Sidan 4 av 34 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 1986

Ämne: Clavia Nord Modular(G1,G2)-tråden

  1. #181
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Jag brukar mala på om båda faktiskt... Jag är helt enkelt ett jättefan både av konceptet och hur enastående bra de är.

    Har ni mer detaljerade frågor så svarar jag gärna efter förmåga, men jag är ju knappast ensam om att ratta Nordmodularer i detta illustra sällskap. Volantiz har en G1, false messiah har en G1, frontier har en G2, någon mer (lasselu?) har en G2 engine, det finns säkert fler. Plus åtskilliga Micro Modular.

    Så det finns mycket visdom att hämta här, det är bara att fråga på.

  2. #182
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    någon mer (lasselu?) har en G2 engine
    Korrekt...

  3. #183
    Adde
    Adde är uppkopplad nu
    Addes avatar
    Senior
    Räkna in mig i den skaran nu också...

    Vet ni om några bra sidor på nätet med "tips och tricks" för NM?

  4. #184
    zthee
    zthee är uppkopplad nu
    zthees avatar
    Vintage
    http://www.clavia.se/nordmodular/Modularzone/index.html

    Här finns det att lära sig det mesta

  5. #185
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    någon mer (lasselu?) har en G2 engine
    Jag med...

  6. #186
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Jag har en G2X yo.

  7. #187
    Disko
    Disko är inte uppkopplad
    Diskos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    NM Rack

  8. #188
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Ett litet sidospår: Hur insatt måste man vara i syntvärlden för att få ut någonting av en modular?

  9. #189
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    NM Rack

  10. #190
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Axeman: Cirka 89% insnöad!

  11. #191
    torsig1967
    När kan man tro att det kommer något slags konverteringsprogram så man kan köra sina gamla patcher i en G2? Då skall jag byta upp mig...

  12. #192
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kommer nog aldrig hända tyvärr. Det är så många nya moduler i G2 och sådär. Jag anmärkte på denna detalj i min G2-recension i tidningen Studio, tycker det är synd att patcherna inte är kompatibla. Min känsla säger dock att Clavia har dock lagt "gamla" Modular på hyllan och vandrat vidare i och med G2. Men någon entusiast kanske kan göra något iofs. Filerna / ljuden är ju egentligen bara textfiler, kanske borde gå att göra någon form av konvertering.

  13. #193
    lasselus avatar
    Redaktör
    Problemet där är ju att G2-filerna är ett hemligt binärformat...

  14. #194
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Såvitt jag har förstått det så har det att göra med att DSP:erna är inkompatibla. G2 har en nyare generation med högre upplösning och att patcherna till originalmodularen därmed inte går att räkna om på ett tillförlitligt sätt.

    Jag tycker det är synd. Det borde ju gå att skriva en konverterare för PC/Mac som räknar om alla värden och sedan skapar en G2-patch, så att synthen slipper det jobbet. Eller att det gick att köra G2 i något slags legacy-mode, ungefär som när man vill köra win95-program i XP. Som det är nu kan jag inte göra mig av med min NM Key eftersom den användes flitigt på 3 album och det inte går att ersätta den. Jag har spenderat mycket tid med att återskapa viktiga ljud. Ibland går det, ibland låter det jätteskumt. Tyvärr är det så tidsödande att det inte är värt allt jobb.

    Sedan uppför sig modulerna annorlunda i G2. T.ex. så kan man byta fritt mellan olika typer av likartade moduler utan att behöva flytta "sladdar", liksom att man fritt kan byta signaltyp och därmed upplösning på signalen och synthen optimerar automatiskt för effektivast möjliga DSP-användning.

    Det kanske är där skon klämmer? G2 kanske kräver en massa extra data som inte finns i de gamla patcharna och inte går att lägga till i efterhand.

  15. #195

    Redaktör
    Clavia har ju ändrat en hel del bakom kulisserna med G2, så jag tror det är extremt svårt att göra en automatisk konvertering. Många patchar utnyttjar dessutom egenheterna i G1 (är inte så insatt i de grå kablarnas mystik än, men det verkar vara något många petade med i G1 som inte går att göra i G2 på samma sätt). Det finns en jämförelselista mellan gamla och nya moduler på electro-music.com men den sajten verkar vara nere just nu.

    axeman: om man nöjer sig med att använda färdiga patchar behöver man inte kunna mycket mer än att trycka på ett klaviatur (och i många fall inte ens det) för att få användbara ljud ur en NM. Men den kräver inte särskilt mycket för att snickra ihop ljud - kan man grunderna om hur syntar funkar kan man göra egna patchar, vilket jag tycker är poängen.

    Jag tror att man behöver vara lite ljudnörd för att verkligen uppskatta en Modular: man bör åtminstone nån gång suttit med en synt och tänkt "en LFO/envelope/oscillator/ringmodulerad pattern sequencer till skulle verkligen suttit fint här i synten".
    Det går att göra smör-och-bröd-ljud, men då finns det en uppsjö med alternativ. Men är det en hårdvarumodular man är ute efter finns det inget liknande, om man inte har ett par hundratusen över till en polyfonisk analogmodular.

  16. #196
    torsig1967
    Hmmm... Låter lite klantigt av Clavia att inte se till att föra vidare det oerhörda värdet som kulturen kring gamla modular innehåller och med den enorma mängd patcher som skapats. Nu i och med knivskarp konkurrens från mjukvarusyntar så kanske det är svårare att sälja ett hårdvarukoncept.

    Vi får väl se hur det går.

  17. #197
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    En expanderad key (G1) och en micro här...

  18. #198
    CarbonSteel
    CarbonSteel är uppkopplad nu
    CarbonSteels avatar
    Senior
    Jag vill ha en micro... Räcker det?

  19. #199
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Carbon Steel: javisst, en Micro är samma sak fast utan multitimbralitet. Stora fördelen: pytteliten och smidig. Stora nackdelen: bristen på vettig display och rattar gör den lite klumpig att hantera utan anslutning till dator.

  20. #200
    Elamite
    Har inte micron bara 1DSP?

  21. #201
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Jo, men en oexpanderad Modular har 4 DSP, en per Slot, dvs 4 parters multitimbralitet. Varje Slot kan bara använda sin egen DSP = en Micro Modular. Om du expanderar en Modular får varje Slot ytterligare en DSP, dvs dubbelt så mycket kraft men fortfarande bara 4 parters multitimbralitet.

  22. #202
    Adde
    Adde är uppkopplad nu
    Addes avatar
    Senior
    @Carbon Steel: Du får sätta upp den på din önskelista efter det att du fått din ION...
    Kom till mig till helgen så kan du få ratta lite NM Key (om jag fått den då).
    @Sawtooth: snacka om att du har lyckats övertala mig om Modularens förträfflighet efter att ha läst alla dina inlägg här...
    Ska bli riktigt intressant att testa dess möjligheter. Är det något speciellt en nybörjare ska tänka på?

  23. #203
    CarbonSteel
    CarbonSteel är uppkopplad nu
    CarbonSteels avatar
    Senior
    Adde: Deal !

  24. #204
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Mjaaa... Modularen fördelar sina DSP-resurser dynamiskt (dynamiskt vid patchload, dock inte dynamiskt beroende på vilka röster som spelar), så att säga att en micro är som en slot från en modular är ju inte riktigt sant. Om du t ex bara kör en slot kommer du ju att få 4 ggr polyfonin från en micro (eller mer om common voice area används, men nu börjar det på att bli modular-teknikaliteter... =) )

    Däremot så kan en micro ladda alla patcher som en "stor" kan. Skillnaden kommer endast att bli polyfoni/multitimbralitet...

  25. #205
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Jepp, Rydan, det har du rätt i. Jag har aldrig jobbat med Micro så jag tänkte inte på den aspekten. Men det är ändå inte så himla viktigt. Det är väldigt sällan man använder mer än 6-8 röster på en monotimbral synth och det klarar en Micro lätt om man är lite ekonomisk med modulerna.

  26. #206
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    @ Adde:

    "Ska bli riktigt intressant att testa dess möjligheter. Är det något speciellt en nybörjare ska tänka på?"

    Ta dig tid att läsa manualen. Det lönar sig. Det kan kännas råträligt att sitta med den luntan och läsa sida upp och sida ner med teknisk rackapalja, men du kommer att ha mycket större glädje av din Modular om du gör det. Promiss.

  27. #207
    Adde
    Adde är uppkopplad nu
    Addes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @ Adde:

    "Ska bli riktigt intressant att testa dess möjligheter. Är det något speciellt en nybörjare ska tänka på?"

    Ta dig tid att läsa manualen. Det lönar sig. Det kan kännas råträligt att sitta med den luntan och läsa sida upp och sida ner med teknisk rackapalja, men du kommer att ha mycket större glädje av din Modular om du gör det. Promiss.
    OK, jag ska läsa... Helgen är räddad

  28. #208
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Kan en Nord Modular låta som Tangerine Dream gjorde på 70-talet? Jag är förtjust i deras stenhårda och monotona sequencerhamrande och ockulta små slingor. Har den inbyggda effekter för phaser och chorus? Naturligtvis så sitter stora delar av Tangerine Dreams sound i de analoga sekevensiatorerna, och man har tillgång till sådana moduler i Modular, men låter de lika gött? För man vara så fräck att man önskar att få höra något ljudexempel? De gånger jag hört en NM så har det vart en massa trumljud och annat oväsen.

  29. #209
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Hörrö Pippin. Har du Rydans och min CD "Xpanderland"? Jag kan peka ut en bunt modularljud där åt dig som är varken trummor eller oljud

  30. #210
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Nope, har inte köpt spacesynt-skivor sedan jag slutade med hårpspray. Har bara lyssnat på dem jag har och gjort lite eget. Vart hittar jag den om jag inte beställer den från hypersound? Det borde gå göra feta oscillatorsynk med den va..?

  31. #211
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nope, har inte köpt spacesynt-skivor sedan jag slutade med hårpspray.
    Hur sjutton får du tofsen att stå nu då? Gelé eller?

  32. #212
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    "Kan en Nord Modular låta som Tangerine Dream gjorde på 70-talet?"

    Det kan du hoppa upp och sätta dig på att den kan! Den är som gjord för ändamålet. Men man behöver delay och reverb för att det ska bli rätt och det finns inte i NM1. Ett av Modularens verkliga paradnummer är orgelemulering, tydligen är någon på Clavia orgelfanatiker (Nord Electro...), och ska man låta som TD på70-talet så måste man ju ha en orgel och analogsequencers. Och gissa vad? Fullt med sådana i NM.

  33. #213

    Redaktör
    Instämmer med sawtooth. Det kryllar av sequencade saker till NM, så det är inga problem att låta 70-talssyntflummig om man vill. Phasern och chorusen låter bra, men inte riktigt lika fläskigt som en del burkar. Köp en Small Stone och en Boss-chorus så är du hemma, och fler burkar till studion är väl aldrig fel?

    Om du inte har någon i krokarna med en NM så kan du alltid plocka hem mjukvaruversionen av G2. Grunderna (och grundljudet) är samma, och ska man köra sequencergrejer så är begränsningen på en röst inget större hinder.

  34. #214
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Är det en demo av G2?

  35. #215
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Ja. Och G2 har delay och reverb. Plus en klart förbättrad phaser. Baksidan är att den är monotimbral, monofonisk och helt datorbaserad (som du ju inte gillar). Fördelen: 22900:- billigare än hårdvaran! :kaaaka!:

  36. #216
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

    Nord Modular och Sync24

    Halloj!

    Jag har ett dilemma - min Nordmodular gillar sync24-klockorna ifrån min 606:a och synkar lätt efter den, men problemet är att jag inte lyckas få paret att agera tvärtom - jag sätter om 606:ans sync24-ingång till input och matar den på samma pinne med en likvärdig signal som den spottar ut annars och triggar run/continue-pinnarna med en 5v gate-signal ifrån ett MIDI-CV/gate interface men den vägrar starta...Nån som har någon teori?

    Har inte sett några sync24-patchar till NM på nätet, men i teorin borde det ju fungera, vilket jag tycker bekräftas av att NM klarar att slava efter 606:an i sig...?


  37. #217
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Klarar NM att skicka ut de nivåer som 606:an vill ha? Nog för att den klarar av att läsa av dem korrekt, men att skicka?

  38. #218
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Tja, lyssnar man på signalen så låter det i alla fall som det. Men det kan ju hända att NM utgång skulle behöva förstärkas externt. Ska testas, synd att man inte sitter på ett oscilloskop här hemma, skulle vara lite enklare...

  39. #219
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Sedan har vi längden på triggpulserna som man även kan kika på, är de för korta så hänger den inte med.

  40. #220
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Har exprimenterat både med rena pulser ifrån NMs oscillator-bank och den interna klockan... Finns det ingen annan som exprimenterat med detta?

  41. #221
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

    Annat NM-problem

    OKi. Har lämnat sync24-problemet bakom mig för tillfället. Brottas just nu med ett annat delikat problem: Att få de interna sequencerarna att shuffla, vilket ter sig nästan omöjligt. Hittar ingen vettig info om detta nånstans heller.

    Problematiken är som följer:
    Den interna klockan i NM klockar ut 96 pulser per takt vilket sen de interna sequencerarna vill ha neddelat 6 gånger till 16 pulser per takt. Normalt sett ser alltså pulsen ut så här:

    *---*---*---*---*---*---*--- etc, där * får representera pulserna och - pauserna emellan.

    Jag vill alltså få om pulserna till någonting liknande detta:

    *-----*-*---*-----*-*---*---

    eller

    *------**---*------**---*---

    Har exprimenterat med att lägga på en delay-lina på en separat pulslinje och låta en envelope crossfade mellan den och "den vanliga" icke förskjutna pulsen, men får det helt enkelt inte att fungera. :hmmm:

    Har någon nån liten idé om det här skulle jag vara oerhört tacksam!

  42. #222
    makari
    makari är uppkopplad nu
    makaris avatar
    Veteran
    Har inte NM logikmoduler så du kan bygga nån konstruktion som separerar udda och jämna pulser så du kan fördröja de jämna och sen mixa ihop allt igen.

  43. #223
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jo trixar med clockdividern för att ta ut "varannan" och köra de genom ett litet delay, men får det inte att fungera. Skulle vara kanon om nån råkade ha en patch som kunde inspirera i alla fall...

  44. #224
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Är det inte enklare att låta en VCO agera klocka och sen frekvensmodulera den så den går fortare på varannat steg? Om det nu går på en NM, funkar på mitt .com iaf.

  45. #225
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jo, jag har testat det också, med varierande resultat. Problemet är att jag helst av allt vill kunna MIDI-slava burken under Cubase sen, så därför använder jag den interna klockan, d v s MIDIglobal-clock.

    Sitter just nu och exprimenterar med logik-modulen och clock-dividern och resonerar så här:

    den normala pulsen:
    *---*---*---*---*---

    den normala pulsen klockdelad i 2:
    *-------*--------*---

    logikfunktionen XOR mellan de två borde bli pulsen jag vill isolera ut...
    ----*--------*--------

    ...och förskjuta:
    ------*--------*------

    resultatet av en mixning mellan den klockdelade pulsen och det förskjutna XOR-resultatet torde då bli det önskade:
    *-----*-*-----*-*----

    ...i teorin i alla fall, får det inte att fungera i praktiken. modulen logic-delay verkar inte fungera riktigt som jag vill...tankar?

  46. #226
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Nu har jag inte min G1 hemma, men kan du inte använda en event-sequencer som klockpuls? Varje event går ju att använda som en trigpuls. Fast det blir nog ganska grovhugget.

  47. #227
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Haha! Löste det:




    Tack för inputen! Går säkert att lösa på annat sätt också.

  48. #228
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    ...och så här lät det, här tillsammas med en "hemlig" patch.

  49. #229
    Dr Dront
    Dr Dront är inte uppkopplad
    Dr Dronts avatar
    Senior
    Oj, nu blev man inspirerad att plocka fram Micromodularen i sommarvärmen!
    Men jag som aldrig tog mig färdigt igenom matte D innan jag bytte till estetiska har ju inte fått klart för mig de olika Logik-funktionerna och hur man faktiskt kan använda dem, får nog ta o lägga några nätter på det.

  50. #230
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    fasen, nu saknar jag min micromodular igen! kommer ihåg hur snärtig den var

  51. #231
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, en Micro Modular hade suttit finemang. Ljudet är så svalkande gött i den analoga värmen. Blev dock skogstokig på min Nord Modular som (så gott som) alltid förlorade kontakt med datorn över midi när man var mitt uppe i en intressant patch....

  52. #232
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    jag blev mest irriterad på den begränsade DSPn. kraften tog slut innan man hade kommit igång med sitt patchande ordentligt. saknar den fortfarande dock...men nu sparar jag till en riktig modulsynth istället :P

  53. #233
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Min NM var expanderad så det problemet upplevde ju aldrig jag. Men o andra sidan hade nog mina amatörispatchar funkat i en NMM också.

  54. #234
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Kan inte låta bli att posta ännu en galen patch här på forumet:
    http://www.acc.umu.se/~amber/mm/VCS3%20style.pch
    http://www.acc.umu.se/~amber/mm/VCS3style.jpg

    Patchen är mer eller mindre en flexibel light-variant av den klassiska EMS VCS3 där allting går att patcha till (nästan) allting via knobbarna.

    Innehåll: 2 LFO (fungerar som oscillatorer här)
    1 pseudo-springreverb
    1 classic filter
    1 bruskälla
    1 AD-envelop

    LFO1 (knobbar 1-3):
    1 LFO1 modulation
    2 LFO1 pitch
    3 LFO1 destination

    LFO2 (knobbar4-6):
    4 LFO2 modulation
    5 LFO2 pitch
    6 LFO2 destination

    AD-Env (knobbar 8,9,11,12)
    8 ENV Attack
    11 ENV Decay
    9 ENV ut dest
    12 ENV mod dest

    Spingreverb (knobbar 7,10)
    7 morph 1, delaylengh
    10 morph 2, delay feedback

    Bruskälla (knobbar 13, 16)
    13 bruslevel
    16 brus destination

    Filter Classic (knobbar 14, 15, 17, 18)
    14 VCF mod amount
    15 VCF cutoff
    17 VCF destination
    18 VCF resonance

    Totalt oanvändbart, men kul. Skulle haft en MIDI-joystick för att emulera den också, men det får bli en senare fråga...

  55. #235
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior

    Nord modular G2, roligare än G1?

    Det verkar vara ganska många här på forumet som har en Nord Modular. Jag tänkte höra: är det någon som har använt både G1 och G2 tillräckligt mycket för att kunna berätta för mig exakt hur mycket ballare det är med än G2 än en G1? Om det nu är så, det vill säga....

    Jag har en G1 som jag efter en svacka nu tycker är den roligaste leksak som jag äger... och det börjar ju gå att hitta beggade G2 till okej pris känns det som. Är det liksom värt att byta upp sig eller ska man vara glad med det man har?

    Några tankar?

  56. #236
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Sådär extremt stor skillnad är det inte. Reverbet och delayet kan man iofs göra en del skoj med, annars är det inte så mycket på modulfronten som skiljer.

    Arkitekturen är dock klart förbättrad, man kan utnyttja Common-arean bättre tex. MIDI-delen är radikalt mycket bättre, men jag har inte fått gjort så mycket men den...

  57. #237
    pme
    pme är inte uppkopplad
    pmes avatar
    Senior
    Den största skillnaden är nog att G2 har minne. Man ska kunna göra en massa delay effekter
    med dessa. Jag har inte en G2 utan bara orginal modularen. Men jag lacka ur på clavia då
    den inte sköter sin programvara ordentligt. Så det blir inte någon upgradering för min del i alla fall.

  58. #238
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Jag tycker G2 låter mer "cleant" än G1. Positivt eller negativt beror på - jag brukar köra in G2 i G1 ibland.
    G2:ans snabbverktyg Patch Mutator och Patch Adjuster är trevliga om man vill skruva utan att småpilla.

  59. #239
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jag äger bara en "G1:a", men jag som jag uppfattar det är G2an mer utvecklad på MIDI-planet, har möjlighet att spara 8 olika "snapshots" per patch men har å andra sidan inte lika många assignbara knobbar (8 vs 18) vilket kompenseras av att varje knob har 5x3 Global pages vilket ger (5x3)x8=120 destinationer assignbara direkt från panelen.

    Jag är jättenöjd med min G1a och kommer nog uppdatera nån gång när pengarna tillåter...

  60. #240
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mårre
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker G2 låter mer "cleant" än G1. Positivt eller negativt beror på - jag brukar köra in G2 i G1 ibland.
    G1 låter mer som en Nord Lead 2 medan G2 låter mer som en Nord Lead 3 .. enligt mig.

    Hurvida man ska välja en G1 eller G2 idag låter jag dock vara osagt. Jag har en G2 som jag är störtförtjust i, men G1:an kan verkligen göra skruvade saker om man är haj på att patcha.

    G2:an är lite enklare men, som Peter H säger, är det inte så stor skillnad på modulerna.

Liknande ämnen

  1. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 11:53
  2. Nord Modular Engine (G1/G2) vs. Nord Rack (2/3) ?
    Av karl.harleman i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 08:51
  3. Nord Modular-konceptet kontra riktig modular
    Av synth_ollie i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 18:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •