Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lagg mellan MD och Ableton Live...

  1. #1
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran

    Lagg mellan MD och Ableton Live...

    Hoj,

    Ett litet men mycket irriterande problem - kanske specifikt med min setup men kanske skit bakom spakarna också? När jag spelar in ett spår från min Machiedrum MK2 UW till Ableton Live 8 så blir det lite lite lagg. Lagget hörs inte (finns inte?) vid komponering utan uppstår främst när man spelar in spåret. Min MD sitter synkad mot min maskin med ett MOTU Microlite MIDI interface. Kör dessutom MOTU Ultralight 3 som MIDIhost samt I/O. Märker inget lagg på några av de andra maskinerna i kedjan. Går ju att trimma MIDI-lagg i Ableton, men funderar om det kan vara någon speciell setting i trummaskinen som spökar. Satans irriterande att försöka sitta och manuellt mecka till vågformen varje gång.

    Nån som har en ide´?

  2. #2
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    ja, lite av varje - verkar vara lite skit bakom spakarna. För näste man med samma problem;
    http://www.jdnmusic.com/ableton-live...idi-sync-notes

  3. #3
    jagtror99
    jagtror99 är inte uppkopplad
    jagtror99s avatar
    Senior
    11ms får jag nudge:a min med

  4. #4
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Om den låter bra när man mixar dator och md ihop i extern mixer, men inspelningen blir feltimad ska du experimentera med driver error-inställningen till det sitter

  5. #5
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Surade till, så nu blev det sampla av trummorna och göra om i Live istället. Inte helt otänkbart det hamnar en MD på sales snart :/

  6. #6
    deleted user
    Låter extremt likt mitt problem med synk också, kör all sync via sync-lock numer o det blev bättre men långt ifrån perfekt, problemet ligger inte hos din MD iaf. Jag kör med iMac o ULmk3.

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-11-04, 22:25
  2. Manick som fixar tight midisync mellan hårdvara och Ableton?
    Av HZA i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 16:26
  3. koppla mellan preamp och SB Live!
    Av Victor i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-06, 11:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •