Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SistaSista
Resultat 721 till 780 av 849

Ämne: Norbergfestival 2012! 26-28 juli!

  1. #721

    Redaktör
    Video från ROS på fredagen:



    (ska läggas upp på någon videosajt sen.)

  2. #722
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    hahaha JGB:s lilla dansentré är en riktig killer!

  3. #723
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Jätten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PF>> om du fortfarande skulle vara pepp och medelar i dit så är jag gärna med på ett sequencerbefriat jam på ROS med. jag hade tänkt ta med en melodica men tänkte att det skulle sticka ut lite väl.
    Hehe, fett! Braaa! Jag kommer köra sequencer & keys, vore ju apfett med dubbig melodica-kryddning!

  4. #724
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Jag är på på sequencerlöst jam! Tar med mig röda trumman igen då

  5. #725
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Jag ska bara gå och pissa på ett tält!"
    Den var klockren! Dagens: "öööh, vafan?" =)

  6. #726
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är på på sequencerlöst jam! Tar med mig röda trumman igen då
    Det är bara att ta sig hit så kör vi! Någon kanske kan filma och s a s "spela tuba"

  7. #727
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jätten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    träffade jag någonsin dig eller lisa på festivalen? synd annars. Hade varit kul att heja på outshape med som jag först nu förstod att han var där.
    Jo, vi hejade på torsdagen och du och Kroffe snackade en hel del?
    Eller var det en annan jätte?

  8. #728
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Här kommer lite filmer och bilder från helgen.

    Röjjet på fredagkvällen

    https://youtu.be/fmuK-dyI_Ds

    False Mesiah visar att det finns annat än sequencers på Nordberg

    https://youtu.be/tcZFQCTpmKU

    Ett spontant jam efter frukosten på gubbkampingen

    https://youtu.be/nmCP5U3ic3A

    Kreativitéten sprudlar verkligen på ROS
    Synd bara att jag inte filmade Jannes ambient session

    https://youtu.be/lj9QKd4y_HI

    Jag lade upp ett litet galleri på Imgur. Bland annat featuring de helt sjuka molnen som slog ihjäl folks maskiner.
    http://imgur.com/a/dfiIh#0

  9. #729
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Precis hemkommen och jag är en spillra av mitt forna jag... men på ett bra sätt!
    Jobbade som funktionär och det är nog fan bland det roligaste jag gjort! Ett satans slit till och från (att sätt upp camp303 tältet utan manual/någon som gjort det tidigare eller att rengöra och sortera de 800.000.000 miljarder mil sladd som användes för ljud/ljus) men då sjukt fint folk som håller i festivalen och som jobbar med den. Riktigt bra stämning backstage om kvällarna och även om jag inte fattar ett ord danska så var även detta folkslag en trevlig upplevelse )


    Skulle tro att jag träffade varenda jävel på festivalen eftersom jag var gatevakt vid 303 men tror bara jag känner igen 2st av er (Hej Marcus och Andreas!) men jag var iaf "den där dragna skinnheaden i solstolen" som gormade åt er att visa mig ert band

    The Bug, Dungeon Acid, Flogsta dancehall, Skinnerbox och Vaetxh var bäst.... orkar nog inte skriva någon närmare recension än så just nu. Fanns en hel del annat också men måste gå igenom minnesfragmenten och jämföra dessa med programmet och se om något klickar. Det visuella på Mimer var riktigt mäktigt i år hur som helst!

    Stor kram på er alla. Nu ska jag vårda min sargade kropp och försöka komma över hur satans deprimerande det alltid är att komma hem till en ren och lagom tempererad nykter lägenhet.....

  10. #730
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är på på sequencerlöst jam! Tar med mig röda trumman igen då
    ah det vorre awesomo! jag fundera på sp404 med. vilket hade blivit rätt kul ihop med. handtrummade pad-sequencer kan ju lätt bli lite enkla så det är ju kanon med två handtrummaskinister.

  11. #731
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, vi hejade på torsdagen och du och Kroffe snackade en hel del?
    Eller var det en annan jätte?
    Nä det var nog jag. Det tar lite tid för mig att lära mig att känna igen personer och ännu längre att komma ihåg namn. Men kul att vi sågs igen iaf.

  12. #732
    deleted user
    Ah grymt schyssta videosnuttar o bilder
    Nu känns det ännu värre att man missade allt

  13. #733
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Jätten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä det var nog jag. Det tar lite tid för mig att lära mig att känna igen personer och ännu längre att komma ihåg namn. Men kul att vi sågs igen iaf.
    Precis! Du sa bl a att du inte hade fått vettig skjuts från Umeå p g a nåt missförstånd från arrangörernas sida om att du skulle vara osams med nån annan däruppifrån...?

  14. #734
    El_Bruto
    El_Bruto är inte uppkopplad
    El_Brutos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah grymt schyssta videosnuttar o bilder
    Nu känns det ännu värre att man missade allt
    Se till att komma nästa år Axxe!

  15. #735
    deleted user
    Det ska jag, då blire acid

  16. #736
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Och lite lösryckta citat
    "I need one."
    "I will build you one!"
    Derek: "That is true love."

    "Jag ligger heldre nära dig än i en vattenpöl."

    "Karlsson på taket är min idol!"

    "Vi har ett spöktält. Simon har sovit i det men ingen äger det."

  17. #737
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	524060_10150989660069482_252153714_n.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	19,9 KB 
Id:	39265

  18. #738
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nån som filmade Wrangös krossande av Hayden? Missade ju det helt tyvärr även Araya..

  19. #739
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Haha. Liknande klippen på FMessiah The laugh!

  20. #740
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	524060_10150989660069482_252153714_n.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	19,9 KB 
Id:	39265
    Under den basiska atmosfären ruvar gruvhål på uppåt 300 meters djup!!! :O

  21. #741
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha. Liknande klippen på FMessiah The laugh!
    Eller hur! Garvade högt här...

  22. #742
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hehe, här med... och: "Ett spontant jam efter frukosten på gubbkampingen" - hade ju varit helt episkt om nån supertrött campinggubbe stuckit fram en illa sorterad frilla och gormat "sääänk!" just när kameran gjorde sitt lilla varv

  23. #743
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Inte min film, men hade ett trevligt ögonblick när jag stod brevid Micheal Forshaw under Hardfloorspelningen och snackade. Efter denna buildup i Acperience utbrast han i ett "fuck!" blev tyst och bara log. Jag också för det smällde på så bra och fett.

    https://youtu.be/1escbNqExOk

    Fint minne från årets festival.

  24. #744
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Rub it in!

  25. #745
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe, här med... och: "Ett spontant jam efter frukosten på gubbkampingen" - hade ju varit helt episkt om nån supertrött campinggubbe stuckit fram en illa sorterad frilla och gormat "sääänk!" just när kameran gjorde sitt lilla varv
    camp 404 hade nog väckt alla redan. för vem kan sova sig igenom en gabberversion av i bergakungens sal?

  26. #746
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hehe. Hette det Camp 404 i år?

  27. #747
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Kroffe: jajäklar, det var ett fint festivalögonblick som jag sent kommer att glömma!

  28. #748
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran

    https://youtu.be/BK_Nt_PJsXM&feature
    http://soundcloud.com/jaetten/jaetten-live-norberg-2012
    Hela min konsert kan laddas ner eller streamas här:
    http://basbotten.bandcamp.com/album/...gfestival-2012
    Komplett med lite norbergsmingel-atmosfär för att fånga den fina stämningen på festivalen. Den som läst denna tråd noga kan nog dessutom räkna ut vem som säger vad.

  29. #749
    Slim Vic
    Slim Vic är inte uppkopplad
    Slim Vics avatar
    Senior
    Lite tomt så här i efterhand
    Men grymt kul att träffa så mycket härliga människor/99or!
    Finns lite bilder på IDKAs facebookgrupp http://www.facebook.com/media/set/?s...1264022&type=1

  30. #750
    acidbreakfast
    acidbreakfast är inte uppkopplad
    acidbreakfasts avatar
    Inte så pratsam än
    Jag känner att inspirationen flödar efter att ha varit på Norberg i år, alltid lika kul att träffa nya och kreativa människor.
    Att ROS kom upp höjde verkligen betyget i överlag. Roliga jam och överpeppade danskar.

    Den enda minuset på festivalen var Norbar där man kunde vänta i över en timme på en rå hamburgare

  31. #751
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe. Hette det Camp 404 i år?
    Det var vad gabberpöbeln kallade sig. De satt på kampingen mest hela tiden och vred upp volymen när alla andra skulle sova.
    Fan va nöjd jag blev över regnvädret vid 7 tiden på morgonen som SLUTLIGEN fick tyst på dem.

  32. #752
    Rooster
    Rooster är inte uppkopplad
    Roosters avatar
    Senior
    TACK alla som var hos oss på festivalen!
    ROS var fantastisk och efterlängtad av många. Tror att vi "gamlingar" fick fina CampSAS/303-vibbar av det. Så nästa år supportar vi i festivalledningen ännu mer såklart.
    Ett extra tack till er som jobbade! Ovärderligt! För fösta gången på många år var volontärerna nöjda och glada när de lämnade festivalen.
    Sjukt underligt när jag och Ylva lämnade området sist i går kväll, efter nio dygn, och låste alla dörrar. "Hej då Mimer. Ses om ett år."
    ALL KÄRLEK!<3<3<3

  33. #753
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    det känns lite som att camp303 och kraftverket konkurrerar ut varann. tror det skulle räcka med en dansscen

  34. #754
    ollepetersson
    ollepetersson är inte uppkopplad
    ollepeterssons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Jätten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    camp 404 hade nog väckt alla redan. för vem kan sova sig igenom en gabberversion av i bergakungens sal?
    Alla kopior på gabberversionen av i bergakungens sal borde brännas och "kuckiliku-andet" gå till tingsrätt...

  35. #755
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Oh maaan. Gabberpöbel är ett fint beskrivande ord. Hade blivit tokig.

    Elektronisk musik är ju så mkt mer än techno, så Nihad har en bra poäng. En ambient / new age muzak-scen med trum- och mullerbasförbud vore sweet ju.

  36. #756
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det känns lite som att camp303 och kraftverket konkurrerar ut varann. tror det skulle räcka med en dansscen
    Jag som inte i första hand är intresserad av dansmusiken håller med!

  37. #757
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oh maaan. Gabberpöbel är ett fint beskrivande ord. Hade blivit tokig.

    Elektronisk musik är ju så mkt mer än techno, så Nihad har en bra poäng. En ambient / new age muzak-scen med trum- och mullerbasförbud vore sweet ju.
    ambient utan mullerbas?

  38. #758
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    EAM vore fint som tusan. MTV unplugged typ. Bör inte mullra så mkt nej

  39. #759
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    EAM vore fint som tusan. MTV unplugged typ. Bör inte mullra så mkt nej
    Saken är väl snarare den att det inte skulle höras

  40. #760
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Och sen har ni mage att klaga på hamburgarna. Arbetsförhållandet i det köket lär ju varit bland de värsta då Techno ska vara musik, inte en sanitär olägenhet.

  41. #761
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det känns lite som att camp303 och kraftverket konkurrerar ut varann. tror det skulle räcka med en dansscen
    Håller inte med, men det skulle i vissa fall vara intressant att ha bokningar som låg längre från varandra soundmässigt. I år var det mycket 4/4 techno/acid, tidigare år har det varit mycket dubstep. Skulle vara kul med mer indie/electronica.

  42. #762
    Noisebud
    Noisebud är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det vart så i år av en massa anledningar. Scenerna ska profileras tydligare nästa år. Det kommer bli sjukt bra!

    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det känns lite som att camp303 och kraftverket konkurrerar ut varann. tror det skulle räcka med en dansscen

  43. #763
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det känns lite som att camp303 och kraftverket konkurrerar ut varann. tror det skulle räcka med en dansscen
    Håller med! Tycker det skulle vara fint om Camp303 körde lite mer demo/experimentella grejer, lite större bredd, andra instrument etc. Kanske andra konstnärliga uttryckformer också? Och kanske en och en annan tjej mer på scenerna skulle kännas fint.

    Sen skulle det vara toppen om man kunde göra så att Camp 303 är en campingscen på dagen där man för dricka och äta medhavda grejer, men kanske efter 18 stängs mot campingen och öppnas mot baren?

    Och gärna Morning Ambient där istället för i Kraftwerket där de kändes lite instoppade i mörkret.

    Saknar ett ställe att träffas på dagtid och hänga, ta del av festivalbokningarna etc. Nu blev de bästa festtillfällena på campingen eller i baklucka utanför festivalområdet. Kul för oss, men tråkigt för de som spelar live, kan jag tycka.

    Annars tycker jag att CAMP 303-tältet var mycket bättre anpassat i år. Saknade lite sittplatser bara...

    Och så tycker jag att alla som jobbat med festivalen gjorde ett FANTASTISKT jobb i år! Det var härligt att för första gången vara på festivalen utan att jobba eller spela. Kul att se allt från den sidan, liksom. Vi får se hur vi gör nästa år!

    Puss!

  44. #764
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller inte med, men det skulle i vissa fall vara intressant att ha bokningar som låg längre från varandra soundmässigt. I år var det mycket 4/4 techno/acid, tidigare år har det varit mycket dubstep. Skulle vara kul med mer indie/electronica.
    Då måste jag ha missat en massa för jag beklagade mig över hur lite techno (Och ambient) det var :o

    Mycker acid & dnb dock.

    Men jag hade verkligen ingen koll i år så jag var nog på fel ställen
    Senast redigerat av Ashaz den 2012-07-31 klockan 10:49.

  45. #765
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    EAM vore fint som tusan. MTV unplugged typ. Bör inte mullra så mkt nej
    Alltså, vi (Audiorama) har ju kört EAM i 8-bit/channel-room i två år nu, och det har genom åren spelats en del EAM i Mimer.
    Men det är klart, mycket EAM mår bra av att inte bli stört av baspumpande dansmusik (absolut inget fel med dansmusik).

    Svårigheten för musik som "gillar" mycket dynamik, varesig det är EAM eller Ambient är ju att det är svårt att bli av med ljudläckage från andra scener, när vi kört svag volym i 8-channelroom och det varit tyst i Mimer har det inte varit några problem, förutom den lite långa och underliga (men fina) akustiken i detta rum. Men när drone eller noisemusik spelas i Mimer är det svårt att spela dynamiska saker i 8-channelroom.

    Det vore fint med en Ambient/Chillout-scen som är lite ljudmässigt avskild.

  46. #766
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Jag väntar också med min utvärdering. Åtminstone tills jag fått min reseersättning. Men vill ändå slänga mig in i redan pågående debatt.

    Jag skulle vilja vara kärring mot strömmen och slå ett slag för både kökspersonalen och camp 404.

    Problemen i köket verkar till stor del vara kopplade till något trassel med råvaruleveranserna då det saknades mest hela tiden. Och det jag åt var jag ändå nöjd med. Att de dessutom var trevliga mot oss kunder fast de säkert redan fått säga till 35 personer innan att typ allt utom tex hamburgare är slut är också värt en eloge. Alltid skönt att slippa missriktad vrede från personal.

    Camp 404 förhöjde festivalupplevelsen för mig och jag tyckte det var kul att hänga med och bekanta sig med dem också.

    Vad gäller scener så ser jag inget problem med att camp303 och kraftwerk båda är fokuserade på mycket dansmusik. Däremot så kan man ju ha en stilmässig uppdelning så att man, precis som på en klubb med flera dansgolv, kan välja mellan A och B istället för A och A.

    En breaks scen och en 4x4 scen tex? Eller en scen för hårdvarumusik och en för mjukvara? En annan möjlighet är att camp303 är en DJ-scen, då den lämpar sig bättre för det en kraftwerket där det ju lättare blir rundgång och bas-nålhopp(som på the bugs spelning tex). Ett mindre problem för liveartister på en festival där de flesta instrument är elektroniska.

  47. #767
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Ja, just ja. Maten. Den var superbra i år! Åt hamburgare, vegburgare och veg-chili. Mycket nöjd! Dessutom blev köandet en trevlig social upplevelse där jag lärde känna en massa folk!

    Sen PF: Vad vet du om arbetsförhållanderna i köket, bristen på EAM etc. Du var ju inte där?

  48. #768
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Som jag tydligt skrev så var det rena antaganden. Skrev heller inget om någon brist på EAM. Vet dock att det är extremt mkt techno & beats. Inget fel med det men gick på Nihads linje om att det vore vettigt att köra lite mer uppdelat. Och om det var beats överallt kan det inte varit en höjdare att jobba i köket. Något mer jag ska förklara?

  49. #769
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Vist var inte all mat där ok. Sista kvällen var ingen höjdare, en vegoburgare blev en tallrik lasagne som smakade deg med lite tomatsås toppat med en skopa stora bitar äpplen. Men en djävulsk hunger och gott sällskap fixade den biten med och god Öl

    På dan var vegoburgaren kanongod

    Med tanke på att personalen kanske är frivillig och kanske inte ens hör hemma i ett kök så får man väll räkna med att misstag kan ske i bland.

    Valet är fritt... man kan laga egen mat om det inte duger.

    På festival gäller det att kolla läget när man kommer dit... Finns det ingen mat, Dusch, eller knas med toaletter så får man ju fixa den biten själv. Regnar det så går man och fixar något att ha på sig eller en pressning att dra över tältet. Eller super sig full så att man inte märker något...

    Så det är bara att tänka inför nästa år--- tar med lite mer kök och käk. Skriver upp i min bok.

    Man fixar och ger fan i att gnälla så enkelt är det ju för vist är man där för att ha roligt. Annars så är man väll som i mitt fall ingen redig karl! och är det så illa som en del tycker så dra dit ett eget kök då och fixa käk till folk. Det är väll ingen som har sagt att det är förbjudet... Å vist skulle det vara bra med fler alternativ!

  50. #770
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Hur fungerar "cateringen" på festivalen? Allt centraliserat eller även fördelat på små "privata" aktörer?

  51. #771
    Rooster
    Rooster är inte uppkopplad
    Roosters avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, just ja. Maten. Den var superbra i år! Åt hamburgare, vegburgare och veg-chili. Mycket nöjd! Dessutom blev köandet en trevlig social upplevelse där jag lärde känna en massa folk!

    Sen PF: Vad vet du om arbetsförhållanderna i köket, bristen på EAM etc. Du var ju inte där?
    Kan ju förtydliga hur det fungerade.
    Köket är ett kök i skolan som förbereder maten. Det enda baren gör är att grilla burgarna. Tyvärr, (min personliga åsikt) envisades köket med att göra egna burgare som var tjocka och tog lång tid att göra och grilla. Baren var helt beroende av att få maten i tid och kunde således inte göra något när det tog slut. Vi tar med oss detta in i planeringen för NBF13, som redan är igång. Jag är så trött på mat som inte levereras i tid.
    En annan idé vi haft men inte fick med i år är beertickets med t.ex 5 öl som man köper på en gång. Då behövs ingen kassapersonal till dem som bara vill ha öl eller vin. Vid mycket kunder i baren kan det stå personal som bara plockar fram öl till beerticketskunder. Det är så enkelt att t.o.m en basist kan göra det. Vad tror ni om det?

    Angående EAM-scen så kan det finnas fina lösningar på området. Återkommer om det.

  52. #772
    Rooster
    Rooster är inte uppkopplad
    Roosters avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur fungerar "cateringen" på festivalen? Allt centraliserat eller även fördelat på små "privata" aktörer?
    Det är volontärer från danmark. Hela köket var i år från Stenegade (konsert och restaurang) i köpenhamn.

  53. #773
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Rooster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är volontärer från danmark. Hela köket var i år från Stenegade (konsert och restaurang) i köpenhamn.
    Aha, annars läge för någon liten "food court"... Men det kanske går emot koncept (och ekonomisk planering)?

  54. #774
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Biljettsystem vore helt sjukt bra. Det blev ordentlig väntan när man skulle käka iom alla som ville ha öl och cider osv.

  55. #775
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Rooster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En annan idé vi haft men inte fick med i år är beertickets med t.ex 5 öl som man köper på en gång. Då behövs ingen kassapersonal till dem som bara vill ha öl eller vin. Vid mycket kunder i baren kan det stå personal som bara plockar fram öl till beerticketskunder. Det är så enkelt att t.o.m en basist kan göra det. Vad tror ni om det?
    Smart!

    Skulle man kanske även kunna ha en ölbar intill CAMP303 kvällstid?

  56. #776
    Rooster
    Rooster är inte uppkopplad
    Roosters avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Smart!

    Skulle man kanske även kunna ha en ölbar intill CAMP303 kvällstid?
    Lysande idé! Tar med den i idé-dokumentet!

  57. #777
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Jag saknade den där lilla trevliga kiosken som fanns utanför kraftwerkområdet tidigare år. Perfekt att köpa korv, popcorn, godis och dansk chokladmjölk där.

  58. #778
    Demonisk Rymdhamster
    Demonisk Rymdhamster är inte uppkopplad
    Demonisk Rymdhamsters avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Mario Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag saknade den där lilla trevliga kiosken som fanns utanför kraftwerkområdet tidigare år. Perfekt att köpa korv, popcorn, godis och dansk chokladmjölk där.
    (Tror Rotwang saknade den danska korven svårt i år! Men ja, den lilla kiosken saknades...)

  59. #779
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    hur många var det på norbergfestivalen i år?

  60. #780
    Rooster
    Rooster är inte uppkopplad
    Roosters avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Jätten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur många var det på norbergfestivalen i år?
    Det var du och jag och några till.
    Har inte fått några siffror än. Får återkomma med det.

Liknande ämnen

  1. Norbergfestival 2010
    Av dar303 i forum Evenemang
    Svar: 416
    Senaste inlägg: 2017-08-07, 02:36
  2. Norbergfestival 08
    Av Zoria i forum Evenemang
    Svar: 756
    Senaste inlägg: 2013-06-30, 00:21
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 19:23
  4. norbergfestival 07
    Av enapa i forum Evenemang
    Svar: 392
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 08:41
  5. norbergfestival vers.7.06
    Av enapa i forum Evenemang
    Svar: 242
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 08:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •