Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 126

Ämne: Universal Audio UAD-tråden

  1. #1
    deleted user

    Universal Audio UAD-tråden

    Hittar märkligt nog ingen tråd för denna underbara tingest.
    Vilka använder den o vad för pluggar fungerar bäst för er?

    Testkör just nu det mesta iom julrean på pluggarna, fatso och Roland Space Echo känns som givna köp.
    Dock klurar jag lite på EQ:s, finns några Neve som låter otroligt fint.
    Sen kör jag fast lite på limitersidan, då Precision Limiter och Maximizer verkar ha både bra o dåliga sidor.

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag sålde mitt sista UAD-kort i våras och känner iom dagens native-pluggar att jag knappt saknar någonting. Men om man måste köra UAD så känns Massive Passive som ett väldigt bra val för EQ. Om man ska ha något väldigt färgande så känns 1073:an eller Tridenten mest intressanta tycker jag om jag inte glömt bort någon nu (men jag föredrar en del native-EQs framför dem). BX_Digital V2 är skitbra också (men jag tycker det känns vettigare att köpa den i native-format). På limiter-sidan så har de inte heller något speciellt att komma med längre. PLimit är bra, men jag föredrar ett gäng olika native-pluggar framför den. Maximizern innehåller en limiter, men den biten brukade jag alltid stänga av.

    Den enda UAD-plugg som jag känner att jag fortfarande saknar ibland är nog Plate140.

  3. #3
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    1176LN Classic Limiting Amplifier Plug-In Compressor
    1176SE Classic Limiting Amplifier Plug-In Compressor
    Cooper® Time Cube Mk II Delay Plug-In Chorus & Delay
    CS-1 Channel Strip Plug-In Ch. Strip
    EMT® 140 Classic Plate Reverberator Plug-In Reverb
    EMT® 250 Classic Electronic Reverb Plug-In Reverb
    Fairchild® 670 Compressor Plug-In Compressor
    FATSO™ Jr./Sr. Tape Sim. & Compressor Plug-In Special
    Nigel Multi-Effects Guitar Processing Plug-In Guitar
    Precision EQ Plug-In EQ
    Precision Limiter Plug-In Compressor
    Precision Multiband Plug-In Compressor
    Pultec EQP-1A Plug-In EQ
    Pultec Pro EQ Plug-In EQ
    RealVerb Pro Custom Room Modeler Plug-In Reverb
    Roland® Dimension D Plug-In Chorus & Delay
    Roland® RE-201 Space Echo Tape Delay Plug-In Chorus & Delay
    SPL® Transient Designer Plug-In Special
    Studer® A800 Multichannel Tape Recorder Plug-In Special
    Teletronix® LA-2A Classic Leveling Amplifier Plug-In

    Desssa har jag och använder 1176, Fatso och EMT 240 i alla mixar jag gör.
    Space Echo är också ett måste.
    Time Cube är en annan favvo.

  4. #4
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Finns nog en massa trådar, vet att jag skapat minst en som handlade om alternativ till UAD-pluggarna (bytte till iMac som studiodator får några år sen). Hursom, de pluggar jag saknar mest är nog Plate140 och Dimension D. Pultec-EQ, LA2A och 1176-emuleringar går det ju 13 på dussinet av, och det var mina UAD-arbetshästar. Men Dimension D har jag inte hittat något som är i närheten av, den var helt suverän på subtilt 'skimmer', körpaket och stråk hamnade exakt lagom i bakgrunden genom den.

  5. #5
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Dimension D. Lätt! Den glömde jag. Love it.

  6. #6
    deleted user
    Trident EQ köpte jag nyss faktiskt.
    Jag har sett dessa olika nativepluggar och ja i ren prestanda så är de faktiskt kanske lite bättre.

    Det jag var/är ute efter är färgning och ett klassiskt GUI som jag kan relatera till, kört en hel del med Ozone bl a men jag klarar inte
    utseendet och det slutar med att man bläddrar bland presets bara för att slippa se röran. Korrekta emuleringar känns viktigare än själva prestandan.

    Har även ett stort intresse för gamla FX prylar och jag kommer ju aldrig sitta med ett Tridentbord eller någon Neve EQ i hårdvaruform, spelar inte i den ligan

  7. #7
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    När jag pluggade ljudteknik 1998-1999 körde vi med ett tridentbord.
    Jag testade UAD's tridentEQ och blev sugen på ett tridentbord. Sålde ett par syntar och köpte bordet. Sjukt bra!

  8. #8
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    (Axxe, sökte du på UAD? Isf kan det förklara varför du inte fick några träffar då 99:ans sökfunktion BARA (!!) stödjer sökningar på minst fyra tecken....sugigt men sant.)

    Precision Limiter - brukar jag lägga på masterfadern av ren bekvämlighet
    Roland CE-1 - chorus som bara låter rätt
    Lexicon 224 - lättarbetat och grymt snyggt färgat reverb som inte bara lägger en svans (!)
    Moog Filter - när man vill ändra nåt fundamentalt

    Precision Enhancer kHz
    SPL Vitalizer
    Båda dom är asgrymma för att få lite 'skimmer'/'air'

    Ampex ATR-102 (för mastern) och Studer A800 (för de individuella spåren) är skitbra på att limma och få det att låta sådär mysigt gött och omhuldat.

    Little Labs VOG är helt fantastisk på att svulsta upp bas utan att dista, och ger en riktigt dynamisk o levande bas.

    EMT 250 är en oerhört kapabel rackare, dock lite avig att hantera imho. Borde gräva ner mig rejält i den nån dag.

    Ett av de senare inköpen för mig var Neve 33609, men fasen du, just den ångrar jag att jag inte köpte tidigare. Den är en sån som kan göra 'just det där' när man kört fast i ljudbilden.

    SSL's prylar låter givetvis oxå svinbra.

    Har även börjat använda Precision Maximizer mer o mer faktiskt. Tycker nog att maximizers underskattas lite idag, kanon att hålla rätt på nivåerna tillsammans med limiters...givetvis förutsatt att man inte dödar dynamiken förstås.

    Manley Massive Passive låter nog bäst bland EQ:arna, snygg mjuk rundning som f-n.

    MXR är kul, låter ofta rätt först när man börja ratta, men av nån anledning brukar den inte hamna i slutmixen i den utsträckning som jag hade hoppats på. Vet inte, den har en del audiella avigsidor som jag kan störa mig lite på. Inte att den låter illa, tvärtom, men det blir bara sällan just det där som jag söker just då.

    Överlag anser jag att UAD är lite för mycket hårklyveri-effekter för den musik jag vill göra. Jag är sån där jobbig high maintenance-jävel som vill ha STORA skillnader direkt, och för att göra det än värre så har jag aldrig läst en manual pga min dyslexi. Jag vill ju göra Oxygene-plattan för detta årtusende Då har man inte tid att grotta ner sig i små små skillnader som knappt ens märks på de bästa utav de bästa bland lyssningsutrustningar. Har därför skrivit till UAD ett par ggr och bett dem släppa feta vocoders (t.ex Sennheiser VSM-201), Eventide H3000, Ursa Major Space Station, Publison Infernal Machine, Smallstone phaser o annat smått å gott, fast självklart har de inte brytt sig om att svara en liten mupp med alldeles för stora ambitioner från lilla 'polarbjörnsland'.

    Men de pluggar som UAD hittills har levererat har de iaf snickrat samman jävulusiskt bra
    Senast redigerat av T11 den 2012-12-10 klockan 17:10.

  9. #9
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Vill bara påminna alla UAD-ägare samt spekulanter att rean som UAD har just nu är enorm!!! Tusenlappar att tjäna. So now is the time bitches

  10. #10
    deleted user
    Ja rean är helt fantastisk

    Kul T11 att höra dina erfarenheter från lite olika pluggar.

    Just EQ så håller jag med om att Massive Passive låter grymt bra, men har lite för många inställningsmöjligheter, blir ofta att man kommer fram snabbare med Neve 1081 som är mkt enklare i sin uppbyggnad, har en hel del att lära i EQ på den högre skalan så jag sparar MP tills dess jag bemästrar de enklare varianterna.

    Neve 33609 låter förbannat bra men jag blir lite förvirrad av den, kör hårt med 1176 och Fatso ett tag till.

    Lexicon sneglar jag på, hmm i rätt mängd så låter den så där magiskt bra.

    Var inga dåliga förslag du hade gett dom på emuleringstips, vore hög tid att presentera nått nytt, inte mkt nytt sen 2010. Tror jag supportar ditt förslag o mailar dom också så har dom iaf två polarbjörnslandsmän som tjatar

  11. #11
    deleted user
    Nu händer det grejer
    TC Electronics börjar släppa på UAD plattformen!!
    http://www.macosxaudio.com/front/201...ins/#more-5852

  12. #12
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    Nån som har koll på hur mycket pluggar man kan ha på olika mängd sharp chip? undrar om ja ska köpa en 8a chips eller om det räcker med en 4a?

  13. #13
    deleted user
    Dom tar rätt olika, de äldre tar nästan ingen processorkraft alls medans vissa "nyare" t ex fatso tar nästan 50% av ett dsp-chip.

  14. #14
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Kul med TC electronic !
    Undrar om man får rabatt om man köper samma plugin för tredje gången pga att de plugin format man har läggs ner...Först Powercore och nu TDM

    Ang Lexicon, skitbra plugin!

  15. #15
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kalle2000 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån som har koll på hur mycket pluggar man kan ha på olika mängd sharp chip? undrar om ja ska köpa en 8a chips eller om det räcker med en 4a?
    Antar detta är vad du söker:

    http://www.uaudio.com/support/uad/co...nce-chart.html

  16. #16
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    tackar!

  17. #17
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Funderar på att köpa ett begagnat uad 2 dou pcie. Om jag förstått det rätt så skapar man ett konto hos uad dit säljaren sedan för över medföljande pluggar. Något annat man ska tänka på?

  18. #18
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Jag bli sugen på twin-grejen, även om jag gärna velat haft ett par "in" till. Hursom, jag tänker inte göra några monstermixar men funderade på solon. Vad händer när den tar slut, tar datorn över smärtfritt då? Har en kraftfull MBP med 16gb ram så det borde inte vara några problem isåfall?

  19. #19
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MK Ultra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag bli sugen på twin-grejen, även om jag gärna velat haft ett par "in" till. Hursom, jag tänker inte göra några monstermixar men funderade på solon. Vad händer när den tar slut, tar datorn över smärtfritt då? Har en kraftfull MBP med 16gb ram så det borde inte vara några problem isåfall?
    när CPU når taket tar inte datorn över. varje chip har en maxkapacitet beroende på vilka pluggar du använder. en solo räcker inte. jag kör själv en duo och en solo och då har hman tillräckligt för att man kan lasta över de tyngre pluggarna på UAD2orna och sedan köra resten på pluggar från andra leverantörer. UAs driver visar tydligt hur mycket kraft man har kvar, det finns ingen risk att man råkar köra för många pluggar, detta funkar bra. skulle jag köpa idag skulle det bli en quad eller octo, dock skulle jag antagligen inte köpa UAD, hårdvaran är dyr och i princip alla pluggar finns idag alternativ från andra tillverkare. UAs pluggar är bra, men när de kom var de unika, idag känns de dyra då man snabbt får slut på kraft, vilket i princip inte händer på en modern dator som kör native pluggar.

  20. #20

    Redaktör
    Universal Audio har ett diagram på hur många pluggar man får ut av de olika korten på sin hemsida, som kanske ger en uppfattning om hur många pluggar man kan använda:
    UAD Instance Counts

  21. #21
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Vill bara påpeka att jag försöker fasa ut UAD-2 då hela "DSP på externt kort grejjen" känns 90tal då en modern dator kan köra typ 100 gånger fler pluggar än ett UAD-2 quad.
    MEN...!!!!!!.....!!!!!
    DET GÅR INTE...
    Pluggarna låter sjukt bra , bättre än alla andra alternativ som finns.
    1176 an och Pultec EQ:n låter extremt bra fortfarande! Iofs har jag köpt till de uppdaterade varianterna men oj vad bra de låter.

    Så det är en dyr dongle ja , men pluggarna låter så bra att man tvingas leva med dongeln !
    Men om man ser det som ett alternativ att ge datorn mer kraft , NEJ !
    Köp en ny dator istället , men vill du ha optimal ljudkvalite på vissa EQ och kompressor pluggar , ja då är UAD något för dig.

  22. #22
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    när CPU når taket tar inte datorn över. varje chip har en maxkapacitet beroende på vilka pluggar du använder. en solo räcker inte. jag kör själv en duo och en solo och då har hman tillräckligt för att man kan lasta över de tyngre pluggarna på UAD2orna och sedan köra resten på pluggar från andra leverantörer. UAs driver visar tydligt hur mycket kraft man har kvar, det finns ingen risk att man råkar köra för många pluggar, detta funkar bra. skulle jag köpa idag skulle det bli en quad eller octo, dock skulle jag antagligen inte köpa UAD, hårdvaran är dyr och i princip alla pluggar finns idag alternativ från andra tillverkare. UAs pluggar är bra, men när de kom var de unika, idag känns de dyra då man snabbt får slut på kraft, vilket i princip inte händer på en modern dator som kör native pluggar.
    Oj, vad snabbt det tog slut. Enligt schemat Man kanske ska kika på en duo satellite till samma pris som Apollo twin solo. Sen limiters, Är jun sak, Roland modulation bundlen liksom ....dreglar!

  23. #23
    deleted user
    Jag säljer ju en quad satellite med bla rolanddelayet plus massa annat godis, kolla säljes för lista.

  24. #24
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag säljer ju en quad satellite med bla rolanddelayet plus massa annat godis, kolla säljes för lista.
    Onekligen lockande, måste bli av med lite grejer först men då har din nog gått.

  25. #25
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Ok, går all in nu och satsar på några få bra, dedikerade grejer.

    Köpte mig ett Apollo Twin för att det var så billigt high-end ljudkort samt möjligheten till att köpa pluggar. Man får ju erbjudandet att handla tre fria pluggar för 399 dollares. Musiken som skapas är elektronisk, närmare bestämt Goa/psytrance. Det är klart att det blir mycket att boosta, sänka i de olika registrerna men vilken EQ, Compressor channel strip eller reverb är en bra utgångspunkt?

    Många brukar köra med "köp det dyraste och ta det andra sedan" men jag är ute efter tre dedikerade grejer som verkligen lyfter musiken och är hyffsat lättjobbade då jag inte jobbat med pro-grejer innan och särskilt inte vintage emuleringar i mixning. T ex så finns det ju en uppsjö kompressorer, Eqs etc. och ärligt talat så vet jag inte riktigt skillnad på dem.

    Det kan låta lite vansinne att köpa såpass dyra grejer som UAD när man inte är van mixare men som sagt, jag vill ha något att växa i och som verkligen lyfter musiken och utvecklingen av mixningskunskaper samtidigt.

  26. #26
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MK Ultra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, går all in nu och satsar på några få bra, dedikerade grejer.

    Köpte mig ett Apollo Twin för att det var så billigt high-end ljudkort samt möjligheten till att köpa pluggar. Man får ju erbjudandet att handla tre fria pluggar för 399 dollares. Musiken som skapas är elektronisk, närmare bestämt Goa/psytrance. Det är klart att det blir mycket att boosta, sänka i de olika registrerna men vilken EQ, Compressor channel strip eller reverb är en bra utgångspunkt?

    Många brukar köra med "köp det dyraste och ta det andra sedan" men jag är ute efter tre dedikerade grejer som verkligen lyfter musiken och är hyffsat lättjobbade då jag inte jobbat med pro-grejer innan och särskilt inte vintage emuleringar i mixning. T ex så finns det ju en uppsjö kompressorer, Eqs etc. och ärligt talat så vet jag inte riktigt skillnad på dem.

    Det kan låta lite vansinne att köpa såpass dyra grejer som UAD när man inte är van mixare men som sagt, jag vill ha något att växa i och som verkligen lyfter musiken och utvecklingen av mixningskunskaper samtidigt.
    Jag tycker personligen Cambridge eqn är sjukt enkel att ratta in exakt rätt frekvens på. Dessutom upplever jag att den låter riktigt bra och att den dessutom är så processorsnål att man lätt kan använda den på alla spår utan problem. Tror den är rätt billig också.

    Lexikon 224 gör ju också underverk för alla mina behov och det känns alltid lite som man fuskar med den eftersom den ger så snabba och bra resultat. Hyfsat enkel också, skulle jag säga. Dock rätt dyr och processortung.

    Sedan frågade du inte efter chorus men jag kan ändå rekommendera Dimension D som låter ****bra och som skulle vara svår att skiljas från.

    I slutändan är nog ändå det allra bästa att testa de du är nyfiken på för att kunna bedöma själv (man har väl 10 dagar på sig, tror jag) men de tre ovan skulle jag i så fall börja med.
    Senast redigerat av Peter70 den 2014-05-30 klockan 16:36.

  27. #27
    Dodac
    Dodac är inte uppkopplad
    Dodacs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    1176 Classic Limiter Plug-In Collection
    1176LN Classic Limiting Amplifier Plug-In
    1176SE Classic Limiting Amplifier Plug-In
    Ampex® ATR-102 Mastering Tape Recorder Plug-In
    BOSS® CE-1 Chorus Ensemble Plug-In
    Brainworx bx_tuner Plug-In
    CS-1 Channel Strip Plug-In
    EMT® 140 Classic Plate Reverberator Plug-In
    EMT® 250 Classic Electronic Reverb Plug-In
    FATSO™ Jr./Sr. Tape Sim. & Compressor Plug-In
    Lexicon® 224 Digital Reverb Plug-In
    Manley® Massive Passive EQ Plug-In
    Neve® 88RS Channel Strip Plug-In
    Precision De-Esser Plug-In
    Pultec EQP-1A Legacy Plug-In
    Pultec Pro EQ Legacy Plug-In
    RealVerb Pro Custom Room Modeler Plug-In
    Roland® Dimension D Plug-In
    Roland® RE-201 Space Echo Tape Delay Plug-In
    Studer® A800 Multichannel Tape Recorder Plug-In
    Teletronix® LA-2A Classic Leveler Collection
    Teletronix® LA-2A Classic Leveling Amplifier Plug-In
    UA 610 Tube Preamp & EQ Plug-In Collection

    Av pluggarna ovan kör jag oftast med:
    EQ: Pultec alternativt Neve® 88RS Channel Strip för EQ samt compressor etc - arbetshäst, den drar knappt någon kraft. (API Channel-strip har jag undvikt och därmed inte köpt då den drar så vansinnigt mycket jämfört)
    Compressor: För sång en kombo av LA-2A + 1176 + Precision De-Esser. Finfint! 1176 på mycket annat oftast, även Fatso.
    Reverb: Lexicon 224 är superfin men jag använder mer o mer EMT-140 och EMT-250. Trumrum på EMT-250
    Chorus: Roland® Dimension D, no brainer! Alltid med! BOSS® CE-1 är inte alls dum.
    Delay: Roland® RE-201, också alltid med. EMT-250 allt som oftast.
    Buscompressor: Fatso! Även på trumbussen.
    Vid tracking: UA 610 Tube Preamp, den kan även köra i "Unison"-läge vilket är najs.
    Lägger ofta Studer® A800 på varje kanal.
    Masterbussen: Ampex® ATR-102 samt Massive Passive.

    Fick jag bara välja tre - till en början - skulle jag nog välja EMT-250 då den både är reverb, delay (kort dock), chorus etc, 1176 (Collection) samt Pultec.

    Just ja, jag gör mest synth'n'pop'n'rock'n'roll med mycket sång, en del akustiska inslag men mest modular och massa synthar...

  28. #28
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Roland modulation bundle hade jag tänkt skaffa separat, det känns dumt att bränna hela erbjudandet på ett sådant billigt paket. UA 610B kom med kortet men två instanser tar hela kortet så då kanske en annan EQ utan tracking kan vara bra då om det inte går att fimpa unison läget?

    Annars är jag inne på Lexicon 224 som reverb. 1176 som komp. Då är det en tredje kvar/alternativt en annan EQ tex cambridge? Iofs fick man helios eqn när man reggade men Cambridge är å andra sidan grafisk.

    Edit: är SSL Channel stripen ett bra val annars? Studern verkar ascool också men nu håller vi oss till tre här
    Senast redigerat av MK Ultra den 2014-05-30 klockan 18:06.

  29. #29
    deleted user
    Kompressor: Fatso, både som effektkompressor med mkt färgning samt som subtil buskompressor, grymt allround och passar elektroniskt mkt bra, drar dock mkt kraft.

    EQ: Neve 1081, låter fantastiskt bra samt drar lite kraft. Den är även mkt enkel i sin uppbyggnad men ändå med sina fyra svepbara band väldigt mångsidig och man lär sig den fort till skillnad från Massive Passive man lätt kan gå lite vilse i början. Bättre en enkel man behärskar än en avancerad man ej utnyttjar.

    Reverb skulle jag testa demos på rejält innan val ifall det bara är tre pluggar du vill ha till en början, skulle nog slå ett slag för Precision Maximizer ist som är grym för slutmix o mastering så har du ett komplett dynamikpaket som passar i alla lägen att börja din UAD-samling med.

  30. #30
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MK Ultra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Iofs fick man helios eqn när man reggade men Cambridge är å andra sidan grafisk.
    Låter som ett riktigt bra paket. Vad gäller Cambridge är det (förutom att den faktiskt låter riktigt bra) ju precis det att den är så tydlig, enkel och flexibel som gör den så trevlig att arbeta med. Har inte testat Helios men i detta avseende kan den knappast vara enklare.

    Kan verkligen gå i god för alla Roland pluggar och 1176 också (fan, har inte testat en UAD plugg som inte varit toppen än).

  31. #31
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Hmm, slog mig att jag fick 1176 Legacy med kortet man kanske bör klara sig på den ett tag, det ska juntydligen vara skillnad men frågan är om jag mörker skillnad.

    Axxe> Det var just den dör samlingen jag inte ville påbörja men jag har förståt att det är oundvikligt men du förstår nog vart jag står genom att inte rekommendera Massive passive. Den var lite klurig även om alla verkar älska den. Neve behöver man ju inte diskutera något om.
    Senast redigerat av MK Ultra den 2014-05-30 klockan 18:14.

  32. #32
    Dodac
    Dodac är inte uppkopplad
    Dodacs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av MK Ultra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    UA 610B kom med kortet men två instanser tar hela kortet så då kanske en annan EQ utan tracking kan vara bra då om det inte går att fimpa unison läget?
    Jag använder den bara vid inspelning och sedan stänger jag av den. Jag vet iofs inte hur det funkar med Twin men det borde fungera som på Apollo Quad där man kan spela in i unison-läget, ta bort/stänga av den men också använda den i vanligt läge om man har kraft vilket inte jag har då jag hellre kör massa annat.

  33. #33
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Sådär, blev lexicon reverbet, Fatso och Neve 1081. Det var rea på 1176 bundlen (99usd!) och även på roland modulation bundle. Så tar dem separat. Sen känner jag mig rätt så mätt.

  34. #34
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av MK Ultra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sådär, blev lexicon reverbet, Fatso och Neve 1081. Det var rea på 1176 bundlen (99usd!) och även på roland modulation bundle. Så tar dem separat. Sen känner jag mig rätt så mätt.
    Grymt bra att 1176:or vid sidan av Fatso, blir ett grymt startpaket det där

  35. #35
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Japp! Den där setupen kan man verkligen växa in i och göra underverk med! Jag råder dig skarpt att behålla dem och verkligen lära dig använda dem. Googla runt efter hur andra använder just de enheterna vare sig det är hårdvara eller mjukvara de visar.. även den väldigt simpla 1176:an är en helt enormt mångsidig kompressor som kan användas från allt till riktigt mjuk och snäll kompression till limitering.. och från rent ljud till tokdistat.. men samtidigt väldigt enkel att ratta

  36. #36
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Tack, skönt att få bekräftat att man valt rätt , Hade visst 50USD i kupong när jag köpte kortet så det blev 49.90 för 1176 bundlen. Kan man leva med s.a.s.
    Senast redigerat av MK Ultra den 2014-06-03 klockan 11:40.

  37. #37
    Dodac
    Dodac är inte uppkopplad
    Dodacs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Helt rätt!
    Mina tre första var Lexiconet, Fatso men har alltid velat ha Ampexen så den fick det bli. Dom var dessutom svindyra på den tiden och annat godis var hyfsat mycket billigare så det var inget att fundera över.
    Dom där kupongerna kommer att fortsätta dyka upp i tid o otid och lagom lägligt/olägligt beroende på hur man ser det men det blir svårt att motstå köp =)

  38. #38
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Ja just nu kom det lägligt med återbäringen och planerat inköp och allt men framöver alltså

    Citat Ursprungligen postat av Dodac Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helt rätt!
    Mina tre första var Lexiconet, Fatso men har alltid velat ha Ampexen så den fick det bli. Dom var dessutom svindyra på den tiden och annat godis var hyfsat mycket billigare så det var inget att fundera över.
    Dom där kupongerna kommer att fortsätta dyka upp i tid o otid och lagom lägligt/olägligt beroende på hur man ser det men det blir svårt att motstå köp =)

  39. #39
    Dodac
    Dodac är inte uppkopplad
    Dodacs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jepp! They got you by the balls nu! =)

  40. #40
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    En fräck fråga men om någon sitter på alla pluggar man för tillfället behöver och just fått 50$ kupongen som skickats ut så tar jag gärna den för vad du nu vill ha. Om det nu går att ta någon annans kupong-kod. Vill gärna ha time cube innan rean försvinner.

    Pm:a

  41. #41
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag tror tyvärr inte att det går att ta över koder från andra.. förr gick det inte iaf..

  42. #42
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror tyvärr inte att det går att ta över koder från andra.. förr gick det inte iaf..
    Ah, makes sense. Förstår inte att det fortfarande finns vendors som inte knyter koderna till kontot, vilket uad isåfall fattat.

  43. #43
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Många som blir glada nu när nya pluggpaketet bl.a. innehåller Thermionic Culture Vulture. De andra två var Valley People Dyna-mite och Tonelux Tilt.

  44. #44
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Den dära culture vulture har jag suktat efter länge och äntligen ska man bli smått missnöjd med plugin versionen

  45. #45
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Den lät faktiskt som en riktig Culture Vulture på videon

    Lite märkligt att de verkar ha modellerat den första versionen. Vore intressant att veta vilka rör de modellerat. Någon som sett eller hört? Jag har tyvärr inget UAD-kort längre, så jag kan inte testa demot.. men det börjar bli lite lockande att skaffa ett igen nu när de ännu en gång lyckats göra ett par pluggar (de senaste åren) som verkligen står ut ur mängden.

  46. #46
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Många som blir glada nu när nya pluggpaketet bl.a. innehåller Thermionic Culture Vulture.
    Kollade hur mycket processorkraft den drog och uj, uj, uj... En hel SHARC processor per instans.

  47. #47
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Åfan en hel processor asså? Dags o köpa ett till kort kanske.
    Tonelux tilt har jag kört me lite förut och den är väldigt smidig.

  48. #48
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åfan en hel processor asså? Dags o köpa ett till kort kanske.
    Tonelux tilt har jag kört me lite förut och den är väldigt smidig.
    Kollade igen och mer exakt var det 63.1% av en processor i mono och 71.2% i stereo. Faktiskt den UAD plugg som drar mest av alla.

  49. #49
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag har demat culture vulture nu i en vecka och jag kan bara säga att den rockar så jävla fett!!!!!!!
    Måste tyvärr köpa den nu =(

  50. #50
    deleted user
    Hmm, gick inte att få demoläge för mig

  51. #51
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Axxe: Maila supporten. De brukar vara väldigt lätta att ha att göra med.

  52. #52
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Du måste ladda ner ny auth fil och update.

  53. #53
    deleted user
    Fick till min latency på burken riktigt bra, 48khz med 64 samples. Detta gillade inte UAD

    Någon annan här som kör UAD sattelite på mindre än 128 samples och får bra resultat eller är det en faktisk hastighetsbegränsing på Satelliten?

  54. #54
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag kör pcie på 32 samples men kan tänka mig att fw är slöare.

  55. #55
    deleted user
    Precis, är rädd för att det är en FW begränsning men samtidigt så har jag bara en Imac med 2,5ghz I5, mitten 2011. är ju inte världens snabbaste processor samtidigt som det är en vanlig snurra i hårdisken som kanske tom är under 7200rpm.

  56. #56
    deleted user
    Ams rmx-16 reverb, mums.Bifogad fil 53999

  57. #57
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    En sådan där kupong igen, vill ha Flanger/doublern men känns väldigt mycket gas på den . Det är fortfarande en tusenlapp. Hmmm....

  58. #58
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Postar här också då en del UAD användare lär snappa upp det. Funderar på att lägga ut på vend likaså och behöver ett fast pris. Vad är ett rimligt pris för detta? Är 13k för mycket/lite?http://www.99musik.se/showthread.php...infina-pluggar

  59. #59

    Redaktör
    Kanske av intresse för UAD-användare, ny Thunderbolt-Satellite plus Ultimate för det facila priset av $6000.

    http://www.uaudio.com/press/releases...te-thunderbolt
    http://www.uaudio.com/press/releases...cto-ultimate-3

  60. #60
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Hade man haft $6000 som legat och drällt så hade det varit ett grymt pluggpaket om inte annat...

Liknande ämnen

  1. Universal Audio Apollo
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 11:02
  2. Universal Audio UAD-2
    Av Katzenjammer i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 161
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 10:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •