Sidan 5 av 34 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SistaSista
Resultat 241 till 300 av 1986

Ämne: Clavia Nord Modular(G1,G2)-tråden

  1. #241
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Men då känns det som det är ett klokt drag att behålla min G1. Man får ju nästan inga pengar om man säljer den i alla fall. Eftersom jag bara pillat lite snabbt på G2:an i en affär och liksom aldrig riktigt använt den har jag ingen känsla för hur stor skillnaden egentligen är....

  2. #242
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Rizzo
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    G1 låter mer som en Nord Lead 2 medan G2 låter mer som en Nord Lead 3 .. enligt mig.
    Ja, det var nog en bra beskrivning oxå. Fast jag tyckte NL3 lät "farligare" än NL2 medan G1 låter "farligare" än G2.

  3. #243
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mårre
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det var nog en bra beskrivning oxå. Fast jag tyckte NL3 lät "farligare" än NL2 medan G1 låter "farligare" än G2.
    jag håller med tror jag. men skillnaden är subtil. och det är klart att om man använder de minnesbaserade modeulerna (reverb, delay etc) så blir det ju lätt snällare. jag får ibland en känsla av att det slickare interfacet hos G2:an gör att man tror att det låter slickare också...

  4. #244
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    NL1,NL2,G1: Lite mer statisk och in-your-face.
    NL3,G2: Lite varmare och mjukare.

    Tycker jag om grundklangen. Men det är inga jätteskillnader.

  5. #245
    lrb
    En korkad fråga kanske, men efter att ha läst + lyssnat på allt som har med G1/G2 att göra fattar jag fortfarande inte varför folk är så lyriska? Den låter ju bara som vilken soft-synth som helst, eller? Jag måste ha missat nåt, men jag undrar vad

  6. #246
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    irb, http://www.cim.mcgill.ca/~clark/nord..._book_toc.html Du kanske har missat möjligheterna?

  7. #247
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    lrb: Du har missat att du kan göra det oväntade, behöver inte spela efter de regler som någon annan har satt upp.

    Gäller för allt som har en gnutta av modularitet i sig. Hårt, mjukt och hårdmjukt såsom NM.

  8. #248

    Redaktör
    jgb satte huvudet på spiken. Man skulle kunna säga samma sak om tex en Moog Modular ("låter ju bara som vilken analogsynt som helst"), men ljudexempel är förmodligen inte rätt väg att gå för att förstå varför folk gillar modularer, oavsett om vi pratar Moog eller Clavia. Personligen är jag inte helt såld på Nord-soundet, men allt annat väger upp det.

  9. #249
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Tja, vissa regler finns ju faktiskt. Man kan bara använda sig av de moduler som finns (om man inte kan koda egna), samt ens egen fantasi. Där är begränsningarna.

  10. #250
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tja, vissa regler finns ju faktiskt. Man kan bara använda sig av de moduler som finns (om man inte kan koda egna), samt ens egen fantasi. Där är begränsningarna.
    Det är väl praktiskt sett omöjligt att skriva egna moduler eller? Det är väl ingen öppen plattform...?

  11. #251
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    NM är ingen öppen plattform, nej.

    Däremot så finns det säkert öppna mjukismodularer. Hårdisar är per definition öppna, bara att stoppa in vad tusan man vill.

  12. #252
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Ja det finns ju såklart andra modularplattformar som är öppna, missade den syftningen. Men om man har något sådant istf en Nord Modular får man ingen snygg röd synt att ha på skrivbordet bredvid datorn..... kan ju inte vara något kul att leka med

  13. #253

    Redaktör
    Det finns ett par mer eller mindre ärevördiga mjukvarumodularer som det går att skriva egna tillägg till (CSound, PD och Supercollider) om man verkligen vill bygga eget.

    Men de brukar vara mer svårjobbade (gränssnitt är något som Clavia definitivt är duktiga på) och låta sämre. Och att välja Nord Modular framför valfri digital synt beror på de modulära aspekterna som sagts.

  14. #254
    lrb
    Självklart är jag medveten om möjligheterna med en modular. Men jag tror inte att möjligheter automatiskt betyder att något är bra. Kan inte nån av er G1/G2 ägare posta ett par riktigt bra ljudexempel så man vet att man haft fel Behöver ju inte vara några komplicerade ljud, bara något som enligt er låter bra.

    En av anledningarna att jag frågar är därför att jag länge funderat på att skaffa en G2, men aldrig känt mig övertygad.

  15. #255
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Den här låten är väldigt mycket G2 Engine: http://99musik.se/forum/showthread.php?t=21455

    Sen om det låter bra är ju en smaksak. Jag tycker det är intressanta ljud... Normalt gör jag rätt traditionell musik, men ibland vill man ju leka loss lite i Modularträsket.

    Den illustrerar också ett av problemen med en virtuell modular: Så fort det börjar bli riktigt kul så klipper det internt, digitaldist i massor. Med en riktigt dyr analog modular så distar det på ett trevligt sätt (vill jag gärna tro iaf, har ingen direkt erfarenhet).

  16. #256
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    http://c64.org/~jgb/nm_ghostly.mp3 (4 MB). Ett exempel på patchen som finns att tanka här: http://99musik.se/forum/showthread.p...347#post290347

  17. #257

    Redaktör
    Jag tror man gör bäst i att betrakta Nord Modular 1 & 2 som digitalsyntar i första hand. De är väldigt kompetenta som subtraktiva syntar, men om det är det klassiska analogmodularsoundet man är ute efter är det nog hårdvara man ska skaffa.

    Inte för att man inte kan göra såna ljud med G1 och G2, utan för att det är så mycket enklare med analoga lådor - brus, operfekt stämning och dist kommer gratis, utan att man behöver patcha in det själv. Det gäller speciellt om man gillar rundgångskopplingar, audiorate-modulation, överstyrning och annat som är svårt i mjukvara. Man bör nog gilla Nord Lead-soundet om man ska komma överrens med Nord Modular; det går att skapa annan ljudkaraktär, men det är vad man får om man inte patchar om rejält.

    Å andra sidan kan Nord Modular betydligt mer än bara analog subtraktiv syntes (FM, additiv, formantsyntes, primitiva wavetables med mera) och det är kanske där jag tycker den har sina starkaste sidor, speciellt kombinerat med subtraktiv syntes. (Sen tycker jag att priset, storleken, polyfoni och minnen är stora fördelar också, men det är kanske mer självklart.)

    Clavia har en fungerande demoversion av G2, så det är ju bara att testa själv och se vad du tycker.

  18. #258
    plastocid
    plastocid är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har gått och blivit helt såld på G2. Det børjade med att jag stællde samma fråga som trådskaparen: varfør allt detta snack om G2 nær den låter som vilken softsynth som helst? Men så laddade jag ner demot från clavias sida och har spenderat en del tid med det. Jag ær kær. Till skillnad från Reaktor, som jag pysslat med en del, var det hær demot otroligt lættjobbat och inspirerande. Jag får tusen och åter tusen idéer på hur man kan bygga ihop intressanta patchar, inte bara før att skapa ljud utan æven før att processa inkommande ljud och midistyra andra enheter på en massa roliga sætt. Så nu ær jag i Norge och slavar med fiskrens før att kunna køpa mig en G2:a efter jul..

  19. #259
    lrb
    Intressanta synpunkter. Jag har testat demo-versionen och tyckte den lät, hmm, ungefär som vilken softsynth som helst, t.o.m. tråkigare än en del Kanske är det så att antingen gillar man G1/G2 soundet eller så gör man inte, oberoende av hur flexibla de är i funktionalitet. Det får nog bli en Cwejman S1 eller lite sköna moduler för min del så småningom.

  20. #260
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Jag tycker det beror mycket på vad man ska ha maskinen till. I studion föredrar jag nog Reaktor eller någon riktig analog maskin, men som liveredskap är Nordmodularerna oslagbara. Jag har både G1 och G2 som enda keyboards och de fixar allt jag behöver. Bara som exempel: jag är just nu på turné i USA och en kille i förbandet fick inte sin sustainpedal att funka med sitt keyboard. På 3 minuter kunde jag sno ihop en patch på G2:an som fixade problemet plus att han fick ett gäng MIDI-controllers till sin JV-2080 på köpet. Ingen annan synth jag känner till är så flexibel.

    När det kommer till ljudet i sig så låter bägge väldigt mycket Clavia. Jag gillar det ljudet, men det finns många som inte gör det. Det kan man råda bot på genom att köra Norden genom en MS20, Sherman eller vad man har till hands. Eller tvärtom. Jag gillar t.ex. hur Moog Voyager får en hård digital klang via G2. Både G1 och G2 är lekvänliga, smart konstruerade och spännande apparater. Och väldigt prisvärda. Visst, en G2X kostar skjortan, men när man ser vad den kan göra så känns det inte alls särskilt dyrt.

  21. #261

    Redaktör
    Jag har suttit och lekt med demoversionen de senaste dagarna. Inte nyttigt - nu har jag ett G2-format hål i plånboken.

    Jag är fortfarande inte helt övertygad av grundljudet, men om man i en vanlig syntpatch låter oscillatorerna gå in i en saturator, sen in i filtret som sedan går in i en saturator (och lite rundgång tillbaks till filtret bara för att) och sedan kör allt genom lite overdrive så låter det inte fullt lika kliniskt. (Någon som anar att jag gillar när det klipper?) Med lite brus som påverkar tonhöjd och filterfrekvens blir det mer levande också.

    Nu vet jag inte om det är nog för att övertyga lrb, men G2:n är mer av ett tomt blad än man kan tro vid första anblicken.

    Sen skulle jag säga att det har sina nackdelar också: det är svårt att veta när ett ljud är färdigt med modularerna eftersom det är så lätt att bara fortsätta lägga till moduler, till skillnad från hårdvarumodularer där man oftast inte har 12 LFO:er och 4 sequencers till sitt förfogande.

  22. #262
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av false messiah
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är fortfarande inte helt övertygad av grundljudet, men om man i en vanlig syntpatch låter oscillatorerna gå in i en saturator, sen in i filtret som sedan går in i en saturator (och lite rundgång tillbaks till filtret bara för att) och sedan kör allt genom lite overdrive så låter det inte fullt lika kliniskt. (Någon som anar att jag gillar när det klipper?) Med lite brus som påverkar tonhöjd och filterfrekvens blir det mer levande också.
    Nästan exakt det recept jag körde på G1:an när jag skulle göra "analogsynt"-ljud på den. Var ju tvungen att snabbpatcha ihop en "minimoog" bara för att se hur det lät.

    Förresten, någon annan än jag som använder nerdelningslogik för att göra suboscillatorer och annat skoj?

  23. #263
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    annat skoj = t.ex.?

  24. #264

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten, någon annan än jag som använder nerdelningslogik för att göra suboscillatorer och annat skoj?
    Nej, det är bara du.

    Jag brukar oftast använda "riktiga" oscillatorer för sånt, men det är för att jag gillar snedstämning, FM och sånt. Men nerdelare funkar ju det med om man bara ska ha en suboktav eller två. Det är så det funkar i analogsyntar också om jag förstått rätt.

  25. #265
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    http://electro-music.com/forum/topic-13604.html

    Lite mer tipstråd (en del uppenbara, andra inte lika sådana) om hur man livar upp ljudet lite

  26. #266
    Odd Bobs avatar
    Veteran

    Clavia Nord Modular(G1,G2)-tråden

    Det är väl dags att vi klämmer in denna fantastiska manick (och dess föregångare) här också!



    Här kan vi förkovra oss i experiment, idéer, galenskap, dela med oss av patchar, funderingar och framförallt dela med oss av lite ljudporr!

    Låt mig öppna tråden med ett alster som i huvudsak gjordes med G2an och som låter oss kastas in i det forna årets julefröjd.

    http://soundcloud.com/99julkalender2011/oddbobskalenderl-t

  27. #267
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    multitrackad G2a
    http://soundcloud.com/nordbeck/ae1-ext-ver-3

    rätt mycket random trig på seq-arna, min favorit när det gäller rytmiska grejer på modularen

  28. #268
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

  29. #269
    stabilt
    stabilt är inte uppkopplad
    stabilts avatar
    Senior
    kroffe, är det G1 eller G2?

  30. #270
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Kroffe kör bara G1, vad jag vet.

  31. #271
    stabilt
    stabilt är inte uppkopplad
    stabilts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kroffe kör bara G1, vad jag vet.
    Jag giassar också på det, låter inte alls likadant som G2-exemplen. Har en expanderad G1 på ingång, ska bli sjukt kul!

  32. #272
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Har inga exempel med bara G2:an även om all min musik är baserad kring den. Det här är dock utan externa effekter och bara med rytmer från Machinedrum UW (KaossPad3 körs bara som looper, kontrollern mellan Machinedrum och G2 styr G2an:

  33. #273
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan ju assigna dem till knappar i grupper. Provat deet?
    Hur gör ni med sequencrarna för att det inte ska bli deppigt? Man kan ju köra logik och grejer, men det Odd Bob skrev om verkar vara något annat? Man kan ju morfa mellan t.ex. melodier men knapparna gillar väl inte sånt, eller?

    Ska kika lite idag, men kom gärna med tips ändå!

  34. #274
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kroffe kör bara G1, vad jag vet.
    Stämmer bra det! Är inte helt såld på 8 rattar 100 knappar tänket...

  35. #275
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Blev inget sequencande men HELVETE vad bra den låter. Vocoder, multifilter, freq shifter, rundgång. KRÄM

  36. #276
    stabilt
    stabilt är inte uppkopplad
    stabilts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stämmer bra det! Är inte helt såld på 8 rattar 100 knappar tänket...
    Jag är såld på interfacet på G2. Om den bara kunde låte lite bättre. Men den gör schyssta knasljud och utfyllnadsljud o så kan den ju skicka midi ut från sequencers så båda får nog en plats hos mig.

  37. #277
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Är det bara jag som tycker att den är lite tyst? Blir inte många db när jag spelar in fast jag maxar allt. Inte ens om man maxar så det distar.

  38. #278
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Oljud: Den låter typ medel i min synthpark, inte mest, men inte minst. Pad på 0dB gløms ibland så den står på -6dB (fint før polyfont, men inte annars) - då känns den tyst.

  39. #279
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Min pad går mellan noll och plus sex? Patch level är på högsta.

    Men jag kanske inte ska jämföra med bugbrand, som kan bli jävligt volymstark. Jag har inga problem med brusighet så det gör väl inget.

  40. #280
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    pulade lite idag...

    tag en phase mod osc + classic filter + mod att (+adsr) + en 4ch mixer.

    osc out till mixer samt filter in. filter out till mod att in vidare till phase mod. sätt res=0 på filtret vrid upp cutoff till 50%.
    sätt phse mod = 50%.

    med lite tweak ytterligare erhålls en skön 303 klon som går på steroider.

    imorrn laddar jag upp patch + ljudexempel.

  41. #281
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Svirade till en patch som emulerar Buchla 281 + 4 sin oscillatorer som FMar varandra...

  42. #282
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    http://soundcloud.com/dronewright/soy-cream-overdose

    Bara G2. Vocodern är kul, ska använda den mer... Man får väl in två stycken i en slot? Så kan man crossfejda...

  43. #283
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Svirade till en patch som emulerar Buchla 281 + 4 sin oscillatorer som FMar varandra...
    Vill höra!

  44. #284
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    med lite tweak ytterligare erhålls en skön 303 klon som går på steroider.
    Vill ha!

    Är det någon som vet om det finns en 303-klon fast med FM etc? Gärna med sequencer också. Så man kan slumpa in värden osv.
    Jag har börjat bygga en, men är inte helt nöjd.

  45. #285
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill ha!

    Är det någon som vet om det finns en 303-klon fast med FM etc? Gärna med sequencer också. Så man kan slumpa in värden osv.
    Jag har börjat bygga en, men är inte helt nöjd.
    du kan få om du är snel. återkommer under dagen.

  46. #286
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Såhär kan det låta...
    http://soundcloud.com/oddbob/303onlsd
    Såhär ser patchen ut....
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	303onLSD.jpg 
Visningar:	217 
Storlek:	106,1 KB 
Id:	35616  
    Senast redigerat av Odd Bob den 2012-02-23 klockan 11:57.

  47. #287
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    AHHHHHH... gjort en förfinad!!!!
    Strax kommer den upp! Satan i gatan!

    http://soundcloud.com/oddbob/basic303cloneKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	303CloneBasic.jpg 
Visningar:	154 
Storlek:	87,9 KB 
Id:	35619
    Senast redigerat av Odd Bob den 2012-02-23 klockan 12:54.

  48. #288
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Så vad tycker ni? Är det i närheten av 303a ? Eller är det bara jag som tror det?

  49. #289
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såhär kan det låta...
    http://soundcloud.com/oddbob/303onlsd
    Såhär ser patchen ut....
    Det var rent av det bästa jag har hört på länge. :o

    Var kan jag köpa skivan?

  50. #290
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Det vet jag inte... men det är dags att det blir en skiva snart.... har ju gjort 4 banker mer G2 patchar och ingen musik liksom

  51. #291
    Fippe
    Fippe är inte uppkopplad
    Fippes avatar
    Veteran
    Odd Bob - Trevlig patch!

  52. #292
    lazerkind
    lazerkind är inte uppkopplad
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Tycker det låter mkt bättre än 303
    (Brukar ofta använda mig av PM eller Fm + lite overdrive och filter själv så det här gillas mycket <3 )

  53. #293
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Ni som kranar sånhär härlig blippabloppa.
    vad finns det för artister som gör liknande som man kan hitta på t.ex spotify?
    Nästan min enda källa får sånt är folk som skruvar analogisar på youtube och andra 99ors soundclouds.
    Det är lite pinsamt att ha s dålig koll på en génre som man älskar

  54. #294
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    OT: men ändå så rätt... min egen musik med Backlash genomsyras av G2 tweak...
    http://open.spotify.com/track/0nvH6lcBFRvP0TLLyvU5AR

    I denna låt är i princip allt kranat med G2

    även i denna:
    http://open.spotify.com/track/4bkEGL5FcV44WRYiUUWkwr
    + Waldorf Microwave 2

    Denna låt är fan porr också!
    http://open.spotify.com/track/3ATCKRBmQmW4OYgMDxREYG
    Senast redigerat av Odd Bob den 2012-02-24 klockan 13:55.

  55. #295
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Jag ville verkligen älska min G2 medan jag hade den men kunde inte. Undrar om det var min oergonomiska arbetsställning med laptop bredvid mig i soffan...

  56. #296
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ville verkligen älska min G2 medan jag hade den men kunde inte. Undrar om det var min oergonomiska arbetsställning med laptop bredvid mig i soffan...
    sannolikt

  57. #297
    sniu
    sniu är inte uppkopplad
    snius avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    G2 key verkar sällsynt.
    Hur mycket ska man spara undan för att kunna hugga en som letat sig ut på marknaden?

  58. #298
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sniu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    G2 key verkar sällsynt.
    Hur mycket ska man spara undan för att kunna hugga en som letat sig ut på marknaden?
    brukar väll ligga på 12000 och uppåt? (är i alla fall där omkring jag sett de ligga)

  59. #299
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Älska nordmodular!
    Igen! Hade glömt den här godingen:
    http://www.acc.umu.se/~amber/mm/nord...generative.mp3

  60. #300
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Byggde lite mums igår. Blev inspirerad av min doepfer A150 dual vcs.

    Tag följande:
    1st osc med pwm koppla denna till en level comp som styr en 2-1 switch. Till varje ingång i 2-1 switchen koppla en osc med sinus/triangel/såg/puls (eller synkade) oscillatorer. Dessa kan med fördel passera tex varsin levelconv, amp, sample delay...
    Nu genom att styra pwn släpper vi igenom olika tid per period av de båda källorna. Modulerar vi tex pwm med en seq som stegas fram med gate/trig så erhålls sköna vågformer. Synkar man de båda osc och sveper pitch så erhålls sköna övertonsspectra.

    Väljer man pulsvåger ovan kan man komma när animated saws/puls såsom livewire AFG genererar.
    Ska därför försöka ge mig på detta och helt enkelt bygga en afg med g2an
    Senast redigerat av Odd Bob den 2012-03-29 klockan 06:26.

Liknande ämnen

  1. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 11:53
  2. Nord Modular Engine (G1/G2) vs. Nord Rack (2/3) ?
    Av karl.harleman i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 08:51
  3. Nord Modular-konceptet kontra riktig modular
    Av synth_ollie i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 18:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •