Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 126 av 126

Ämne: Universal Audio UAD-tråden

  1. #121
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Ja det ska funka. Dock får du inte tillgång till UAD Apollo Console om du inte har ett Apollo-kort. Kanske ingen dealbreaker i ditt fall, men värt att veta.

    Octo, Quad, Duo och Solo står bara för antalet prollar som ska bära dina plugins i drift.
    Så ska du bara köra med enstaka åt gången lär de billigare räcka ett tag.
    För min del som extrem överanvändare av plugs så är Quad minimum, helst Octo eller mer...

    Här har du en lista där du kan se hur hungriga de olika pluggarna är:

    https://help.uaudio.com/hc/en-us/art...Instance-Chart

    (Vet dock inte hur uppdaterad just den listan är)

    (PS! Det finns både Firewire och TB-varianter av Satellite)

  2. #122
    Thulo
    Thulo är uppkopplad nu
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag har haft ett twin pci kort hur länge som helst. Räcker gott för mig. Kan köra typ 30 st 1176 eller nåt sånt.
    Kör man culture vulture så går halva kraften åt direkt. Beror lite på pluggen. Skulle inte vilja mixa utan uad

  3. #123
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill alltså ha det framför allt för kompressor, eq och eventuellt reverb och delay. Ja, säkert till lite ennat emellanåt men det är lull-lull...
    Varför just UAD? Är datorn på gränsen till överbelastad? Isåfall så är det ett bra val.

  4. #124
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...tänk på att UAD ger mer latency än native eftersom "datat" ska vandra ut/in ur en extern burk. Inget som berör mixning, men om du vill spela något live via UAD kan det bli lite trist. Berör inte tidsbaserade effekter så mycket och inget problem vid mixning av inspelat material. UAD har riktigt trevliga gitarrförstärkare t ex men de fungerar IMHO bara för re-amping av redan inspelad gitarr, t ex.

    https://help.uaudio.com/hc/en-us/art...ins-in-my-DAW-

  5. #125
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nope. Och jag har pluggar som jag gillar mycket.
    Så varför köpa mer?

    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1. "Alla" säger att UAD är lite bättre.
    Det är för att det var så en gång i tiden. För länge sedan.

    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2. Pluggarna som följer med känns sjukt prisvärt om räknar ut något slags genomsnitt pluggvärde plus hårdvaran... rena fyndet!
    Pluggarna som hänger med är inte ett dugg spännande jämfört med betydligt billigare pluggar. Jag använder utan tvekan mycket hellre många native-pluggar än dem.

    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3. Jag gillar inte att ha en massa pluggar. Det är genomkorkat. Jag gillar att ha några få och enbart det jag behöver. Pluggar jag månar om och lär känna. Som jag värnar om som vore det hårdvara. Gillar inte "bra att ha". Känns som att UAD passar in i det tänket.
    Jag köper i stort sett alla pluggar jag känner kan tillföra någonting. Gömmer de pluggar jag inte använder för tillfället. Jag använder en del UAD-pluggar, men endast då jag börjat få slut på kräm i datorn.

    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men, samtidigt, om "alla" har fel och UAD inte är bättre är det ju bra egentligen. Billigt.
    Nja.. alltså.. det blir inte så värst billigt om du vill ha "de bästa". Om du vill ha rena digitala prylar så är det väldigt varierande tillverkare som gäller. Många av de pluggarna är inte så värst billiga. Då det gäller "analogemulerande" så ser jag Acustica Audio som överlägsna numera. Jag har nästan alla deras pluggar och anser att de låter märkbart bättre än UAs motsvarigheter. Tyvärr så är de inte så värst billiga de heller, men relativt mot UAD så jo, billigare (de har dessutom ett rätt bra rabattsystem). Men de kräver då rätt mycket från datorn. Det är det värt. Var inte du inne på Softube annars? Mycket fina saker där också! Något från dem.. kanske något från Plugin Alliance, TDR, DMG, Klanghelm osv kommer du väldigt långt på.

    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har "alla" fel?
    De som påstår att UAD låter mest analogt idag. Ja. De har definitivt fel.

  6. #126
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag kör en apollo quad samt en twin duo ihop. Sen aggregerar jag med visa syntar som har inbyggt ljudkort ibland. Men jag kör enbart uadpluggar "inne" i Logic vid mixning/mastring. Däremot har jag vissa pluggar i konsolen där vissa syntar o micar går igenom "innan" de "når" Logic när jag trackar. Har dock aldrig fått slut på juice från UAD, men så har jag 6st "uadkärnor". Älskar bl a Dimension D pluggen samt Lexiconpliggen. O kompressorerna, o de-essern, o unisonpreamparna etc etc

Liknande ämnen

  1. Universal Audio Apollo
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 11:02
  2. Universal Audio UAD-2
    Av Katzenjammer i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 161
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 10:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •