Sidan 6 av 10 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SistaSista
Resultat 301 till 360 av 564

Ämne: Orgon Enigiser (och en massa nyare kloner)

  1. #301
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vaddå? Det är ju 3080 (single OTA) och vanliga operationsförstärkare. Inget direkt spännande eller revolutionerande. Bara standard komponenter ju.
    men låter fint för det!
    Senast redigerat av symptm den 2018-04-22 klockan 17:08.

  2. #302
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Ja, alla operationsförstärkare kan vara inverterande, icke inverterande, differential förstärkare, integrator eller comperator. De används som alla fem funktionerna i typ all elektronik...

  3. #303
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2018: The Human Comparator Orgon Expander!
    +1

  4. #304
    Aerobics
    Aerobics är inte uppkopplad

    Senior
    Ingen här som vill byta orgon mot cash? :-)

  5. #305
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Allt är ju alltid en fråga om hur mkt cash.

  6. #306
    Aerobics
    Aerobics är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allt är ju alltid en fråga om hur mkt cash.
    har inte råd med en från dig, det känner jag med mig :-)

  7. #307
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ska jag nämna här, eller i dagens ofynd att det på VEMIA finns en till det "facila" priset 3500 pund. Repor och liknande på köpet.

  8. #308
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ja dom kommer nog öka i pris med tanke på hur sjuk stor efterfrågan är..... först kände ju ingen till den.

  9. #309
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    3500 pund såldes en för i vemia... ca 47 papp efter växling och hammarslagsavgift! Garanterat rekord!

  10. #310
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Hmm.. känner att jag ångrar att jag sålt nästan alla mina ...å andra sidan var det ju nödvändigt för att folk överhuvudtaget skulle fatta att de fanns och vad de är.

  11. #311
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Sant. Fin kille du är.

  12. #312
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd

  13. #313
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    3500 pund är helt klart rekord!

    link
    http://www.spheremusic.com/Bargaindtl.asp?Item=18323

  14. #314
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Japp, plus hammarslagsavgift blir det ca 47 papp som sagt.

  15. #315
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fast jag har ju alltid sagt att de gått så billigt för att de är så ovanliga att ingen ens känna till dom. Så vi kommer nog få se dessa priser framöver när gröningen nu äntligen trätt ut i rampljuset. Och kanske Geoff släpper en officiell uppföljare. Jag har ju hans mk3 prototyp så det finns ju om han hade lust, ork, resurser?

  16. #316
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, plus hammarslagsavgift blir det ca 47 papp som sagt.

    Hahaha det är den ju inte värd, idioti.

    ( rätt tråd )

  17. #317
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    47 är nog iofs dubbelt upp mot vad som kan tyckas rimligt. Jmfr med MS-50 t ex... Missförstå mig rätt, jag klagar inte.

  18. #318
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av symptm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3500 pund är helt klart rekord!
    Om den nu är såld, stod att den var såld ELLER reserverad. Ordentligt överpris för lite elektronik i en plåtlåda som är intressant men inte låter så unikt som vissa verkar tro. Men betalar man så mycket så har man så klart en tro att denna kommer komma till nytta och nöje. Eller så har man för mycket pengar.

  19. #319
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hahaha det är den ju inte värd, idioti.

    ( rätt tråd )
    Anade det!

  20. #320
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nä men det finns ju iå andra sidan ingen sans när det gäller ovanliga eller trendiga maskiner... Synthi/VCS3 för 120+K hör väl till övre skalan av fånigheter.

  21. #321
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Tru dat!

    (Vågar man tippa att den går till en samlare?)

  22. #322
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Både jag och Axxe har ju varit jagade av både Japaner och jänkare som jagat ganska hårt efter en.. så de kanske börjat bli desperata???

    äh 47k..helt sanslöst... Fan i dag kan man ju få så sjukt bra maskiner för mindre pengar än någonsin.... men å andra sidan har man gas och pengar så..

  23. #323
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jo, jag får köperbjudande regelbundet, ofta via fb.

  24. #324
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jo så den har börjat blivit riktigt eftersökt...inte minst efter Rashim/Varg/Skudge ..mfl flashat på insta/FB mm med sina...då jävlar blev det drag.

  25. #325
    deleted user
    Har jämt köpesförslag på muff när jag loggar in. Tufft att man nästan kunde fått ca150k för mina tre Enigisers Men då jag sålde dem var det ett helt annat prisläge.

  26. #326
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Detta är den synt jag får flest säljesförslag kring via instagram. En snubbe tjatar och erbjöd t o m pengar för förmedling av affär. Så, har nå'n tröttnat kan det nog bli en bra slant. Det var väl ett tag sedan någon bytte ägare nu...

  27. #327
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Snart kommer Organ Behringizer för tolvåfemti så kidsen också har råd att låta underligt.

  28. #328
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Sålde min för typ 10 månader sedan för 15k och en DFAM till en svensk köpare. Vi var båda nöjda med den dealen även om jag saknar min Enigiser ibland

  29. #329
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    min ena är totalt död (började brinna på gig i spanien, var 300+ volt i eluttaget) och i delar och den andra funkar ibland. väldigt trist.

  30. #330
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sålde min för typ 10 månader sedan för 15k och en DFAM till en svensk köpare. Vi var båda nöjda med den dealen även om jag saknar min Enigiser ibland
    Gick du väl bet på en 10-20k med dagens efterfrågan.... du skulle behållt den... grym!

  31. #331
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    [OT]
    Galna priser på en suspekt maskin, läge att köpa på sig alla billiga åsidosatta hemmabyggen man kan hitta kanske? Istället för att spekulera i aktier / fonder eller annat.. Jeeesus..
    [/OT]

  32. #332
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [OT]
    Galna priser på en suspekt maskin, läge att köpa på sig alla billiga åsidosatta hemmabyggen man kan hitta kanske? Istället för att spekulera i aktier / fonder eller annat.. Jeeesus..
    [/OT]
    Nu är ju inte Enigisern ett hemmabygge, åtminstone inte på det sättet du verkar mena. Men ja, visst önskar jag att jag köpt alla när de låg ute för 4-6 papp såklart. Så suspekt är den inte heller, bara grymt välgenomtänkt och välljudande.

    @symptm: Deppig story! Jag hoppas den delvis fungerande kan få kärlek och den andra kan återupplivas en dag.

  33. #333
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är ju inte Enigisern ett hemmabygge, åtminstone inte på det sättet du verkar mena. Men ja, visst önskar jag att jag köpt alla när de låg ute för 4-6 papp såklart. Så suspekt är den inte heller, bara grymt välgenomtänkt och välljudande.

    @symptm: Deppig story! Jag hoppas den delvis fungerande kan få kärlek och den andra kan återupplivas en dag.
    Ok, då är jag med. Det är lite av en "sleeper" alltså - den ser ju ganska DIY och enkel ut men skenet bedrar. Ska lyssna in mig lite på den. Tack för rättelsen!

  34. #334
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, då är jag med. Det är lite av en "sleeper" alltså - den ser ju ganska DIY och enkel ut men skenet bedrar. Ska lyssna in mig lite på den. Tack för rättelsen!


    Den silvergröna uppenbarelsen är onekligen en udda fågel i sin uppenbarelse, men få skeva hembyggen brukar generera närmare 40 papp på begagnatmarknaden. Det finns en del prat i tråden om varför de blivit så heta också...

  35. #335
    iamrucke
    iamrucke är uppkopplad nu
    iamruckes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av symptm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    min ena är totalt död (började brinna på gig i spanien, var 300+ volt i eluttaget) och i delar och den andra funkar ibland. väldigt trist.
    Nej vad fan vad tråkigt

  36. #336
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag missade nog det här tåget, det är kanske den enda synt jag saknar som jag vill ha! Om det är någon som vill ge mig en bras deal på en trasig mot reparation av något annat udda så hojta!

  37. #337
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av symptm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    min ena är totalt död (började brinna på gig i spanien, var 300+ volt i eluttaget) och i delar och den andra funkar ibland. väldigt trist.
    Oj jäklar. Hur hanterar man ens det? "Hej, erlivsfarliga inkompetens förstörde svindyr utrustning. Vad tänkte ni göra åt det?"

  38. #338
    Aerobics
    Aerobics är inte uppkopplad

    Senior
    66 lax, tror ni den slår vemias slutpris på vad det nu var, 47 lax? https://reverb.com/item/38024224-org...viced-warranty

  39. #339
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    66 lax, tror ni den slår vemias slutpris på vad det nu var, 47 lax? https://reverb.com/item/38024224-org...viced-warranty
    Skyller, som tidigare, på Abdulla Rashim.

  40. #340
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    66 lax, tror ni den slår vemias slutpris på vad det nu var, 47 lax? https://reverb.com/item/38024224-org...viced-warranty
    Ja och modularen gick väl för nästan 100k på reverb..... men den är grym och det finns väldigt få så.. ja menar Synthi AKS för 150k el nåt är ju rubbat...likväl som mkt annat.... men marknade styr som brukar påpekas...synd att jag inte har alla 8 kvar då

  41. #341
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    när ... när kommer .... när kommer kopian?

  42. #342
    Aerobics
    Aerobics är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skyller, som tidigare, på Abdulla Rashim.
    jag me! drar alltid den historien för mina (oftast, inte alltid) ointresserade tinderdejter

  43. #343
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag me! drar alltid den historien för mina (oftast, inte alltid) ointresserade tinderdejter
    Historien?

  44. #344
    Aerobics
    Aerobics är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Historien?
    Om hur orgonen syntes tillsammans med Anthony i ett program om svensk elektronisk musikexport. Som jag minns det syntes den som mest någon minut eller två, varpå priset sköt i höjden - enligt vissa!

  45. #345
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om hur orgonen syntes tillsammans med Anthony i ett program om svensk elektronisk musikexport. Som jag minns det syntes den som mest någon minut eller två, varpå priset sköt i höjden - enligt vissa!
    Det där är mest en skröna. Pris-hiken beror nog mest på att de är gjorda i väldigt liten upplaga och många vill därför ha en mest för att de är svåra att få tag på. Jag har haft några som jag hade kul med ett tag men har bytt dom mot roligare syntar. Saknar dom inte.

  46. #346
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om hur orgonen syntes tillsammans med Anthony i ett program om svensk elektronisk musikexport. Som jag minns det syntes den som mest någon minut eller två, varpå priset sköt i höjden - enligt vissa!
    Ah jo den he-he... men de är delvis helt sant... Jag och Axxe hade väl samlat på oss rätt många och hypade lite och det var många som hörde av sig t.o.m. i från Japan och USA..ganska ihärdigt....men efter vi släppt några till Varg/Rashim, Skudge, Korridor mfl.. och de la upp på fejjan och insta mm så tog det fart...kanske mer i sociala medierna än programmet..men helt klart ett startskott... det trista är ju att vi var tvungen att sälja och byta bort maskiner till "rätt" personer för att det skulle ta fart ..så man får liksom inte direkt sköra frukten ...men det är en grym jävla maskin med unikt sound som knäcker mkt mer avancerad apparatur

  47. #347
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    när ... när kommer .... när kommer kopian?
    Det är några på Muffwiggler som spånat lite på det men vet inte om det kom nåt ur det.. har fått en massa förfrågningar om bilder..mm..men lovade Geoff att aldrig göra nåt sånt och han tillverkare ju en och annan i bland i annat skal enligt egen utsago..har dock aldrig sett någon eller hört från annat håll så vem vet? Han skruvade ju i hop min super mk3 Enigiser till mig så bygger gör han ju....och jag frågade om han inte ville släppa nåt mer kommersiellt och kanske euromodul med filtret..osv.. men det var på g sa han och sen var det inget mer med det...

  48. #348
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där är mest en skröna. Pris-hiken beror nog mest på att de är gjorda i väldigt liten upplaga och många vill därför ha en mest för att de är svåra att få tag på. Jag har haft några som jag hade kul med ett tag men har bytt dom mot roligare syntar. Saknar dom inte.
    Har du några bilder på dom? eller minns du vilka nummer?

  49. #349
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Galen reverbannons - men den kan säket gå för det. Det var väl ett tag sedan någon låg ute till salu. Jag har sagt nej till erbjudande uppåt 40 papp iaf och det var nu några år sedan.

  50. #350
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om hur orgonen syntes tillsammans med Anthony i ett program om svensk elektronisk musikexport. Som jag minns det syntes den som mest någon minut eller två, varpå priset sköt i höjden - enligt vissa!
    Tror faktiskt också der hade en del med saken att göra. Och inte bara klippet, hela den boomen med NE 2015-17ish byggde ju helt på det soundet, och det kändes som det och de var precis överallt!

  51. #351
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är några på Muffwiggler som spånat lite på det men vet inte om det kom nåt ur det.. har fått en massa förfrågningar om bilder..mm..men lovade Geoff att aldrig göra nåt sånt och han tillverkare ju en och annan i bland i annat skal enligt egen utsago..har dock aldrig sett någon eller hört från annat håll så vem vet? Han skruvade ju i hop min super mk3 Enigiser till mig så bygger gör han ju....och jag frågade om han inte ville släppa nåt mer kommersiellt och kanske euromodul med filtret..osv.. men det var på g sa han och sen var det inget mer med det...
    Blir väl lite jobb om man vill göra själv och är lite sådär "kansjälv". Han hade ju kunnat prata med "större" tillverkare, typ Malekko eller Intellijel kanske.. men de kanske också har nog. Ballast vore väl om de stoppade i en bra seqeuncer så det blev en grovdosa istället för bara desktopmodul.

  52. #352
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pruppsynth!
    Lyssna nu på farbror EMU här!

  53. #353
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pruppsynth!
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lyssna nu på farbror EMU här!
    Enigiser-colour-scheme-fix'd

    Let's prupp!

  54. #354
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    wait no more mina herrar.

    en replica har kommit och kommer vara köpbar inom snart framtid!

    https://soundcloud.com/silvermachines/

    https://www.instagram.com/silver_machines/

    pre order börjar om två veckor


    https://www.instagram.com/p/CM1v8Q9oe4B/
    Sign up for the newsletter to be kept in the loop:
    r.enigiser@gmail.com

  55. #355
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Kan inte se att d står ngt pris??

    Edit: 18 papp såg jag i en annan tråd.
    Senast redigerat av uc.t den 2021-04-05 klockan 09:34.

  56. #356
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior

    https://ibb.co/HhNZn5K

    https://soundcloud.com/orgonsynth/sets/orgon-systems

    den som äger detta system kan väl posta lite mer bilder på det? modulerna verkar vara väldigt stora!

  57. #357
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av symptm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://ibb.co/HhNZn5K

    https://soundcloud.com/orgonsynth/sets/orgon-systems

    den som äger detta system kan väl posta lite mer bilder på det? modulerna verkar vara väldigt stora!
    Alla maskiner är mina. Den med vit blå är en specialare som Geoff byggde till mig. Dom står i min garderob här just nu i brist på plats Den vitblåa har stora flerfunktionsmoduler...den andra har "vanlig" orgon size.. och den sista är Enigiser mk3 som både har switchbussar och bananpatchpunkter.

  58. #358
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Die [KP]ruppssynth. Metal machine music. De där MK I -modulerna verkar ju lite kul, är det mer än typ tre IC bakom varje panel? Verkar vara väldigt klara och enkla byggstenar. Idealt som hemmapularlödprojekt.

  59. #359
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alla maskiner är mina. Den med vit blå är en specialare som Geoff byggde till mig. Dom står i min garderob här just nu i brist på plats Den vitblåa har stora flerfunktionsmoduler...den andra har "vanlig" orgon size.. och den sista är Enigiser mk3 som både har switchbussar och bananpatchpunkter.
    langa bilder va fan ser ju helt sjukt ut

  60. #360
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av symptm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    langa bilder va fan ser ju helt sjukt ut
    Men jag har väl lagt upp en del här och på muff väl.... nån bild med 7 Enigisers... hade ju 8st som mest...ska se om jag hittar nån bild

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •