Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 341

Ämne: Novation: Bass Station II

  1. #61
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rymdeko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1. Undrar varför man hoppar över en så basic parameter? För min del hade det räckt med en switch 0-50-100. Men..jaja. Man kan inte få allt.
    jag bollade iväg förslag på ändring med fler steg till den funktionen på Nord Stage 2 syntdel, till Clavia kundsupport. Jag fick konstigt nog svaret att det inte var aktuellt. Min förslag gick ut på 3-4 steg som valdes med shift+ keytrack och att lampan blinkade olika fort för mängden keytrack. syntdelen i mitt stage EX har ju off-33-66-100% filter keytrack på panelen!?

  2. #62
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    jag hörde på en av youtube-filmerna, att en man bakom Oscar och Wasp-filtrerna även utvecklat filtrerna till både gamla och nya Bass Station. kul att kunnigt folk stannar i branschen

  3. #63
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    filtret på MK1 är INTE roligt på 24dB (fick gladeligen bara köra 12dB~SWITCH
    - men denna verkar intressant
    - SJÄLVRESONANSTONEN DÖG BARA TILL ATT FÅ FRAM YBERFETA KIKKAR SNARES ELLER PUKOR



    PERCUSSION DRUMS PRECOCIOUS

  4. #64
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    filtret på MK1 är INTE roligt på 24dB (fick gladeligen bara köra 12dB~SWITCH
    - men denna verkar intressant
    - SJÄLVRESONANSTONEN DÖG BARA TILL ATT FÅ FRAM YBERFETA KIKKAR SNARES ELLER PUKOR



    PERCUSSION DRUMS PRECOCIOUS
    aha..., jag har inte ägt nån bass station 1 som du förstår
    Men jag gillar vad jag hört i demos av bass station 2

  5. #65
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    hmm...igår visade Thomann lagerstatus skickas inom 2-5 dagar med två gröna och en gul. idag står det nästa ber.leverans 27/8.
    Dom ger sken av att ha grejerna för att få in fler order, sen ändrar dom statusen. det var likadant med CEM VCO-modulerna jag köpte till min första doepfer-rack. det tog veckor den gången. nu verkar det vara en månads väntan...SUCK!!!

  6. #66
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hmm...igår visade Thomann lagerstatus skickas inom 2-5 dagar med två gröna och en gul. idag står det nästa ber.leverans 27/8.
    Dom ger sken av att ha grejerna för att få in fler order, sen ändrar dom statusen. det var likadant med CEM VCO-modulerna jag köpte till min första doepfer-rack. det tog veckor den gången. nu verkar det vara en månads väntan...SUCK!!!
    Såg precis detsamma och blev sne. Innan stod det att den släpps i slutet av juni - sen juli och nu augusti. I samtliga filmer på YT säger Novation att den släpps i sommar... Sista gången jag betalade något som inte är släppt och klart. Fattar inte att musikaffärerna får hålla på så.

  7. #67
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    liten update om Bass Station 2. Jag körde en online chat med Novation support nyss: Inga Bass Station 2 har levererats till någon affär ännu. Inte ens i UK. Thomann kan inte rå för att Novation skjuter upp leveranserna hela tiden.

  8. #68
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Thomann kan inte rå för att Novation skjuter upp leveranserna hela tiden.
    Nej, det är sant. Jag missriktade kritiken. Men det är underligt att det kan hålla på så. Tänker företagen alls på sina kunder och sitt rykte? Arturia är ju inte särskilt poppis efter hur de skötte Minibrutens release.

  9. #69
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    4sound På St Eriksgatan meddelade mig just att den 'kanske' kommer in till butiken i nästa vecka. Vi får väl se...

  10. #70
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rymdeko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänker företagen alls på sina kunder och sitt rykte?
    Det verkar ju vara industristandard att göra så här nu, så jag tror inte det innebär problem för tillverkarna. Tyvärr.

  11. #71
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det verkar ju vara industristandard att göra så här nu, så jag tror inte det innebär problem för tillverkarna. Tyvärr.
    Så är det nog. Vi böjer oss fram och accepterar mycket skit som konsumenter tycker jag. Men vad göra?

  12. #72
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Ja, vi kan ju välja att inte köpa deras pryttlar. Det är väl det enda.

  13. #73
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    4sound På St Eriksgatan meddelade mig just att den 'kanske' kommer in till butiken i nästa vecka. Vi får väl se...
    Kul om det stämmer, då bör ju även tysken få sina första ex snart. Jag väntar även på ett keyboardställ som skickades för över en vecka sedan enligt thomann...

  14. #74
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, vi kan ju välja att inte köpa deras pryttlar. Det är väl det enda.
    Jo, förvisso. Men det lär inte hända. Ingen hör en mus som piper när hypen får fäste. Kolla gearslutz. Billigt och ok vinner nog alltid över dyrt och stabilt dessvärre. Jag är ju så också...fastän samvete och hjärna säger annat.

    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul om det stämmer, då bör ju även tysken få sina första ex snart. Jag väntar även på ett keyboardställ som skickades för över en vecka sedan enligt thomann...
    Thomann är lite egendomliga just nu. Jag bad om att få lägga till ett laptopställ till min BSII-order, får ok från Luise Obernitz och sedan plockas hela min order bort. Nu är den tillbaka igen förvisso men inget laptopställ. Skumt...

  15. #75
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av geminister~~~
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, vi kan ju välja att inte köpa deras pryttlar när det e försenade. Det är väl det enda då de inte finns i butikerna ··· haha
    men ska det vara så JÄVLA stressat

    ju längre tiden går ju bättre produkt får alla i handen / handeln !!

    (utvecklarsidan orkar inte med missnöjda kunder heller när skiten liggbajat i knät för att supporta - FJÄTTRAD PÖBELFASHION)


    https://youtu.be/CoRK8mgZxbY KONSTgjord andning I UNDERSTAND för denna tråden på 99anc lixom, sitt ner stå inte och fönsterslicka

    (älskar gungar sittandes kvinnor och svarar på den tilltalande och ger den andres svar och få besked på bådas tilltalande i loopDelay sen e allt okay och tagit lärdom)

    https://youtu.be/2lnxs_DMUDk

    https://youtu.be/fNAKH4KdRY0

    <4<O<4 alla ger först innan man får nåt / istället för att begära att man vill roffa åt sig och förvänta sig att bli delgiven !

    lårkaka in er den läxan så det smäller på öronen och gå där sur med blåmärken från fötter till midja och lomhörd fram tills dess ··· !¹
    Senast redigerat av ~~~ den 2013-08-10 klockan 01:24. Anledning: - slicka fönsterrutor som tjej efter sneakers med klack i sulan på innandömmet: release Q4 2012 / Q1 2014 ~SÄNGPÅLE T.V···

  16. #76
    Balint
    Balint är inte uppkopplad
    Balints avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Missat denna helt tänkte ev slå till på en minibrutta men nu har man fått tänka om igen .

  17. #77
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Balint Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Missat denna helt tänkte ev slå till på en minibrutta men nu har man fått tänka om igen .
    Du får en kanonsynth om du väljer en brutta! Denna är, av youtube att döma, helt wunderbar. Men bruttan är en klass för sig ljudmässigt. Kvalitén på bygget känns dock inte helt hundra. Men det tror jag inte den kommer att göra på BSII heller.

  18. #78
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    jag gick in på 4sound för att läsa där om bass station2 nyss: " två filter 64 banker" är väl inte riktigt rätt skrivet...?!

  19. #79
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Fick nyss veta att Thomann beställt in 100 BSII men bara sålt 33. Kul med en maskin som man faktiskt kan få tag i när den väl släpps. Trist att den inte varit mer poppis. Men MS20:an lockar mer kan jag tänka mig.

  20. #80
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rymdeko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick nyss veta att Thomann beställt in 100 BSII men bara sålt 33. Kul med en maskin som man faktiskt kan få tag i när den väl släpps. Trist att den inte varit mer poppis. Men MS20:an lockar mer kan jag tänka mig.
    Ok, jag tror på bass station2 som monosynt. Att t.ex. kunna välja tre olika vågformer för subosc, och ett roland-filter är klart intressant för mej.

  21. #81
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Liten update: nu vågar Thomann annonsera att dom ska få in Bass Station2 snart. Vi får se om Novation levererar till uppgivet datum denna gång...
    Handbok finns nu för nerladdning hos Novation, för att läsa lite tekniska detaljer.

  22. #82
    Hackemoff
    Hackemoff är inte uppkopplad
    Hackemoffs avatar
    Senior
    Den går att beställa nu från www.juno.co.uk för £399, och då bjussar de på frakt dessutom!

  23. #83
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Liten update: nu vågar Thomann annonsera att dom ska få in Bass Station2 snart. Vi får se om Novation levererar till uppgivet datum denna gång...
    Nu har väl aldrig Thomman dragit sig för att sätta ut leveransdatum som inte håller iofs... (lex Minibrute mm)

  24. #84
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran

  25. #85
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har väl aldrig Thomman dragit sig för att sätta ut leveransdatum som inte håller iofs... (lex Minibrute mm)
    jo, det handlar ju om att fånga kunderna före andra butiker, även om prel. datum inte är troliga i många fall.

  26. #86
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    hepp, min bass station 2 har skickats från thomann idag

  27. #87
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hepp, min bass station 2 har skickats från thomann idag
    På tiden får man väl säga nu när sommaren är så gott som slut. Novation höll löftet.

    Jag valde att avbeställa min och vänta tills jag eventuellt får chans att testa den. Steppandet i filtret och avsaknaden av filter tracking gav mig kalla fötter.

  28. #88
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    tidningen Soundonsound testar Bass Station 2 i senaste numret. dom gillade den, men saknade lite filter keytrack. dom hoppas på nån uppgradering av mjukvara, där filter keytrack läggs in. Dom påpekade att DCO;erna låter bra, och att DCO inte är negativt, om det låter bra. det gör ju även DCO;erna i juno 6/60/106 m.fl.
    Edit:tog bort citatet eftersom det är copyright-skyddat.
    Senast redigerat av jocks1 den 2013-08-27 klockan 11:14.

  29. #89
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    igår, kom min Bass Station 2 väger noll, har härlig PWM som svajar i pitch vid djup modulering. hann bara testa med hörlurar igår kväll. underbart med rattar & knappar istället för menyer.aftertouch är lagom mjuk tycker jag. ikväll ska jag även testa sequencer m.m.

  30. #90
    miklo
    miklo är inte uppkopplad
    miklos avatar
    Senior
    Sjukt sugen, men jag måste veta hur stor den är. Står ju ingenstans!

  31. #91
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av miklo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt sugen, men jag måste veta hur stor den är. Står ju ingenstans!
    Jag börjar också bli sugen på den. Gillade verkligen ettan.

  32. #92
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miklo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt sugen, men jag måste veta hur stor den är. Står ju ingenstans!
    36x27x7cm måttade jag den nyss till. lägg på 2cm för rattarna på höljden

    Ang. PWM kan man köra LFO 2 slew för att mjuka upp triangelvågformen för mjukare PWM
    Man kan även välja att PWM-modulera Osc1 med Mod-env, och Osc2 med LFO2!
    Pitch modulering med Mod-env och LFO1 har varsin ratt, och ställs separat för varje Osc 1 och 2!! <3
    Senast redigerat av jocks1 den 2013-08-30 klockan 15:28. Anledning: rättelse

  33. #93
    Jonnyboy
    Jonnyboy är inte uppkopplad

    Senior
    Jag får min i slutet av nästa vecka. Låter som att du är nöjd jocks1!

  34. #94
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonnyboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag får min i slutet av nästa vecka. Låter som att du är nöjd jocks1!
    jepp, tror många ljud från en Roland sh-101 m.fl. kan återskapas. Den låter verkligen bra!
    sequencern är skitkul att jobba med, och låta rulla medan man rattar fram sina ljud.
    Acid-filtret behöver mycket resonans för att skapa höga övertoner, men så kanske Roland TB303-filtret låter jämfört med filter-chipet i sh-101?
    hoppas du blir lika nöjd med din när den kommer

  35. #95
    miklo
    miklo är inte uppkopplad
    miklos avatar
    Senior
    Tackar för måtten! Typ helt perfekt för min setup.
    Fast jag vill nog klämma på den först... Någon som vet om det finns demoex nånstans i Stockholm än?

  36. #96
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Blev igår uppringd av en trevlig karl på 4sound som beklagade sig över den sena leveransen. Dhl i Storbritannien hade tydligen missat att leverera som de skulle. Nu ska de i alla fall vara så väg till Sverige och ska senast vara i butik i Stockholm på onsdag.

    - - - Uppdaterad - - -

    Blev igår uppringd av en trevlig karl på 4sound som beklagade sig över den sena leveransen. Dhl i Storbritannien hade tydligen missat att leverera som de skulle. Nu ska de i alla fall vara så väg till Sverige och ska senast vara i butik i Stockholm på onsdag.

  37. #97
    miklo
    miklo är inte uppkopplad
    miklos avatar
    Senior
    Ah, Sedärja. förut sa de 20e augusti på 4sound, men när jag hörde med dem då så hade de ingen aning.

  38. #98
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag har tänkt göra demo med subphatty och bass station 2. Men just nu är jag så förkyld, att jag bara sitter en kvart vid syntarna åt gången...

  39. #99
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    @Moderator: PS. det kanske är dags att flytta tråden till Syntar&sånt?

  40. #100
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    jocks1: Bra idé!

  41. #101
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Kan man göra synclead? <3

  42. #102
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    Nån som har nån koll hur denna skiljer från Bass Station v2 racket? förutom att det är keyboard o mer knappar etc? Ljudmässigt och funktionsmässigt?

    Vill ha nån mer "hands on" analogis och har redan en Bass station2 rack som jag tycker låter jättebra, men kan blir tråkigt med dom små podsen när man vill filterfreaka loss på riktigt har även kikat på MiniBruten och den nya ms-20an för detta ändamål

  43. #103
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp

  44. #104
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det är inte helt sant, för jag har för mig pluggen är modelerad efter en BassStation key, och rack:en har lite mer features än keyn, bl a sync. (om racken inte råkar vara en SuperBassStation som har en jäkla massa mer features än BSKey)

  45. #105
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Så typiskt att de i USA får 50 dollar i rabatt på den. Finns inget motsvarande för Europa?

    Rabatt..

  46. #106
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det är inte helt sant, för jag har för mig pluggen är modelerad efter en BassStation key, och rack:en har lite mer features än keyn, bl a sync. (om racken inte råkar vara en SuperBassStation som har en jäkla massa mer features än BSKey)
    Åfan, det är ju lite falsk marknadsföring då att den har samma namn men andra features.

    För övrigt så går Sound on Sound igenom Basstation II i senaste numret, vilket kan finnas på ett välsorterat bibliotek (eller tjuvläsas hos tidningsmånglaren) eller köpas online på www.soundonsound.com

  47. #107
    Jacon
    Jacon är inte uppkopplad
    Jacons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har tänkt göra demo med subphatty och bass station 2. Men just nu är jag så förkyld, att jag bara sitter en kvart vid syntarna åt gången...
    Krya på dig då! Jag vill höra.

  48. #108
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jacon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Krya på dig då! Jag vill höra.
    ok, gå in på Soundcloud och sök Bass Station 2. det ligger typ 5st där. jag slängde ihop lite egna ljud tryckte på rec i Reason 7. det är otight och lite surt, men så är det ju improviserat under en e.m. min är signerad jocks13

  49. #109
    Jacon
    Jacon är inte uppkopplad
    Jacons avatar
    Senior
    Cool! Finns det sub phatty också?

  50. #110
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Har haft min i ett par dagar. Ljudet är underbart - kvalitén på själva bygget lämnar saker att önska. Jämför man med Minibrute känns Bass Station II verkligen leksak.

  51. #111
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kompis köpt Sub Phatty. Inte riktigt nöjd. Säger att den låter som en plugg. Tycker nya Logics (också nya) analogsynt är mkt bättre.

  52. #112
    Jacon
    Jacon är inte uppkopplad
    Jacons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kompis köpt Sub Phatty. Inte riktigt nöjd. Säger att den låter som en plugg. Tycker nya Logics (också nya) analogsynt är mkt bättre.
    W00t????

  53. #113
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Inte så konstigt alls tycker jag. Även DSI Mopho låter ganska oanalogt. Mer som en Nord Lead. Inte alls som en Pro One t ex.

  54. #114
    Jacon
    Jacon är inte uppkopplad
    Jacons avatar
    Senior
    Ja, det kan jag hålla med om iofs. Men jag trodde subben var mer åt minitaurhållet.

  55. #115
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Och vad innebär det? Det kan den ju vara, men det kanske inte heller är åt Pro One / SEM-hållet s a s.

  56. #116
    Jacon
    Jacon är inte uppkopplad
    Jacons avatar
    Senior
    Nä, det kan väl hända. Men jag tycker den låter grymt. jag har heller aldrig spelat på en pro one.

  57. #117
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Måste upplevas. Minibrute ger mig iaf samma analoga känsla även om den inte riktigt når upp till proettans värme så klart.

  58. #118
    Jacon
    Jacon är inte uppkopplad
    Jacons avatar
    Senior
    Ja, det är klart en annan känsla i minibrute än i minitaur. Vet dock inte vilken jag gillar bäst. De kompletterar varandra liksom.

  59. #119
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jacon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cool! Finns det sub phatty också?
    jo säkert, men jag har själv inte hunnit att göra demo med min sub phatty ännu. Filtret är kanon på den, men det är lite mer liv i oscillatorerna på min Studio electronics SE-1 tycker jag. Sub phatty har en egen ljudpalett, med overdrive-kretsar. Jag hoppas att Moog släpper editorn snart, samt lite fler funktioner på moduleringssidan via ny firmware. Jag vill t.ex. kunna använda pwm oberoende av modulationshjulet.

  60. #120
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

Liknande ämnen

  1. Från breadboard till produkt?
    Av robboten i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-06-15, 20:53
  2. Ny Clavia-site och produkt
    Av spanky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2005-07-22, 13:37
  3. Smart produkt
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •