Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 103 av 103

Ämne: Boards of Canada - Tomorrow's Harvest

  1. #61
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    HEADS UP


  2. #62
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Sänds det från öknen?

    Här är ett av klippen från den lilla lyssningsfesten vid det nedlagda nöjesfältet:

    https://youtu.be/t6G8gViaoVg

    Har sträcklyssnat de gamla plattorna de senaste veckorna. Det är ju så fruktansvärt bra.

  3. #63
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Tänker avstå från att lyssna på någonting tills skivan kommer.

  4. #64
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Lyssnade just på livesändningen på youtube. Rätt trist.

  5. #65
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Jag har hörselkåpor på tills jag sitter i min stol med CD'n

  6. #66
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    "Rätt trist" var elakt sagt. Det är ju stämningsfull musik men jag känner verkligen igen deras stil vid det här laget och det känns inte lika kul 15 år senare.

  7. #67
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Well du verkar inte vara i gott sällskap med att vara besviken iallafall.

  8. #68
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Rätt trist" var elakt sagt. Det är ju stämningsfull musik men jag känner verkligen igen deras stil vid det här laget och det känns inte lika kul 15 år senare.
    Mmm. Jag lutar åt den sidan också efter att ha lyssnat på sändningen. Trist, för jag vill gilla det.

  9. #69
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Måste säga att det är rätt uppfriskande att få höra lite avvikande åsikter. Folk på twoism.org verkar helt utterly blown away vid första lyssningen vilket jag har tagit lite som ett dåligt tecken. För mig tar det lång tid innan nytt med Boards of Canada sätter sig.

  10. #70
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Jo, men BoC har lite gudastatus bland de mest inbitna fansen. Kan iofs förstå det då de är unika och har hittat en rätt schysst image.

    Jag har inte lyssnat på BoC så länge. A Beautiful Place in the Country var det första jag hörde och den plattan är fortfarande bland det bästa jag hört i ambientväg. Sedan fixade jag Music Has the Right och Geogaddi och hårdlyssnade. Den första är fantastisk, Geogaddi är också bra men lite väl skev emellanåt. Campfire Headphase berör mig inte alls. Första lyssningen på Harvest ger mig tyvärr Campfire-vibbar. Svävande och osäkert. Men jag ska vänta med att döma innan jag hört den i lurar.

  11. #71
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Snacka om polariserande skiva än så länge. Verkar som att alla hör helt olika saker för alla drar helt olika paralleller. Det bådar ju väldigt gott. Vissa påstår att detta är den totala antitesen till Campfire Headphase.

    Geogaddi började som min favorit men Music Has The Right To Children har blivit delad etta på senare år. Campfire Headphase berör mig, men jag förstår folk som inte finner samma djup i den. I mångt och mycket så är det en enklare release än de andra.

    Bring on the skevhet för mig, ju skevare och mer desorienterande desto bättre!

  12. #72
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Campfire Headphase är en av de skivor som gjort mig till den jag är - om Tomorrow's Harvest är som den så är det väldigt välkommet.

  13. #73
    rotkiv
    rotkiv är inte uppkopplad
    rotkivs avatar
    Senior
    Lyssnade även jag på streamen igår.

    För att ha något att utgå ifrån är detta mina favoritlåtar med BoC:
    An Eagle In Your Mind
    Sixtyten
    Sunshine Recorder
    Rue The Whirl
    The Beach At Redpoint

    Den hade helt klart sina stunder, tappade räkningen på spåren en bit in men Reach For The Dead och Jacquard Causeway är grymma! Gillade även ytterliggare ett par/tre låtar längre in i skivan och säkerligen kommer som alltid andra spår växa med tiden. Det var framförallt ytterliggare ett spår på skivans andra halva som startade med en loopad gitarr(?) som i början gav mig en "näää-känsla" men växte i mitten av spåret till något jag älskade!

    Men tycker det var lite för mycket interludes/transmissions som sackade helhetslyssningen lite. Geogaddi har för mig lite utav samma problem. Älskar Geogaddi men tycker helhetslyssningen kan bli något utdragen och ointressant emellanåt. Tyckte den f.ö. påminde starkt om Geogaddi vad gäller stämning, men hade för mig även starka inslag av Campfire Headphase. Mycket drones och även stretchade röster som gav en något postapokalyptisk känsla över det hela. Men inslagen från Campfire Headphase lyfte upp stämningen under vissa perioder, framförallt med väldigt maffiga outron på låtar.

    För att sammanfatta det hela fick jag efter första lyssningen intrycket av att det är ett mycket mörkt och maffigt album som låter väldigt mycket Boards Of Canada. Stundtals väldigt häftig men jag tycker den kändes lite väl "safe".
    Senast redigerat av rotkiv den 2013-06-04 klockan 16:16.

  14. #74
    deleted user
    Tyckte förhandsgrejen från öknen lät långt över förväntan eftersom jag kände att de tappat lite med campfire. Hörde jag fel eller var det lite mindre brus och svaj än vad som brukar vara typiskt?

  15. #75
    rotkiv
    rotkiv är inte uppkopplad
    rotkivs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av What Gives? Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyckte förhandsgrejen från öknen lät långt över förväntan eftersom jag kände att de tappat lite med campfire. Hörde jag fel eller var det lite mindre brus och svaj än vad som brukar vara typiskt?
    Lite klarare tyckte jag också det verkade som men svajet är helt klart kvar och välanvänt...

  16. #76
    Bobjumik
    Bobjumik är inte uppkopplad
    Bobjumiks avatar
    Senior
    Fick precis mail från Bleep om att vinylen är skickad och att man kan ladda ner mp3orna. Perfekt lyssning denna regniga och åskfyllda söndag!

  17. #77
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Man har klagt över att man blir "deprimerad och ledsen" av skivan. Vill påstå att den fungerar alldeles utmärkt att möblera om till och Cold Earth är en av deras bästa någonsin. Soft ghost boxig.

  18. #78
    Bobjumik
    Bobjumik är inte uppkopplad
    Bobjumiks avatar
    Senior
    Håller med. Cold earth är helt otroligt bra! Bara den är värd att skaffa skivan för.

  19. #79
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu har jag lyssnat i lurar! Tummen upp! Den här kommer att gå varm i min ipod i sommar.

  20. #80
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Har lyssnat på den sen i onsdags, till och från. Fortfarande inte mer deprimerad än vanligt. Det torde vara safe lyssning.

  21. #81
    enhalvkokt
    enhalvkokt är inte uppkopplad
    enhalvkokts avatar
    Veteran
    Vet inte riktigt vad jag tycker om det här. Den känns som att de inte har kommit någonstans i sitt sound, visserligen behöver inte det vara något dåligt, men tycker att det låter väldigt likt tidigare skivor. Men under en promenad en regnig sommarnatt fungerar den säkert ypperligt dock

  22. #82
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Förstår inte hur folk tycker att detta låter likt deras andra skivor? Visst hör man att det är undeniably Boards of Canada, men tycker det är ett uppenbart ny ton på det hela. Tillhör själv också skaran som är mycket imponerade med den här releasen. Kommer upptäcka mycket smått och gott över många år! Bara så sent som förrförra veckan hörde jag ett nytt spår i Chromakey Dreamcoat som på något vis hade undgått mig sen 2005.

    Gemini, White Cyclosa, Cold Earth och Telepath är de första uppenbara favoriterna.
    Senast redigerat av splump den 2013-06-09 klockan 16:01.

  23. #83
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Intressant intervju som behandlar skivan mm:

    http://www.guardian.co.uk/music/2013...ore-nihilistic

  24. #84
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    https://soundcloud.com/ninja-tune/so...radio-show-7-6

    For the 25th Anniversary slot in Hour 2, it's a pleasure to welcome Peter Serafinowicz to Solid Steel. Actor, comedian, the voice to Darth Maul in Star Wars, has his own TV show, co-wrote the brilliant Look Around You, video director, appeared in Spaced amongst many others .............. But for us, it's all about his impeccable taste in music. As a listener to Solid Steel and a massive fan of Boards of Canada, we invited Peter to share a selection of music to coincide with the release of 'Tomorrows Harvest'. With tracks from Aphex Twin, Boom Bip, Brian Eno, Samiyam, Actress, 80's Canadian TV, Benge and of course Boards of Canada, plus his own music from Look Around You as Gelg, sit back and enjoy a stroll through this BoC inspired mix.

  25. #85
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior

  26. #86
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Aargh nu vill ja min skiva !!!

    *insert annat smålänskt gnäll here*

  27. #87
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Ja, blev otroligt besviken när jag kom hem igår och fortfarande ingen avi. Jag som har ny vinylspelare och allt...

  28. #88
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Ja precis !

  29. #89
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    +1 De skrev ju att de skickat redan förra veckan så att man skulle få den på releasedatum eller strax efter. Hoppas iaf att den kommer innan jag drar ut på landet i två månader.

  30. #90
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    Vart tog det här soundet vägen? Det var magiskt. Släng ut hippiegitarrerna och ratta mer SH-101 tack!


    https://youtu.be/o_DzH7u72eU
    Senast redigerat av Roland den 2013-06-14 klockan 17:06.

  31. #91
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    ... och så live (några år innan det där tyska datorprogrammet uppfanns alltså) Fiiiiifan vad bra det är.


    https://youtu.be/n1qKLKRRIoU

  32. #92
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    En gammal tankenöt här. Vad säger man i samplingen egentligen. "spaghetti at eight"? eller "Ate spaghetti"?

  33. #93
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Frågade samma fråga till en japansk journalist som intervjuade mig när ja spelade låten på kulturhusetstak i Stockholm för typ 10 år sedan, han trodde jag var nån ball kille. Jag skulle döda för att läsa den intervjun.

  34. #94
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Jag bumpar den här tråden av ren nyfikenhet. Jag inbillar mig att samtalet man samplat kommer ifrån ett inspelat meddelande från en telefonsvarare. Man pratar om vad man ska äta till middag. Att det är rökigt är underförstått. Middagen serveras klockan åtta, det blir spaghetti

  35. #95
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Vafan. Nu fick jag äntligen min skiva. Men så är omslaget trasigt.. Så det blir till att skicka tillbaka antar jag.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2013-06-19 14.32.33.jpg 
Visningar:	55 
Storlek:	90,4 KB 
Id:	47242

  36. #96
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Maila bleep! De skickar ett nytt omslag, no questions asked. Iallafall enligt folk på twoism. Problemet verkar vida spritt. Har inte fått mina exemplar själv, men hoppas på att de är hela. Det är tyvärr rätt vanligt att det blir sådär när man skickar vinyler.

  37. #97
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Jo har förstått att det är ett vanligt problem. När man köpt skivor på discogs brukar de ju nästan alltid skicka så att skivan inte ligger i omslaget. Men det är kanske svårare med splitter nya skivor. Aja, har mailat Bleep nu och får se vad de svarar. Vore ju skönt om jag slapp skicka tillbaka paketet. Vill ju lyssna på skivan!

  38. #98
    Mr Fox
    Mr Fox är uppkopplad nu
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    Fick min skiva härom dagen...inga problem där. Hel och ren skiva.

    Låtarna växer med fler lyssningar tycker jag.

  39. #99
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Mina två exemplar var kanon också. Otroligt imponerad med kvalitén på pressen och konvolutet. Riktigt proper! Har köpt så mycket vinyl som varit halvdan på olika vis så det här kändes grymt..

  40. #100
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    De svarade snabbt. Nu är jag på bra humör igen. Den växer snabbt.

    Citat Ursprungligen postat av Bleep
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    We are sorry that your album arrived damaged.
    We will of course be able to send you a replacement sleeve. This will be shipped later today from our stock room.
    Bleep Support

  41. #101
    Mr Fox
    Mr Fox är uppkopplad nu
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De svarade snabbt. Nu är jag på bra humör igen. Den växer snabbt.
    Skönt

  42. #102
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Jättefin tycker jag. Soundet är förstås deras men stilen och känslan är ny.

    Känns som musik från framtiden som beskriver nutiden (eller låt säga 70-80-talen)

  43. #103
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Tomorrow's Harvest, The Movie:



    Fantastisk "fan made"-film (med bla officiellt material) som delades nyligen från deras fb-konto.

Liknande ämnen

  1. boards of canada
    Av PF i forum Skivor & artister
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-07-25, 10:42
  2. Boards of Canada: då var det dags igen?
    Av splump i forum Skivor & artister
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 16:59
  3. Svar: 59
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •