Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 2 8 9 10 11 12
Resultat 661 till 714 av 714

Ämne: Buchla Easel 2013

  1. #661
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte mest att det är bättre tracking och att ljudet här körs renare utan fjäderstök?
    Går det att kalibrera? För är det något min Easel gör dåligt så är det tracking. Klarar knappt en oktav. Borde höras på allt jag gjort med den.

  2. #662
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går det att kalibrera? För är det något min Easel gör dåligt så är det tracking. Klarar knappt en oktav. Borde höras på allt jag gjort med den.
    Jaha ok!
    Det tror jag säkert.
    Bara läst att de nya skulle tracka bättre.

    Alltså om jag bara håller mig borta från att pilla på min 218e när den ”startar upp” så trackar den rätt ok.
    Den har någon automatisk process vid uppstart om jag tolkat det rätt...

  3. #663
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja - har testat en stund - dock inte sida vid sida och utan 218 tkb.
    Det är ju helt klart en Buchla 208 men låter och reagerar lite annorlunda.. bättre / sämre... nej annorlunda och upp till var och en att välja eller tycka till. Allt man skriver när man beskriver ett ljud kommer tolkas som något sämre men om jag nu gör klart att det inte är så det ska tolkas... Ska också säga att min senaste Bemi easel från slut 2018 stämde perfekt - även om jag tyckte reverbet var kass som i alla Bemi easel som jag testat (5 st nu..)
    Nä annorlunda är ju inte värderande utan fakta. Sen kan jag ju personligen ha lite synpunkter på valen av funktioner.. jag tycker ju personligen att många av BUSA:s val är konstiga och går i motsatt riktning mot vad de påstår sig vilja göra..dvs keep the Buchla spirit.

    Du borde ju kunna testa en hos JAM de verkar hela tiden få in nya
    Om Johan har nåt visnings ex...annars tror jag nog inte de packar fram en (hoppas inte)... men måste få prova...jäkligt nyfiken

  4. #664

    Veteran
    Vi hade demoex uppe men vi får så få i taget pga Covid så vi har sålt demoexen båda gångerna. Fler ska komma inom kort, när leveranserna blir lite jämnare kommer vi även ha ett permanent demoex, men när det blir vet jag inte.

    Även om det är massor av feta updates på 208C (modulation av envelope är min favo) så låter de precis som de "äldre" BEMI 208,
    skillnaden är väl framförallt att den som tidigare sagt i tråden trackar mycket bättre och möjligen att det är lite tystare utgång på 1/4" utgångarna på Easel Command än på själva mix out på 208C.

  5. #665

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går det att kalibrera? För är det något min Easel gör dåligt så är det tracking. Klarar knappt en oktav. Borde höras på allt jag gjort med den.
    Japp, men inte utan att öppna den. Det sitter potentiometers på kortet bredvid OSCs.

  6. #666

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha ok!
    Det tror jag säkert.
    Bara läst att de nya skulle tracka bättre.

    Alltså om jag bara håller mig borta från att pilla på min 218e när den ”startar upp” så trackar den rätt ok.
    Den har någon automatisk process vid uppstart om jag tolkat det rätt...
    De nya trackar svinbra, och är ju även kompatiblar med Euro om man vill.

    Ang tracking mot 218; minns jag rätt så är de två pottar du kommer åt med en elkskruvmejsel brevid keyboard-switchen för vardera OSC till för just det.

  7. #667
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av j antoni Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De nya trackar svinbra, och är ju även kompatiblar med Euro om man vill.

    Ang tracking mot 218; minns jag rätt så är de två pottar du kommer åt med en elkskruvmejsel brevid keyboard-switchen för vardera OSC till för just det.
    Ballt!

    Har aldrig haft trackingproblem med min Bemi om man bara låter 218e va när man startar upp som sagt.
    Trycker man på keyboard när man botar däremot så ballar den ur lite.
    Antar att den typ läser in något nollvärde för anslag när man startar.

  8. #668
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Jag har ju tillgång till en vintage Easel och har en egen Easel Command. Inser att mitt genombrott som Youtuber är inom räckhåll i och med detta.
    Men om jag nu skulle orka göra en A vs B-video; vad vill ni se/höra?

  9. #669
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av j antoni Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, men inte utan att öppna den. Det sitter potentiometers på kortet bredvid OSCs.
    Får kolla upp det då för min trackar som sagt inget vidare (MIDI). Fortfarande halvsugen på ett LEM 218 men de verkar ju inte finnas tillgängliga någonstans.

  10. #670
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ju tillgång till en vintage Easel och har en egen Easel Command. Inser att mitt genombrott som Youtuber är inom räckhåll i och med detta.
    Men om jag nu skulle orka göra en A vs B-video; vad vill ni se/höra?
    kör lite långa ljud med stegrande timbre och lpg.. sinus ---> då får man nog en rätt bra uppfattning av ljudet. kör lite fjädervått också på kul

  11. #671
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av j antoni Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Även om det är massor av feta updates på 208C (modulation av envelope är min favo) så låter de precis som de "äldre" BEMI 208,
    skillnaden är väl framförallt att den som tidigare sagt i tråden trackar mycket bättre och möjligen att det är lite tystare utgång på 1/4" utgångarna på Easel Command än på själva mix out på 208C.
    Fast reduceringar i brus byte av komponenter och reverbtank har ju gjorts redan av BEMI där de tidigare hade samma "defekter" som originalet och senare är ju cleanare i ljudet än de tidiga. Och sen gjorde ju BUSA en version som också "fixade" en del grejjer... och sen denna där de fixat det ännu mer..så bara i skit å brus så skiljer sig ju tidiga BEMI och originalen rätt mkt från 208c.
    Håller med dig om mod av ENV.. har det bara genom iprogram card..men klart bra funktion....


  12. #672
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja Mod av ASD värden fick jag ut på jack med attenuratorer och allt med den lille Aux Expandern.
    Fan fiffig pryl ändå även om det kanske finns ballare andrahands komponenter nu...

    Men fet funktion.

  13. #673

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ju tillgång till en vintage Easel och har en egen Easel Command. Inser att mitt genombrott som Youtuber är inom räckhåll i och med detta.
    Men om jag nu skulle orka göra en A vs B-video; vad vill ni se/höra?
    Vi vill höra när LPGerna öppnar jättemycket mer på den nya Easeln

  14. #674

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja Mod av ASD värden fick jag ut på jack med attenuratorer och allt med den lille Aux Expandern.
    Fan fiffig pryl ändå även om det kanske finns ballare andrahands komponenter nu...

    Men fet funktion.
    Exakt! Jag tycker att det är en funktion som är så sjukt viktig för Buchla-soundet, det är liksom en del av DNA kombinerat med random

  15. #675
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av j antoni Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Exakt! Jag tycker att det är en funktion som är så sjukt viktig för Buchla-soundet, det är liksom en del av DNA kombinerat med random
    Haha jo... man hajar lite den vibben när man börjar latcha 292 osv...
    Knasigaste modulen...

  16. #676
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av j antoni Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi vill höra när LPGerna öppnar jättemycket mer på den nya Easeln
    Ja, det vill jag också. Hela tiden!!
    Bortsett från det rent monetära värdet och pensionsförsäkringen så skulle ju jag välja en Easel Command framför en vintage Easel alla dagar i veckan. Men jag har förstått att alla inte är som jag.

  17. #677
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det vill jag också. Hela tiden!!
    Bortsett från det rent monetära värdet och pensionsförsäkringen så skulle ju jag välja en Easel Command framför en vintage Easel alla dagar i veckan. Men jag har förstått att alla inte är som jag.
    Vi får väl se när nya easeln med ny 218 el nåt kommer... då är det ju en Easel.. command är ju ingen easel utan en modul med massa möjligheter att bli styrd på olika sätt... obey snarare än command... det hela är mkt märkligt .

    Men klart alla extrafunktioner är av godo så länge des speciella karatär bibehålls. Sen kan jag väl tycka noise är lite malplacerat på en maskin utan riktiga filter...men det är jag då.

  18. #678
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi får väl se när nya easeln med ny 218 el nåt kommer... då är det ju en Easel.. command är ju ingen easel utan en modul med massa möjligheter att bli styrd på olika sätt... obey snarare än command... det hela är mkt märkligt .

    Men klart alla extrafunktioner är av godo så länge des speciella karatär bibehålls. Sen kan jag väl tycka noise är lite malplacerat på en maskin utan riktiga filter...men det är jag då.
    Easel Obey! Haha. Jo, men det har du ju rätt i att namnet är lite skumt i det avseendet. Jag har haft en hel del nytta av noiset faktiskt.

  19. #679
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Easel Obey! Haha. Jo, men det har du ju rätt i att namnet är lite skumt i det avseendet. Jag har haft en hel del nytta av noiset faktiskt.
    Hur har du använt det?

  20. #680
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur har du använt det?
    Man kan t ex göra hihats. Eller spela på switchen för lite random noise bursts. Använder den i detta jammet mot slutet:

    https://youtu.be/7nVGo7ae_l0

  21. #681
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Mixa ihop brus och vågformer och sedan dista, brukar blir fint!

    (nu är ju Buchla lite knäppt som skiljer på CV och ljud, men att modulera saker med brus är väldigt trevligt!)

  22. #682
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mixa ihop brus och vågformer och sedan dista, brukar blir fint!

    (nu är ju Buchla lite knäppt som skiljer på CV och ljud, men att modulera saker med brus är väldigt trevligt!)
    Du kan va knäpp!

  23. #683
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mixa ihop brus och vågformer och sedan dista, brukar blir fint!

    (nu är ju Buchla lite knäppt som skiljer på CV och ljud, men att modulera saker med brus är väldigt trevligt!)
    Fast du kan ju FM:a osc med Brus på 200/200e och så även 208c vad jag förstår.... men när jag tänker Buchla och noise så tänker jag på mörka bandpass landskap.....

    Vet inte varför det skulle vara knäppt att skilja på CV och ljud?! Sen inkluderar han ju det när det är relevant..som med FM/Noise...

  24. #684
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vad är poängen med att skilja på CV och ljud? Förutom att styra folks tankebanor och hindra möjligheter då. Har funderat på det många gånger men aldrig kommit fram till vad som skulle vara bra med det.

  25. #685
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är poängen med att skilja på CV och ljud? Förutom att styra folks tankebanor och hindra möjligheter då. Har funderat på det många gånger men aldrig kommit fram till vad som skulle vara bra med det.
    Alla musikinstrument (och alla andra verktyg också för den delen) styr våra tankebanor. Jag upplever att ramverket som separationen mellan cv och ljud är en del av snarare väcker min kreativitet än tvärtom. Jag letar sätt att ”lura systemet”. När jag jobbar med eurorack, som jag också gillar (man behöver liksom inte välja sida), upplever jag att jag måste börja med att definiera instrumentet. Det är bra på sitt sätt, men inte nödvändigtvis på grund av att möjligheterna är oändliga och att man kan patcha hursomhelst. Den typen av frihet kan också bli förlamande. En Buchla, och Easeln i synnerhet, är redan ett instrument som användaren spelar på med ett patchinterface. Ett eurosystem är en samling moduler som har potential att bli ett instrument. Men det är upp till användaren att bygga det.

    Generaliserar lite nu såklart, men det är här skillnaden finns tycker jag. Jag säger alltså inte att det ena är bättre än det andra, men det finns en fundamental skillnad i designfilosofi här och därför blir det problematiskt att jämföra en Buchla med andra system. Det var ju inte direkt ett omedvetet val att separera cv och audio.

  26. #686
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Har inte kört buchla alls förutom en aning Easel, men däremot mycket Serge - och där skulle det verkligen vara galet att separera det. Halva grejen är att allt är samma. Att separera med olika kabeltyper känns som en onödig grind uppsatt. Stortele för gate och rca för trig liksom. Mer västkustflum när everything goes everywhere.

  27. #687
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    “I WOULD SAY that philosophically the prime difference in my approach from that of Robert Moog was that I separated sound and structure and he didn’t.” Don Buchla i den här artikeln:
    http://www.vasulka.org/Kitchen/PDF_E...df/096-099.pdf

    Notera ordet ”philosophically”. Det var ett medvetet val gjort av en instrumentbyggare. Precis som de flesta dylika val öppnar det vissa dörrar och stänger andra.

  28. #688
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är poängen med att skilja på CV och ljud? Förutom att styra folks tankebanor och hindra möjligheter då. Har funderat på det många gånger men aldrig kommit fram till vad som skulle vara bra med det.
    Vanligtvis vill du att ljud ska vara AC-kopplat d v s centrerat kring nollan, medan CV ofta är DC d v s allting över nollan. Och en AC-kopplad modulations väg tvingar bort alla DC-komponenter så t ex pitch CV från en sequencer blir oanvändbart i en AC kontext.

  29. #689
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vanligtvis vill du att ljud ska vara AC-kopplat d v s centrerat kring nollan, medan CV ofta är DC d v s allting över nollan. Och en AC-kopplad modulations väg tvingar bort alla DC-komponenter så t ex pitch CV från en sequencer blir oanvändbart i en AC kontext.
    Det också, men jag tror (baserat på vad jag läst om Buchla och hört honom säga) att det fanns minst lika många estetiska skäl som tekniska till separeringen.

  30. #690
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    emp: Tack för en bra förklaring! Jo, att lura systemet är kul, alltid ett av mina mål med patchandet, göra det oväntade.

    Håller helt med om instrument kontra bygga instrument, även om det är på en glidande skala. På en skala från presetsynt till helt fri modular så ligger väl Buchla 200(e) och svänger i mitten, medans som sagt Easel är ett instrument.

    Med det sagt så förstår jag fortfarande inte poängen med att separera ljud och kontroll.

  31. #691
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med det sagt så förstår jag fortfarande inte poängen med att separera ljud och kontroll.
    Det vi har att förhålla oss till är att Don tyckte att det var en viktig poäng.

  32. #692
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det vi har att förhålla oss till är att Don tyckte att det var en viktig poäng.
    PDF:en du länkade till var klart intressant. Förstår bättre hans tankar även om jag inte håller med om alla av dem.

  33. #693
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är poängen med att skilja på CV och ljud? Förutom att styra folks tankebanor och hindra möjligheter då. Har funderat på det många gånger men aldrig kommit fram till vad som skulle vara bra med det.
    All design styr ju folks tankebanor...promptar till en viss typ av användning. Man kan ju som Serge gjorde från början mer eller mindre bara använda symbolik,, men det blir ju bara en annan typ av språk och också styrande.

    Även om Buchla kan tyckas mer begränsat så kan jag ju snarare tycka att det öppnar upp för mer fritt tänkande...CV inkluderas ju där det är relevant som FM t.ex. Men även genom filter som 296e där varje band kan användas som en envelope eller styrning...många moduler har ju även audio till pitch konverter/envelope followers för externt ljud...och även använda radiosignaler..osv.. så Buchla öppnar ju upp för audio på ett annat sätt än vad t.e.x. Moog gjorde.

  34. #694
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    emp: Tack för en bra förklaring! Jo, att lura systemet är kul, alltid ett av mina mål med patchandet, göra det oväntade.
    Fast det är ju också att lura sig själv snarare än att lura systemet då du kan använda audio i en Buchla på ett bättre sätt som CV/modulator men ändå ha mer kontroll över resultatet (för möjligheterna finns där utan att man behöver "lura" systemet).


    Håller helt med om instrument kontra bygga instrument, även om det är på en glidande skala. På en skala från presetsynt till helt fri modular så ligger väl Buchla 200(e) och svänger i mitten, medans som sagt Easel är ett instrument.
    Nej 200e ligger inte i mitten utan är mer modulärt än ett Moog system eller standard euro..bara att det opererar på fler nivåer. Preseten i en 200e är ingen standard preset utan ett modulärt verktyg som du kan använda på olika sätt i eller med en patch. Du kan ju steppa mellan olika presets sequenca det för en selektion av moduler och funktioner samtidigt som andra är helt fria till att styra ..osv. oerhört kraftfullt och fritt i användning. Sen opererar du ju på olika nivåer med CV och t.ex. MIDI internt och externt och möjligheterna till att använda och omvandla audio är stora...när man börjar syna lite hur det är uppbyggt så märker man att både tanke och utförande är mer modulärt och fritt än vad ett standard moog/euro system är..och så mkt bättre i samspel mellan människa och maskin.

    Detsamma gäller ju egentligen för Easeln som ju är "ett" instrument men som på olika sätt är totalt modulärt om du väljer och totalt modulärt med den externa verkligheten. Allt finns i kortporten och kan valfritt styras och moduleras hur du vill...som t.ex. i dag med olika dataprogram...en maskin från 72. Både och..inte bara antingen eller.


    Med det sagt så förstår jag fortfarande inte poängen med att separera ljud och kontroll.
    Det handlar om att tänka i olika nivåer och att sedan föra in det på sätt med mer styrka och relevans. Olika i tänkande och funktion, men inte mer begränsande.

  35. #695
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vad sägs om att bryta ut filosofidiskussionen till en egen diskussion? Jag har många gånger frågat vad Buchla-filosofin är för något, men det här är första gången jag känner att det ens är i närheten av att få några konkreta svar.

  36. #696
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad sägs om att bryta ut filosofidiskussionen till en egen diskussion? Jag har många gånger frågat vad Buchla-filosofin är för något, men det här är första gången jag känner att det ens är i närheten av att få några konkreta svar.
    Nä håller på att skriver på en egen Buchla tråd och där kommer definitivt filosofin vara grund för all diskussion.

  37. #697
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä håller på att skriver på en egen Buchla tråd och där kommer definitivt filosofin vara grund för all diskussion.
    Härligt ser fram emot den

  38. #698
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Lite mer Easel . Och bandeko.

    https://youtu.be/fMwiA37xp74

  39. #699
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Och här är en till

    https://youtu.be/q0nL3kjPxJg

  40. #700
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    Magiskt!!

  41. #701
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Tackar

  42. #702
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Vackert! Tummen upp!
    Och kul att se att det växer där med en 266.

  43. #703
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tublenco Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vackert! Tummen upp!
    Och kul att se att det växer där med en 266.
    Tack Nästa bygge är på ingång, ett kit med en 281 Quad function generator. Sen vet jag inte var det tar vägen.

  44. #704
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Lite Easel igen. Denna gång med en 281-klon som nytt inslag

    https://youtu.be/6BW-ap5o6YY

  45. #705
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jaha, då var det dags för slirak att go bananas! Just köpt en 208C + Command Module. Då inställer sig genast frågan - vad ska man man ha för styryta eller vad man nu ska kalla det...?

    Går ju att styra den mha CV/Gate så eurovärlden finns ju att tillgå. Men om man vill ha nåt som kan funka även om man fortsätter ner i kaninhålet och köper andra Buchla-moduler?

    223e vore ju drömmen, men dyr och kanske inte så lätt att få tag i. Och kan man använda (vettigt) den utan att dessutom köpa en preset manager?

    Ser att SAModular har ett 218-kit, nån som testat det? Andra tips?

  46. #706
    holy
    holy är uppkopplad nu

    Senior
    Många kör väl microfreak till ändamålet, ett billigt alternativ som kommer med fördelen av en standalone synth med massor av egna möjligheter. Kan det vara något?

  47. #707
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Många kör väl microfreak till ändamålet, ett billigt alternativ som kommer med fördelen av en standalone synth med massor av egna möjligheter. Kan det vara något?
    Jag har en Beatstep Pro, den ger väl ungefär samma möjligheter. Tänkte nåt mer "Buchligt". Jag drömmer mer om 223e än om 218 s.a.s.

    - - - Uppdaterad - - -

    Sensel Morph med Thunder-overlay hade ju varit kul, men de har ju lagt ner produktionen tyvärr.

    EDIT
    ———-
    Är ju en Keystep Pro jag har, inte Beatstep.
    Senast redigerat av slirak den 2022-05-13 klockan 21:14.

  48. #708

  49. #709

  50. #710

  51. #711
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/t-Cj3pdw-og

    Terry Riley i Buchlaformat (plus mer).

  52. #712

  53. #713
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

  54. #714

Liknande ämnen

  1. 2013-01: På gång i din musik!
    Av Katzenjammer i forum Allmänt om musik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-20, 12:22
  2. Användarguide - Buchla Music Easel
    Av mush i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 22:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •