gång i framtiden. Man kommer nog vilja återskapa studion/huset på nåt sätt.

  18. #78
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Nu är första dagen över, det var ett hårt slit och vi hann inte så mycket egentligen! Stort tack till Jocke Boberg som var den enda av alla frivilliga som faktiskt dök upp! Livet kom i vägen för folk, det var ingen som maskade med flit alltså!

    Vi fotodokumenterade med Jockes vidvinkellins, supercoola bilder som ni kommer att få se på nåt sätt så småningom!
    Tyvärr så är det inte möjligt att göra ett fullständigt kopplingschema 1:1 då allt inte är märkt och det är många generationer installation och ändringar ovanpå varandra.
    Hade jag haft en vecka och mer folk så visst, man hade kunnat mäta allt och rita upp det i autocad men så är tyvärr inte förutsättningarna. Studion går ju till Scenkonstmuseet och de har inte "levande" utställningsföremål i den här skalan.

    Dock så är det ju inte en tekniskt komplicerad studio även om det är mycket grejer;
    Det är ett huvudrack med utrustning, en 32-kanalers rullbandare och ett mixerbord med en patchbay. Mellan racket (med ett par sub-patchar), patchen och bandaren går några multikablar som enkelt går att återskapa om man någon gång vill starta upp den.

    Är det någon som har tid att hjälpa oss imorgon så är jag mycket tacksam! Vi är eventuellt bara jag och min assistent...
    Som morot kan jag erbjuda lunch samt en fika + chans för ekivoka anekdoter från en lite smågrumpy Ralph som ändå är vid gott mod!

    Ja just det, vi fick som kanske sista besökare en lektion och lekstund med Andromatic med självaste Ralph! Stort!
    Senast redigerat av dar303 den 2014-05-20 klockan 20:22.

  19. #79
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran

  20. #80
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    To boldly go where no man has gone before.

  21. #81
    Barbaron
    Barbaron är inte uppkopplad
    Barbarons avatar
    Senior
    Inom vilken tidsrymd ska det vara tömt?
    Jag skulle ev kunna hjälpa till på fredag då jag ändå är i stockholmskrokarna. Bara jag kan fixa en resa till gbg på lördag så.

    Känns ju lite som en såndär en gång i livet-grej.

  22. #82
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Den där bilden ger mig 70-tals vibbar, tänk Jeff Lynne

  23. #83
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är första dagen över, det var ett hårt slit och vi hann inte så mycket egentligen! Stort tack till Jocke Boberg som var den enda av alla frivilliga som faktiskt dök upp! Livet kom i vägen för folk, det var ingen som maskade med flit alltså!
    Bra jobbat! Önskar jag kunnat varit med men dagjobb + sänkt av elakartad infektion i armbågen (på bättringsvägen dock) satte ju som bekant käppar i hjulet. Ska mentalt behålla bilden av Andromeda när jag inreder en framtida studio-cave.

  24. #84
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ingen privatperson? Jag erbjöd mig och har ju plats. Nu blir det ju bara kaos av allt, museiförvaring i onödan.

  25. #85
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Barbaron: Förhoppningsvis är vi klara i morgon men tack för erbjudandet!

    PF: Studion anses ju vara av nationellt intresse och då är det kanske inte så lämpligt att den hamnar hos någon privatperson som godtyckligt kan sälja den, ha den olarmad i en lada, få ekonomiska problem etc och dessutom bevaras den garanterat till eftervärlden även om den inte kommer i drift direkt.. Detta är inget personligen mot dig hoppas jag du förstår utan en förklaring till varför en statlig myndighet nog är ett bättre alternativ än en privatperson i detta fall.
    Det är groteskt mycket grejer kan jag lova...

  26. #86
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Visst. Jag bara reagerade på att du tycktes säga att ingen hört av sig. Ägandet är ju inga problem, sätt ägandet till statjävuln & muséet och låt några vettiga musikaliska och kreativa personer med hemförsäkring få disponera grejerna helt enkelt?

  27. #87
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Ok, inget seriöst och långsiktigt alternativ har funnits, varken för finansiering, drift eller bevarande. Solklart?

  28. #88
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja, dumpa skiten.

  29. #89
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst. Jag bara reagerade på att du tycktes säga att ingen hört av sig. Ägandet är ju inga problem, sätt ägandet till statjävuln & muséet och låt några vettiga musikaliska och kreativa personer med hemförsäkring få disponera grejerna helt enkelt?
    Som att en hemförsäkring skulle kunna ersätta värdet av Lundstens grejer om de blev stulna. Ja ja. . .

  30. #90
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Du tror jag tycker det? Ja ja...

  31. #91
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Det är med en stor portion vemod bara att konstatera att en unik period nu avslutas. Synd att det inte gick att upprätthålla på ett värdigare sätt. Stor eloge dock till dar303 och andra som faktiskt gjort det bästa av situationen. Grymt jobbat. Verkligen.

    Kanske hade detta kunnat bevaras intakt i en något mindre kulturfientlig tid. Vi lever inte i den värsta av tider, men inte i den bästa heller. Influenserna från Ralph, musikaliskt, men kanske främst som en unik personlighet, kommer dock att finnas kvar hos mig så länge jag fortsätter vara en kreativ person.

    Hatten av!

  32. #92
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du tror jag tycker det? Ja ja...
    Du skrev ju "Jag erbjöd mig och har ju plats. Nu blir det ju bara kaos av allt, museiförvaring i onödan."
    och vidare "låt några vettiga musikaliska och kreativa personer med hemförsäkring få disponera grejerna helt enkelt? "

    Tycker det ser ut som att du gärna kunde tänka dig att ha Lundstens grejer hemma hos dig.

  33. #93
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Andreas T & PF... FIGHT FIGHT FIGHT FIGHT FIGHT FIGHT FIGHT

    Lol

    Bra att allt bevaras och jag hoppas att arbetet för att den ska ställas upp och återställas blir nästa steg för det är onekligen en skatt. Grymt jobbat dar!

    ps. Andreas T...jag tror att alla i 99 kan tänka sig ha grejerna hemma hos sig .P

  34. #94
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Andreas T Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du skrev ju "Jag erbjöd mig och har ju plats. Nu blir det ju bara kaos av allt, museiförvaring i onödan."
    och vidare "låt några vettiga musikaliska och kreativa personer med hemförsäkring få disponera grejerna helt enkelt? "

    Tycker det ser ut som att du gärna kunde tänka dig att ha Lundstens grejer hemma hos dig.
    Om inte PF vill så kan jag ta dem

    Jag låg sjuk tidigare i veckan, annars hade jag erbjudit mina tjänster som bärare/körare till denna kulturgärning.

  35. #95
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag tror att alla i 99 kan tänka sig ha grejerna hemma hos sig .P
    trodde jag med.... trots all respekt för hans verk, och GASen på hans kärleksmaskin, vet jag inte om jag hadde pallat ha den stora trollkarln på besök varanan dag. skulle bli dyrt i tårta och kanske något hårt på självförtroendet i längden: jag har sällan mött någon med ett så invaderande och präktigt ego.
    Senast redigerat av reSet den 2014-05-23 klockan 13:10.

  36. #96
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    haha, true true! "RALPHUS REX"

  37. #97
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Hej folk!
    Det finns en massa multikabel, kabelrännor, spotlights och annat som Ralph vill bli av med, är det någon som behöver till sin studio kanske? Det behöver rivas relativt omgående, helst onsdag eller torsdag.
    Det behövs ett par timmars jobb, lite verktyg och en ordentlig bil.

    Någon intresserad? Kontakta mig!

  38. #98
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Om du bara även rabblat upp moogar, macar... och sagt att det är en väldig massa tjejer där och skruvar å skrattar redan

  39. #99
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Ni som sitter med facit i hand nu (d v s var där och rev), vad är det för Roland maskin längst ned i mitten - RS-505 eller VP-330?
    http://www.virtualsweden.se/files/pa...5_panorama.jpg
    Fanns den kvar nu när det revs eller är den såld sen länge?

  40. #100
    Nils100
    Nils100 är inte uppkopplad
    Nils100s avatar
    Senior
    Det är en VP-330. Den var honom kär så den behöll han nog till slutet. Om den är magasinerad eller såld vet jag ej.

  41. #101
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Den är donerad till museet!

  42. #102
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är donerad till museet!
    Stort!

  43. #103
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    "Tack EMS för hjälpen"



    Om ni bor på landet och vill ha fin el så kolla in den här annonsen, Ralp säljer sin sktddstrafos

    http://www.99musik.se/showthread.php...ransformatorer

  44. #104
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Han ser ju pigg & glad ut iallafall.

    En supergod gärning att ni från EMS har hjälpt till med detta.

  45. #105
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Han är pigg kan jag lova!
    Vi tillhör ju samma myndighet som Scenkonstmuseet och det är ju inte många andra som kan eller törs ta tag i nåt sånt här kan jag tro! Han har ju haft en beef med EMS i snart ett halvt sekel så det var kul att kunna få honom vänligare inställd trots allt, han och de första två cheferna gick inte alls bra ihop, han anser att de mobbade honom pga att han gjorde pop och tjänade pengar.

  46. #106
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Härligt jobbat & kul bild

  47. #107
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Menååh! Fint! <3

  48. #108
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Haha..."tack" EMS och så den bilden. Obetalbart!
    dar303, du kan hälsa Ralph att nya Lisa & Kroffe albumet har en ganska rejäl dos Nordisk Natur Symfoni influens.

  49. #109
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han är pigg kan jag lova!
    Vi tillhör ju samma myndighet som Scenkonstmuseet och det är ju inte många andra som kan eller törs ta tag i nåt sånt här kan jag tro! Han har ju haft en beef med EMS i snart ett halvt sekel så det var kul att kunna få honom vänligare inställd trots allt, han och de första två cheferna gick inte alls bra ihop, han anser att de mobbade honom pga att han gjorde pop och tjänade pengar.
    Kanske bra med en lite yngre EMS:are som du med mer teknikfokus än prestigefokus!

    Jag är inte själv någon stor RL-lyssnare men tycker ändå han fått en märklig och delvis orättvis position i svenskt elektroniskt musikliv på senare år. Sedan 80 talet ungefär. Det är nästan som att han inte finns i vissa kretsar. Men historien vinner till slut, han var ju trots allt mycket tidig med både det ena och det andra oavsett om man gillar det rent musikaliskt eller ej.

  50. #110
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Fast Ralph har sig själv att skylla lite också - han har alltid haft ett lite "osvenskt" sätt och rimmar dåligt med jante. På 70-talet stod det i beskrivningen på alla hans skivor att han är "Sveriges främste kompositör" och på alla sina tre sommarprat i P1 på 80-talet vägrade han notoriskt att spela någon annan musik än sin egen.
    Men jag älskar det!

  51. #111
    Nils100
    Nils100 är inte uppkopplad
    Nils100s avatar
    Senior
    Bra jobbat Dar303! Jag är ledsen att jag inte kunnat hjälpa till, när du bett om hjälp här på forumet. Lundsten har varit en stor inspirationskälla för mig, särskilt i min unga tonår och det är synd att han blev bortglömd på 90talet och sedan fick komma tillbaka "underifrån". Det är en märklig bild att se rummet där Andromedastudion en gång fanns...

  52. #112
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast Ralph har sig själv att skylla lite också - han har alltid haft ett lite "osvenskt" sätt och rimmar dåligt med jante. På 70-talet stod det i beskrivningen på alla hans skivor att han är "Sveriges främste kompositör" och på alla sina tre sommarprat i P1 på 80-talet vägrade han notoriskt att spela någon annan musik än sin egen.
    Men jag älskar det!
    Lite som Stockhausen, det och tidigheten. Sedan slutar likheterna.

    Vad hände med den farbrorns grejer?
    Eller han kanske inte hade någon märkvärdig studio?

  53. #113
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite som Stockhausen, det och tidigheten. Sedan slutar likheterna.

    Vad hände med den farbrorns grejer?
    Eller han kanske inte hade någon märkvärdig studio?
    Han körde väl mest andras studios, typ på WDR (radion). Sen blev han tokig, bildade sekt/harem, och gjorde fruktansvärt dålig musik med presetljud på racksyntar (bland annat):


    https://youtu.be/7rGbHiJnk4I


    https://youtu.be/ePBB-NO8vKg

    såattee

  54. #114
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Som en mardrömsresa i en trasig D-50s inre.

  55. #115
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Appropå Lundsten och DIMI-O hittade jag den här videon med Erkki Kurenniemi från 1971 som förklarar grundprinciperna i DIMI-O:

    https://youtu.be/d-yHULQ2V5c

  56. #116
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    +7 Den och så kärleksmaskinen. Den andra skulle alla må bra av att köras i all existerande ether

  57. #117
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +7 Den och så kärleksmaskinen. Den andra skulle alla må bra av att köras i all existerande ether
    Kärleksmaskinen skulle må bra av att köras i lite sprit tänker jag.

  58. #118
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    hahahahahaha!!!! köras "i" lite sprit, "med" lite LSD :P

  59. #119
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Appropå Lundsten och DIMI-O hittade jag den här videon med Erkki Kurenniemi från 1971 som förklarar grundprinciperna i DIMI-O:

    https://youtu.be/d-yHULQ2V5c
    Ja, där kan man snacka om att ligga före sin tid.
    Sequencergrejen är verkligen första steget mot "piano roll". Det känns inte riktigt som att han själv inser vilka enorma möjligheter som ryms bakom den idén. Just i och med att det loopar.

    Interfacet mot dansaren är ju som en kombination av theremin och omnichord! Fast musikaliskt tyckte jag det var förskräckligt... Om de hade bytt ackord eller skala ibland kunde det ju blivit något.

    Kul klipp.

  60. #120
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om de hade bytt ackord eller skala ibland kunde det ju blivit något.
    Intressant. Jag tänkte precis motsattsen: bra musik, smart att ha någon som byter ackord och skala ibland....? (första demot när hon bara är i halvbild... andra partiet orkade jag inte riktigt kolla på... </attentionspanFail> )

Liknande ämnen

  1. Dissekering av Ralph Lundstens Andromatic!
    Av dar303 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2024-03-27, 15:25
  2. Ralph Lundstens Ljudkrumelurer
    Av raoul flutter i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-11-30, 18:16
  3. Ett besök i Ralph Lundstens studio
    Av geminister i forum Allmänt om musik
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 00:09
  4. Kärleksmaskinen - Ralph Lundstens DIMI-S
    Av Martin Pettersson i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 08:54
  5. Andromeda studio
    Av Mullvaden i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 13:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •