Sidan 21 av 26 FörstaFörsta ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SistaSista
Resultat 1 201 till 1 260 av 1539

Ämne: Korg MS-20 Mini

  1. #1201
    Rink
    Rink är inte uppkopplad
    Rinks avatar
    Senior
    Testade just external in med min mini. Samma breakbeat går ut från en separat utgång på MPC´n och in i Korgen. Lite kablar från Out efter bandpass till Total, Env Out till Initial Gain, Trig Out till EG1 trig in.


    https://soundcloud.com/allm-nhetens-kning/20-mini-extinbeat

  2. #1202
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Testde idag på 4sound. Satan va den brusa! Körde bara hörlursutgången men de ja har aldrig hört maken till brus. Om man inte körda båda vcoerna på full power i mixern var det som att ha ha en bruskälla på högre volym. Blev faktiskt ganska tveksam.

  3. #1203
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jonnem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För den som inte kan vänta längre!

    http://www.tradera.com/korg-ms20-min...1975_186717225
    Jag var frestad att avboka från min lokala affär och köpa från Musikalen istället men jag försöker hålla mig. Det är aldrig bra att vara för ivrig


    Citat Ursprungligen postat av Rink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade just external in med min mini. Samma breakbeat går ut från en separat utgång på MPC´n och in i Korgen. Lite kablar från Out efter bandpass till Total, Env Out till Initial Gain, Trig Out till EG1 trig in.


    https://soundcloud.com/allm-nhetens-kning/20-mini-extinbeat
    Det där lät ju jättefint Det ska bli roligt att testa patchkablarna själv

  4. #1204
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testde idag på 4sound. Satan va den brusa! Körde bara hörlursutgången men de ja har aldrig hört maken till brus. Om man inte körda båda vcoerna på full power i mixern var det som att ha ha en bruskälla på högre volym. Blev faktiskt ganska tveksam.
    Polarn min var också tveksam efter att testat ett demoex i Berlin. Det skulle vara mycket värre än Rolands gamla chorusbrus enligt honom. Jag ska testa själv när jag får möjlighet men man blir inte direkt sugen på en...

  5. #1205
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testde idag på 4sound. Satan va den brusa! Körde bara hörlursutgången men de ja har aldrig hört maken till brus. Om man inte körda båda vcoerna på full power i mixern var det som att ha ha en bruskälla på högre volym. Blev faktiskt ganska tveksam.
    Fick samma upplevelse på dlx exemplaret...kan brus nivån diffa på olika ex... ?

    Annars får man väl hoppas på en ny mini med Rev 2 filtret

  6. #1206
    Rink
    Rink är inte uppkopplad
    Rinks avatar
    Senior
    Jag märker inte av nåt störande brus. I vissa lägen hör man ett visst brus men det är lägen man inte använder praktiskt så att säga.

  7. #1207
    tobiaspalsson
    tobiaspalsson är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Jag fick min mini ikväll och har bara lekt lite snabbt, men det första jag märkte var att envelopet beter sig lite konstigt. Sätter man filtret i självresonans, sänker volymen på oscillatorerna helt och sen håller in en tangent och drar upp sustainratten på EG2 (de andra EG2-rattarna på noll) så STÄNGS filtret när sustainen höjs.

    Det verkar ha uppmärksammats här: http://www.sequencer.de/synthesizer/...=80897#p875758

    och här: http://youtu.be/40jOD0qkvlg

    och det verkar som att det skiljer sig från hur orginalet beter sig. (Själv har jag ingen erfarenhet av den gamla)

    Vet inte riktigt vad man skall tycka om det? Jag är van vid att ställa in envelopets beteende genom att spela korta toner för att få till rätt attackkurva och sen hålla inne en tangent och med sustainratten sätta var jag vill att cutoffen på filtret skall stanna vid långa toner. Sen släpper man tangenten och decayratten tar över och stänger filtret liksom. Istället verkar man vara hänvisad till att sätta decayen på max men då faller ju också cutoffen konstant (om än långsamt) när man håller inne en tangent. Vad har jag missat?

  8. #1208
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    "Sen släpper man tangenten och decayratten tar över och stänger filtret liksom" - nej, det är ju releasen som gör det. Du verkar ha fått envelopgeneratorn lite om bakfoten låter det som

    Dessutom låter det som helt korrekt att filterljudet försvinner om du ökar sustain'en, för då finns ju ingen frekvens för resonansen att jobba mot. Vid självsvängning så är det ju så att en ton skapas vid låga filtervärden. Vid ett högt filtervärde blir det väl en ton som bara hundar och katter kan höra.
    Senast redigerat av PF den 2013-07-19 klockan 03:02.

  9. #1209
    tobiaspalsson
    tobiaspalsson är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Oops, releasen menade jag ju såklart, skrev fel. Skall testa mer imorgon. Helt plötsligt var klockan fyra.

  10. #1210
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Envelopen beter sig nog som på originalet.

    Saxat från Sound On Sound:
    "The signal envelope 2 sends to the VCFs has its sustain level set at zero volts regardless of the other parameters' settings. The practical effect of this is that if you programme a contour with the sustain set to full and turn the VCF envelope depth control up, then nothing happens until you turn the sustain level down, and the further down you turn it, the more effect the whole envelope contour has -- what were Korg thinking of? Thankfully, the control voltage sent to the VCA is more conventional. Otherwise, you'd be hard pushed to get the damn thing to make any noise at all most of the time."

    Hela artikeln:
    http://www.soundonsound.com/sos/1996.../korgms20.html

  11. #1211
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Fast jag tycker tobiaspalsson och hans tyska kompisar nog är något där på spåren, se video:

    https://youtu.be/40jOD0qkvlg

  12. #1212
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Så det har AC-kopplat CV ingången till filtret?

  13. #1213
    tobiaspalsson
    tobiaspalsson är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Som sagt, vet inte från egen erfarenhet hur original-ms20:n betedde sig. Men jämfört med tex min monopoly känns det ovant och lite konstigt.

  14. #1214
    peter ripa
    peter ripa är inte uppkopplad
    peter ripas avatar
    Senior
    min original ms20 har också konstig eg2. när man vrider upp sustainen e det snarare toppen som går ner

  15. #1215
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast jag tycker tobiaspalsson och hans tyska kompisar nog är något där på spåren, se video:

    https://youtu.be/40jOD0qkvlg
    Det där var ju lite märkligt.

  16. #1216
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så det har AC-kopplat CV ingången till filtret?
    Låter misstänkt ja...

  17. #1217
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    Om jag har decay på 0 och vrider sustain så är det endast amplituden som förändras, det verkar alltså som om endast VCAn påverkas. Om jag däremot vrider upp decayen till ca 3 eller högre börjar det hända saker med frekvensen då jag vrider på Sustain fram och tillbaka, verkar nästan som om EGn triggar om vid förändring på sustain. Precis som för Peter så sjunker då frekvensen på filtret ju högre man vrider sustain.
    Detta gäller original MS20 med skruv, vilket filter det är vet jag inte.

  18. #1218
    Vcs3
    Vcs3 är inte uppkopplad
    Vcs3s avatar
    Senior
    Min brusar som en liten å, men vad gör det, vi älskar varandra! I min bok är det en gullig MS20 till halva priset!

  19. #1219
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    testade just i hörlurar. letade efter noise level på mixern (jag som aldrig brukar bry mig om att det brusar) men bruset var efter filtrena men blir gateat av vcaen. ok med öppna filter alltså medan dova ljud får ett pffffffffff ovanpå

  20. #1220
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    <div style="background-color:#ddd; -moz-border-radius: 7px;border-radius:7px;width: 400px;"><object id="agence-communication" quality="high" data="http://www.grapheine.com/bombaytv/bt.swf?code=da44abc7ae2a7d1c642f9282464bdf20" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" height="370" width="400"><param name="movie" value="http://www.grapheine.com/bombaytv/bt.swf?code=da44abc7ae2a7d1c642f9282464bdf20"><par am name="quality" value="high"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param></object><div style="font-size:10px;text-align:center;">Personalize funny videos at <a href="http://www.grapheine.com/bombaytv">Bombay TV</a> by <a href="http://www.grapheine.com" title="Creation identite visuelle">Graphéine - Designer graphiste</a></div></div>
    Senast redigerat av Albedo den 2013-07-20 klockan 14:32.

  21. #1221
    olivettis avatar
    Veteran
    inget brus här!

  22. #1222
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    kan det vara fel på en del exemplar?!?

  23. #1223
    deleted user
    Jag har hört att det ska vara bra att olika exemplar skiljer sig åt när det gäller analogsyntar, får vi se en brushype i säljestrådarna om nåt år tro?

  24. #1224
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Med tanke på hur väldigt olika Korgs Monotribe (har ägt tre st.) brusar och framför allt klickar (i EG:n) så är åtminstone jag väldigt orolig för att även dessa olika ex kommer skilja sig åt markant.

  25. #1225
    deadbeats avatar
    Veteran
    Är säker på att jag inte kommer bry mig om eventuellt brus när jag väl köper en, men finns det ljudexempel att tillgå?

  26. #1226
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    ja men jag har verkligen aldrig förut brytt mig om att grejer brusar, kassettportor, gamla electro harmonix... men i den ms20 mini som jag testade blev dova ljud överröstade av brus (iaf i hörlurar)

  27. #1227
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja men jag har verkligen aldrig förut brytt mig om att grejer brusar, kassettportor, gamla electro harmonix... men i den ms20 mini som jag testade blev dova ljud överröstade av brus (iaf i hörlurar)
    Precis så uppfattade jag det! Det var inte det där behagliga charmiga bruset utan ett brus som i "det här jobbigt".

  28. #1228
    Vcs3
    Vcs3 är inte uppkopplad
    Vcs3s avatar
    Senior
    Är det nån som testat att koppla ihop MS20 mini med Monotribe via CV/Trig?
    Senast redigerat av Vcs3 den 2013-07-21 klockan 17:32.

  29. #1229
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis så uppfattade jag det! Det var inte det där behagliga charmiga bruset utan ett brus som i "det här jobbigt".
    Testade en MS-20mini igår på 4-sound. Brusade otrevligt när jag började spela.
    Drog ner mastervolymen till noll och prövade att "spela". Brusade då med.

    Testade då att dra ner olika reglage och boven i dramat verkade vara Sustain-level.
    Drog jag ner den på noll så försvann det otrevliga bruset.

  30. #1230

    Veteran
    Konstigt - jag har testat två (den vi har i butiken, och packat upp och demat en för en kund) och upplevde ingen av dom som speciellt brusiga jämfört med originalet. Men det är å andra sidan mestadels i studiomonitorer i butiksmiljö.

    Jag undrar om det kanske har med hörlursförstärkaren att göra och tillsammans med vissa lurar? Bara en tanke....

  31. #1231
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Testade igen hos min lokala musikaffär och visst brusar den rejält. Möjligen som originalet Rev 1 men inte som min gamla Rev 2.
    Samma brus i vanliga outputen också så ej hörlurs relaterat.
    Det positiva är ju att förutom bruset så låter den sjukt bra och som MS20 vintage varianten

  32. #1232

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade igen hos min lokala musikaffär och visst brusar den rejält. Möjligen som originalet Rev 1 men inte som min gamla Rev 2.
    Samma brus i vanliga outputen också så ej hörlurs relaterat.
    Det positiva är ju att förutom bruset så låter den sjukt bra och som MS20 vintage varianten
    Och nu lyssnade vi noggrannare och hörde att vår brusar en del också...

  33. #1233
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av j antoni Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och nu lyssnade vi noggrannare och hörde att vår brusar en del också...
    Och vad händer om du drar ner sustain-level?

  34. #1234
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    gearsluts-tråd om detta fenomen:
    http://www.gearslutz.com/board/elect...ise-issue.html

  35. #1235
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Löste man brusigheten med ny filterdesign på Rev 2 ?
    Kommer det en mini rev 2 vore det ju hur kultigt som helst

    Jag lovar att köpa Rev 2 i så fall..hehe...ja kommer det inte någon mini Rev 2 kommer jag nog att köpa mini Rev 1 annars... i sinom tid...
    Senast redigerat av Firechild den 2013-07-23 klockan 20:48.

  36. #1236

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ringflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och vad händer om du drar ner sustain-level?
    Precis samma som på originalet (ja, jag var tvungen att kolla med en "riktig") och samma sak som redan påpekats ovan.

    Jag har alltid tyckt att envelopesen beter sig konstigt på MS20n och nu kommer jag ihåg varför

  37. #1237
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    johan: beter sig originalet så där skumt i pitchen också som i denna filmen?

    https://youtu.be/40jOD0qkvlg

  38. #1238

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    johan: beter sig originalet så där skumt i pitchen också som i denna filmen?

    https://youtu.be/40jOD0qkvlg
    Jag kollade med min kompis Lasse så jag får forwarda den här filmen till honom och se om det är så där också. Men du menar alltså självoscilleringen i det här fallet?

  39. #1239
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    .. and it begins

  40. #1240

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BMX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    .. and it begins
    Exakt. Hade de "fixat" envelopes så de beter sig mer traditionellt istället som på originalet så hade folk gnällt på det. Hade man stoppat på PWM så hade det varit hemskt. Osv.

    Jag drar mig snabbt baklänges mot dörren samtidigt som jag håller koll på er alla, stänger dörren och kommer inte tillbaka till den här tråden

  41. #1241
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    j antoni: men om du nyss kollade mot en "riktig" är det väl enkelt att kolla detta också?

  42. #1242
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Det är helt fantastiskt att en analog synth brusar, stämmer ur sig osv.... är det inte lite av poängen liksom

  43. #1243

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    j antoni: men om du nyss kollade mot en "riktig" är det väl enkelt att kolla detta också?
    Förtydling - MS20n står inte hos oss utan hos min kompis Lasse som kollade det över telefon men som nu när jag ringde igen är ute på stan på jobb, så det får vänta till senare ikväll - Andreas lär väl ha kollen annars och är väl hemma idag om jag minns rätt?

    AH - tänkte inte på att jag skulle bett honom kolla med självoscillation - då hade det varit mer obvious.

  44. #1244
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av j antoni Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förtydling - MS20n står inte hos oss utan hos min kompis Lasse som kollade det över telefon men som nu när jag ringde igen är ute på stan på jobb, så det får vänta till senare ikväll - Andreas lär väl ha kollen annars och är väl hemma idag om jag minns rätt?

    AH - tänkte inte på att jag skulle bett honom kolla med självoscillation - då hade det varit mer obvious.
    Min original MS-20 beter sig ungefär som den i videon, min kanske wobblar något mindre i frekvens. Det är först när man kommer över halva skalan på sustainen som det sjunker lite i frekvens & börjar wobbla något. Om det sen beror på sliten potentiometer, eller oxid är oklart.

  45. #1245
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    Det var detta jag försökte förklara med min original lite högre upp i tråden. Om jag har decay på noll så låter den som originalet i videon men om jag ökar decayen och vrider på sustainen så börjar frekvensen bete sig underligt. Kan detta ha något att göra med hur de nya är kalibrerade?

  46. #1246
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Den här patchen var faktiskt ganska kul:
    https://www.facebook.com/photo.php?v=10100377509040725

  47. #1247
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Testade en mini idag med hörlurar och det fanns ett ganska irriterande brus när man drog ner cutoffen. Får hoppas att det likt monotribens brus och knäpp inte blir lika framträdande i en förstärkare. Annars var den väldens rolig och lät väldigt gött.

  48. #1248
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade en mini idag med hörlurar och det fanns ett ganska irriterande brus när man drog ner cutoffen. Får hoppas att det likt monotribens brus och knäpp inte blir lika framträdande i en förstärkare. Annars var den väldens rolig och lät väldigt gött.
    Va, brusar den alltså???

  49. #1249
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 313 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Va, brusar den alltså???
    JA!
    Diskussionen handlar inte om den brusar eller inte, för det gör den, utan om det är ett överkomligt brus eller ett så pass störande brus så att jag eller man överväger att inte köpa produkten. Från har varit helt lyrisk är jag nu tveksam...

  50. #1250
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    JA!
    Diskussionen handlar inte om den brusar eller inte, för det gör den, utan om det är ett överkomligt brus eller ett så pass störande brus så att jag eller man överväger att inte köpa produkten. Från har varit helt lyrisk är jag nu tveksam...
    Oj, är det så mycket? Jag har bara testat snabbt och gillade inte synten alls, så jag tänkte inte ens på bruset.
    MS-20 original är min absoluta favoritsynt så när jag fick testa MS-20 mini så kändes den faktiskt som en leksak i mina (stora) händer.
    Så pass mycket att jag knappt tänkte på hur den lät ens. Den var så plastig och tråkig så jag kände mig rätt nöjd med att ha originalet, oavsett om "leksaken" eventuellt sänker priset på originalet. Å andra sidan ska jag aldrig sälja originalet så det spelar ingen roll. Tror att det blir så att den riktiga sjunker i pris nu under våren (som vi ju sett) men kommer stiga i höst när folk inser att mini inte är "äkta".

  51. #1251
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    om den brusar är är det ju så brutalt dåligt. En ny produkt SKA INTE brusa.

  52. #1252
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Jag pratade med en av personalen, som själv tänkt köpa en men nu bangat pga bruset, och han sa att han påtalat detta flera gånger till återförsäljaren men enligt dem så är det så den ska låta. Alltså som rev 1...

  53. #1253
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Bruset är väl "feature" har vi kommit fram till tidigare:
    http://www.99musik.se/showthread.php...=1#post2348046

    Dvs. den nya minin beter sig precis som den gamla MKI versionen.
    MKII är däremot "tyst".

  54. #1254
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Det är väl som när godis, glass och alla andra "mat"produkter får namn. Man frågar några testpersoner vad deras blandning smakar och så hamnar man på slutresultatet hallonjordggubchokladsmjölk... Den här brusade så så får det bli en rev1...

  55. #1255
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Ok, hemma från storstan igen och har umgåtts med min brusiga kombo monotribe+monotron delay. Genom hörlurar är det inte så trevligt men genom en gitarförstärkare + sub så låter det direkt kärlek i mina öron. Så jag hoppas innerligt på en liknande positiv "ljudförbättring" när jag kör mini20:an genom samma setup.

  56. #1256
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Fasiken. Jag som började ladda för att köpa en. Nu måste jag hitta en butik som har den för att nagelfara den först.

  57. #1257
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Testade att patcha in envelopen på modularionsbussen på den på 4sound idag och kom fram till följande:
    1. Envelop mot VCA beter sig som den ska när man håller in tangent och samtidigt höjer och sänker sustainnivån d v s att ljuden höjs och sänks i volym.
    2. Sustainnivån mot filtret fungerar dock så att filtrets cutoff stängs ju mer man höjer sustainen, precis som i filmen.
    3. Sustainnivån mot pitchen fungerar endast för attack, decay och releasefasen, höjning och sänkning av sustainen påverkar ingenting. Det förväntade vore ju att pitchen skulle höjas och sänkas motsvarande sustainen.

    Så jag misstänker igen det som zthee skrev här ovan - AC koppling av modulationsbussen. Varför är ju svårt att förstå, man tycker ju designerna bara kunde följt orginalschemat...

  58. #1258
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    Nja, iaf 3:an är väl by design? Så man kan göra pitch-svep, men landa på en förutsägbar ton.

  59. #1259
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja, iaf 3:an är väl by design? Så man kan göra pitch-svep, men landa på en förutsägbar ton.
    Vad menar du med det?
    Det är bara envelop 2 mot VCA fungerar korrekt som på orginalet?!?

  60. #1260
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad menar du med det?
    Det är bara envelop 2 mot VCA fungerar korrekt som på orginalet?!?
    Tror jag såg det demat på en tidig mini-video, och bara förutsatte att det funkade likadant på originalet. Om man subtraherar sustainnivån från en envelope så får man ju det beteendet, och det har ju den effekten jag beskrev. Praktiskt. Förvånar mig om det är som du säger att originalet inte funkar så.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •