Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 181 till 240 av 247

Ämne: DJ-tråden

  1. #181
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jepp... du fattar vilken enerverande farsa ...ut ur rummet gubbjävel!!!! ....men Master tempo... science fiction för fan
    en av drivkrafterna bakom att skaffa barn är ju möjligheten att få leka med deras leksaker.

  2. #182
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Antiloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spela in! Sjukt trött på alla miljoner electromixar på sc med samma låtar. Sooo dark för att inte tala om scientific!

    Vet inte ens vad jag ska spela in på/med.... har bara ett gammalt kasettdäck..... inget ljudkort


    Citat Ursprungligen postat av Problemer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    en av drivkrafterna bakom att skaffa barn är ju möjligheten att få leka med deras leksaker.

  3. #183
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Vi får köra guerilla fest på ängby badet i sommar då

    I fem minuter

  4. #184
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Antiloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi får köra guerilla fest på ängby badet i sommar då

    I fem minuter
    Innan lynchning då eller

    av canadagässen

  5. #185
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Stå vid vattenrutschkanan och beatjuggla aquabahn för barnen. Min dröm sen jag flyttade dit för snart 4 år sen.

  6. #186
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Antiloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stå vid vattenrutschkanan och beatjuggla aquabahn för barnen. Min dröm sen jag flyttade dit för snart 4 år sen.
    Gubbarna som hänger med barnen vid vattenruschkanan... klart lynchparty... bara snurra MJ också och bjuda på vin och kakor

  7. #187
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Hellre det än att spela för barn med samma skivbolagströjor och kepor som sippar på öl för 60kr på ställen med pointers och nazister i dörren

  8. #188
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    "Hej det är jag som ska spela aquabahn här, hela dagen."

  9. #189
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Smurfhitsrösten finns redan där. Vatten vatten halkigt halkigt

  10. #190
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd

  11. #191
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    bjandloöeper en skejvspajlare ?

  12. #192
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    Själv spinner en blommor i vinylskålngt på skivspelarna. Luktar oförklarat!

  13. #193
    must
    must är inte uppkopplad

    Senior
    Blomkraft : )

  14. #194
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    är det inga här som kör med old school-discomixers etc?

    jag satte ihop svenska bozures isolator http://bozure.com/iso-1-19-isolator-pcb/ och den är toppen!

    och hans nya projekt är en modulär tvåkanalig mixer att slänga in valfritt antal pcbs i, för olika mängd eq/filter etc per kanal eller på mastern...


    min plan ser ut såhär för tillfället:

    om bara priset blir tillräckligt rimligt (vilket jag tror det blir)

  15. #195
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Klart intressant!
    Förstår inte riktigt dock. Bygger man själv?
    Senast redigerat av Max den 2017-08-21 klockan 23:50.

  16. #196
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klart intressant!
    Förstår inte riktigt dock. Bygger man själv?
    det ska vara färdiga pcbs så man beställer tex main pcb, 2x phono preamp, isolator, standard eq, hpf, send/return... och så får man koppla ihop ljud- och strömsladdar internt, skaffa egen låda, jack, rattar, switchar, få egenformgiven panel printad. diy:andet är på en rimlig nivå för okunniga som jag och mixern blir unik. klart kul.

  17. #197
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

  18. #198
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

  19. #199
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    "Kan du inte spela nåt bra" *smack

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

  20. #200
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag tänker att det räcker med att smörja insidan av båsets kant med chokladpudding?

  21. #201
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    De 8 vanligaste DJ-besvären

    "DJn Melika lever med 8 diagnoser"

    https://www.aftonbladet.se/tv/a/266706


    adhd
    borderline
    hälsoångest
    generellt ångestsyndrom
    posttraumatisk stressyndrom
    paniksyndrom med agorafobi
    egentlig depression
    ...dyslexi

  22. #202
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Imponerande ändå att Tinnitus inte är med.

    Citat Ursprungligen postat av Antiloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De 8 vanligaste DJ-besvären

    "DJn Melika lever med 8 diagnoser"

    https://www.aftonbladet.se/tv/a/266706


    adhd
    borderline
    hälsoångest
    generellt ångestsyndrom
    posttraumatisk stressyndrom
    paniksyndrom med agorafobi
    egentlig depression
    ...dyslexi

  23. #203
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Infra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Imponerande ändå att Tinnitus inte är med.
    Just have ears of steel - venetian snares

  24. #204
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Haha!!

  25. #205
    cberg
    cberg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Är på jakt efter Bozure PCBs om någon har liggande och vill sälja!

    Mvh cb

  26. #206
    hustlan
    hustlan är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Antiloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Posta gärna bra mixar. Blir så sjukt spammad på soundcloud av dark science electros 100 låtar om dagen med samma new school electro, så allt bra hamnar i skymundan. Dimensional Waves mixarna är nästan alltid bra. Gärna vinyl gärna nerladdningsbara


    https://soundcloud.com/dimensionalwaves/dw-podcast-32-electronic-badminton-king



    Edit: kvallen och kraven på Dimensional Waves är inte vad den har varit, så ja la till en äldre mix
    jag brukar göra lite alternativa mixar

    https://soundcloud.com/hustlan

  27. #207
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    ”Hisnande okunskap hos Konstnärsnämnden om dj-yrket”


    ”De som lägger något eget konstnärligt i sitt verk. Sin röst eller att man scratchar eller vad det nu heter. Då är du konstnär. Om du bara spelar andras musik men du ger inget konstnärligt till verket, de blir ofta bortprioriterade”.


    https://www.svt.se/kultur/hisnande-o...en-om-dj-yrket

  28. #208
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Vet iofs inte om jag helt håller med om "Att vi inte ska dela ut kulturstöd till bartenderns sköna polare som trycker play på en spellista och sen dricker gratis öl i baren resten av kvällen – så långt är vi överens. Men det är ingen dj.". Måste någon behärska mixern som ett instrument för att vara en bra DJ? Konstnärsnämnden förståelse verkar helt klart halta lite, men skribenten drar litegrann bara andra gränser.

  29. #209
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    What is a D.J if he can't scratch? (Pronomen från 84).

    Skämt åsido. En av mina Woodstock-drömmar är att ha fått höra Ron Hardy spela "Acid Tracks" 3 gånger på rad. Gillar bra dj's. Typiskt bra kultur imo.
    Senast redigerat av Kloo den 2021-06-28 klockan 17:59.

  30. #210
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Världens legendariska Tim Bergling

    Avicii

    Radio One / Essential Mix 11-12-2010

    https://m.soundcloud.com/hasino

  31. #211
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran

  32. #212
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    hej, funderat på att skaffa en 4:a kanalers mixer för live-bruk där jag kopplar in trummis och synthar, kanske en looper och annan effekt burk.

    Då jag vet fortfarande inte vet om det kommer funka som jag tänker och för att det just är "on the road" bruk så känner jag att jag inte vill lägga 20000 på en mixer.. så jag har sneglat lite på DJX900USB samt DDM4000.

    Är det någon som har erfaranheter av dem? Det är väldigt mixed-review som alltid med behringrs produkter. Det är svårt att veta vad som är sant och vad som bara är hatposter

  33. #213
    99JJQ
    99JJQ är uppkopplad nu
    99JJQs avatar
    Veteran
    Har ingen erfarenhet av dem. Köpte nyligen en liten begagnad xXone:23c och tycker den känns och låter bra. Inte testa vad man gör med USBn än, men den har också fx-loop. Och filtret som jag aldrig trodde jag skulle använda är kanon

  34. #214
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Min åsikt är att Berra + LiveDJ = skit. Även 2022.

    Håll dig till Pioneer, Denon eller Allen & Heath så blir du aldrig besviken.
    Senast redigerat av charliecrash den 2022-05-31 klockan 08:51.

  35. #215
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ingen erfarenhet av dem. Köpte nyligen en liten begagnad xXone:23c och tycker den känns och låter bra. Inte testa vad man gör med USBn än, men den har också fx-loop. Och filtret som jag aldrig trodde jag skulle använda är kanon
    Ja något begagnat hade kunnat vara ett alternativ. Får hålla koll på begagnatmarknaden lite
    Hm den mixern var lite lustig, så det är 4a kanaler fast bara två faders så det blir som två grupper med två kanaler?

    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min åsikt är att Berra + LiveDJ = skit. Även 2022.

    Håll dig till Pioneer eller Denon (mixer kan även va en Allen & Heath) så blir du aldrig besviken.
    Ja båda jag nämnde är ju typ 10 år gamla modeller så det stämmer säkert

    Men mer specifikt, vad är problemet med dem tycker du? Brus? Går sönder lätt? Glapp?
    Det är svårt att avgöra om märke X är värd 6000-10000 mer. De flesta poster jag hittar motiverar det bara med att det står behringer på produkten.

    Men ska holla koll på begagnat, kanske hittar något fynd

  36. #216
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Ja en beg Pioneer är värd många nya Berra - i ren knowhow,kvalitet och kundstöd. Du kan såklart hitta fel på alla grejer om man letar, men Pioneer har cater'at den mest ovarsamma artistgruppen med grejer som håller och inte jävlas med en när man som allra minst vill ta tag i sånt. Rattar och knoppar lossnar inte, inget skrap i potarna efter lite dimma på en spelning, dom är tunga där det behövs och i rätt storlek, det görs massor av olika case till modellerna.

    Jag har aldrig DJat på riktigt egentligen men känt på grejerna och sitter på flera olika djforum där folk som varit i branchen sen första 1200 kom ut, och känt av viben som blir så fort olika märken kommer på tal.
    Vill man verkligen riskera sin spelning som kan alstra fler spelningar genom att hålla på och felsöka sin mixer med 3 kallödningar för att en roddare var lite oförsiktig, eller liknande scenarion. Grejerna får stryk utav helvete när man kör live. Man står kanske ensam i beckmörker och allt ska bara funka.

    Jag hade iaf inte vågat annat än att inte lita på Berra i detta läget. Deras mixers har sugit getpung så väldigt länge, och inte nog med att man får gapskratt om man drar fram en sån på ett event, men skulle den dessutom jävlas...puh, ja du kan själv föreställa dig.

  37. #217
    jaxne
    jaxne är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hade en DDM4000 ett tag när jag var aktiv som DJ, men det var ganska få spelningar och inte allt för seriös nivå. Den mixern har i alla fall många trevliga finesser men är inget jag skulle lita på i längden. Även om den gick bra länge så började det med tiden uppstå problem så som bland annat fader som gav ett konstant värde oavsett position så att en kanal blev obrukbar, och anslutningar internt som lossnat och glappat trotts limmade kontakter. Jag har öppnat upp flera Behringer-mixers av olika slag och generellt tycker jag att de inte är speciellt välgjorda eller bra dimensionerade komponenter, så att man inte riktigt kan lita på att de är så tåliga eller har speciellt bra livslängd alla gånger. Även om de ibland kan fungera väldigt bra länge så känns det för riskfyllt för seriösare användande. Nu hade jag den i kanske 5 år och ett 20-tal spelningar innan problemen började komma ett efter ett, men fram tills dess gick den bra trotts varierande miljöer. Min erfarenhet är att problem kommer att uppstå, det är bara en fråga om när. En kortare period fungerar det alltid bra, men man vet inte när det börjar uppstå problem. Att jag vågade köra på så länge ändå berodde på att jag hade backup-lösningar att ta till om det skulle krisa. Att jag skaffade den från början var mest för att leka lite hemma sedan blev det mer lockande att faktiskt komma ut lite och spela.
    Jag hann aldrig med att byta ut mixern mot Pioneer innan jag la av med att DJa men när det gäller CD-spelarna märktes det tydligt att Pioneer hade en betydligt högre kvalitet än budgetalternativ så jag skulle känna mig betydligt tryggare med en Pioneer-mixer. Som ett exempel kan jag nämna en spelning på ett studentflak i solen. En gammal begagnad Pioneer CDJ fungerade klockrent utan problem medan en ny American Audio Radius ganska så snabbt började få problem med att inte kunna läsa in hela låtar eller visa något på displayen. Det var ju inte så lyckat, så det var ju tur att det var fulla studenter utan allt för stora krav då så det gick att köra på med en spelare bara. Men då hade jag stor nytta av den inbyggda samplern i DDM4000 där jag kunde lägga en en kort slinga att växla till när jag skulle byta skiva för att det inte skulle bli helt tyst.
    En annan gång på en hemmafest lyckades en närstående hälla en halv flaska cider i en lite nyare CDJ. Men den körde på som om inget hade hänt och när jag plockade isär den för rengöring såg jag att det var en väldigt bra konstruktion som skyddade komponenterna i bra och var enkel att plocka isär och göra rent. Behringer-mixern däremot var inte lika enkel att plocka isär på ett säkert sätt. Hade jag inte varit väldigt försiktig när jag skulle lagat glappande kontakter så hade säkert fler kontakter eller kablar gått sönder där i.

    Men med de förutsättningarna du beskriver sunflower, varför just en DJ-mixer med RCA och inte en "vanlig" mixer? Det finns ju ändå de med stereokanaler. Är det några specifika funktioner i just DJ-mixer du är ute efter?

  38. #218
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jaxne Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men med de förutsättningarna du beskriver sunflower, varför just en DJ-mixer med RCA och inte en "vanlig" mixer? Det finns ju ändå de med stereokanaler. Är det några specifika funktioner i just DJ-mixer du är ute efter?
    Glömde helt av att kolla här igen 😉

    Jo jag tänkte mest för sättet jag arbetar är mer åt DJ hållet där jag bygger saker mer live, tänkte experimentera lite med loopande och vill kunna förlyssna saker innan det går ut i högtalarna

    Men jag har börjat tänka om lite och se om jag kan få octatracken kan agera dj-mixer/looper. Önskar bara det fanns fler inputs

  39. #219
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    https://www.thomann.de/se/omnitronic....htm#bewertung

    Sitter och funderar på en sån här. Saknar verkligen att mixa och känns som en rätt nice kombo. Gött att få välja egen mixer.

    Men hur är det att mixa på en sån här 2u-jävel? Någon med erfarenhet?

  40. #220
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Det fungerar faktiskt riktigt bra. Det var sådär man började då man gick över till CD via Denon DN-2000F på tidigt 90-tal. Du kan ju ha själva styrenheten liggandes.

    Det som var det vanligaste man kom i kontakt med utöver SL-1200 var Denononen och Numark PPD-mixrar av olika former.

    Billigare än att köpa en Pioneer-rigg, men samtidigt, varför inte en ren kontroller?

  41. #221
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av batmannen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det fungerar faktiskt riktigt bra. Det var sådär man började då man gick över till CD via Denon DN-2000F på tidigt 90-tal. Du kan ju ha själva styrenheten liggandes.

    Det som var det vanligaste man kom i kontakt med utöver SL-1200 var Denononen och Numark PPD-mixrar av olika former.

    Billigare än att köpa en Pioneer-rigg, men samtidigt, varför inte en ren kontroller?
    Härligt att höra!

    Enda datorn jag har är en stor stationär så det skulle bli dyrare i slutändan med kontroller och köpa laptop etc. Jag vill kunna ta med grejerna någorlunda lättsamt.

    Kul, då kanske det får bli en sån här!

  42. #222
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt att höra!

    Enda datorn jag har är en stor stationär så det skulle bli dyrare i slutändan med kontroller och köpa laptop etc. Jag vill kunna ta med grejerna någorlunda lättsamt.

    Kul, då kanske det får bli en sån här!
    En ddj200 kan du köra på en iPad/iphone. Den är riktigt kul, och slår en 2HE setup med hästlängd

  43. #223
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En ddj200 kan du köra på en iPad/iphone. Den är riktigt kul, och slår en 2HE setup med hästlängd
    också väl värt att överväga. Frågan är vad jag skulle tycka är roligast, jag får ta mig en funderare. Som tur är är ju varken av dessa lösningar särskilt dyra i jämförelse med "riktiga" grejer.

    Tack för bra input!

  44. #224
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    också väl värt att överväga. Frågan är vad jag skulle tycka är roligast, jag får ta mig en funderare. Som tur är är ju varken av dessa lösningar särskilt dyra i jämförelse med "riktiga" grejer.

    Tack för bra input!
    DDJ200 är ju inte jättelångt från en enklare CDJ och man tror lätt att blåtand skulle lagga, men kontrollen är väldigt exakt och snabb. Sen krävs ju nåt smart ljudkort till ipad så du får cue-lyssning, och där finns en del 4kanals. Zoom U44 är en av dom mer prisvärda, och den har stark hörlursförstärkare också.

    Jag var själv på vippen att göra en sån setup och hade också ddj200, men växte ur den rätt fort och gick över på ddj400 och en laptop. Det är en killer setup om man bara vill "köra" utan att krångla för mycket.

  45. #225
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    jag har ingen ipad, så det är lite samma grej där, skulle behöva köpa ipad och ljudkort och mixer etc. Kan nog bli dyrare än tänkt, även om själva kontrollern inte kostar skjortan.

    Beg laptop är ju ett alternativ. Frågan är om man vill stå och glo i en skärm?



    Lärde mig DJ:a på ett par CDJ-100S för typ tio år sen och det var något extremt speciellt när man liksom spikat cue pointen, startat spelaren och sen fick man liksom beatmatcha med joggen och öronen enbart och sen fadea in mixen. Läckert hantverk.

  46. #226
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag har ingen ipad, så det är lite samma grej där, skulle behöva köpa ipad och ljudkort och mixer etc. Kan nog bli dyrare än tänkt, även om själva kontrollern inte kostar skjortan.

    Beg laptop är ju ett alternativ. Frågan är om man vill stå och glo i en skärm?


    Lärde mig DJ:a på ett par CDJ-100S för typ tio år sen och det var något extremt speciellt när man liksom spikat cue pointen, startat spelaren och sen fick man liksom beatmatcha med joggen och öronen enbart och sen fadea in mixen. Läckert hantverk.
    "Kolla mailen"-looken är jävligt osexig, så med bra förberedelse av sina playlists så kan man minimera skärmgloandet, och det bra att inte ha baksidan mot folk där du normalt skulle synas mest. Men frågan är om scrollandet på en blådassig display på 2HE är så jäkla mycket bättre

    Ja jag blir också hooked av själva djandet. Det är så jävla kul när det blir en högre enhet än summan av två låtar.

  47. #227
    marcuxz
    marcuxz är inte uppkopplad

    Senior
    Pioneer cdj-1000mk3 är ju rätt billiga begagnade, kör på mina fortfarande och ser ingen anledning att byta till nyare

  48. #228
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Lyckades hitta ett par Denon DN-S1000 för lagom peng. Köpt nån basic mixer på G4M. Blir ju kanon detta! Nu kör vi!

  49. #229
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Ni digitala djs.

    Som ni hör låter pitchade digitala låtar oftast riktigt jävla illa.

    Skulle ni säga att det finns programvara som hanterar eländet bättre än andra?

  50. #230
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni digitala djs.

    Som ni hör låter pitchade digitala låtar oftast riktigt jävla illa.

    Skulle ni säga att det finns programvara som hanterar eländet bättre än andra?
    Rekordbox. Helt suverän pitch/time, och snabb som fan.

  51. #231
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Aha där ser man.

    Vart brukar du spela?

    Edit: Iocmed att det blir som mest tydligt på stora PAs
    Senast redigerat av peter4 den 2022-08-30 klockan 15:51.

  52. #232
    marcuxz
    marcuxz är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni digitala djs.

    Som ni hör låter pitchade digitala låtar oftast riktigt jävla illa.

    Skulle ni säga att det finns programvara som hanterar eländet bättre än andra?
    Aldrig haft några problem med traktor. Men pitchar ju oftast inte mer än 3%

  53. #233
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha där ser man.

    Vart brukar du spela?

    Edit: Iocmed att det blir som mest tydligt på stora PAs
    Jag lattjar bara på hemmafester, men det låter gött. Arenorna kör uteslutande med cdj3000nx2, som också låter grymt bra, men dom har ännu kortare lätency än en dator så där kan såklart vara en skillnad.

  54. #234
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Hoppla! 25000kr styck

    Men kul att veta och antagligen därför många moderna djs inte ändrar i tempot så mycket.

  55. #235
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppla! 25000kr styck

    Men kul att veta och antagligen därför många moderna djs inte ändrar i tempot så mycket.
    Nej eller som en ful effekt med vilje. Ja dom kostar en del, men jobbar man som DJ på riktigt så ska man såklart ha bra verktyg och ta bra betalt. 120k för 4 spelare och en bra mixer, men då är man väl inoljad i branchen. På klubb hade man klarat sig fint på en ddj1000 och en dator, eller någon av de stora xdj som självspelande - men är det bra klubbar så står där minst ett par cdj2000 och väntar.

    Jag kör på en ddj400, som har mycket av designen hämtad från två cdj3000 och en 900 mixer, så skulle man mot förmodan hitta sig där en dag, så är jag inte helt lost iallafall

  56. #236
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Jaja

    Som herr aguayo sa


    https://youtu.be/sVLTjeoFLUA

  57. #237
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Eller så borde "djs" först pröva att spela med skivor, om inte det funkar så kan man skippa det digitala helt.

    Sparar folk som ska ut pengar, öron och tid.

  58. #238
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Och livsglädje

  59. #239
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller så borde "djs" först pröva att spela med skivor, om inte det funkar så kan man skippa det digitala helt.

    Sparar folk som ska ut pengar, öron och tid.
    Skulle jag kalla en förlegad åsikt, men jag förstår vad du menar. En intresserad och brinnande rookie blir en bra dj, som kan läsa sin crowd och regera dansgolvet, oavsett verktygen.

  60. #240
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle jag kalla en förlegad åsikt.
    Är det verkligen det?

Liknande ämnen

  1. G.A.S.M.A.S.K.-tråden
    Av Imported Johannes i forum Allmänt om musik
    Svar: 2493
    Senaste inlägg: 2023-09-06, 22:54
  2. E-mu EOS-tråden
    Av PF i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 119
    Senaste inlägg: 2023-02-18, 20:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •