Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 227

Ämne: Pressa vinyl

  1. #121
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jamendåså... ingen fancy betallänk, men väl en 99-länk och det är inte fy skam det:
    http://www.99musik.se/showthread.php...m-the-red-Book

  2. #122
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Fick leverans från Mobineko häromveckan.
    Sleeves blev supermörka (men snygga)
    Dock helt olika original..

    Jag hörde av mig, dom svarade att jag proofat dem mörka och oläsliga. Jag gick in och kollade, proofsen såg inte ut som pressen. Skickade över proofbilderna. Dom sa ok men mattlamineringsprocessen gör dem mörka det är din artwork person som har använt svåra färger.... Ja sa ok men om ni visste att de skulle bli oläsliga och mörka varför sa ni inget? Jag sa jag vill ha pengarna tillbaka. Dom skällde ut mig, vi mejlade 100 ggr fram och tillbaka. Jag skulle skicka tillbaka sleeves, det blev för mycket frakt, etc etc...
    Tillslut möttes vi vid att jag fick en kompensering, fick tillbaks typ 75% på dem och fick behålla dem...

    Mailade RAND i panik och stress. Dom var svinschyssta gjorde en press snabbt som attans, skickade till min distro i tyskland som packade om och släppte 2 veckor försenat och 200€ dyrare men ändå...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3253-1.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	93,3 KB 
Id:	65782
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3255.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	94,7 KB 
Id:	65783

  3. #123
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Ska lägga upp Mibineko sleevesen sedan så får ni se...

  4. #124
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Färger på skärm och i verkligheten är ju verkligen inte samma sak... allra minst plattskärm och verkligheten. Därför har jag alltid tryckeriet som trycker åt jobbet att skicka papperskorr. Tar nå'n dag extra, men lätt värt det.

    Vill inte ta Mobineko i försvar, men med tanke på omslagsdesignen kan jag tänka mig att det är snorsvårt att "proofa" på skärm.

  5. #125
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Mobineko gör inte papperskorr... tror inte det e så vanligt med tanke på små volymer? Det va de dom hänvisade till iaf.

    Det lustiga va att dom skrev uttryckligen (kanske utan att tänka sig för); Vi såg på proofen att bilden skulle bli mörk och texten oläsbar i tryck, lamineringen gör trycket mörkare...

    Ett företag med lite kundservice hade rimligen avrått eller upplyst kunden om fenomenet... och det va typ när jag påpekade det dom først typ lackade och sedan erbjöd sig att betala en slant...

    Men det är ingen grej så... handlar man med billigfirmor som jobbar med presseri i taiwan så ska man inte förvänta sig kundsupport så. Man ska bara ta ett extra ansvar att dubbelkolla allt 3 ggr. Ta säkrast möjligast vägar och vara väldigt nogran.

    Annars kan man pröjsa lite mer och få hjälp. R.A.N.D fixade som sagt nya sleeves till samma pris men deras totala pris hade vart dyrare än från MPO och de tar inte ordrar från nya kunder tyvärr.

    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Färger på skärm och i verkligheten är ju verkligen inte samma sak... allra minst plattskärm och verkligheten. Därför har jag alltid tryckeriet som trycker åt jobbet att skicka papperskorr. Tar nå'n dag extra, men lätt värt det.

    Vill inte ta Mobineko i försvar, men med tanke på omslagsdesignen kan jag tänka mig att det är snorsvårt att "proofa" på skärm.

  6. #126
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Skönt att det löst sig och naturligtvis skulle de sagt till om de själva tyckte det var kass.

  7. #127
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mobineko gör inte papperskorr... tror inte det e så vanligt med tanke på små volymer? Det va de dom hänvisade till iaf.

    Det lustiga va att dom skrev uttryckligen (kanske utan att tänka sig för); Vi såg på proofen att bilden skulle bli mörk och texten oläsbar i tryck, lamineringen gör trycket mörkare...

    Ett företag med lite kundservice hade rimligen avrått eller upplyst kunden om fenomenet... och det va typ när jag påpekade det dom først typ lackade och sedan erbjöd sig att betala en slant...

    Men det är ingen grej så... handlar man med billigfirmor som jobbar med presseri i taiwan så ska man inte förvänta sig kundsupport så. Man ska bara ta ett extra ansvar att dubbelkolla allt 3 ggr. Ta säkrast möjligast vägar och vara väldigt nogran.

    Annars kan man pröjsa lite mer och få hjälp. R.A.N.D fixade som sagt nya sleeves till samma pris men deras totala pris hade vart dyrare än från MPO och de tar inte ordrar från nya kunder tyvärr.
    Visst gör dom papperskorr, men det kostar extra. Vi råkade ut för samma sak med Moments Lost-artworken. Både Cd och LP-sleeves blev för mörka, och gissad vad? Vi fick samma anmärkning som du "Det blir mörkare med matt laminat". Ok, fine, berätta det då innan jag skickar originalet. Nu blev det helt ok, men ändå störigt när man är perfektionist.

    Mobineko jobbar med MPO, så vinylpressen blev bra. Trycksakerna blev helt ok, speciellt med tanke på att närmsta offert vi fick låg på nästan dubbla priset. Vi hade rätt mycket specialgrejor som t ex 24s 30x30cm booklet, bild- och färgad vinyl som skulle packas i olika konfigurationer i dubbelsleeves. Generellt verkade dom lite förvirrade och blev förbannade på mig när dom hade angett fel pris på en trycksak, och sedan försökte skylla på att jag hade försökt lura dem. Givetvis fanns det mail som bevisade motsatsen, men dom hade svårt att svälja stoltheten. I slutändan fixade sig allt, och jag var nog bland de mest krävande kunder de har haft verkar det som.

  8. #128
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst gör dom papperskorr, men det kostar extra. Vi råkade ut för samma sak med Moments Lost-artworken. Både Cd och LP-sleeves blev för mörka, och gissad vad? Vi fick samma anmärkning som du "Det blir mörkare med matt laminat". Ok, fine, berätta det då innan jag skickar originalet. Nu blev det helt ok, men ändå störigt när man är perfektionist.

    Mobineko jobbar med MPO, så vinylpressen blev bra. Trycksakerna blev helt ok, speciellt med tanke på att närmsta offert vi fick låg på nästan dubbla priset. Vi hade rätt mycket specialgrejor som t ex 24s 30x30cm booklet, bild- och färgad vinyl som skulle packas i olika konfigurationer i dubbelsleeves. Generellt verkade dom lite förvirrade och blev förbannade på mig när dom hade angett fel pris på en trycksak, och sedan försökte skylla på att jag hade försökt lura dem. Givetvis fanns det mail som bevisade motsatsen, men dom hade svårt att svälja stoltheten. I slutändan fixade sig allt, och jag var nog bland de mest krävande kunder de har haft verkar det som.
    Mmh billiger som sagt. Fick en del löjligt bra dealar innan de bytte till MPO iom att företaget var beläget i Storbritanien och kunde trixa med skatt osv. Dom utgör helt klart en möjlighet för folk att faktiskt pressa vinyl vilket inte är en självklarhet ens om man har råd... R.A.N.D tar ju liksom inte ens ordrar från nya kunder då de redan har tillräckligt...

  9. #129
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ska skicka t Mobinenko snart. Förstår inte riktigt alla termer och syftningar här de senaste 5-6 posterna. Bör jag tänka till på att inte omslaget ska vara för mörkt? De som ska göra det tänkte ta en stadsbild i mörker m gatljus o neon och använda den. Risker?
    Senast redigerat av M i Gbg den 2016-03-18 klockan 09:21.

  10. #130
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska skicka t Mobinenko snart. Förstår inte riktigt alla termer och syftningar här de senaste 5-6 posterna. Bör jag tänka till på att inte omslaget ska vara för mörkt? Grafikern o fotografen som ska göra det tänkte ta en stadsbild i mörker m gatljus o neon och använda den. Risker?
    Välj kanske inte mattlaminering...
    Kolla med din bildkille att det är färger/toner som inte är allt för svårtryckta...
    Kolla proofen ordentligt på ett skärmljus som inte är maxat...
    Eventuellt ljusa upp lite...
    Och om du vill ha mattlaminering, ljusa upp.

    Asså jag har tryckt mörka grjer som blev grymma: http://www.decks.de/t/lokatt-karg_ep/c6o-0n

    Det omslaget är ju också fotobaserat i grunden...
    Typ så.

  11. #131
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Förresten, på temat mörkare resultat:

    Jag gjorde etiketterna till min med mörkgul text. När digitalproofen kom såg det sjysst ut. När skivorna kom såg de mer orange ut, men det matchade vinylen klockrent så jag tyckte det blev kanon. Fotograferar jag sedan den färdiga produkten är vi tillbaka i den gulare nyans jag jobbade med från scratch. Jätteskumt, men också en varning om hur skärmvisning av färger inte är en sanning utan en approximering. Ännu mer så i min mobillur för övrigt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_7261.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	49,8 KB 
Id:	65936 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_7277.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	50,6 KB 
Id:	65937

  12. #132
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Fick hem en svinfin print + press från Mobineko + MPO idag.

    https://www.instagram.com/p/BDVQSzyLz5l/

    Så skönt.

  13. #133
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har gjort ett antal hundra sedan slutet av nittiotalet. För tillfället (och rätt ofta) så har jag dock inte så gott om tid tyvärr.

    (Har bojkottat GZ i alla år eftersom de pressar nazist-musik. Samt är riktiga jävla klåpare. Åtminstone var de det förr. Googla så hittar ni.)
    Jag öppnade min fabriksförslutna "Shaking the habitual"-trippel med the Knife idag. Den såg helt tummad och ful ut i vinylen. Visst låter den bra, men behöver jag säga att det står GZMedia i matrisen? Rättviseivrare och hipsterfavoriter som Karin och Olof borde inte vilja associeras med varken dåliga produkter eller "nazistpresserier".

  14. #134
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten, på temat mörkare resultat:

    Jag gjorde etiketterna till min med mörkgul text. När digitalproofen kom såg det sjysst ut. När skivorna kom såg de mer orange ut, men det matchade vinylen klockrent så jag tyckte det blev kanon. Fotograferar jag sedan den färdiga produkten är vi tillbaka i den gulare nyans jag jobbade med från scratch. Jätteskumt, men också en varning om hur skärmvisning av färger inte är en sanning utan en approximering. Ännu mer så i min mobillur för övrigt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_7261.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	49,8 KB 
Id:	65936 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_7277.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	50,6 KB 
Id:	65937
    Den blev verkligen snygg...man vill äta den ..ska köpa en och ha på väggen... spraya med apelsinsmaksextrakt och slicka lite på ibland

  15. #135
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den blev verkligen snygg...man vill äta den ..ska köpa en och ha på väggen... spraya med apelsinsmaksextrakt och slicka lite på ibland
    Det tycker jag verkligen...

    Eftersom exemplaren snurrar på ganska okej så ger sig hjärnan in i den där roliga loopen att börja fundera över nästa släpp. Härligt!

  16. #136
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag öppnade min fabriksförslutna "Shaking the habitual"-trippel med the Knife idag. Den såg helt tummad och ful ut i vinylen. Visst låter den bra, men behöver jag säga att det står GZMedia i matrisen? Rättviseivrare och hipsterfavoriter som Karin och Olof borde inte vilja associeras med varken dåliga produkter eller "nazistpresserier".
    Där kan vi snacka om framtida samlarvärde!

  17. #137
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Behövs testpress från Mobinenko? Vi skickar dit om nån vecka. Vill ju inte riskera nåt men det blir ju ett par extra veckor på en redan lång väntetid. Bolaget vi släpper på har hittills inte haft några problem med Mobinenko. Kan nämna också att mastraren är duktig, och mastrar såklart för just vinyl.

  18. #138
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behövs testpress från Mobinenko? Vi skickar dit om nån vecka. Vill ju inte riskera nåt men det blir ju ett par extra veckor på en redan lång väntetid. Bolaget vi släpper på har hittills inte haft några problem med Mobinenko. Kan nämna också att mastraren är duktig, och mastrar såklart för just vinyl.
    Behövs och behövs, men det är ju 15 papp el dyl i sjön utan... Jag tycker det är lätt värt det och dessutom blir det inte mycket extra tid. Mina kom svinsnabbt och jag kunde OKa strax därefter. Jag tror det blev 1½ vecka extra. Sälj testpressarna dyrt när succén är total.

  19. #139
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Enligt bolaget o bandmedlem handlar det om huruvida musiken låter bra i press och om mastraren är erfaren/duktig så behövs ingen testpress, så vi valde att skippa det steget. Litar på dom angående det. Skriver här mest för info ifall någon annan undrar. Blir spännande att hörs resultatet. Och tre månader

  20. #140
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Testpress är värt. Beställde från ett välrenommerat tyskt tryckeri och testpressen hade ett litet missljud efter sista låten på sida A av någon anledning. Det fixade dom och sen var allt frid och fröjd.

  21. #141
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ja, vi körde på testpress nu ändå. Vi har lagt 25000 på denna release så vi kör det säkra före det osäkra.

  22. #142
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, vi körde på testpress nu ändå. Vi har lagt 25000 på denna release så vi kör det säkra före det osäkra.
    Vist.

  23. #143
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Så vitt jag vet så ingick alltid testpress hos mobineko innan. Mitt bolag struntade i testpress på mitt släpp, men åh andra sidan var det bara en utgåva på 100ex

    Men om ni lägger 25papp på släppet så är testpress klokt.

  24. #144
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Fem testpressar går på en femhunka... de kan man dela på inom bandet eller sälja till hardorefans. Jag kan inte se varför man ska skippa det.

    Klokt beslut M i gbg!

  25. #145
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Klart man ska ha testpressar! Hade en som ville köpa en testpress för 1500:- så bra investering ändå

  26. #146
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Om man nu väljer Mobineko för att trycka skivan - var skall jag trycka omslag? Vad finns det för bra alternativ (istället för Mobineko.. )

  27. #147
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Konstaterade att mina omslag som blev bra (inte blev mörka) faktiskt håller högre kvalitet än de jag pressa hos Rand...


    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man nu väljer Mobineko för att trycka skivan - var skall jag trycka omslag? Vad finns det för bra alternativ (istället för Mobineko.. )

  28. #148
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Konstaterade att mina omslag som blev bra (inte blev mörka) faktiskt håller högre kvalitet än de jag pressa hos Rand...
    Komisk twist på eländet. Men värdefull info att ha med sig framöver. Jag har ju bara etiketter att bedöma (men dessa är jag väldigt nöjd med).

  29. #149
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag tror 26 minuter är precis maximum på en 33 varv per minut. Min LP är iaf så lång på varje sida... det går nog att klämma in lite mer, men då tappar du ljudkvalitet.
    45 minuter är max, vet inte hur det låter dock

  30. #150
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Slogs av detta när alla Kentvinylerna anlände. Fasen vad de mulat in musik på dem. Så länge man inte snickrar deephouse verkar det ganska tryggt med uppåt 25 per sida iaf.

  31. #151
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Konstaterade att mina omslag som blev bra (inte blev mörka) faktiskt håller högre kvalitet än de jag pressa hos Rand...
    ok - så du rekomenderar att göra det hos Mobineko - allting både skiva och konvelut?

  32. #152
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pehr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    45 minuter är max, vet inte hur det låter dock
    Svårt att få kvalitet och volym över 15 minuter per sida...
    Därför mitt album vart 3 skivor på 33rpm

  33. #153
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ok - så du rekomenderar att göra det hos Mobineko - allting både skiva och konvelut?
    Vårt bolag, Lamour, har just skickat plattan t Mobineko för både vinyl och omslag. De har släppt en del grejer och hörde inget om tveksamheter kring att även låta Mobineko göra omslaget. Vi har ett rätt mörkt omslag så det ska bli intressant att se resultatet om några veckor, men jag är inte ett dugg orolig. Bara lättad över att plattan är ivägskickad och att nån annan håller i trådarna nu.
    Senast redigerat av M i Gbg den 2016-05-21 klockan 09:16.

  34. #154
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Svårt att få kvalitet och volym över 15 minuter per sida...
    Därför mitt album vart 3 skivor på 33rpm
    Det låter lite väl tycker jag. Luskade en del inför vårt släpp och 21-22 minuter verkar safe. Nu blev vår platta ändå kortare än så, 33 min, så vi behövde inte oroa oss.

  35. #155
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag kanske går på tyska mått...
    Men Mobineko har ju en egen mätare för tid man kan köra också... Men jag skulle nog inte gå över 15 på en skiva som kan tänkas spelas i klubbmiljö... Vet att min gamla ANR på Traum schallplatten helst inte ville gå över 7 minuter per 12" sida för att få bra tryck i skivan...

    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter lite väl tycker jag. Luskade en del inför vårt släpp och 21-22 minuter verkar safe. Nu blev vår platta ändå kortare än så, 33 min, så vi behövde inte oroa oss.

  36. #156
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Precis, "tryck" är kanske inte det alla jagar. Man måste anpassa längden till musiken. Talskiva i mono... då ryms mycket.

  37. #157
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Näe men i vinylsammanhang kämpar man ju med signalen, ju starkare utsignal ju mindre gain desto mindre missljud som kan förstärkas... = bättre kvalle...
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis, "tryck" är kanske inte det alla jagar. Man måste anpassa längden till musiken. Talskiva i mono... då ryms mycket.

  38. #158
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Såklart är det så. Men jag tror det beror på spelplats och lyssnaren också. Klubb - djupa grooves etc. Hemma hos vi vinylfetischist - då funkar annat.

  39. #159
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Får testpressarna i veckan! Spänt förväntansfull...

  40. #160
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ett knäpp på samma ställe på två plattor. Hur funkar det då? De gör ju såklart om "formen" men tänk om det dyker upp nya knäpp då? För de skickar väl inte iväg ytterligare en testpress om det är fel på första?

  41. #161
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Hur många testpressar fick du? Fem? Är tre okej alltså? I så fall är det bara att köra. Vinyl diffar och då är ju matrisen okej. Är det däremot knäppar på samma ställe på alla testpressarna får du kolla originalet. Är det okej så mejla och ifrågasätt.

    De kan naturligtvis göra en ny testpressrunda, men baserat på min erfarenhet hör man alltid smågrejer på testpressarna. Man lyssnar intensivt och det är vinyl vi pratar om. Dessutom vinyl i liten serie som de förmodligen tryckt när det är en kvart kvar på arbetsdagen.

    Men som sagt, är knäppet på samma ställe på alla - kolla upp original och mejla Mobineko (?).

  42. #162
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Skivbolag o de övriga i bandet har de andra tre testpressarna så jag vet om ett par dagar om det gäller även deras. Men det var en riktigt tydlig smäll på exakt samma ställe på de två jag lyssnade på. Är det på fler så mailar vi såklart Mobinenko. Knäppet är inte med på vinylmastringen.

  43. #163
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Okej, till nästa gång - en person lyssnar på alla fem först. Sedan kan ni dela på testpressarna. De har ju en funktion som just testpressar...

  44. #164
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Aha. Trodde det var bättre att alla lyssnade i olika anläggningar. Ok, bra att veta.

  45. #165
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Inte meningen att låta dryg (om jag gjorde det). Meningen med testpressar är först och främst att hitta just så'nt du hittat, och då behöver man alla. Är det fel på alla så vet man att det är fel på matrisen.

    Att lyssna i olika anläggningar kan vara kul, men det kvittar. Ska det påverkas måste ni producera/mastra om från scratch. Då är det vettigare om den som kör genom köksradion köper ny anläggning.

    Men hela bandet kan ju samlas och samlyssna, om man bara har vett att hålla flabben under tiden. Jag körde mina en varje dag och antecknade vad jag tyckte mig höra och jämförde med nästa osv. Det jag hade lite hangup på var mitt eget fel och med på alla. ANdra har förvissat mig om att det bara är jag som gnäller.

  46. #166
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ok, fattar!

    No probs, bara skönt att få ta del av andras kunskap, erfarenheter och åsikter!

  47. #167
    perry
    perry är inte uppkopplad
    perrys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Är det nån som har ett bra ställe för att trycka omslag?

  48. #168
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Mobinenko svarade snabbt angående knäppet och hade hittat det. De lovade att skicka en testpress snabbt. Och denna gång får skivbolaget behålla alla fem för att lyssna på och ok:a, så det inte blir lika krångligt igen.

  49. #169
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Skönt att nytt är på G. Det känns ganska bra att ni beställde testpressar trots allt nu va'?

  50. #170
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Verkligen! Hoppas bara det inte blir såpass försenat att releasen blir uppskjuten.

  51. #171
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Igår dök den upp! Såååå skönt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	89,9 KB 
Id:	69586

  52. #172
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Najz!

    (säg till om du är sugen på ett byte... jag har dessutom snart vägarna förbi staden)

  53. #173
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Absolut! Hör av dig bara

  54. #174
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Gött mos - I will! (bokmässan med jobbet...)

  55. #175
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Igår blev jag klar i beslutsvåndan, och beställde nästa Boulderdash-album på vinyl från Mobineko. Jag får tacka för någon slags 'covert pepp' här från 99'an. Samt att jag ångrar lite att det inte blev vinyl av förra skivan.
    Blir spännande att se hur länge man blir sittande med dessa, citerar RUC när i gav ut första skivan "säljer vi tjugo stycken skivor ska man vara nöjd".

    Gjorde lite kortare versioner av de sju låtarna så det blev ca sexton minuter per sida. Digitalt-nät kommer det nog bli de längre versionerna.

  56. #176
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Fett dannes!

  57. #177
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dannes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Igår blev jag klar i beslutsvåndan, och beställde nästa Boulderdash-album på vinyl från Mobineko. Jag får tacka för någon slags 'covert pepp' här från 99'an. Samt att jag ångrar lite att det inte blev vinyl av förra skivan.
    Blir spännande att se hur länge man blir sittande med dessa, citerar RUC när i gav ut första skivan "säljer vi tjugo stycken skivor ska man vara nöjd".

    Gjorde lite kortare versioner av de sju låtarna så det blev ca sexton minuter per sida. Digitalt-nät kommer det nog bli de längre versionerna.
    Hur många trycker du?

  58. #178
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många trycker du?
    100

  59. #179
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ingen som ramlat över något schyst ställe för billiga white labels?

  60. #180
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen som ramlat över något schyst ställe för billiga white labels?
    Ameise

Liknande ämnen

  1. Hur långt kan man pressa iBook G4?
    Av Pajaspojken i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-12, 10:29
  2. Pressa CD-skivor billigt?
    Av farfar i forum Allmänt om musik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 22:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •