Sidan 1 av 5 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 241

Ämne: REAPER!

  1. #1
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran

    REAPER!

    Tråden för REAPER. Tips, tricks, råd och stöd förmedlas här. Från nybörjarfrågor till de mest avancerade. Delning av keymaps, screensets och andra typer av set-ups.

    Reaper kan laddas ner här http://reaper.fm/download.php och är gratis att pröva utan några begränsningar förutom en "nag-screen" som räknar ner från 5-0. Ju längre man använder testversionen ju längre får man stirra på "naggen"

    Manual: http://reaper.fm/userguide.php

    Mvh
    /Per
    Senast redigerat av amenbrother den 2013-05-23 klockan 22:47.

  2. #2
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Hur funkar detta? Är ni nöjda ni som använder det? Funderar på att rekommendera det för en kompis som vill "leka lite". Eller har någon nått annat roligt alternativ i 500-1000 kr klassen? Sneglar även lite på fl studio fruity edition för 99 dollar.
    Senast redigerat av HEK den 2013-07-23 klockan 17:27.

  3. #3
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Cubase elements 7 är bra!

    Är kompisen dessutom student så kostar det runt 600 kr.
    http://webshop.holmerup.biz/programv...ef_lp=prisjakt

  4. #4
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Tyvärr inte student, kompisen är lite avicii inspirerad och inne på fl studio av den anledningen, ska kolla in cubase elements dock, tack! Verkade med prisvärt, 856 spänn.
    Senast redigerat av HEK den 2013-07-23 klockan 18:00.

  5. #5
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Reaper är grymt bra tycker jag. Ett av de första som kom med 64bitars support, därför provade jag.
    Tar ett tag att vänja sig vid (vissa saker är tvärtom mot andra program), men när man väl har lärt sig det så är det grymt och lättarbetat.

    Reaper kostar 60$ som lägst. Då får man gratis uppdateringar löpande!

    I mina ögon även det vackraste gränssnittet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Reaperscreen2.jpg 
Visningar:	313 
Storlek:	106,0 KB 
Id:	48106
    Senast redigerat av sickanovic den 2013-07-23 klockan 21:56.

  6. #6
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Hm svårt val, kommer förmodligen köpa samma program för att hjälpa polaren komma igång, så vore kul om man trivdes med det. Fl studio känns kanske mest intressant ändå, verkar ha nått rätt skönt arbetssätt med stepsequencers och man verkar få mkt ljud på köpet också. Men kanske ska snacka fl studio i en annan tråd.

  7. #7

    Redaktör
    Tror också att FL Studio kan vara ett vettigt val för dansmusik, inte för att Reaper är ett dåligt val utan för att FL är mer upplagt för elektronisk musik överlag.

    För att återgå till ämnet: Jag har inte gjort mer än att testa Reaper som hastigast, men överlag har jag varit imponerad.

  8. #8
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Fl studio, inte för Mac?! Kom igen. Lär bli reaper då. Som verkar ha tekniskt bra specifikationer. Men viktigt att det är lättjobbat också, någon som tycker det?
    Senast redigerat av HEK den 2013-07-24 klockan 10:21.

  9. #9

    Veteran
    Bra program, instrument får man dock ta med sig själv. Bra pluggar för audio finns med.

  10. #10
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Hur står sig reaper mot t.ex. Ableton Live då?

    Funderar på om man ska börja med Reaper istället för att skaffa nya Live, men har reaper midistöd?

  11. #11
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Gissar att reaper är mer linjärt och mindre loopigt men någon får gärna fylla i här. Det är ju dock i linjärt läge som låtarna görs, iaf här. Också nyfiken hur bra/smidigt midistödet är, men det borde väl va bra med tanke på hur långt man kommit i utvecklingen med daws.

  12. #12
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Midit fungerar problemlöst för mig
    Kör oftast en 15 olika midi ut till olika synthar samtidigt.

  13. #13
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Ok, låter bra!

  14. #14
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Fasen vad fett, ska prova! Spelar ju ändå mest in hårdvara och lägger sedan effekter i datorn. Billigare bandspelare än nya Live i alla fall

  15. #15

    Redaktör
    Ja, om jag skulle karaktärisera Reaper vs Live så skulle jag säga att Reaper är en traditionell linjär DAW, och Live mer av ett loop/sequencer-verktyg för att göra (i första hand mjukvarubaserad) musik i realtid. Det går att använda Live som en vanlig DAW, men att bara använda det som en bandare/inspelare drar inte nytta av dess styrkor. Reaper å andra sidan är mer likt Cubase och Logic, men där man rensat bort alla konstigheter som kommit med under åren och fokuserat på kärnfunktionerna. (Om man ska ha hårdra dvs, jag har inte använt Cubase eller Logic i nämnvärd omfattning de senaste åren.)

  16. #16
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Vart lite intresserad av cubase elements nu, verkar inte ha några nämnvärda begränsningar, och borde ju vara beprövat och bra vid detta laget. Reaper säkert också bra dock.

  17. #17
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Hepp!

    Min enda tidigare erfarenhet av DAW:ar är lite Cubase och Steinberg 24 - tidigt nittiotal tror jag det var. Det fick mig att nästan helt avstå kombinationen datorer och musik fram till för 2 år sen. Nu kör jag Reaper, och är helnöjd. Använder det inte jättemycket, men när jag väl gör det hittar jag ofta lätt svar på de frågor som dyker upp, så jag lär mig väldigt mycket väldigt snabbt tycker jag. Kan ju visserligen bero på att jag alltså inte har använt datorer till musik så mycket tidigare, så jag är väl fortfarande på grunderna.
    Reaper är ju som sagt väldigt billigt också, så jag tvekade inte att lägga pengarna på det. Och priset var viktigt för mig, med tanke på att jag inte sitter med det så jättemycket.
    Jag gillar också att programmet utvecklas ganska snabbt. Det verkar som att önskemål från användarna får ganska mycket tyngd.

  18. #18
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, om jag skulle karaktärisera Reaper vs Live så skulle jag säga att Reaper är en traditionell linjär DAW, och Live mer av ett loop/sequencer-verktyg för att göra (i första hand mjukvarubaserad) musik i realtid. Det går att använda Live som en vanlig DAW, men att bara använda det som en bandare/inspelare drar inte nytta av dess styrkor. Reaper å andra sidan är mer likt Cubase och Logic, men där man rensat bort alla konstigheter som kommit med under åren och fokuserat på kärnfunktionerna. (Om man ska ha hårdra dvs, jag har inte använt Cubase eller Logic i nämnvärd omfattning de senaste åren.)
    Håller nästan med. Men bara nästan.

    Live och Reaper är väldigt olika program med väldigt olika styrkor, på det sätt som false messiah beskriver. Fruity Loops är ganska originellt och inte riktigt likt endera, men passar nog mer in i Live-konceptet trots allt.

    Men jag tycker inte att Reaper är lika lättanvänt som andra linjära DAW:ar, som Cubase och Logic. Reaper är extremt kompetent och extremt flexibelt, men i mitt tycke ganska rörigt i jämförelse.

    Nu är jag inget jättefan av Cubase och Logic heller, trots att jag använt Logic en hel del och numer kör Cubase. Den DAW jag tycker har det absolut enklaste arbetsflödet är Live, men det är som sagt svagt på linjärt arbetssätt. Den linjära DAW jag tycker kommer närmast Lives smidiga arbetssätt är Studio One, som även finns i en gratisversion (dock då endast med stöd för de inbyggda effekterna och instrumenten).

    Så varför kör jag inte Live eller Studio One? Jag körde Live i flera år, men tröttnade på en del begränsningar när man jobbar linjärt som jag gör. Testade sen Logic i ett år, men tyckte det var bökigt och inspirationsdödande. Körde sen Studio One i två år och gillade det skarpt, men det saknade vissa MIDI-funktioner som var viktiga för mig. Så det slutade med kompromissen Cubase. Men för en nybörjare så röstar jag tveklöst på Live för den olinjära musikern (typ elektronisk dansmusik), Studio One för den linjära.

  19. #19
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Nån som vet om man kan importera Cubase songs till Reaper? Förstår att pluggar mm måste installeras separat, men jag tänkte mest på om ljudfiler och midispår går att överföra? Kör Cubase 5 nu och har precis kommit igång med skapandet efter 4-5 års exil, men ahh, vad störigt jag tycker Cubase 5 är, osmidigt och pilligt. Så reaper verkar vara ett gott alternativ om midiimplementeringen/funktionaliteten är god.

  20. #20
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån som vet om man kan importera Cubase songs till Reaper? Förstår att pluggar mm måste installeras separat, men jag tänkte mest på om ljudfiler och midispår går att överföra? Kör Cubase 5 nu och har precis kommit igång med skapandet efter 4-5 års exil, men ahh, vad störigt jag tycker Cubase 5 är, osmidigt och pilligt. Så reaper verkar vara ett gott alternativ om midiimplementeringen/funktionaliteten är god.
    Jag skulle nog rendera ljud "stems" i Cubase och importera i Reaper. Reaper tar ju Midifiler, dvs så skulle jag exportera midifilerna från Cubase och ta in dessa i Reaper. Hela Cubaseproject tror jag inte Reaper tar. Möjligtviss någon annan typ av universell Kontainerfil som packar i hop, omf, eller genom ett program som heter AATranslator. Har aldrig använt dessa metoder dock. Automatisering vet jag inte om det funkar att importera över huvud taget mellan några DAWs.

    Midi funkar helt ok i reaper. Jag har aldrig haft några större problem, framför allt inte den senaste tiden. Har fått en hel del fina midi uppdateringar som gjort midi up to date mer de andra DAWSen.

    En sätt som jag blev nyfiken på var att importera ljudfilerna i "Broadcast wave" Detta skall visst lägga upp ljudfilerna på rätt ställe i projektet.
    Hittade detta på Reaper forum.
    "After you import the items, you can select them all, right click, and under "item processing" choose "move to source preferred position." This will move the items to the time location specified in the bwav header"

    Å andra sidan kan man kanske exportera hela längden på ljudfilerna från Cubase för att importera till Reaper.

  21. #21
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Ok, de projekt jag jobbar med är inge stora grejer och det mesta är midi, men vill kunna få med de ev ljudfiler som hör till rätt projekt.
    Men, ja det låter lovande - blir nog en trial snart.

  22. #22
    dddaaannnhhh
    dddaaannnhhh är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Var bara tvungen att chippa in här. Har blivit sondmatad med Logic och Pro Tools när jag pluggat musikproduktion och på eget initiativ lärt mig Cubase i yngre dar och måste säga att Reaper lätt tangerar de allihopa. Om man skyfflar runt projekt mellan olika kontrollrum kan det ju vara läge att undvika Reaper då det knappast är någon industristandard men i övrigt tycker jag det är asfett. Den oslagbara valutan för pengarna ser jag mest som en bonus. Kan inte minnas att mitt har kraschat en enda gång sen i januari och det innefattar många timmars arbete. Med crackade pluggar har det varit kinkigt men sen jag börjat köra hel-legit har det gått som en dröm.

  23. #23
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Man kan köra det från usb om man åker runt mellan olika studior. Kör så själv!

    och ja, det slår de andra med hästlängder. Minns att logic tog fruktansvärt lång tid att starta... Det kollade igenom ALLA pluggar på datorn VARJE GÅNG man startade programmet. Jävla stolpskott som kom på den iden!
    Senast redigerat av oljud den 2014-07-10 klockan 05:10.

  24. #24
    Bigstone
    Bigstone är inte uppkopplad
    Bigstones avatar
    Senior
    Om FL Studio var intressant så kanske en Freeware variant vore värt att prova? LMMS är en copycat, hyfsad sådan om jag får säga. Provkör den nu och den har ju sina pro's och con's men för att komma igång och prova på arbetssättet är det helt ok!
    Har stöd för VST och midi. http://lmms.sourceforge.net/home.php

  25. #25
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Kan bara instämma i Reaperkören!
    för oss som gillar vanlig hederlig "piano-roll pop" utan tjafs!

  26. #26
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan bara instämma i Reaperkören!
    för oss som gillar vanlig hederlig "piano-roll pop" utan tjafs!
    Ja, även om det tar lite tid att komma in i efter år av Cubase (och att hjärnan inte längre utvecklas åt rätt håll..) så håller jag med.
    Grymt! Och vill man pyssla med tjafs, så verkar all möjligheter finnas i Reaper, känns nästan som ett open-source-DAW.

  27. #27
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det är faktiskt för oss andra också.

  28. #28
    claesbjo
    claesbjo är inte uppkopplad

    Senior
    Älskar Reaper, för den geekige dAW-operatören som alltid söker det mest strömlinjeformade workflowet är det guld. För weekend-warriors som bara vill kasta in en låt lite snabbt..nja då skulle jag nog satsa på logic eller s1 2, ev Cubase.

  29. #29
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Reaper äger!
    Föresten, är det någon som är i intresserad av screen sets, keymaps, och toolbars? Gör jobbet lite smidigare. Detta är några jag själv gjort för att underlätta jobbet för mig men kanske kan hjälpa någon därute.

  30. #30
    DjRymd
    DjRymd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    älskar reaper!

    Och nu med senaste större uppdateringen har pianorollen tagit ett enormt kliv framåt

  31. #31
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Överlag också väldigt nöjd med Reaper, saker jag har bekymmer med och stör mig på, brukar vanligt vis visa sig att de går att korrigera. Men - att snabbt ändra hårdvaruutgång på ett spår är fortfarande konstigt svårt (jag gör säkert fel..) För man får in på spårets I/O och "add hardware output". Det borde istället finnas en rullist-meny direkt på spåret i huvudfönstret att snabbt byta utgång.. Några tips?

  32. #32
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Reaper är grymt. En (mig veterligt) unik egenskap är att man kan ändra hela temat och det är ju så löjligt lätt att göra det, bara släppa en zip-fil på sitt öppna Reaper och vips blir allting annorlunda. Same but different.

    Kör själv med Imperial från White Tie och tycker att allt är mycket mer logiskt och lättarbetat, plus galet snyggt!

    http://www.houseofwhitetie.com/reape..._imperial.html

  33. #33
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Whoa, visste inte att det var så lätt att byta theme. Försökte genom prefs men det är inte så pedagogiskt där. Kul!

  34. #34
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Överlag också väldigt nöjd med Reaper, saker jag har bekymmer med och stör mig på, brukar vanligt vis visa sig att de går att korrigera. Men - att snabbt ändra hårdvaruutgång på ett spår är fortfarande konstigt svårt (jag gör säkert fel..) För man får in på spårets I/O och "add hardware output". Det borde istället finnas en rullist-meny direkt på spåret i huvudfönstret att snabbt byta utgång.. Några tips?
    I routing matrixen kan du göra flera ändringar relativt lätt i en enda vy. Bra om man vill routa flera spår till olika eller samma output, hårdvara eller mjukvara. Kortkommando alt+R

  35. #35
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av amenbrother Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I routing matrixen kan du göra flera ändringar relativt lätt i en enda vy. Bra om man vill routa flera spår till olika eller samma output, hårdvara eller mjukvara. Kortkommando alt+R
    Ok, och då antar jag att detta ändras under I/O på det eller de valda spåren? Eller att det förbikopplas på något vis.
    Men jag säger det igen - det mesta med Reaper känns typ; "Om jag inte får något att funka som jag vill, så är det troligen inte en begränsning av DAWen, utan bara jag som ej hittat vart man ändrar rätt parametrar"

  36. #36
    claesbjo
    claesbjo är inte uppkopplad

    Senior
    Någon som får Reaper + Live (rewire) i OSX att INTE crasha?

    Kan inte få det att lira.


    mvh

  37. #37
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Den inbyggda batch editorn är så jävla nice... Längst nere under file-menyn.

  38. #38
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Efter att ha testat och passat på Ableton Live 9, Logic Pro X och Bitwig har jag nu fastnat för Reaper. Måste säga att den är helt fantastisk så här långt, lättarbetad och för mig intuitivt upplagd. Stark rekommendation

  39. #39
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Finns det groove-hantering i Reaper? Så att man kan ta ett spår och extrahera ut groove (både midi och audio) och sedan applicera det på ett annat spår. Detta är en viktig feature för mig i Studio One, Ableton Live och Logic Pro X.

  40. #40
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Det fanns en (workaround) åt groove-hållet för ett gäng år sedan, fng extension, vet ej om den utvecklats eller självdött sedan dess...

  41. #41
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det groove-hantering i Reaper? Så att man kan ta ett spår och extrahera ut groove (både midi och audio) och sedan applicera det på ett annat spår. Detta är en viktig feature för mig i Studio One, Ableton Live och Logic Pro X.
    Man måste nog extrahera Groove från audio med något annat verktyg men då du väl har Groovet i midi-format så kan du applicera det på både MIDI och Audio. Finns inget sätt i Reaper att extrahera Groove från Audio vad jag vet.

    Här är en länk till Reaper-tillägget (som för övrigt är gratis och Open Source) där Fingers Groove Tool finns med: http://sws.mj-s.com/index.php#features

  42. #42
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Omnisphere 2 fick Reaper att krascha så mycket att jag blir tvungen att byta DAW. Fix förväntar jag mig kommer snart.
    Senast redigerat av tinybox den 2015-06-19 klockan 13:29.

  43. #43
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Reaper är lite kinkigt med vst's. Har haft en del strul med numerology oxo.

  44. #44
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag använder typ inte VSTs längre, kör på de som följer med från Cockos och lite JS-pluggar. Typ Stillwell har ju EQ och annat. Det enda jag saknar är väl ett bättre reverb. Brukar köra impuls eller Apples (Sonys) algoritmiska reverb.

    - - - Updated - - -

    FYI

  45. #45
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av modusoperandi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reaper är lite kinkigt med vst's. Har haft en del strul med numerology oxo.
    Jag kör Cubase 8 nu och det har inte buggat en enda gång. Så det verkar som att det var Reaper och inte plug-ins som var orsaken till min krascher.

  46. #46
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör Cubase 8 nu och det har inte buggat en enda gång. Så det verkar som att det var Reaper och inte plug-ins som var orsaken till min krascher.
    fast för mig krashade cubase stup i kvarten (mbp 2012 med ML). till den grad att jag inte kunde göra ett skit med det utan att känna mig pressad att spara var 5e minut.
    har dock läst mig till att det ska funka bättre på pc än osx, så nån gång kanske man ger det en chans till.

  47. #47
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Funkade exakt samma hårdvara och operativsystem med samma pluggar felfritt på någon annan DAW?

  48. #48
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    studio one verkade funka helt ok.
    har dock inte köpt det efter demot.. men jag har det som backup-plan om jag överger reaper.

    kan dock tillägga att det eg bara är just numerology som strular för mig i reaper. allt annat snurrar som det ska.


    ableton har alltid vart stabilt dessutom, inga oväntade krashar etc, men det övergav jag för att jag inte fick klart nått i det.
    Senast redigerat av modusoperandi den 2015-07-03 klockan 21:18.

  49. #49
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag kör inte numerology iofs, var det den som strulade i Cubase också? För mig var Ableton väldigt stabilt också, några få krascher under det året jag hade det. Men jag använder väldigt mycket olika Plug-ins från olika tillverkare så man får väl ta att det kraschar ibland. Dock så har inget varit så illa som Reaper för mig. Synd då jag faktiskt gillade den trots att den är så oputsad.

    Och på tal om putsad så måste jag ge en eloge till Cubase 8 Pro på den fronten. Feature wise vette tusan om något slår den. Hoppas den inte börjar bugga för mig också bara.
    Senast redigerat av tinybox den 2015-07-04 klockan 17:25.

  50. #50
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Nä, cubase krashade spontant även utan numerology.

  51. #51
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Har en Reaper-fråga.

    Kan i FL-Studio kopiera noter från midispår och sätta det i ett annat där ett sample är ljudkällan, för att få önskat resultat där samplet är ljudkälla och spelar upp noter.

    Är detta möjligt med Reaper, med eller utan någon plugin jag saknar?

  52. #52
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    ReaSamplomatic 5000 kanske? en av dom inbyggda pluggarna (en enklare sampler för ett ljud typ).
    http://wiki.cockos.com/wiki/index.ph...mplomatic_5000

  53. #53
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Jag borde ha grävt djupare i den pluggen, tackar! Och hejdå FL-Studio-bloatet förevigt

  54. #54
    Ludde
    Ludde är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Passar på att hej'a och, trevligt att se en Reaper tråd även om det hade varit trevligare om..
    Kul att se Reaper på Svenska.

  55. #55
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    nån lirare som recenserat reaper 5:
    http://www.extremraym.com/en/reaper-5-review/

  56. #56
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sickanovic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reaper är grymt bra tycker jag. Ett av de första som kom med 64bitars support, därför provade jag.
    Tar ett tag att vänja sig vid (vissa saker är tvärtom mot andra program), men när man väl har lärt sig det så är det grymt och lättarbetat.

    Reaper kostar 60$ som lägst. Då får man gratis uppdateringar löpande!

    I mina ögon även det vackraste gränssnittet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Reaperscreen2.jpg 
Visningar:	313 
Storlek:	106,0 KB 
Id:	48106
    vad heter det temat?

  57. #57
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    white tie: imperial, heter temat.

    http://www.houseofwhitetie.com/reape..._imperial.html

  58. #58
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av modusoperandi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tack

  59. #59
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Lite nybörjarfrågor:

    #1. Hur blir man av med denna malplacerade och fullständigt onödiga "verktygslådan"?
    Har försökt högerklicka och "Close toolbar" men det händer inget.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2015-11-20 at 13.25.23.png 
Visningar:	59 
Storlek:	52,1 KB 
Id:	63170

    #2. Hur gör man så att "arrange" fönstret scrollar när man använder scroll-hjulet (eller i mitt fall trackpaddan) i stället för att zooma?
    Zooma vill jag kunna göra genom att hålla nere shift eller command knappen.

    Tack på förhand.

  60. #60
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    #1, inte helt säker. har själv försökt ta bort den utan lycka, men sen tänker jag att det är lite skitsamma då den iaf är aligned med tidslinjen och eg inte i vägen. Om inte annat kan du ju bara välja en tom toolbar där ist eller göra en custom som har det du anser viktigt.

    #2, du går in i actions och söker på: mouse scroll , så borde du hitta rätt, default är att scrolla om man håller in skift, så du kan ju bara ändra det till vad du vill. glöm inte att ändra mouse zoom oxo.

    Kan vara värt att installera sws extension oxo om su inte redan gjort det för massa extra features. http://www.sws-extension.org
    Senast redigerat av modusoperandi den 2015-11-20 klockan 10:18.

Liknande ämnen

  1. Reaper 4
    Av joule i forum Nyheter
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 20:21
  2. BCR 2000 & Reaper
    Av raffe303 i forum Övriga DAW
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 15:53
  3. Cockos Reaper
    Av sisältää i forum Övriga DAW
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 00:24
  4. Reaper
    Av rabulisten i forum Övriga DAW
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •