Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 241

Ämne: REAPER!

  1. #121
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare

  2. #122
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns massor av tutorials på Tuben. Reaper Mania är en bra kanal tex. https://youtu.be/YXip4mOJ94I
    Du hittar Reaper Mania och annat via Reapers egna hemsida under videos också. https://www.reaper.fm/videos.php

  3. #123

  4. #124
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Är det något du har köpt och rekommenderar? Över att bara kolla på alla de timmar av gratismaterial som finns om Reaper?

  5. #125
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det något du har köpt och rekommenderar? Över att bara kolla på alla de timmar av gratismaterial som finns om Reaper?
    Nej. Jag gick däremot igenom timtals med gratisvideos och kände att jag slängde bort så sjukt mycket tid på att knappt komma framåt alls. Jag skippade Reaper och kör istället vidare på Studio One. Jag har däremot gått igenom ett par andra kurser från den sidan och de brukar hålla bra kvalitet för sitt pris. Om jag skulle få för mig att testa Reaper igen så skulle jag absolut köpa den kursen.

  6. #126
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Jag gick däremot igenom timtals med gratisvideos och kände att jag slängde bort så sjukt mycket tid på att knappt komma framåt alls. Jag skippade Reaper och kör istället vidare på Studio One. Jag har däremot gått igenom ett par andra kurser från den sidan och de brukar hålla bra kvalitet för sitt pris. Om jag skulle få för mig att testa Reaper igen så skulle jag absolut köpa den kursen.
    Det kanske var ett tag sen du testade Reaper sist. Men nu måste jag säga att det läromaterial som länkas från Reapers egna sida är väldigt informativt och de luckor som finns kan man oftast lista ut själv.

  7. #127
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske var ett tag sen du testade Reaper sist. Men nu måste jag säga att det läromaterial som länkas från Reapers egna sida är väldigt informativt och de luckor som finns kan man oftast lista ut själv.
    Grymt många videos. Typ manual i videosnuttformat. Exemplariskt

  8. #128
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske var ett tag sen du testade Reaper sist. Men nu måste jag säga att det läromaterial som länkas från Reapers egna sida är väldigt informativt och de luckor som finns kan man oftast lista ut själv.
    Mindre än ett år sedan. Kenny Gioia hade gjort videoserien jag började titta på. Jag har sett flera av hans tidigare kurser via Groove3 och de brukar vara bra. Han kan sin grej! För att vara gratis så var det väl en bra genomgång. Problemet var väl mest att det kändes just som en manual i videosnuttformat istället för en kortare genomgång som skippar allt onödigt och istället visar det mest nödvändiga för att snabbt komma igång med de mest spännande bitarna

    Men det är väl en stor skillnad på hur olika ser på saken här. Jag betalar nog egentligen helst någon för att ge mig en kortare privat genomgång på ett par timmar så att jag kan få igång ett workflow som fungerar bra för mig än att spendera ett par veckor på att få till det "gratis". Då även få hjälp med att fixa scripts osv som jag behöver. Då kan jag istället använda tiden som blir över på att göra fler fina mastringar åt andra. Nu kom jag fram till att jag inte riktigt kom överens med Reaper, men kanske i framtiden.

    Jag tror hur som helst att videokursen jag länkade till ovan absolut kan vara värt pengen för de som vill komma igång med Reaper.

  9. #129
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag hade nog som ny på Reaper valt den andra gratis vägen. Problemet med de professionella videorna är att de mest känns som att mjölka kon och ger inte mycket mer än det gratis materialet som finns där ute redan, i text och video. 7h video som du betalar för betyder ju inte att du kommer lära dig Reaper på 7h.

  10. #130
    Grunkan
    Grunkan är inte uppkopplad
    Grunkans avatar
    Senior
    Har en fråga om optimering av Reapers prestanda.
    När jag kör projekt som är runt ca 60-70 spår med blandat VST-syntar, audio, effekter osv så börjar min dator lagga lite.
    Gissar att alla kan förstå hur irriterande detta är :P

    Har en laptop med i7-6700HQ(2.6Ghz), 16GB ram, SSD, kör Focusrite ljudkort och testat både 256 och 512 bitars sample(@44100).
    Kör Windows 10 Home 64 bitars och försöker köra mina pluggar som finns som 64 bitars på detta.
    Har ASIO ljuddrivrutin för ljudkortet.

    Är det något jag kan ändra i mina inställningar i Repear eller datorn för att förbättra presetandan eller är det min dator som sätter gränsen här?

  11. #131
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    * Ändra Windows inställningar, brukar sällan fungera för mig men för vissa gör det underverk. Den här har du säkert redan läst men skickar den ändå: https://support.focusrite.com/hc/en-...-on-Windows-10

    * Testa RME ljudkort i både PCI och USB/FW form. Har haft bra erfarenheter och jag har vandrat träsket lite för mycket för min plånbok.

    * Bounca spåren du inte jobbar aktivt med längre, så att det blir ett audiotrack istället för att effekter och instrumenten, VSTi/etc, måste jobba på de spåren.

  12. #132

    Veteran
    Uppgradera till senaste drivrutin från Focusrite.

  13. #133
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Varför vill inte Reasamplomatic spela upp med velocity?

  14. #134
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    den verkar inte acceptera velocity i sample-mode,.

  15. #135
    Grunkan
    Grunkan är inte uppkopplad
    Grunkans avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	4AFC674B-43C7-4C21-A86C-4BAFABC09A0E.jpeg 
Visningar:	18 
Storlek:	106,8 KB 
Id:	95950
    För att jag skulle få lägre velocity att fungera fick jag jobba med min vol parametern.
    Försökte bifoga en bild men sitter på mobilen så hoppar det syns ändå

  16. #136
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Hade den på minus inf, ingen effekt. Fortfarande ganska lite dynamik tycker jag...

  17. #137
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag har inte använt så mycket av Reapers medföljande plugins (Rea). Vad tycker ni som använt dem och har nått att jämföra med? GUI:t är såklart sub-par med mycket annat men hur låter det?

  18. #138
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    De är helt otroligt bra tycker jag. Tror inte man bör kunna klaga på ljudet även om folk säkert kan om de vill. ReaFIR är ju löjlig t.ex. Kompressorn gör det den ska och är smidig. ReaEQ är så skön, man kan välja hur många band man vill ha, och sort, istället för att leka hårdvara.

    Finns även en hel del bra i JS, typ stillwell eq, exciter, m.m.

  19. #139
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Någon som vet hur man använder velocity (midi) som parameter modulation? Verkar inte gå, svårt eftersom det kan komma flera ... men jag spelar upp trumsamplingar med Reasamplomatic5000 och det verkar inte finnas ett vettigt sätt att påverka pitch per slag, visst kan man ha en random lfo men då svajar ju pitch i decayen, jättefult.

  20. #140
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Kanske det kan funka att skriva en enkel JS plugg som sidechainar velocity som MIDI out? Har själv bara nuddat JS så här långt, verkar rätt kraftfullt. Blir intressant att se hur CPU-hungrigt det är.

  21. #141
    Grunkan
    Grunkan är inte uppkopplad
    Grunkans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som vet hur man använder velocity (midi) som parameter modulation? Verkar inte gå, svårt eftersom det kan komma flera ... men jag spelar upp trumsamplingar med Reasamplomatic5000 och det verkar inte finnas ett vettigt sätt att påverka pitch per slag, visst kan man ha en random lfo men då svajar ju pitch i decayen, jättefult.
    Vad är det exakt du vill kunna göra per slag?
    Pitch går ju att ändra per slag i midin och velocity med.

    Så som jag gjort ett exempel på nedan
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	midi.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	211,1 KB 
Id:	96193
    https://www.dropbox.com/s/pybz678rkb...t-001.mp3?dl=0

    Eller är det något annat du vill göra?
    Att ju mer velocity man gör ska det bli en annan ton?(typ velocity 100 = c4 och velocity 127 = c5)

  22. #142
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Grunkan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det exakt du vill kunna göra per slag?
    Pitch går ju att ändra per slag i midin och velocity med.

    Så som jag gjort ett exempel på nedan
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	midi.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	211,1 KB 
Id:	96193
    https://www.dropbox.com/s/pybz678rkb...t-001.mp3?dl=0

    Eller är det något annat du vill göra?
    Att ju mer velocity man gör ska det bli en annan ton?(typ velocity 100 = c4 och velocity 127 = c5)
    Jag vill i princip att velocity ska påverka pitch i reasamplomatic. På en cymbalsampling. Bara lite grann, men har långsam slump-lfo nu och det är inte jättesnyggt.

  23. #143
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Provat reaper lite senaste dagarna, kände att jag behövde ett "vanligt" daw utöver ableton. Fått ett riktigt gott intryck av det so far!

  24. #144
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Reaper är min favorit utan tvekan. Ogillar hur många DAW tvingar in dig i ett sätt att arbeta. Reaper håller det öppet och om du är lite tekniskt lagd kan du skapa Ableton inom Reaper. Men jag förstår så klart önskan att bara få saker gjorda, Starkt Styrda DAWS har sin fördel men inget för mig, därför jag spelar in mest av min musik på kassetband nu för tiden.

  25. #145
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Kan rekommendera JS-pluginet ReEq, man kan köra mid/side på individuella band. Skitsmart

  26. #146
    Mullvaden
    Mullvaden är inte uppkopplad
    Mullvadens avatar
    Senior
    Hur kan man lösa problemet med att Reaper inte har klocka in?

  27. #147
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mullvaden Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur kan man lösa problemet med att Reaper inte har klocka in?
    Såpass intressant fråga generellt (eftersom den inte enbart gäller Reaper) så jag gjorde en tråd om detta:
    https://www.99musik.se/showthread.ph...91#post3518591

  28. #148
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske det kan funka att skriva en enkel JS plugg som sidechainar velocity som MIDI out? Har själv bara nuddat JS så här långt, verkar rätt kraftfullt. Blir intressant att se hur CPU-hungrigt det är.
    "Scripting language compiled on the fly" är ju inte sån't jag förknippar med CPU-snålt direkt. Samtidigt kul om det är enkelt att göra grejer direkt på det sättet. Hoppas få tid att titta på detta i vår. Jag har precis börjat skrapa på Reapers yta och inser att det har en hel del intressanta möjligheter. Det "fula" gränssnittet är rätt tilltalande också tycker jag. Inget bjäfs liksom.

  29. #149
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Kan man/bör man köpa licensen om man kör Linux? Funkar det med uppdateringar osv?

  30. #150

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av konfisK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man/bör man köpa licensen om man kör Linux? Funkar det med uppdateringar osv?
    Funkar precis som med andra OS. Licens och uppdateringar.
    Köp

  31. #151
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Perfekt, tack

  32. #152
    Mullvaden
    Mullvaden är inte uppkopplad
    Mullvadens avatar
    Senior
    Ifall ni inte testat ladda ner SWS extension så gör det!
    Playlistfunktionen är otroligt smidig när man vill testa form på ett stycke. Går att leka Dj tillåmed, när man använder snabbkommandon.

    Autorenderfunktionen är också bra.
    Senast redigerat av Mullvaden den 2021-02-27 klockan 16:51. Anledning: -

  33. #153
    brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Mullvaden Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ifall ni inte testat ladda ner SWS extension så gör det!
    Playlistfunktionen är otroligt smidig när man vill testa form på ett stycke. Går att leka Dj tillåmed, när man använder snabbkommandon.

    Autorenderfunktionen är också bra.
    Verkligen. Massor av användbara actions i SWS.

  34. #154
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    ReEQ är skum. Man får tänka efter och lyssna noga när man använder mid/side på banden...

  35. #155
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Hur gör ni när ni har flera låtar i ett (artist-) projekt? Jag har flera reasonprojekt alltså, med samma instrumentuppsättning. Vill att ljudinställningar ska vara exakt samma mellan projekten, men tweakar hela tiden saker när jag hoppar mellan låtarna och spelar in material. Typ förbättrar olika ljud. Vet inte vilket som är det senaste.

    Finns det ett sätt att få inställningar på kanaler att vara samma fast tempo, automation, midi och inspelningarna är olika? Alltså undvika att lägga in alla låtarna i samma projekt. Det verkar jobbigt (särskilt som att alla är i olika stadier av klarhet). Det finns ju channel templates osv men de uppdateras la inte när man ändrar i ena...

  36. #156
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Låter ju som om att det skulle kunna finnas en funktion för det - intant update template tracks..
    Annars om jag jobbar med artistprojekt, brukar jag ha alla låtarna i samma projet, linjärt efter varandra. och hålla alla olika instrument/sång mm på gemensamma kanaler genom alla låtar. Ex lead-vox alltid på kanal 18, då kan man ju ändra globalt, men även automatisera ändringar vid varje låt om man vill.

    Men det hela beror nog väldigt mycket på vilka typer av projekt man jobbar med.

  37. #157
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter ju som om att det skulle kunna finnas en funktion för det - intant update template tracks..
    Annars om jag jobbar med artistprojekt, brukar jag ha alla låtarna i samma projet, linjärt efter varandra. och hålla alla olika instrument/sång mm på gemensamma kanaler genom alla låtar. Ex lead-vox alltid på kanal 18, då kan man ju ändra globalt, men även automatisera ändringar vid varje låt om man vill.

    Men det hela beror nog väldigt mycket på vilka typer av projekt man jobbar med.
    Ja, jag har gjort så nu (låtar i samma projekt). Känns lite läbbigt då det är en massa inspelningar som ligger och skräpar. De jag använder är iofs från senaste dagarna, och reaper verkar hålla reda på var saker är. Fick med automationen också (automation follows items måste vara på i projektet man klistrar in i för att det ska funka. Annars var det jättesmidigt.

    Ska spara om i en ny fräsch mapp och så (hoppas jag) ska samplingar, impulsresponser och ljudfiler hamna i dess mapp, allt gammalt bös (årsgamla slaskinspelningar) ligger kvar i de gamla. Så får jag jobba lite mer intelligent med regioner osv.

  38. #158
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Brukar försöka spara om i fräsch version närmre slutet och ta bort allt som inte används - finns nått rensa kommando där alla audio som ej används tas bort.

  39. #159
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Brukar försöka spara om i fräsch version närmre slutet och ta bort allt som inte används - finns nått rensa kommando där alla audio som ej används tas bort.
    Ah, det ska jag kanske göra så småningom. Gick igenom alla påbörjade grejer och lade in det som höll måttet, resten ligger i en slaskmapp. En del av grejerna där är nu ospelbara då filerna har flyttats till stor-projektet, men det gör inget. Törs inte ta bort dem än bara.

  40. #160
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Hej Reaperfolket,
    Periodar i Reaper då och då men inte tagit steget helt.
    Måste ju säga att CPU-mässigt har R helt fantastisk prestanda. Min konsumentlaptop hostar och flåsar med övriga DAWar om man blandar in tredjepartspluggar.

    -Har någon testat Playtime, "clip-launcher" till Reaper?
    Stabilt, roligt, snabbjobbat? JAM-VÄNLIGT??

    Senast redigerat av reverbsvansen den 2021-04-08 klockan 10:52.

  41. #161
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Har ingen koll på playtime. Men håller med om att Reaper är djävulskt snabbt. Minns när jag började använda det (11 år sedan?) från Logic. En ren njutning. Även när jag hoppar från Reason blir jag glad över att slippa vänta. T.ex. normalisering av ljudfiler i reason tar ju tid, i reaper hinner man inte märka att datorn gör något.

  42. #162
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Reapers GUI är lite väl underarbetat, men de tänker nog att då det är så lätt att skräddarsy GUI:t så kommer vi användare fixa det själva vilket också har hänt. Det finns tusentals skins för olika tillämpningar av DAW:en men inte så många kompletta. Det är designat så bra (programmeringsmässigt) att väldigt liten del av CPU-clocks spenderas i lua-script-land.
    Senast redigerat av tinybox den 2021-07-03 klockan 19:35.

  43. #163
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag fattar inte script-världen. Kan det inte bara finnas tre stycken som är bäst, istället för en miljard dåliga. Plus att jag inte fattar hur man installerar dem. Plus att alla verkar ta sikte på att det ska se ut som ett mixerbord istället för bara som reaper fast finare färger än grått ocu mer läsligt. Typ.

  44. #164
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    lua..

  45. #165
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Den här korta tråden kan nog klargöra saken för många:

    https://forums.cockos.com/showthread.php?p=1698262

  46. #166
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Fråga till erfarna Reapers:

    Hjälper en person (på distans) som har problem med MIDI chase i Reaper. När uppspelning startas mitt i så skickas en ddrös (jfr ddos ) PC och CC och tyvärr storknar mottagande enheter.

    Vi hittar inte hur man stänger av MIDI chasandet...

  47. #167
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Om man har en "action" som man vill ska initieras automatiskt i rullningen - hur gör man då? Jag har ex att jag vill att rullningen ska hoppa från en region till en annan när den första regionen är klar. Och det finns som action, alltså ett command. Men hur lägger jag in det i rullningen så det sker automatiskt utan att jag behöver trycka in kommandot.

    Nån som vet?

  48. #168
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Det var ett tag sen din post hasse_fx, men kanske du kan beskriva problemet mer i detalj om du fortfarande har det problemet. Har lite koll på hur man midifiltrerar input output i Reaper.

    @AonFluX
    Vad är "rullningen"?

  49. #169
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Ja rullningen menade jag när man trycker på Play och det rullar Jag tror jag hittat att man via några SWS extensions kan ha "action marker" som gör en specific action så snart play cursorn åker över den. Lite vad jag letade efter. Men inte testa än. Återkommer med rapport.

  50. #170
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var ett tag sen din post hasse_fx, men kanske du kan beskriva problemet mer i detalj om du fortfarande har det problemet. Har lite koll på hur man midifiltrerar input output i Reaper.
    Försökte hjälpa en bekant i en annan community att få ordning på det beskrivna problemet angående chase, men personen hann tröttna på att jaga svar och kör vidare i Cubase

  51. #171
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Hittar trådar om feature request men inget direkt nytt/definitivt svar.

    Går det att använda groove-midi-templates likt det man kan i Ableton out of the box?
    Eller behöver man gå via extensions eller annan workaround? (verkar som att de flesta pekar mot SWS).

  52. #172
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Ja i SWS extensions så är det nåt kring groove som dyker upp. Det är eg bara en kvantisering modellerat efter olika burkar. Men burka bli ganska bra.

  53. #173
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Precis, sett lite tutorials och de flesta kör Ableton och det verkar vara en väldigt smidig/trevlig funktion.
    Även om den inte är "avancerad" i själva konceptet.

  54. #174
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Någon som vet om det går att hålla reapers virtual midi keyboard i "focus" hela tiden.
    Även om man ändrar andra parametrar som filter etc. i andra fönster ?

    Håller på och kollar features och om det blir Reaper eller Ableton.
    I Ableton så kan man slå av/på keyboardet och det ligger alltid i "bakgrunden" när det är påslaget.
    För och nackdel med det men det är bara en toggle så jag kan leva med nackdelen att delar av keybordet får annan funktion.

    Då är det mer drygt att det sluta funka så fort det virtuella keyboardet är ur focus i Reaper.
    Ingen dealbreaker i sig men det var en nice funktion i Ableton vs. Reaper.

  55. #175
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Någon som har tips på en bra guide till hur man byter utseende? Jag tycker det verkar förvånansvärt svårt och har aldrig lyckats. Vill egentligen mest ha det lite ljusare och möjligen mer kontrast.

  56. #176
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har tips på en bra guide till hur man byter utseende? Jag tycker det verkar förvånansvärt svårt och har aldrig lyckats. Vill egentligen mest ha det lite ljusare och möjligen mer kontrast.
    En teori är att man laddar ned .ReaperThemeZip-filer från https://stash.reaper.fm/ och sedan drar och släpper filen på en öppen Reaper-session varpå de flyttar in under Options -> Themes.

  57. #177
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran

  58. #178
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Tack. Ska kolla. Trött på att söka ibland

  59. #179
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Panyxd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En teori är att man laddar ned .ReaperThemeZip-filer från https://stash.reaper.fm/ och sedan drar och släpper filen på en öppen Reaper-session varpå de flyttar in under Options -> Themes.
    tror inte det var så lätt när jag testade sist. men det var nog många år sedan.

  60. #180
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Löste det sig för dig?
    Jag bytte theme igår.
    Ha igång Reaper, dubbelklicka på filen som er ut som en tröja.
    "Themet" läses då in.

Liknande ämnen

  1. Reaper 4
    Av joule i forum Nyheter
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 20:21
  2. BCR 2000 & Reaper
    Av raffe303 i forum Övriga DAW
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 15:53
  3. Cockos Reaper
    Av sisältää i forum Övriga DAW
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 00:24
  4. Reaper
    Av rabulisten i forum Övriga DAW
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •