Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Yourock guitar

  1. #1
    Desecrated
    Desecrated är inte uppkopplad
    Desecrateds avatar
    Senior

    Yourock guitar

    Fick hem en sån här idag:



    Fungerar som en midi kontroller men har också några gitarrljud och några synthljud i sig.
    Faktiskt helt okej med midi sladd. Jag ska testa med USB sladden imorgon.

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...lägg gärna upp några exempel!

  3. #3
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Såg en review av den här som sade att den var totaldasslökig - ska bli intressant om du kan göra lite in-depth testing så får vi se om den kanske är något att ha ändå?

  4. #4
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator

    https://youtu.be/jKcKQb_aywMJag har NÄSTAN bara hittat goda intryck av denna. Verkar liksom vara den vettigaste midigitarrlösningen hittills... Men inte har jag provat. Jag har dock gått som katten kring het gröt...
    Senast redigerat av Ambulansen den 2012-09-04 klockan 12:17.

  5. #5
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Verkar grym. Billig och smidig iom att den går att fälla ihop.

  6. #6
    Desecrated
    Desecrated är inte uppkopplad
    Desecrateds avatar
    Senior
    Den har två lägen. En där man slår an strängarna för att få fram en ton och det funkar inte speciellt bra. Mycket latency och den trackar inte alla strängar hela tiden. Högst 4 strängar åt gången verkar vara max.
    MEN! i tap mode så behöver du bara röra själva greppbrädan och då har den väldigt lite latency, trackar perfekt och är faktiskt riktigt bra. Jag testade lite 6-fingers tapping i 200bpm och den hängde ganska precis med. Jag skulle gissa att kring 190-200 bpm är max hastigheten innan den börjar tappa tracking. Men i normala hastigheter så flyter det på hur bra som helst.

    När man använder den som synth så är egenskaperna likadana. Fast dom GM midi ljud som följer med är verkligen inte inspirerande hahahaha.
    Lite kul var det dock att spela med till låtarna som följer med.

    Den har också ett läge för open string tunings och det funkade väldigt bra. Som sagt 3-4 strängar åt gången är nog max, men det lät riktigt bra när jag kopplade den till roland xp30n och använde pianoljud.

    Den följer också orginalsynthens oktaver så man är inte bunden till dom 3 oktaver som halsen har, utan fungerar precis som vilken midi kontroller som helst. Jag märker ingen skillnad på tracking eller latency oavsett oktav.

    Velocity funkar helt okej faktiskt. Bäst är den i vanlig gitarrmode men då är det en sträng åt gången som gäller och inte så snabba saker för att den ska hänga med.

    Dom två svajarmarna är ja, Som dom flesta modwheels på en synth. Roligare som LFO än som svajarm.

    Definitivt INTE ett substitut för en gitarr, men helt klart ett verktyg som kommer att snabba upp processen för mig då jag är bättre på gitarr än vad jag är på keyboard. Det går snorfort att lägga några kanaler orkester nu och jag känner mig mer bekväm och kan improvisera mer. Jag tror att det här kommer att leda till mindre stela melodier.

  7. #7
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Så dålig "strängtracking" alltså? Det verkar ju funka riktigt bra i alla recensionsvideos. Är den förresten monofonisk i tap-mode?

  8. #8
    Desecrated
    Desecrated är inte uppkopplad
    Desecrateds avatar
    Senior
    Den beter sig precis som en gitarr, du kan bara ta en not per sträng, men du kan ta flera strängar åt gången.

  9. #9
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg en review av den här som sade att den var totaldasslökig - ska bli intressant om du kan göra lite in-depth testing så får vi se om den kanske är något att ha ändå?
    det har kommit en ny version som ska vara stabilare dock.

  10. #10
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/jKcKQb_aywMJag har NÄSTAN bara hittat goda intryck av denna. Verkar liksom vara den vettigaste midigitarrlösningen hittills... Men inte har jag provat. Jag har dock gått som katten kring het gröt...
    det vorre ju häftigt med tanke p åvad en del gamla midigittarer kostar.

  11. #11
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Är det någon som provat de nyare versionerna?

Liknande ämnen

  1. NI Guitar Rig!
    Av DanielW i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 10:22
  2. Ni guitar amp
    Av kalkis i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 18:46
  3. guitar fx??
    Av surbiff i forum Stränginstrument
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 22:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •