Sidan 4 av 21 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 1236

Ämne: Banantråden

  1. #181
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Det är flera meter range på den, men kablar i vägen kan störa. Närhetsparametern ger mest utslag nära.

  2. #182
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det verkar för övrigt som att jag är medlem i Bugbrandklubben nu och får köpa mer moduler. Väldigt sugen på en rad till :-) Måste komma på vilka grejer jag vill köpa mest bara!

  3. #183
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    "Kakmonstret vill ha ALLLAAA kakor".

  4. #184
    rwq
    rwq är uppkopplad nu
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag har en mod på min OB-X som ser ut som banankontakter. Under de 15 år som jag ägt den har jag faktiskt aldrig försökt stoppa in nåt där.. vad är oddsen att den kan snacka direkt med en Doepfer Schaltwerk? Synthen har ju en riktig cv-in som lirar fint med den.. hmm.

  5. #185
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    kaaka!

  6. #186
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nrdvrgr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån på forumet som äger en 285e? Skulle vilja se/höra vad den kan göra... hittar inget bra på Yuholttube.
    Jag har använt samma 2 som oljud (gissar jag) och tror att det måste vara den bästa frekvensskiftaren jag provat. En god Buchla-ägande vän till mig, säger dessutom att i just 285e så överträffade Buchla förlagan. Jag litar på honom, men har inte provat den själv.

  7. #187
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Jag var hemma och hälsade på hos Mark Verbos i måndags. Fick då en demo av hans kommande fetingmodul. Den kommer att bli fantastisk kan jag avslöja.

  8. #188
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Visst är det samma två. Har inte testat andra men har svårt att se hur man skulle överträffa den.

    Finns det ljudexempel på verbos nya?

    Fö finns det en bananägare som borde komma ut tycker jag!

  9. #189
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det ljudexempel på verbos nya?
    Inte offentliga vad jag har hittat än i alla fall. Men han hade fortfarande en del detaljer kvar att fixa innan den är helt klar.
    Fö finns det en bananägare som borde komma ut tycker jag!
    Har bara en 258v än så länge. Men snart så kommer jag ut ur Eurogarderoben.

  10. #190
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    :-)

  11. #191
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Kul att oljud får vara med i Bugbrandklubben och köpa mer grejer, Bugbrand är coolt som fan! Att emp varit hemma hos Verbos är vansinnigt coolt 285e har jag tafsat lite på när jag bytte kabinett och den behöver jag bekanta mig mer med för att inte tycka att den låter fancy ringmodulator (vilket är en brist hos mig, inte modulen). Börjar bli ont om plats i min 18wls! Men man kan ju ha sin 222e touch plate i ... en 6 space powered boat! Då får man plats med 6 extra moduler, t.ex. 210e, 251e, 285e, 297e, nån mer 281e kanske kanske kanske. Slut på pengar har det varit länge men det här är värre än crack. Tror jag eftersom jag inte testat crack.

  12. #192
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, kul är ordet! Vet inte riktigt hur det går till att köpa av honom men jag ska räkna lite och sen höra av mig om att få köpa ett till rack och några moduler. Börjar nog med PT delay och att modda doepfer-fjäderreverbet! Kanske några till med, de är ju så billiga ;-)

  13. #193
    axtelius
    axtelius är inte uppkopplad

    Avliden
    Stryph, börjar det inte bli dax för en ModuleModule? Beställde och betalade min igår.
    Adsr, d.lfo och en pulse balloons.

    http://www.eardrill.com/modules/ModuleModule/

  14. #194
    axtelius
    axtelius är inte uppkopplad

    Avliden
    Och en ny Buchla modul:

    Also new is the Buchla Model 267e UNCERTAINTY SOURCE / DUAL FILTER

    "The Model 267e combines a noise source, a random voltage source, and a simple two channel filter.

    Noise comes in three flavors. White noise is electrically flat, but acoustically balanced toward the high end of the spectrum (+3 db/octave). Integrated white noise has a low spectral bias (-3 db/octave). Musically flat noise has a flat spectrum (constant energy per octave) and is a particularly useful source for subsequent processing.

    Fluctuating Random Voltages are continuously variable, with voltage control of bandwidth over the range of .05 to 50 Hz, making possible changes that vary from barely perceptible movement to rapid fluctuation. Applied pulses sample these voltages, providing stored random voltages with wide time correlations possible. Externally applied control voltages may be randomized to any desired extent.

    Two bandpass filters are provided, with voltage control of pitch, bandwidth and modulation index, but without the morphing or summing capability of the 291e. The filter's inputs are normalized to the flat noise described above.

    All settings of the 267e may be stored and recalled under control of the model 225e or 206e preset manager."

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	200e_267e.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	48,0 KB 
Id:	34383

  15. #195
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av axtelius Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stryph, börjar det inte bli dax för en ModuleModule? Beställde och betalade min igår.
    Adsr, d.lfo och en pulse balloons.

    http://www.eardrill.com/modules/ModuleModule/
    Helt underbart upplägg med en modulär modul
    Måste man fylla alla fyra platser på en gång eller kan man själv expandera eller byta ut småmodulerna i den senare?

  16. #196
    axtelius
    axtelius är inte uppkopplad

    Avliden
    Det går bra att byta ut själv. Det är lite tredjepartsmoduler på g, Moog-filter bla. (vad man nu ska ha det till)

    Det var därför jag bara köpte 3 nu, har inte bestämt mig vad jag ska ha i den 4e än.

  17. #197
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror jag eftersom jag inte testat crack.
    Nä, vem fan har råd med det när alla pengar går till moduler. ;o)

  18. #198
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av axtelius Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och en ny Buchla modul:

    Also new is the Buchla Model 267e UNCERTAINTY SOURCE / DUAL FILTER

    "The Model 267e combines a noise source, a random voltage source, and a simple two channel filter.

    Noise comes in three flavors. White noise is electrically flat, but acoustically balanced toward the high end of the spectrum (+3 db/octave). Integrated white noise has a low spectral bias (-3 db/octave). Musically flat noise has a flat spectrum (constant energy per octave) and is a particularly useful source for subsequent processing.

    Fluctuating Random Voltages are continuously variable, with voltage control of bandwidth over the range of .05 to 50 Hz, making possible changes that vary from barely perceptible movement to rapid fluctuation. Applied pulses sample these voltages, providing stored random voltages with wide time correlations possible. Externally applied control voltages may be randomized to any desired extent.

    Two bandpass filters are provided, with voltage control of pitch, bandwidth and modulation index, but without the morphing or summing capability of the 291e. The filter's inputs are normalized to the flat noise described above.

    All settings of the 267e may be stored and recalled under control of the model 225e or 206e preset manager."

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	200e_267e.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	48,0 KB 
Id:	34383
    Oj! Den är ju fett najs i ett litet system...

  19. #199
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Det nya 201e-10-kabinettet ser sjukt smidigt ut...
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	200e_201e_10a.jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	59,8 KB 
Id:	34392

  20. #200
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj! Den är ju fett najs i ett litet system...
    Jo.. men jag undrar om man inte har lite för begränsad kontroll över parametrarna i slumpen? Har en 266e beställd. Borde jag byta till 267e? Jag är tveksam. Hur bra är bandpassfiltrena? Vad tycker ni?

  21. #201
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Meeen. Alltsååå. Gaaaas!


  22. #202
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Bandpassfiltrena är skitbra, men man måste vänja sig vid dem. Om du inte tänkt att du ska ha ett litet kompakt system så tycker jag inte du ska byta 266e mot 267e. 291e är så vansinnigt djup så det är löjligt. Gillar verkligen den här nya casen dock!

    ModuleModule är ett coolt koncept men kommer inte i min låda, det är för unpure Skämt åsido, skulle vilja ha en med ADSR, Slew och Source Selector. Men jag tror jag kommer prioritera Buchlamoduler till de få platser jag har kvar. Beroende på vad mer som kommer till NAMM blir nästa grej en 206e, sen är cabet full till jag flyttar ut 222e.

  23. #203
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bandpassfiltrena är skitbra, men man måste vänja sig vid dem. Om du inte tänkt att du ska ha ett litet kompakt system så tycker jag inte du ska byta 266e mot 267e. 291e är så vansinnigt djup så det är löjligt. Gillar verkligen den här nya casen dock!
    Litet och kompakt är iofs vad jag tänkt, men man vet ju hur det är..
    Det som är beställt nu är 201e-10 (hoppas de inte hunnit skicka redan, mailade och ändrade från 201e-6 i samma sekund som jag såg den..), 206e, 259e, 266e, 281e och 292e. Plus att jag har en 258v redan. Ett grundläggande men kraftfullt system tänker jag. Och jag har ju plats för ytterligare 4 moduler när jag får råd. Då kanske 291e ska vara en av dem. 10 Buchla-moduler är väl egentligen inte ett så litet system rent funktionsmässigt.. heh..

  24. #204
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Har man 266e och 291e så kan man ju strunta i nya 267e.
    Men jag fick just svårt att bestämma vilken min nästa "båt" ska bli - 10an eller klassisk tolva?

  25. #205
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Bra startuppställning emp!

  26. #206
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Märkligtval av modul från Buchla. De har väl inte många moduler som överlappar annars... De kanske gör fler kombomoduler, så folk kan sätta ihop easels själva?

  27. #207
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hm. 267e verkar ju rätt kul! Svepa mellan s&h och kontinuerliga värden verkar trevligt. Om man inte kör jättemycket slump verkar det som ett roligare val än 266e tycker jag!

  28. #208
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm. 267e verkar ju rätt kul! Svepa mellan s&h och kontinuerliga värden verkar trevligt. Om man inte kör jättemycket slump verkar det som ett roligare val än 266e tycker jag!
    Men man kör ju jättemycket slump! Det avgör saken.

  29. #209
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det gör man kanske. Jag har ju mest använt 265 och den är fan inte kul...

    Trist att 266e inte har ljudutgångar för den viktade slumpen. Vanligt brus blir så tråkigt!

  30. #210
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Nej ni gubbar, ingen 267e för mig... har en 266, ger mig så mycket random jag behöver. Laborerat en del med att köra in vissa parametrar in i 255an och lagga dem mm... svinbra. Varierar slumpen massor.

  31. #211
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ah, Bugbrandfiltret skänker mig stor glädje. Måste köpa minst ett till när jag utökar. Men det vore inte så dumt med, säg, fyra stycken bredvid varandra...

    http://dl.dropbox.com/u/18902987/lessThanThreeSVF.mp3

    Men fan, jag måste verkligen ha cv ur datorn. Tror Alyseum blir bra. Fast det kanske jag har sagt någonstans?

  32. #212
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Fan jag tycker Skylab-cabet är skitsnyggt Verkar som att andra raden lutar lite mer än på 12/18 caben. Smart av dem att göra det 5-space brett, det passar riktigt bra.

    267e ser jag mest som en alternativmodul i små system. Inga problem med det men i ett system som redan har 266e och 291e är det nog onödigt att peta i en sån. Sen är jag väl inte helt hundra på hur randomdelen i 267e funkar men jag har svårt att tänka mig att den kan mycket som 266e inte. T.ex. kan man i SRV delen (den längst ner) i 266e, skicka in ett CV i skew-ingången och sen lägga lite random på den med de andra kontrollerna. Visst, det blir inte en kontinuerlig mix men klocka den fort som fan så funkar det nog dugligt.

  33. #213
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    222e, gillade den inte så mycket först men nu! Mmmm-mmmm!


    https://youtu.be/0sPCa6CDnI8

  34. #214
    deleted user
    försöker bli klok på 222e och 223e, kan man kombinera dess med en kontrollyta eller måste man ha en till respektive? Någon som har provat båda hur de är att arbeta med och vad det är för skillnader?

  35. #215
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    222e, gillade den inte så mycket först men nu! Mmmm-mmmm!


    https://youtu.be/0sPCa6CDnI8
    Trevligt. Vad är det som rundar i den? Hur har du kopplat?

    Jag tyckte det var lite svårt att göra rundgång på KMH-buchlan eftersom det inte finns tinijax-delningskablar och många moduler bara har en ljudutgång. En ständig irritationskälla. Även om det gick att runda på vissa sätt. Som lät väldigt bra och kul :-)

    Förresten, du har ingen 285e eller? Ska du köpa en?

    Ska emp köpa en?

    Jag drömmer om en (två) frekvensskiftare från Bugbrand. Fast det kanske jag har sagt :-)

  36. #216
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten, du har ingen 285e eller? Ska du köpa en?

    Ska emp köpa en?
    Inte nu. Det gäller att sprida ut kostnaderna..

  37. #217
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Men sen! Trevligt.

  38. #218
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    försöker bli klok på 222e och 223e, kan man kombinera dess med en kontrollyta eller måste man ha en till respektive? Någon som har provat båda hur de är att arbeta med och vad det är för skillnader?
    Jag tror inte man kan använda samma kontrollyta till bägge samtidigt. Däremot är det en bandkabel mellan kontrollytan och modulen (222e/223e) så jag antar att man kan ha båda modulerna med varsitt bandkabeljack på baksidan av båten och sen helt enkelt välja vilken man för tillfället vill använda. Jag har bara använt 222e men efter att jag fick den nya kontrollytan är det sån jävla skillnad att jag inte kan tänka mig att 223e är dålig på nåt sätt. Till stora delar är de ju samma pryl. Det som skiljer är att i 222e har man ringarna för extra styrning och i 223e har man en arpeggiator. Men Nrdvrgr har ju 223e så om vi ses nån gång kan vi ju testa varandras.

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trevligt. Vad är det som rundar i den? Hur har du kopplat?
    Det är 291e som rundar. Ett tag lät jag även 292e runda lite men det var innan jag dragit igång den lilla sekvensen från 250e som åt upp en kanal på 292e. Det var lite knivigt att få 291e att runda ordentligt och som ni kanske hör blir det mest när filterfrekvensen sammanfaller med övertoner i tonen från 259e. Jag använde två filter och "all" utgången och "all" ingången för att runda till det. Jag fick sätta bandwidth till smalaste på 291e för att det skulle ske öht.

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tyckte det var lite svårt att göra rundgång på KMH-buchlan eftersom det inte finns tinijax-delningskablar och många moduler bara har en ljudutgång. En ständig irritationskälla. Även om det gick att runda på vissa sätt. Som lät väldigt bra och kul :-)
    Jo det kan vara lite pillrigt Men 200e modulerna är bättre på det känns det som.

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten, du har ingen 285e eller? Ska du köpa en?
    Nej ingen 285e. Jag är väldigt kluven till den. Jag fattar vad den gör och så (typ) men inte riktigt när jag ska använda den. För det mesta låter den bara fancy ringmodulator för mig och det känns som lite slöseri. Så primärt är jag mer sugen på en 297 och jag har bara 3 platser lediga om jag flyttar ut 222e kontrollytan. Men jag ska försöka få spela lite mer på en 285e innan jag bestämmer mig helt.

  39. #219
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror inte man kan använda samma kontrollyta till bägge samtidigt. Däremot är det en bandkabel mellan kontrollytan och modulen (222e/223e) så jag antar att man kan ha båda modulerna med varsitt bandkabeljack på baksidan av båten och sen helt enkelt välja vilken man för tillfället vill använda. Jag har bara använt 222e men efter att jag fick den nya kontrollytan är det sån jävla skillnad att jag inte kan tänka mig att 223e är dålig på nåt sätt.
    Så, nya kontrollytan är bättre? 223e är nog egentligen den buchlamodul jag är allra mest sugen på, och då till att styra eurorack å annat (i alla fall till en början, sen vet man ju hur det brukar bli... =/ )

  40. #220
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så, nya kontrollytan är bättre?
    Som fan!

  41. #221
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ah, just det, du gillade inte freq shift.

  42. #222
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Mja, mjo, det är väl mest att jag inte riktigt har hajjat det än eller iaf inte hur man ska använda det. Känns mer lockande med 297 faktiskt men jag kommer ha filtrering så det räcker med 296e och 291e, kanske blir för mycket med 297...

  43. #223
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    297 tycker jag verkar snävare än 285e, fast det kanske är för att jag inte är ett phaser-fan. Man kan ju få till stereogrejer med 285e samt mer inharmoniska klanger i både ringmod och freq shift. Men det finns inte mycket videor eller låtar som visar vad den gör solo. Jag kommer tvåa på soundcloud men det är kanske lite grötig ljudbild på den...

  44. #224
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ƶl8R goes Bananas!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1aa.jpg 
Visningar:	120 
Storlek:	101,4 KB 
Id:	34666

  45. #225
    deleted user
    Jasså, du hittade inget värre?
    Grymt så det förslår.

  46. #226
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2a.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	90,6 KB 
Id:	34668

  47. #227
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Snygg!

  48. #228
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Vacker pjäs. Video på den där, va?

  49. #229
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Vi får väl se...... får väl köra den tillsammans med Enigiserna.... det kommer fan att krossa allt

    Har inte fått hem den ännu......man kan ju bli galen av att vänta......kliar lite i fingrarna måste jag säga

  50. #230
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hoppla! En vit val! Den där blir jag sugen på att leka med!

  51. #231
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Ser acoolt ut emu! Jag har bara testat Enigisern hemma hos jgb en gång och jag kan tänka mig att den här är riktigt trevlig!

  52. #232
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Sweet Emu!

    Kan du skruva isär den och ta bilder på alla krestkort?

  53. #233
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Wow, snyggt! Vi vågar inte ens fråga om vad den kostade dig... men grattis! och jag håller med Zthee om nakenbilder!

  54. #234
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nakenbilder kommer så fort jag får hem åbäket.... vi får se det kanske blir lite mer grejjer också..... se hur den ser ut jämfört med Enigiserkortet.....ska nog ta några bra bilder på det också...... för inte gjorde jag ju det när den ändå var isärplockad.......el gjorde du det dar?
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2012-01-23 klockan 11:59.

  55. #235
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag tog tyvärr inga bilder, hade lite för mycket på mitt (köks) bord just då!

  56. #236
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Förresten, har ni sett detta?

    "At the 2012 NAMM Show, several interesting announcements were made about electronic music legend Don Buchla, above, and the future of his electronic music instruments:

    His company, Buchla & Associates, has been acquired by a group of investors, who are creating a new company Buchla Electronic Musical Instruments. Buchla wil be the Chief Technology Officer of the new company. The organizational change will bring design, manufacturing, sales and marketing resources to Buchla. The intent is that, by freeing Buchla from some of these areas, he’ll be able to spend more time to ‘introduce more innovations in music technology’, expand the Buchla product line into new areas and make his instruments available to a wider range of musicians.
    Buchla also introduced a new modular synthesizer, the Buchla Skylab. The Buchla Skylab is a compact and slightly more affordable configuration of the Buchla 200e modular line.
    Finally, Buchla announced that, after 50 years of not making a keyboard for his synthesizer, that there will finally be a Buchla Keyboard controller. The Buchla Keyboard is currently in early stages, but don’t plan on it being a standard control keyboard. Buchla Electronic Musical Instruments expects to release a keyboard design that is as different from other keyboard controllers as its modular synthesizer is from other modulars."

    källa: http://www.synthtopia.com/content/20...ents-keyboard/

  57. #237
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Buchla släpper ny CV-processormodul, 257e, en blandning av 255 och 256e och helt klockren för mitt system! Den ser jag verkligen fram emot att beställa och få hem!

  58. #238
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Ja jag vetefan vad jag tror om det där uppköpet. Jag gillade att Buchla var "boutique" och lite krångligt att få tag i. Men jag gillar ju ännu mer att de finns och levererar nya roliga moduler så om det här gör det bättre så inte mig emot. Bara de som köper varumärket begriper att vara rädda om det.

  59. #239
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Får väl öppna då.... sitter ju trots allt på sockel så det är ju inte så jobbigt. Sista Enigisern jag köpte är ju dessutom en av de första prototyperna.... nr -70007- ....... så den måste jag ju öppna och jämföra...så klart........ hör ju dessutom att det ligger nåt litet löst därinne..... säkert ett ägg med mördarspindlar.......men det finns väl inga sådana i england... har missat många dealar pga av att jag vägrar handla med australiensarna..........MÖRDARSPINDLARNA!!!!!!!!!!!!

  60. #240
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten, har ni sett detta?

    "At the 2012 NAMM Show, several interesting announcements were made about electronic music legend Don Buchla, above, and the future of his electronic music instruments:

    His company, Buchla & Associates, has been acquired by a group of investors, who are creating a new company Buchla Electronic Musical Instruments. Buchla wil be the Chief Technology Officer of the new company. The organizational change will bring design, manufacturing, sales and marketing resources to Buchla. The intent is that, by freeing Buchla from some of these areas, he’ll be able to spend more time to ‘introduce more innovations in music technology’, expand the Buchla product line into new areas and make his instruments available to a wider range of musicians.
    Buchla also introduced a new modular synthesizer, the Buchla Skylab. The Buchla Skylab is a compact and slightly more affordable configuration of the Buchla 200e modular line.
    Finally, Buchla announced that, after 50 years of not making a keyboard for his synthesizer, that there will finally be a Buchla Keyboard controller. The Buchla Keyboard is currently in early stages, but don’t plan on it being a standard control keyboard. Buchla Electronic Musical Instruments expects to release a keyboard design that is as different from other keyboard controllers as its modular synthesizer is from other modulars."

    källa: http://www.synthtopia.com/content/20...ents-keyboard/
    Oj OJ! nu ska det kramas pengar ur Buchla namnet...... precsis som Moog..... en modell i varje prisklass... kan ju vara kul...eller fruktansvärt tröttsamt....sälja lär det ju göra som smör.... undrar om skylaben blir nåt åt 208/easel hållet?
    Fast jag vete fanken.... av den uppfattning jag fått så tycker jag att 200e inte låter lika bra som 200... nåt med den här mörka metalliska burkigheten som försvunnit...även om 200e har större möjlighter med allt midijox..... men det blir mestwaveseq ala waldorf i alla fall....

    Men vadå .... klart jag köper

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •