Sidan 14 av 15 FörstaFörsta ... 4 10 11 12 13 14 15 SistaSista
Resultat 781 till 840 av 846

Ämne: Stora 5U tråden

  1. #781
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller på att trilla dit i 5U/MU-träsket och plöjt hela tråden. Finns många grymma tips, men de två första frågorna måste jag ställa till Erik G. Har läst igenom din hemsida och är grymt imponerad! Tyvärr är alla dina scheman 404/länken död. Är speciellt ute efter 907. Och dina frontplåtar, hur har du gjorde dem?
    Då tycker jag du trillar rätt

  2. #782
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    någon som provat corsynth ?
    Ligger ju inom EU. Skönt att slippa tull och allt

    http://corsynth.com/home/

  3. #783
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Japp, han är bra och proffsig hantering. Jag har deras Ström , Vco och filter.

  4. #784
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Jag hade ett antal moduler fler än vad som fick plats i mina 3P-kabinett (http://hem.bredband.net/elmuced/3p.htm) (inte helt ovanligt problem, va?).
    Så jag tog och byggde ett "annex", skräddarsytt för att platsa ovanpå SH-5. Rätt nöjd...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7334_scale.JPG 
Visningar:	46 
Storlek:	166,3 KB 
Id:	89614

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7335_scale.JPG 
Visningar:	28 
Storlek:	124,3 KB 
Id:	89615
    Senast redigerat av Erik G den 2019-10-10 klockan 19:34.

  5. #785
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Snyggt!

  6. #786
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Det borde du vara, nöjd alltså. Bara Sh5:an i sig är knasigt snygg, en av de tjusigaste monofoniska syntarna. Med påbyggnationen adderas en viss mäktighet också.

  7. #787
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Vad är det fina med 5u?

  8. #788
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det fina med 5u?
    1. Du fastnar inte med korvfingrarna.

    2. Det går fortare att tapetsera väggarna med moduler.

  9. #789
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Prova Eller inte - det kan bli kostsamt

  10. #790
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Utan att egentligen veta något om det så känns det spontant lite bökigare att hålla på med än tex euro. Mindre utbud osv. Men vad vet jag. Inget. Ska forska!

  11. #791
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det fina med 5u?
    Stor man, liten räka ... välj själv

  12. #792
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Jag tror en förutsättning man ska gilla 5U är en förkärlek för Moog-soundet. Kan vara en fördom - men är lite så jag sett det genom min 5U resa. Du får ett stort fläskigt sound - mot småblippande i de andra systemen Om det är workflow i modulerna själva, de som rattar (lyssna tex på Erik Gs prylar eller Herr Mos-lab) må vara osagt. Men är lite min bild.

  13. #793
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Utan att egentligen veta något om det så känns det spontant lite bökigare att hålla på med än tex euro. Mindre utbud osv. Men vad vet jag. Inget. Ska forska!
    Jo, men det stämmer väl att det är mindre utbud. Känns väl lite som att mycket i 5U bygger vidare på arvet från Moog medan euro mer väl är som en blank kanvas där man är lite friare att välja väg. Även om det såklart är en grov generalisering. Sedan tycker jag personligen att det rent taktilt är mycket trevligare med 5U och att det på ett helt annat sätt känns som ett riktigt instrument.

  14. #794
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Det är väl utbudet euro vinner på alla dagar i veckan.

    Och det är därför jag skapade ett litet euro-system trots att jag inte alls är förtjust i formatet. Ok, "inte så förtjust i..." jag ska inte vara så jävla diplomatisk: I fucking hate it!

    Nu kanske jag inte är renodlad 5U-användare i och för sig. Min grej är banankablar med tillhörande system. Men jag gillar verkligen utseendet och formatet 5U, tycker det är extremt sobert och elegant.

  15. #795
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det fina med 5u?
    Dels är det arvet; East coast och Moog. För min del, TD, Klaus Schulze, Carlos, Tomita.

    Så är det layouten och känslan. Överskådligt, snyggt, rejält, enhetligt. Och så känslan i de stora rattarna och påkostade pottarna.
    (Med Eurorack är det tvärtom)

    Sen finns det en parameter till: En typisk 5U-användare spanar in sitt nya modulinköp i god tid, läser på noga om funktionen, sparar pengar och köper till slut. Sen utvärderar han modulen under flera veckor eller månader och säljer den sällan. Det är därför man sällan ser 5U till salu.
    (Med Eurorack är det tvärtom :-)

  16. #796
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Känns lite som en Förbjuden Tanke men ett mindre utbud kanske kan vara en bra sak.

  17. #797
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Håller helt med Erik G. Vissa inköp har övervägts i månader innan orderknappen tryckts. Endast två moduler har sålts. MIDI/CV-moduler och det var för att jag slutligen ändrade metod för att styra åbäket.
    Har aldrig rört Eurorackmojänger, men det känns lite som att de och 5U är vitt skilda instrument, trots att de fungerar likadant.

  18. #798
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns lite som en Förbjuden Tanke men ett mindre utbud kanske kan vara en bra sak.
    Det finns i vilket fall långt mer än tillräckligt för att du inte skall ha råd att köpa allt Än mindre få plats med det.

  19. #799
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dels är det arvet; East coast och Moog. För min del, TD, Klaus Schulze, Carlos, Tomita.

    Så är det layouten och känslan. Överskådligt, snyggt, rejält, enhetligt. Och så känslan i de stora rattarna och påkostade pottarna.
    (Med Eurorack är det tvärtom)

    Sen finns det en parameter till: En typisk 5U-användare spanar in sitt nya modulinköp i god tid, läser på noga om funktionen, sparar pengar och köper till slut. Sen utvärderar han modulen under flera veckor eller månader och säljer den sällan. Det är därför man sällan ser 5U till salu.
    (Med Eurorack är det tvärtom :-)
    Bra analys!

    Dessvärre har jag sålt allt nu

    Apropå utbudet: Freestate FX och synthetic sound labs hade en del esoteriska moduler

  20. #800
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Samt att de finns de som konverterar både euro, buchla och Serge till 5U - så känns inte som utbudet är ett bekymmer. Mer så plånboken

  21. #801
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Dotcom är inte dyrt dock, for the record. Köpte iofs mitt när dollarn var låg men ändå rimligt.

  22. #802
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns lite som en Förbjuden Tanke men ett mindre utbud kanske kan vara en bra sak.
    Så är det, helt klart. Tänk om alla som kör eurorack helt plötsligt inte köpte en ny modul på ett år, hur skulle det se ut?

    Inom euro så känns det som att fler och fler begränsar sitt urval för att göra det enklare. Enbart svarta paneler har ju varit en grej ett tag, men nu har ju varenda tillverkare svarta paneler samt att det går att skaffa sig svarta tredjepartspaneler.

    Blir också att folk fokuserar på några få utvalda tillverkare istället för att titta på allt som finns. Själv skulle jag gärna ha ett gigantiskt NLC-system, trots att jag inte har en enda modul från dem.

  23. #803
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Hej. Ny inom området och vill sätta ihop ett system. https://www.99musik.se/showthread.ph...41#post3510841

  24. #804
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Luegoods - välkommen till träsket!

    Jag tänkte bara tipsa om hur jag gjort med mina kabinett. Tycker det är extremt funkis (även om det säkert inte passar alla).
    Ström plus kabinett - köp moon modulars färdiga. De kostar 5k... Sen köper du thomans 10U höga billiga 19" rackskåp och montera moon cabinetten i. Blir en snygg, lätt transportabel, expanderbar enhet. Passar utmärkt att bygga vägg av Väntar på mitt 5e - så moon har tyvärr inga i lager just nu är kruxet.

    Alternativt be din lokala snickare bygga ett snyggt case. Men blir inte portabelt kan jag lova

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	case.PNG 
Visningar:	27 
Storlek:	943,7 KB 
Id:	97873

  25. #805
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tack för tipset. Just kabinett hade jag tänkt bygga själv. Typ ett sånt dotcom portable-22.

  26. #806
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Ström är ju bekymret. .COMs kostar ju en slant bara ström modulerna. Har ju amerikanska bekanta som bygger själv - men blir sällan billigt ändå. PSU går ju lätt på 1000:- bara det. Så för mig som inte orkar . var moon lösningen väldigt praktisk. Blir kul se ditt system växa

  27. #807
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av luegoods Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för tipset. Just kabinett hade jag tänkt bygga själv. Typ ett sånt dotcom portable-22.
    Är du flink på att bygga själv? Jag har två transformatorer samt diy-bussbrädor från STG (med komponenter) som aldrig blivit byggda.

  28. #808
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Sorry för missförståndet men jag menade bara själva lådan. Ström måste jag nog köpa. Har gjort en hel del lödjobb så det skulle säkert gå om det finns tydliga instruktioner på allt

  29. #809
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Jag byggde själv, med .coms portabla 22U-kabinett som förlaga. Valet att bygga eget kom av främst tre orsaker:
    -Snyggare med trä, tycker jag.
    -Jag lade till mer djup, bortåt fem cm, för stabiliteten (börjar likväl gunga en del nu, när jag lagt till två kabinett).
    -Baksidan, löstagbara masonitskivor, lämnade plats för 1U och därmed behövde jag inte ha en ström-modul på framsidan i varje kabinett.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00012.JPG 
Visningar:	32 
Storlek:	5,06 MB 
Id:	97877
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00015.JPG 
Visningar:	24 
Storlek:	5,97 MB 
Id:	97874  
    Senast redigerat av Palle den 2020-11-09 klockan 19:58.

  30. #810
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Massivt Palle

  31. #811
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    På tok för massivt i förhållande till vad den står på, en ekskiva med en metallställning under och två Ikea-ben av typen Bekant. Två skruvar, som egentligen är inskruvade mer som stöd än i något skruvhål, är allt det vilar på.
    Någon som känner till var det går att få tag på en bastantare lösning av metall, en ställning på fyra rejäla ben i lagom höjd?

  32. #812
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20201110_202254.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	1,38 MB 
Id:	97908

    Jag står på ett Millenium KS2000 https://www.thomann.de/se/millenium_ks_2000.htm

    Det klarar åttio kilo och är justerbart höjd, och längdledes. Superbt.

  33. #813
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Vackert Amon.

  34. #814
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    80 kilo, tvivelaktigt om det klarar mina kabinett. Har aldrig vägt dem. De utan kraftkälla skulle jag tippa väger 20 kilo var. de med kanske bortåt 25.

  35. #815
    Mosquito
    Mosquito är inte uppkopplad
    Mosquitos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Blir kanske med ett system snart.
    Saknar då följande s/h,vc-lfo, vc-ad (gillar dusg).
    Tänker dra igång lödkolven, har ni tips på ställen där
    man köper kompletta kit?
    Eller får man leta pcb, paneler och komponenter för sig?
    Har någon erfarenhet av moons psu/19” rack?

  36. #816
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Jag kör moons 19" . bortsett från att du inte kan ha direkt djupa moduler i dem samt priset - är de kanon. Jag sätter dem i Thomanns 10U skåp för enkel transport och bra stackning (se bilder ovan). Kanske inte lika snyggt som valnötsskåp - men väldigt praktiskt.

  37. #817
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Hurra, äntligen lever 5U-tråden upp igen!

  38. #818
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Blev lite sugen på 5U och kollade runt lite och hamnade på synthesizer.com. Har de höjt sina priser rejält?

  39. #819
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blev lite sugen på 5U och kollade runt lite och hamnade på synthesizer.com. Har de höjt sina priser rejält?
    Nej det tycker jag inte det ser ut som. Men jag kan ha fel såklart.

  40. #820
    Mosquito
    Mosquito är inte uppkopplad
    Mosquitos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör moons 19" . bortsett från att du inte kan ha direkt djupa moduler i dem samt priset - är de kanon. Jag sätter dem i Thomanns 10U skåp för enkel transport och bra stackning (se bilder ovan). Kanske inte lika snyggt som valnötsskåp - men väldigt praktiskt.
    Tack för tipsen!

  41. #821
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20201110_202254.jpg 
Visningar:	41 
Storlek:	1,38 MB 
Id:	97908

    Jag står på ett Millenium KS2000 https://www.thomann.de/se/millenium_ks_2000.htm

    Det klarar åttio kilo och är justerbart höjd, och längdledes. Superbt.
    Någon gillar moog!

  42. #822
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon gillar moog!

  43. #823
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag skulle vilja fylla upp mitt MOTM-case. Min första hårdvarusynth som jag byggde i gymnasiet Den är fullt funktionell osv men caset har aldrig fyllts och det känns som att den förtjänar att bli komplett. Men MOTM-formatet känns något övergivet? Jag har inga problem att bygga själv (föredrar det t o m) men enda återförsäljaren av MOTM-kit jag hittar är Synthcube i USA. Är det dom enda som fortfarande finns?

  44. #824
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    MOTM har samma höjd som 5U och samma ström fast annan kontakt så det är inget problem att blanda 5U med MOTM i samma chassi om det inte har fixed skruvhål. Trächassi fungerar ju alltid tex.

  45. #825
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MOTM har samma höjd som 5U och samma ström fast annan kontakt så det är inget problem att blanda 5U med MOTM i samma chassi om det inte har fixed skruvhål. Trächassi fungerar ju alltid tex.
    Jo det är såklart en möjlighet men vill gärna hålla det enhetligt och så har jag metallskenor med fasta hål så jag skulle behöva nytt case då vilket jag inte är jättepepp på. Förr eller senare skaffar jag mig säkert 5U också men jag föredrar då att ha det som ett eget system.

  46. #826
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Tjoho. Kickat igång modularen för första gången på ett år (flytt, lunginflammation, corona-ångest etc.) och den låter fantastiskt.

    Bara hunnit med att leka med mina MOS-LAB/kobol moduler & Sputnik/MegaOhm buchlaaktigheter.

    Gått in på modwiggler och sett att det finns mängder med nya moduler och tillverkare. Vad tror ni om skillnaden på dessa Sergegrejer?

    https://steamsynth.com/shop/moog-uni...or-model-1240/

    https://richsstudioproject.wpcomstag...ope-generator/

  47. #827
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Kul!

    Separata inputs för rise + fall ger en möjlighet som är omöjlig på den andra. Kanske inte är varje dag det behövs dock. Rattar för shape är väldigt skönt, även om det går att påverka shape genom patchning.

    Har du nån info om hur trackingen är på respektive?

  48. #828
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Väldigt frestande med SSLs Serge Dual Slope Generator – Model 1240. Men jag har redan en Oakley VRG och en Sputnik VCS, bägge har separata inputs för fall & rise. Får försöka hålla begäret i schack.

    Med det sagt så älskar jag voltage controlled slope

  49. #829
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väldigt frestande med SSLs Serge Dual Slope Generator – Model 1240. Men jag har redan en Oakley VRG och en Sputnik VCS, bägge har separata inputs för fall & rise. Får försöka hålla begäret i schack.

    Med det sagt så älskar jag voltage controlled slope
    Kanske skulle du testa ett serge system

  50. #830
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske skulle du testa ett serge system
    Atagligen har du rätt

    Men modularen är byggd under så lång tid. Och vissa moduler noga utvalda/jagade...

  51. #831
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Atagligen har du rätt

    Men modularen är byggd under så lång tid. Och vissa moduler noga utvalda/jagade...
    Absolut och så hoppas jag allas modularer är... noga utvalda och genomtänkta.. Tänkte mer om du gillar voltage controlled slopes... så borde du verkligen älska allt med Serge och deras bananer och dess fantastiska moduler... Jag har svårt att se mig patcha tele kablar med en DUSG i 5U... men det är ju samma i serge eurorack och ingen klagar där så det är säkert bara jag

  52. #832
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Jag byggde mig en (eller rättare sagt flera) Slope generators. Dock inte spänningsstyrda. Funkar fint, men kanske inte så lämpliga som Envelope Generators.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SLOPE_1cm.jpg 
Visningar:	19 
Storlek:	32,0 KB 
Id:	103869
    Senast redigerat av Erik G den 2021-11-05 klockan 16:03.

  53. #833
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Snyggt Erik.

    Så här ser den ut för tillfället, mitt Mos-Lab system 15 står hos en kompis.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	modulargrid_851256.jpg 
Visningar:	32 
Storlek:	265,0 KB 
Id:	103971

    Som ni ser finns det luckor... Någon som har blank-paneler över? Har inte råd att fylla med moduler för tillfället. Skulle verkligen behöva lite klock-moduler och/eller burst-genererare.

  54. #834
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Snyggt!
    Måste säga att det är fint att leva i nutidens MU-täsk! Det går ju att få tag i nästan vad som helst i MU; Serge, Buchla, RSF...

  55. #835
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Hopp.

    Blir lite nyfiken, nu finns en hel hög digitala oscillatorer i MU. Vilka är bra? Varför? Vad ger de? Har noll erfarenhet av ämnet

  56. #836
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Braids. Har allt man vill ha av en digital oscillator.
    https://freestatefx.com/products/101...nt=14644825351

  57. #837
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Har möblerat om lite Tackar Nidas frestelse, en ny maträtt till julbordet.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20211207_212907.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	4,23 MB 
Id:	104296

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20211208_185836.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	3,90 MB 
Id:	104297

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20211208_184627.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	4,23 MB 
Id:	104298

    Rester finns i säljes...

  58. #838
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Äntligen fått hem MOS-LABen, tog en suddig bild med mobilen innan jag började patcha och leka Klaus Schulze

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mammamia_liten.jpg 
Visningar:	25 
Storlek:	2,14 MB 
Id:	104411

  59. #839
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Digitala oscillatorer: Bara erfarenhet av Dove audios WTF oscillator, men jag gillar dem skarpt. Köpte först en och kunde sedan inte låta bli att skaffa en till. Jag är dålig på att kort och klart förklara vad de gör. Bättre med adressen kanske:
    https://dove-audio.com/wtf-module/

    De har mängder, ett 30-tal, vågformer och de kan spänningsstyras. Kul är ex. att styra dem med en stepsequencer och låta värdet sköta vågformerna..... Äh, så här:
    https://www.youtube.com/watch?v=TSjx72vF9x0

  60. #840
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Spammar skamlöst om mitt inlägg på säljes.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	000Skärmavbild 2022-02-15 kl. 20.35.18 (kopia).jpg 
Visningar:	10 
Storlek:	713,2 KB 
Id:	105303

Liknande ämnen

  1. Stora Moogerfooger-tråden
    Av M i Gbg i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2015-10-18, 07:48
  2. Stora tråden om orkesterbibliotek
    Av Katzenjammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 00:09
  3. STORA tråden om förstasynthar!
    Av jammaren i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 11:23
  4. Den stora miditemplate-tråden
    Av Clase i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 14:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •