Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 301 till 360 av 390

Ämne: Norbergfestival 2014!

  1. #301
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "hej, jag vill inte betala till en festival som behöver pengar"?
    Det gör jag gärna ... men jag gillar inte fulreklam takeovers... är det ROS så ska det fan inte vara som nåt bord på NAMM el nåt... dom kan väl fixa egna bord om dom vill sälja....

    flåt, men är så trött på allt företagsreklamskit.... allt ska vara business....FUCK IT!

    Nu sket det sig ändå. men inget som direkt drog... det enda jag var sugen på att se var dig, Daniel, Marcus..och Jon snacka TTSH...

  2. #302
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Är det någon som snappat upp vilken festivalrabatt elektron har nu? Är lite långt ifrån ros för att fråga just nu när gasen helt plötsligt kom över mig..

  3. #303
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Festivalens stora fråga för mig: Var sjutton höll evirob hus!? letade som en galning!

  4. #304
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Kämpar att hålla mig vaken,men det är det sista.

  5. #305
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Festivalens stora fråga för mig: Var sjutton höll evirob hus!? letade som en galning!
    Jag har träffat evirob flera gånger! Han var ju på zthees föredrag bl a!

  6. #306
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Vilken otroligt bra festival!

  7. #307
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag hade kul, ros var skitbra ordnat av festivalen om någon undrade, synd att jag just det här året inte hade med mig nåt gear alls.
    Dar: TACK för natt/morgon settet i mimer, vi var där till 7. Otroligt fin upplevelse, Hoppas att detta blir en tradition!

  8. #308
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag satt som volontär och vaktade ingångar torsdag och fredag i hettan. Otrolig plats för en festival alltså. Jag är totalt mindblown liksom. Vart sedan tvungen att dra hem (bor i närheten). Men verkligen asfett. Första upplevelsen av mimer-akustiken var nästan för mycket Upplevde en soundcheck med en snubbe med mikrofon och pedaler. Inget framträdande därefter slog den upplevelsen faktiskt. Den guidade touren upp i tornet var också obeskrivligt häftigt.

    Sen kan jag tycka att det musikaliskt var lite väl mycket "tekno" i olika former, och väldigt lite "synt". Om man ska snacka kritik då Och angående ROS så tyckte jag det var kul att se, testa och höra om de nya prylar som stod på bordet. Jag hade det trevligt där, som det var. Men det hade varit bättre om det funnits ett separat bord nån annan stans för sånt. Då hade det kanske varit lättare att få till ohämmat jam.

  9. #309
    Katsuragi
    Katsuragi är uppkopplad nu
    Katsuragis avatar
    Veteran
    En sån underbar helg. Shxcxchcxsh, Emptyset, Ancient Methods, Abdulla Rashim... Det fanns liksom ingen hejd på all fantastisk techno.

    Nu är jag hemkommen med ett gravt Octatrack-sug...

  10. #310
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Passerat katroneholm. Har hunnit bli tre pitstops redan. Aningen slitna så det går inta fort. :-)

    Grymt bra festival.så mycket bra musik och så många sköna människor!
    Och ljudet var verkligen mycket bättre än förra året.

    - - - Uppdaterad - - -

    Passerat katroneholm. Har hunnit bli tre pitstops redan. Aningen slitna så det går inta fort. :-)

    Grymt bra festival.så mycket bra musik och så många sköna människor!
    Och ljudet var verkligen mycket bättre än förra året.

  11. #311
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Äntligen hemma. I Stockholm verkar det varit kaos med kastvindar och översvämningar. Totalt trafikstopp till följd. Stod i Solna en timme. Men nöjd och glad. Festivalen är inte som förr, mer dans, mer beats, mindre flum, färre visuals, mindre "andra" instrument och musikalisk variation. Men bra genusperspektiv, finfint uppstyrt. Gillade de "nya" rummen i Mimer med konst och lyssning. Toppkäk och mycket trevligt med förstorad kampingdel så man kunde dricka sin öl lite överallt. Det behövdes i värmen! För jävlar vad varmt det var i år!

    Bäst var som vanligt allt socialt häng. Många sjuka konversationer som vanligt. Tack igen Norberg. Det var fint!

  12. #312
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Mmm. Vaniljecalamaris.

  13. #313
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bäst var som vanligt allt socialt häng. Många sjuka konversationer som vanligt. Tack igen Norberg. Det var fint!
    +1
    Nu: återställare och post-Norbergfestival syndrom.

  14. #314
    taraxacum
    taraxacum är inte uppkopplad
    taraxacums avatar
    Senior
    Jag håller med lisa om mycket. Det saknades en del bredd. Jag saknade det riktigt överraskande och det som golvar en för att det är så sjukt bra. Men jag tycker att det jag såg var bra. Jag hade jätteroligt. Skönaste frukostjammet med modellears medhavda superkit och härligt häng med alla sköna dudes och dudettes.

  15. #315
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Festivalens stora fråga för mig: Var sjutton höll evirob hus!? letade som en galning!
    Haha, hej!

    Jag såg dig, men mådde inte så bra så jag sade inte hej Bodde vid buskarna nära ROS!

  16. #316
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Det var verkligen trevligt, även om jag inte hälsade på så många 99or. Gillade verkligen Mimer och tekno-deluxe, men hade gärna sett lite mera flum

    Håller också med dig Lisau, för lite visuals!!! Vi kanske borde försöka styra upp något till nästa år?

  17. #317
    Noisebud
    Noisebud är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det gör jag gärna ... men jag gillar inte fulreklam takeovers... är det ROS så ska det fan inte vara som nåt bord på NAMM el nåt... dom kan väl fixa egna bord om dom vill sälja....

    flåt, men är så trött på allt företagsreklamskit.... allt ska vara business....FUCK IT!

    Nu sket det sig ändå. men inget som direkt drog... det enda jag var sugen på att se var dig, Daniel, Marcus..och Jon snacka TTSH...
    Ska vi tacka nej till Don Buchla 2015 då?

  18. #318
    Noisebud
    Noisebud är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dagens stora frågetecken är varför det inte är några visuals? Bara norbergloggan överallt...
    Det fanns ingen som hade tid att hålla i det i år så istället för att göra det halvdant så skippades visuals. Förhoppningsvis tillbaka 2015 med fullt ös om någon dyker upp som kan ta det administrativa bakom kulisserna.

  19. #319
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja, nu bör man ha sett ett antal 99or in the flesh. Fast jag är bara helt säker på 2

  20. #320
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Noisebud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska vi tacka nej till Don Buchla 2015 då?
    Ja verkligen... vill han hålla snack som Jon..cool... vill han sälja så får han väl skaffa egen butik och inte fulinvardera ROS... Jag håller varken tillverkare eller band för några gudar med företräde, vare sig de är vänner eller ej...

  21. #321
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "hej, jag vill inte betala till en festival som behöver pengar"?
    Jag gör det gärna... hoppas även Elektron, Roland och TE gjorde det för sin reklam....... men man antar ju att de fulade sig och "gav" några maskiner och extra festivalrabbatt...(och gratis maskinpresentationer.....graden av altruism är slående) och alla är glada och älskar McDonalds..jag menar Elektron och Roland.... för gratis läsk..

  22. #322
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Noisebud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det fanns ingen som hade tid att hålla i det i år så istället för att göra det halvdant så skippades visuals. Förhoppningsvis tillbaka 2015 med fullt ös om någon dyker upp som kan ta det administrativa bakom kulisserna.
    Det var ett skitbra år verkligen, tack!

  23. #323
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Hemma!

    (Ska avrunda helgen på det enda rimliga sättet)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	95,7 KB 
Id:	53098

    Tack alla för en mäktig festivalupplevelse!

  24. #324
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Åhfyfan.
    Det tog sin lilla tid att komma hem.
    Tur man skulle på rätt håll iallafall. Det var fruktansvärda köer norrut.

    Nordbecks bild behöver en gilla knapp :-)

  25. #325
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Det var kul att träffa alla som vanligt! Jag gjorde en snabbvisit så jag missade lite folk och artister, men jag hade kul den lilla stund som varade. Hann ladda om en timma innan jag skulle jobba, sen sov jag så först nu börjar jag landa från festivalen.

    Jag hoppas vi ses nästa år!

  26. #326
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var kul att träffa alla som vanligt! Jag gjorde en snabbvisit
    Så snabbt kag kunde gick jag förbi openstage, och då var du där redan.

  27. #327
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Tack alla! Hade som vanligt supertrevligt.
    Var också lite missnöjd med visuals och tyckte väl att det var lite väl mycket ganska lik techno. Hade gärna kunnat få vara lite mera variation (och lite mer melodiöst emellanåt). Det mycket trevliga sällskapet vägde ju dock upp för musiken.
    För er som var med vid middan sista kvällen när mannen med en vit tshirt på vilken det stod "free kisses and hand jobs" lutade sig fram och raggade på mig - han dök upp igen senare under kvällen och verkade väldigt sugen. Jag tackade vänligt men bestämt nej hehe.

  28. #328
    credo
    credo är inte uppkopplad
    credos avatar
    Senior
    Den vanliga känslan av melankoli blandat med tillfredställelse ligger som en väv över tillvaron dagarna efter festivalen.

    Jag tycker det mesta var fantastiskt som vanligt. Eftersom ROS diskuterats flitigt så: tycker jag att det är olika saker som blandad ihop. Demo-tält, jam-tält & open stage-tält.
    Alla tre har sin givna plats och tillför festivalen något. Jag är jätteglad att Elektron och TE var där. Bra tillfälle att få bra tips och känna på hårdvara (inte ens Jam har ju Analog keys hemma...).
    Jag tycker att ROS ska vara en scen där man kan boka in sig 20 min och lira. Kanske kan varvas med allmänt öppet jam när inget är bokat.

    Tack alla ni som jobbar hårt på och för festivalen!

  29. #329
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Här är förresten inspelningen av mitt ganska improviserade open stage-gig:
    https://soundcloud.com/pro424/norberg-2014

  30. #330
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    sista kvällen när mannen med en vit tshirt på vilken det stod "free kisses and hand jobs" lutade sig fram och raggade på mig - han dök upp igen senare under kvällen och verkade väldigt sugen. Jag tackade vänligt men bestämt nej hehe.
    Skönt att höra att du fann ditt förnuft till slut Max.

  31. #331
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Robert de Niro
    gästade också Norberg

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DeNiraya.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	15,8 KB 
Id:	53125

  32. #332
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Drömde lite konsigt häromnatten om någon på Norberg som utmattad stod där vid tälten tror jag och sen satte sig på gräset vid tältet. Vi jag och Max erbjöd att hjälpa till att hålla honnom i handen när han satt sig ner och därefter ge honom pedikyr. Jag på vänstra handen och Max på den andra...

  33. #333
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Haha klart han skulle ha pedikyr!

  34. #334
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha klart han skulle ha pedikyr!
    Jo det är väll så det heter va? ju- När man fixar naglarna. Jag får visst upp en del om forvård nu när jag kollar på Google men det var målnng av fingernaglarna jag tänkte på och fila till dom å fixa nagelbanden...

    Manikyr!
    Senast redigerat av Modellear den 2014-07-29 klockan 16:18.

  35. #335
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo det är väll så det heter va? ju- När man fixar naglarna. Jag får visst upp en del om forvård nu när jag kollar på Google men det var målnng av fingernaglarna jag tänkte på och fila till dom å fixa nagelbanden...

    Manikyr!
    Haha inpsirerad av mina gröna naglar då kanske?

    Ped-prefixet är väl typ latin för fot

  36. #336
    Ewigland
    Ewigland är inte uppkopplad

    Senior
    Jag är inte någon officiell talespersonen för festivalen och orkar inte heller gå i polemik om allt jidder om sponsring, men kortfattat ser det väl ut ungefär som så att vi genom att erbjuda en öppen scen också vill försöka göra det möjligt för alla besökare att delta. Att skaffa egna maskiner genom donationer möjliggör att även den som inte själv har råd med ett instrument för många tusen kronor kan delta. Det finns också en tanke om att försöka bryta den ofta totala mansdominansen bland de som jammar. Utöver det tycker jag absolut att man ska titta på vilken form som fungerar bäst och på vad man kan göra bättre till nästa år. Just därför kommer det snart också en utvärdering för alla besökare! Vi måste bara vila huvuden och kroppar lite först.

    För övrigt - tack till alla som var där för ett fantastiskt år, härligt att höra att ni verkar haft en så bra upplevelse. För oss som jobbar med festivalen hela året och 9-10 dagar på plats betyder det allt.

  37. #337
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ewigland Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är inte någon officiell talespersonen för festivalen och orkar inte heller gå i polemik om allt jidder om sponsring, men kortfattat ser det väl ut ungefär som så att vi genom att erbjuda en öppen scen också vill försöka göra det möjligt för alla besökare att delta. Att skaffa egna maskiner genom donationer möjliggör att även den som inte själv har råd med ett instrument för många tusen kronor kan delta. Det finns också en tanke om att försöka bryta den ofta totala mansdominansen bland de som jammar. Utöver det tycker jag absolut att man ska titta på vilken form som fungerar bäst och på vad man kan göra bättre till nästa år. Just därför kommer det snart också en utvärdering för alla besökare! Vi måste bara vila huvuden och kroppar lite först.

    För övrigt - tack till alla som var där för ett fantastiskt år, härligt att höra att ni verkar haft en så bra upplevelse. För oss som jobbar med festivalen hela året och 9-10 dagar på plats betyder det allt.
    jag tycker inte att ni skall bry er om gnället så mycket, särkilt en här var ju inte ens där och jag förstår inte den biten riktigt

    Det blev väll fel där när någon kallade Open för ROS. Folk får väll tänka "Gör det själv". är det någon som inte finns eller riskerar att inte finnas så fixar man det själv eller så får man nöja sig med det som folk släpat dit. Det är väll inget mer med det

    jag tog med egna grejer för att få det där egna jammet garanterat... och det blev ett litet morgonjam. Vist har även jag åsikter om Open, som en som ylade i nån timme i en microfon och det tycket jag väll itne var så där jättekul... men kul att sådan som aldrig rört prylarna alls fick vänja sig lite, när det är så så kan jag gott stå ut med nån som vågar sig fram för första gången. Det kanske leder till fler som vågar ge sig på och det är ju fruktasvärt snefördelat mellan könen som vanligt när det gäller tekniska prylar oavsett vad det är. Om det spelar nån roll egentingen...?

    jag tycker det var bra i år med, jag käkade mer på byn(ortens Pizzeria) åt en gång på festivalen och det var helt ok, lammet. helt förträffligt med Opegårds... Dock helt skräckslagen av att nån sa att han skulle köpa käk där sista kvällen då gamla erfarenheter hänger sig kvar fortfarande som den frysta fisken. Servera i stället ostmackor med mjölk och håll det snyggt sista kvällen tycker jag.

    Det man kan klaga på var värmen som var svår att hantera...Gammal man orkar inte lika mycket längre. Nån tub resorb hjälpte något till...

  38. #338
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag tycker inte att ni skall bry er om gnället så mycket, särkilt en här var ju inte ens där och jag förstår inte den biten riktigt
    Kanske det som var spiken i kistan

    Det blev väll fel där när någon kallade Open för ROS. Folk får väll tänka "Gör det själv". är det någon som inte finns eller riskerar att inte finnas så fixar man det själv eller så får man nöja sig med det som folk släpat dit. Det är väll inget mer med det
    Jo fast det är ju inte riktigt så... alla kan ju inte fixa själv... då kommer festivalen kontra med.. nej det finns redan. Var ju mkt begränsningar med ström och så tidigare. Så fixa själv argumentet tycker jag är riktigt dåligt.

    jag tog med egna grejer för att få det där egna jammet garanterat... och det blev ett litet morgonjam. Vist har även jag åsikter om Open, som en som ylade i nån timme i en microfon och det tycket jag väll itne var så där jättekul... men kul att sådan som aldrig rört prylarna alls fick vänja sig lite, när det är så så kan jag gott stå ut med nån som vågar sig fram för första gången. Det kanske leder till fler som vågar ge sig på och det är ju fruktasvärt snefördelat mellan könen som vanligt när det gäller tekniska prylar oavsett vad det är. Om det spelar nån roll egentingen...?
    Det är väl jättebra om festivalen har lite maskiner som står... men annars så kan man ju fråga och testa varandras... förstår inte riktigt hur det hänger samman med att Elektron, Roland och TE kör det som gratisreklamforum... bort med det gänget ur det tältet och låt dom få hyra in sig på bås där de kan ha presentationer och test, sälja maskiner osv.. det är väl kul, Jam mfl kan ju haka på... festivalen behöver väl pengar så det är väl fint.
    Men låt öppna scenen vara fri från sånt, utan låt det vara softhäng.

    jag tycker det var bra i år med, jag käkade mer på byn(ortens Pizzeria) åt en gång på festivalen och det var helt ok, lammet. helt förträffligt med Opegårds... Dock helt skräckslagen av att nån sa att han skulle köpa käk där sista kvällen då gamla erfarenheter hänger sig kvar fortfarande som den frysta fisken. Servera i stället ostmackor med mjölk och håll det snyggt sista kvällen tycker jag.
    Pizzerian är sjysst.... käkar klart där... orkade inte med köer och dessa djävla biljetter de hade förra året... hemskt

  39. #339

    Redaktör
    Mina intryck, sent omsider:

    - programmet kändes mer packat än vanligt, med musik från 11-12 och framåt. (Bra i sig, men min hjärna fick överslag framåt kvällen.)
    - musiken kändes snävare än den brukar - kändes som det nästan bara var mangeltechno eller drone bitvis.
    - VJ:s saknade jag också, men förstår anledningen ovan...
    - att splitta demo/ROS låter som en bra idé.
    - maten var över förväntan, och skönt med stora portioner istället för det vanliga festivalsnålandet
    - saknade lite samlat 99häng - folk var utspridda över hela festivalen, på gott och ont.

    Men i övrigt var det en klockren festival som vanligt.

  40. #340
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Jo fast det är ju inte riktigt så... alla kan ju inte fixa själv... då kommer festivalen kontra med.. nej det finns redan. Var ju mkt begränsningar med ström och så tidigare. Så fixa själv argumentet tycker jag är riktigt dåligt.
    Vadå kan inte? Redan innan festivalen så öppnade jag upp för möjligheterna... inte en enda sa något som att jag är på. Den enda som sa något som var det närmnsa var du som sa colt, vist var det någon annan som erbjöd en liten föstärkare (läs ipone minipryl)...

    Jag själv hade med en vinda på 25 meter! Om du masat dig dit och haft med dig en du ochså så hadde det tillsammans vart 50! meter.

    Dessutom så hadde jag säkert kunna låna lite till från jobbet, möjlighetrna är ytterst goda då jag är i Byggbranchen eller handlat in 100 meter till någonstans ifrån...

    Men eftersom att intresset var svalt så hoppade jag den biten, samt ta med ett par i samanhanget små monitorer... Som jag sa att jag kunde göra.

    Nä jag förtår inte vad problemet är! det skall gnällas och gnällas och alla andra skall fixa men inget duger ??????????????????????????????????

    Bottenlöst verkar det ochså vara. Vad valde du? Nä du stannade hemma. trotts att andra fixar en hel festival åt dig, och jag erbjöd något som du inte ens hakade på... och ingen annan heller.

    Styr upp grejerna som en riktig jävla karl för tusan! Eller jag säger väll hen då så att det inte blir ett jävla liv återigen på det här forumet. Jag styre i alla fall upp min festival så att den blev något jag ville ha och därför är jag nöjd.

  41. #341
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Tyckte det funkade skitbra med Open Stage (som väl får antas vara vad som bör betraktas som den verkliga "scenen") och Really Open Stage. Det enda jag har att anmärka på var att det stundtals var hade kopplats in mer än en maskin som spelade helt egna - från det andra osynkade - grejer. Och som nämns tidigare kanske det inte är särskilt solidariskt mot dom som vill jamma (med hörlurar, bör understrykas) att ställa sig med en looppedal och bara skriksjunga ut i PA:t i en timme... Där kanske det finns en poäng med att ha ett par timmar schemalagt där man får boka in sig i typ tjugominutersblock och sen ha fri tillgång till PA:t, varvid andra grejer finns att köra på hörlurar för den som så vill.

    Really Open Stage hade inte en påtaglig reklamfeeling över sig. Tvärtom var Elektron, Roland och Teenage Engineering jävligt duktiga på att faktiskt hands-on dema, komma med tips och vara allmänt trevliga. Men kritiker(n) har såklart bättre koll än vi som var där. Att det sedan också fanns (korta!) schemalagda produktdemonstrationer inlagda blir bara mer motsägelsefullt till den kritik som riktas däremot. Jag såg ett antal personer som kopplade in sina medhavda grejer (vilket vid minst två tillfällen var produkter av just Teenage Engineering och Elektron) och bara körde på.

    Iskall Oppigårds Amarillo för en femtiolapp var också hur jävla värt som helst. En Club Mate för samma belopp - not so much...

  42. #342
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Really Open Stage hade inte en påtaglig reklamfeeling över sig. Tvärtom var Elektron, Roland och Teenage Engineering jävligt duktiga på att faktiskt hands-on dema, komma med tips och vara allmänt trevliga.
    Och du finner inget motsägelsefullt i det du säger här ..ha-ha-ha.. "jävligt duktiga på att faktiskt hands-on dema" ... alltså har det gått så långt att folk är helt blinda och dumma

    Men kritiker(n) har såklart bättre koll än vi som var där. Att det sedan också fanns (korta!) schemalagda produktdemonstrationer inlagda blir bara mer motsägelsefullt till den kritik som riktas däremot.
    Blir MER motsägelsefullt... öh, du vet vad en motsägelse är va?

    Nej många skäl att jag inte kom i år bl.a. att jag inte tyckte det var några som spelade jag kände drog... det andra var just att jag förstod att ROS skulle vara ett sliskigt reklambooth..vilket det framgår av vad du säger att det var.

    Du menar att jag inte får kritisera det?

  43. #343
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä jag förtår inte vad problemet är! det skall gnällas och gnällas och alla andra skall fixa men inget duger ??????????????????????????????????
    Nej jag har förstått att du inte förstår. Du får väl ta dig en funderare till då

  44. #344
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Men som jag sa innan. Alla kommer förmodligen älska reklamjippo booth ROS.. för reklam/konsumtion/kapitalism har blivit så integrerat så folk är helt blinda inför det. Dom har open stage inne på estrad/4sound på söder också.. du kan jamma helt fritt... jag stog där inne i en halvtimme dunkade fett i PA:t.. fans vänliga 4sound representanter som kunde dema och var djävligt duktiga... två snubbar och en tjej hakade på och jammade med en extra TB-3 och en voyager.. fett open stage.......

  45. #345
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och du finner inget motsägelsefullt i det du säger här ..ha-ha-ha.. "jävligt duktiga på att faktiskt hands-on dema" ... alltså har det gått så långt att folk är helt blinda och dumma



    Blir MER motsägelsefullt... öh, du vet vad en motsägelse är va?

    Nej många skäl att jag inte kom i år bl.a. att jag inte tyckte det var några som spelade jag kände drog... det andra var just att jag förstod att ROS skulle vara ett sliskigt reklambooth..vilket det framgår av vad du säger att det var.

    Du menar att jag inte får kritisera det?
    Jag ger upp. Du var inte där. Det får stå för dig. Men att du skulle ha bättre koll på exakt vad Really Open Stage var utan att ens ha satt din fot där... Tja...

    Och ingen hade hindrat dig att ha med vad fan du velat till Open Stage för den delen, men det kanske du hade missat? Eller Really Open Stage heller för den delen.

    Med din logik så borde det vara lika fruktansvärt att det säljs merchandise, att Kollaps var där och krängde grejer och att Djurens Rätt hade ett tält. Det är en festival med tusen människor, åsikter, önskningar och värderingar som samlas på en och samma plats i några dagar. Då får man räkna med kompromisser. Det är din förlust att du inte var där. Jag hade det svinbra och det kan ingen ta ifrån mig.

    Och tack för dumförklaringen, alltid lika trevligt att bli överkörd!

  46. #346
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag dumförklarar dig inte det klarade du själv... dvs, man behöver inte vara där för att se motsägelsen i det du säger. Så var inte arg på mig för att du själv trampar i det logiska klaveret <3

    Nej med min logik så är det verkligen inte fruktansvärt att att kollaps var där och sålde grejer eller Roland, Elektron och TE heller för den delen.... läs vad jag skriver så kanske du ser vad det är jag kritiserar och inte.

    Kom i håg.. skilj på sak och smak

  47. #347
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Är det två olika scener ROS och Open stage? Eller är det samma?

  48. #348
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Camp303 scenen var från början en ghettoscen på campingen som sedan fick ett mer uppstyrt program. Jag och dar303 + några till som styrde den då lämnade Open Stage-slottar i programmet för folk att anmäla sig och spela egen musik på sidan av bokade artister. När sedan camp303 2009 växte sig för stort skapade vi Really Open Stage som var ett party tält med ett bord, en mixer och ett PA där inget program fanns, vem som helst med instrument kunde när som helst koppla upp och köra. Uppskattades av många, men kanske inte alla.

    Really Open Stage 2009:

    https://youtu.be/SaYT857v4cA

    Camp 303 2009:

    https://youtu.be/AXtYz-G1U8c

    Camp 303 2010:

    https://youtu.be/DpODYaDnSQs
    Senast redigerat av kroffe den 2014-07-30 klockan 10:21.

  49. #349
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    ROS 2011

    https://youtu.be/jR9YxpDRER8

    ROS 2012:

    https://youtu.be/lj9QKd4y_HI

    https://youtu.be/fmuK-dyI_Ds

    så, nej. det som var i år var inte ROS.
    Det var ett kul tält och en bra idé. men det borde inte ha rörts ihop med ROS.

  50. #350
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    El Bruto har någon video från 2013 också. Kan inte hitta den nu dock.

  51. #351
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det två olika scener ROS och Open stage? Eller är det samma?
    Open stage är öppna slottar på 303 scenen där fomk gör seriösa framföranden.
    Realy open stage är en fritt flytande jamsession typ.

  52. #352
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Finns bara en sak som jag tycker var dåligt med ROS i år, det kändes inte som att det var öppet för vem som helst att koppla in sig och köra. Nu var det ju så, men intrycket man fick var inte riktigt det. Bordet fullt av prylar från Roland och Elektron, och inte så mycket plats för egna saker eller för den delen plats i mixer för att koppla in sig.

    Elektron skall ha en eloge för att de hade med sig mängder av hörlurar så att folk kunde testa saker utan att behöva köra i PA:t!

    Jag tror helt klart på ROS-konceptet i original, och sedan skiljer man demo-biten från det. Gärna fler tillverkare/affärer som demar prylar och att man kan testa dem själv! För den som inte bor i en stad med en någorlunda uppdaterad musikaffär så är det inte lätt att faktiskt känna på prylarna innan man köper!

  53. #353
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror helt klart på ROS-konceptet i original, och sedan skiljer man demo-biten från det. Gärna fler tillverkare/affärer som demar prylar och att man kan testa dem själv! För den som inte bor i en stad med en någorlunda uppdaterad musikaffär så är det inte lätt att faktiskt känna på prylarna innan man köper!
    Precis så ja. Det var ett jättebra initiativ. men på dethär viset blev "riktiga" ROS lidande istället.

  54. #354
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns bara en sak som jag tycker var dåligt med ROS i år, det kändes inte som att det var öppet för vem som helst att koppla in sig och köra. Nu var det ju så, men intrycket man fick var inte riktigt det. Bordet fullt av prylar från Roland och Elektron, och inte så mycket plats för egna saker eller för den delen plats i mixer för att koppla in sig.

    Elektron skall ha en eloge för att de hade med sig mängder av hörlurar så att folk kunde testa saker utan att behöva köra i PA:t!

    Jag tror helt klart på ROS-konceptet i original, och sedan skiljer man demo-biten från det. Gärna fler tillverkare/affärer som demar prylar och att man kan testa dem själv! För den som inte bor i en stad med en någorlunda uppdaterad musikaffär så är det inte lätt att faktiskt känna på prylarna innan man köper!
    Nej jag tycker att man lugnt kan ha en del på festivalen med provbås, försäljning osv... gärna fler det gör ju inget.. bra för festivalen om de också "köper" in sig på en plats. Så mer maskiner, mer skivor mm... mer småförsäljning av egna demoskivor småpress mm...

    Men sen fritt ROS som sagt...... men sen jgb så kan du ju inte säga "en eloge till Elektron för mängder av hörlurar.." det ligger ju liksom i deras affärside för att prov och försäljning ska funka optimalt.... så vi separerar vännerna från buisness ..hade det bara varit Roland så hade du nog varit mer kritisk.

  55. #355
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Oavsett vem det hade varit som hade haft hörlurar med sig så att folk kunde provköra maskiner utan att lyssna i PA:t hade jag tyckt det varit lika bra. Hade alla köra i PA:t hade det varit en kakafoni av oljud och ingen hade hört vad de gjorde, sedan hade inte alla velat testa om alla andra kunde höra.

    Hörlurarna användes till alla maskiner, inte bara Elektrons, vilket gjorde det till en bättre upplevelse för alla.

    Att det sedan gör det lättare att provköra Roland, Teenage Engineering och Elektron är en annan sak, vilket jag hoppas att du ser skillnaden på. Dock så hyser jag tvivel om detta, då du bara verkar vara ute efter att gnälla.

  56. #356
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Hade inte Elektron, Roland eller Teenage Engineering haft folk där hade det säkert inte varit något reklamgnäll...

  57. #357
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    jag tycker att dom mer än gärna får komma nästa år ochså. Realy open stage som dom kallade det... Realy

    Men vi kör ett eget ROS!

    låt ros vara det ROS är och inget annat...

    jag har allt utom monitorer (ja ett par små åttor har jag ju)

    eller fuck it jag kör mitt eget på min filt mitt i hästbanan helt själv

  58. #358
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej jag har förstått att du inte förstår. Du får väl ta dig en funderare till då

    Jag förtår inte varför du inte är nöjd med något som du inte var med om.

    hadde med prylar jämställt med ROS 2011 och jag är den enda som släpade med allt detta så ROS kunde du fått om du hadde valt att hjälpa till att bära grejerna från bil till samma ställe ungefär. jag insåg ju vart det brakade så dan innan rusade jag till teknikmagasinet och köpte det största dom hadde för 1700:- , innan hadde jag besällt ett batteridrivet mixerbord för 1200 tror jag att det var... >Egna pengar som jag la på prylar som du kunde fått utnyttja helt gratis...

    jag satt även och letade elagregat som jag tänkte köpa för att ev ta med monitorerna... Men värmen och andras ointresse ställde till det. Tänkte ochså att ha en varm sak ståendes bland brandrisken kanske inte är så smart så jag hoppade det.

    Så allt det där glället på Roland/Elektron och deras grej är helt överfördig.

    eller är det något som står oklart för dig?


    Nä jag fattar fortfarande inte!


    Vad är det med dig gosse? det gnälls ju bara men du akn fan inte göra ett jävla skit själv och det är väll där problemet ligger. Vad har du bidragit med själv annat än att gnälla?


    Och det där med att jag inte föstår? vad är det i ditt betende jag måste förstå-???
    Senast redigerat av Modellear den 2014-07-30 klockan 12:44.

  59. #359
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oavsett vem det hade varit som hade haft hörlurar med sig så att folk kunde provköra maskiner utan att lyssna i PA:t hade jag tyckt det varit lika bra. Hade alla köra i PA:t hade det varit en kakafoni av oljud och ingen hade hört vad de gjorde, sedan hade inte alla velat testa om alla andra kunde höra.

    Hörlurarna användes till alla maskiner, inte bara Elektrons, vilket gjorde det till en bättre upplevelse för alla.

    Att det sedan gör det lättare att provköra Roland, Teenage Engineering och Elektron är en annan sak, vilket jag hoppas att du ser skillnaden på. Dock så hyser jag tvivel om detta, då du bara verkar vara ute efter att gnälla.
    Nej jag kör vidare för att tydliggöra skillnaden mellan sak och smak... dvs det var bra att det fanns hörlurar på plats.... men att man för den sakens skull inte behöver ge någon en eloge för att det är en bieffekt av deras egenintresse. ...det är därför jag går på repeat för att ni verkar missa det sakliga... annars tror jag vi är ganska överens

  60. #360
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag förtår inte varför du inte är nöjd med något som du inte var med om.
    Var inte med om massakern i Rwanda heller... känner mig inte nöjd där heller.

    hadde med prylar jämställt med ROS 2011 och jag är den enda som släpade med allt detta så ROS kunde du fått om du hadde valt att hjälpa till att bära grejerna från bil till samma ställe ungefär. jag insåg ju vart det brakade så dan innan rusade jag till teknikmagasinet och köpte det största dom hadde för 1700:- , innan hadde jag besällt ett batteridrivet mixerbord för 1200 tror jag att det var... >Egna pengar som jag la på prylar som du kunde fått utnyttja helt gratis...

    jag satt även och letade elagregat som jag tänkte köpa för att ev ta med monitorerna... Men värmen och andras ointresse ställde till det. Tänkte ochså att ha en varm sak ståendes bland brandrisken kanske inte är så smart så jag hoppade det.

    Så allt det där glället på Roland/Elektron och deras grej är helt överfördig.

    eller är det något som står oklart för dig?


    Nä jag fattar fortfarande inte!


    Vad är det med dig gosse? det gnälls ju bara men du akn fan inte göra ett jävla skit själv och det är väll där problemet ligger. Vad har du bidragit med själv annat än att gnälla?


    Och det där med att jag inte föstår? vad är det i ditt betende jag måste förstå-???
    Därför att du missar hela sakfrågan.. visst jag hade kunnat komma dit med bord, sladd och mixer mm.. och köra egen konsert.. tämligen oproblematiskt både ur material och logistik synpunkt... men det har inget med saken i fråga att göra.

    Om du inte förstår av allt det jag skrivit så är det nog inte mkt mer jag kan göra.

Liknande ämnen

  1. Norbergfestival 2013
    Av Noisebud i forum Evenemang
    Svar: 301
    Senaste inlägg: 2013-10-05, 13:41
  2. Norbergfestival 08
    Av Zoria i forum Evenemang
    Svar: 756
    Senaste inlägg: 2013-06-30, 00:21
  3. norbergfestival 07
    Av enapa i forum Evenemang
    Svar: 392
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 08:41
  4. norbergfestival vers.7.06
    Av enapa i forum Evenemang
    Svar: 242
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 08:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •