Är galet sugen på en Voyager och hittade ingen allmän tråd om den. Bara om specifika frågor eller jämförelser med Model D (gäsp). Så, Voyager-ägare. Välkomna att dela med er av erfarenheter, tips, tricks och allmän info.
Det som gör mig intresserad av en Voyager är att jag vill ha ett hands-on-instrument där jag kan komma åt de allra flesta funktioner utan meny-knappande. Har bara fått tillfälle att spela och skruva Voyager max en halvtimme totalt, men det jag föll för hårdast är:
- ratten för vilken oktav oscillatorn är inställd på. Älskar att spela eller sequenca en basgång och flytta en oscillator upp eller ner en oktav, är inte så förtjust i musik med en massa melodier utan gillar när det tuffar på, så detta är nåt som för mig ger variation och nyanser utan att överlasta ljudbilden eller låten. Spelade på en Slim Phatty häromdagen och när en måste knappa sig en oktav uppåt och sen börja om från början längst ner missar en möjligheten att live-tweaka. Blev så tydligt när jag provkörde den.
- att ställa in oscillator 3 en kvint upp för långsamma enkla melodier med cut off högt upp. Fick direkt Daft Punk ā la Tron-vibbar. Najs!
- lp/hp mode, vilket jag bara hann bekanta mig ytterst hastigt med. Känns som det kan göra underverk, särskilt för en synthskruvare som mig som utan att tänka på det lägger tid på att testa tjoff tjoff-basar.
Så kom igen och mata på med Voyager-relaterade grejer. Tacksam för stimulans därigenom att hålla igen på onödiga utgifter och lägga i Voyager-sparbössan istället.

Svara med citat

) är bra.