Sidan 9 av 17 FörstaFörsta ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SistaSista
Resultat 481 till 540 av 993

Ämne: Än finns det gratisorglar!

  1. #481
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En Elka 707 med enormt fina stråkar och en synth som är väldans rolig i Ulricehamn för 500kr.
    Om ingen plockar den hämtar jag den men då blir den slaktad för reservdelar till min befintliga. Det instrumentet vill jag inte vara utan!
    Skulle ju vara roligt om någon tog den intakt! Exakt samma som Elka x705 men som möbel istället för konsertmodell!

    http://mobil.blocket.se/alvsborg/Org...9658.htm?ca=11
    Den hamnar hos mig!

  2. #482
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Ok! Varför höll jag inte tyst..... Du kommer inte bli besviken!

  3. #483
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Jag ringde i o f s 20 min efter annonsen hade kommit ut, så det hade kanske inte spelat någon roll… Vad är det för mått på den förresten?

  4. #484
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Skoja bara.... Kommer inte riktigt ihåg men den är stor! Och väldans tung. Är i Danmark nu så lite svårt att kolla. Har för mig att den är längre och tyngre än D85:an men något mindre djup.
    Har servicemanual till den om du kommer behöva. Ett riktigt praktbygge faktiskt!
    Senast redigerat av magnus_pn den 2013-11-07 klockan 18:22.

  5. #485
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Jag tar med mig bärsele och en stark bärhjälp, så det ska förhoppningsvis gå vägen. Bra om den är mindre djup, för då går den definitivt in genom källardörren. Och min kommentar ovan var också bara på skoj såklart…

  6. #486
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tar med mig bärsele och en stark bärhjälp, så det ska förhoppningsvis gå vägen. Bra om den är mindre djup, för då går den definitivt in genom källardörren. Och min kommentar ovan var också bara på skoj såklart…
    lugnt med djupet! Flyttade alla orglarna nyligen och det var bara EX42:an vi fick använda skohorn för att komma igenom en 80-dörr...
    Senast redigerat av magnus_pn den 2013-11-08 klockan 18:58.

  7. #487
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja, när det väl gäller är de förvånansvärt flyttbara faktiskt. Flyttade d80 själv med pirra genom Malmö i slask och storm. Pirra regerar! Och Hiss

  8. #488
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Kan inte någon i närheten förbarma sig över denna? Det låter som att den åker på tippen på söndag...

    http://www.dba.dk/elorgel-yamaha-d85...97/billeder/2/

  9. #489
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Fan det där är ju en av de som inte nödvändigtvis ska vara gratis. Hämta, nån! Den är orgel, synt, arpeggiator, trummaskin, fet förstärkare, leslie...

  10. #490
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan inte någon i närheten förbarma sig över denna? Det låter som att den åker på tippen på söndag...

    http://www.dba.dk/elorgel-yamaha-d85...97/billeder/2/
    Det är för övrigt inte en D85:a, utan en DK40, från tidigt 70-tal, med ribbon controller till vänster om soloklaviaturet… Så här kan den låta:


    https://youtu.be/0Aqn-Rs-z2k

  11. #491
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Hm. Länken blev inte riktigt rätt, här är själva annonstexten:

    http://www.dba.dk/elorgel-yamaha-d85...id-1004522697/

    (Den är alltså inte gratis än, men jag misstänker att den kan bli det till helgen.)
    Senast redigerat av Olof B. den 2013-11-14 klockan 23:10.

  12. #492
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tar med mig bärsele och en stark bärhjälp, så det ska förhoppningsvis gå vägen. Bra om den är mindre djup, för då går den definitivt in genom källardörren. Och min kommentar ovan var också bara på skoj såklart…
    Har du fått hem den? Är du nöjd?
    Håller på att gräva i min för att få igång lesliehögtalaren... Har mätt en del i den och fått fram minst sagt skumma spänningar på diverse ställen. Med de värdena känns det som ett under att allt utom en högtalare fungerar.... Skumt! Skulle vara kul att ha något att jämföra med! Åkte på en riktig pärla igår trots att strömmen var av-de är inte helt ofarliga leksaker de här gamla härkena!
    Skall du inte hämta E45:an i Tomelilla nu när du ändå är på gång med de riktigt stora pjäserna?
    Senast redigerat av magnus_pn den 2013-11-15 klockan 00:35.

  13. #493
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Jag är väldigt nöjd med 707:an! Den är ju helt grym! Jag tycker den t.o.m. spöar min D85:a på några punkter: Fetman i rytmboxen, editeringsmöjligheter på sololjuden, bättre orgelljud och säkert något mer… Skicket är dock inte helt hundra: Reverbet är paj och den brusar rätt rejält, bland annat. Men ändå!

    Den var ju för övrigt galet tung...

  14. #494
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är väldigt nöjd med 707:an! Den är ju helt grym! Jag tycker den t.o.m. spöar min D85:a på några punkter: Fetman i rytmboxen, editeringsmöjligheter på sololjuden, bättre orgelljud och säkert något mer… Skicket är dock inte helt hundra: Reverbet är paj och den brusar rätt rejält, bland annat. Men ändå!

    Den var ju för övrigt galet tung...
    Medhåll! Fick du med servicemanualen? I annat fall kan du säga till. Gjort en PDF av min pappersvariant.

  15. #495
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Servicemanualen var med. Men tack för erbjudandet!

  16. #496
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran

  17. #497
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hämta! Fetaste fjäderreverbet nånsin tillexempel!

  18. #498
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hämta! Fetaste fjäderreverbet nånsin tillexempel!
    Någon gjorde det! Annonsen väck.

  19. #499
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Skönt!

  20. #500
    Niels
    Niels är inte uppkopplad
    Nielss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag hämtade Philicordan i Varberg, en trevlig kompis och tredje Philin i Friggeboden. Lite sprak, knaster och repeat-funktionen verkar inte funka alls, men vilka sköna ljud. Skiljer sig rätt mycket från kombomodellerna jag har. Precis som några tidigare hämtningar så var den nog bara en hårsmån från att gå under yxan, sorgligt. Hoppas hinna damsuga ur och smörja upp den i helgen så blir det Feliz Navidad sedan.

  21. #501
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Gratulerar! Kul att så fina orglar omhändertas!
    Kan du göra ngn ljuddemo på de olika modellerna framöver?

  22. #502
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Niels Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hämtade Philicordan i Varberg, en trevlig kompis och tredje Philin i Friggeboden. Lite sprak, knaster och repeat-funktionen verkar inte funka alls, men vilka sköna ljud. Skiljer sig rätt mycket från kombomodellerna jag har. Precis som några tidigare hämtningar så var den nog bara en hårsmån från att gå under yxan, sorgligt. Hoppas hinna damsuga ur och smörja upp den i helgen så blir det Feliz Navidad sedan.
    Bra Välkommen hit för övrigt!

    Beror inte ljudskillnadena mest på förstärkaren? Jag har fått mer feeling av möbelmodellen, men tänker att det kan vara lådan, stärkarn och högtalaren mer än själva ljudkretsarna. Men vilka kretsar alltså. Såna otroligt hårda ljud, alternativt väldigt kyrkliga ljud. Och reverbtanken är som sagt helt fantastisk!

  23. #503
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Någon som känner till något om den här?

    http://www.finn.no/45718436

    Riha Synthone gratis i Oslo

  24. #504
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    En gratis i Kungsängen. Riktigt gammal modell så flöjterna kan låta riktigt bra. Från 1967. Är dock tyvärr inte en E-3 som man kan tro när man ser annonsen utan en D-2B. (Hade det varit en E3 hade jag hämtat den själv!) Tung pjäs-väger 110kg! Och en enorm högtalare i fronten som i princip är lika stor som orgeln! Dessutom ser det ut som en roterande yamahahögtalare till höger på bilden.
    http://www.blocket.se/stockholm/Orge...98339.htm?sa=1




    Något för Ola?
    Senast redigerat av magnus_pn den 2014-01-08 klockan 23:14.

  25. #505
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Här pratar vi BIG midikeyboard med inbyggd orgel!

    http://mobil.blocket.se/stockholm/Or...0375.htm?ca=11

    Holmsjö orgel bortskänkes mot avhämtning. Hel pedal och midi-utgångar på pedal och manual 1. Det är en perfekt övningsorgel.
    Om det är ett barn som ska spela, medföljer 2 storlekar på klossar för att höja pedalen. (Lagom från ca 6-12 år).
    Det går att spela felfritt med hörlurar, men om man vill spela utan händer det att orgeln får ett sprakande ljud. Troligen är det glapp i en högtalarkabel.a spela, medföljer 2 storlekar på klossar för att höja pedalen. (Lagom från ca 6-12 år).
    Det går att spela felfritt med hörlurar, men om man vill spela utan händer det att orgeln får ett sprakande ljud. Troligen är det glapp i en högtalarkabel.
    Senast redigerat av magnus_pn den 2014-01-11 klockan 22:00.

  26. #506
    ola
    ola är inte uppkopplad

    Senior
    Bara fullpedaler e ju trevligt...mmmm...behöööööver...iiiinte nu...

  27. #507
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ola Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara fullpedaler e ju trevligt...mmmm...behöööööver...iiiinte nu...
    Vem har pratat om behov?

  28. #508
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Borta. Vem var det?

  29. #509
    Niels
    Niels är inte uppkopplad
    Nielss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har bloggat om gratisphilipsen från Varberg http://nielsgordon.blogspot.se/2014/...da-gm-760.html

    En mycket trevlig bekantskap med stort ljud, men det grämer mig att jag inte får ordning på percusion delen. Ska försöka få till en ljudjämförelse med kombo Philicordan härnäst. Ska se om jag kan få bättre ljud på inspelningarna bara.

  30. #510
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Fin expo! Jag har en och diggar den hårt. Så läskigt skarpa ljudkretsar alltså. Och reverbet är bäst nånsin. Percussionfunktionen är dock helt meningslös. Det är inte, som på andra orglar, en extra ljudkrets med förstärkt attack-klick, utan en funktion som tar bort sustainen helt från orgeln och gör ljudet till ett kort (c:a en sekund) "piano". De missade målet i designen helt enkelt

    Rekommenderar att sätta tele-in istället för din. Rätt vad det är börjar man koppla in allt man har i reverbet och ens allmänna glädje ökar!

  31. #511
    Niels
    Niels är inte uppkopplad
    Nielss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tele till DIN pluggen sitter alltid i :-)

  32. #512
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Niels Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har bloggat om gratisphilipsen från Varberg http://nielsgordon.blogspot.se/2014/...da-gm-760.html

    En mycket trevlig bekantskap med stort ljud, men det grämer mig att jag inte får ordning på percusion delen. Ska försöka få till en ljudjämförelse med kombo Philicordan härnäst. Ska se om jag kan få bättre ljud på inspelningarna bara.
    Intressant och snygg presentation! Skall bli intressant att höra jämförelsen mellan orglarna!

  33. #513
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    http://www.blocket.se/alvsborg/Elorg....htm?ca=11&w=3

    Dubbelmanualig Philicorda (dock utan elkabel) o Hammond-hemmaorgel gratis i Borås.

  34. #514
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.blocket.se/alvsborg/Elorg....htm?ca=11&w=3

    Dubbelmanualig Philicorda (dock utan elkabel) o Hammond-hemmaorgel gratis i Borås.
    Phillicordan borde någon hämta! Har tyvärr inte tid själv... Sladden kan knappast vara något problem! Glitzerstrahl, du har väl inte så långt att åka?

  35. #515
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Som Hammond kanske inte så rolig men 50kr är den värd!! Hammond Aurora i Stockholm.

    http://mobil.blocket.se/stockholm/Or...htm?ca=11&aw=1

  36. #516
    Niels
    Niels är inte uppkopplad
    Nielss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Borås Philicordan bor numera i Sjövik. Så nu har jag 2 st GM760 men bara en nätkabel. Jag hämtade den otestad då den gått till tippen i helgen annars. Till min stora glädje funkade den snäppet bättre än den förra. Percussion-funktionen var intakt och inga tangenter verkade glappa. Nu har jag främst ett utrymmesproblem att tampas med, men det kanske Glitzerstrahl kan lösa :-)

  37. #517
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    http://www.blocket.se/stockholm/Visc...7.htm?ca=6&w=3

    Enkel viscount i Stockholm... Go get it!

  38. #518
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    En Eminent 310U gratis!!!!( J.M Jarre) En liten bit utanför Oslo. Åk o hämta någon, ser ut att vara i mkt fint skick!

    http://m.finn.no/bap/free/ad.html?fi...ynd_type=agent

    Bilen på reparation annars hade jag varit på väg....
    Senast redigerat av magnus_pn den 2014-03-22 klockan 12:04.

  39. #519
    Lucarno
    Lucarno är inte uppkopplad
    Lucarnos avatar
    Veteran
    Men för fan... ja, åk, nån. För böfvelen




    (Nä, jag ska inte ha fler orglar. Vill ha fler plats istället.)

  40. #520
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En Eminent 310U gratis!!!!
    Nu är den borta. Var det någon här som hämtade den? Och, lite halvt OT: Varför dyker det upp Eminent-orglar i Norge, men inte här? Fanns det ingen generalagent när det begav sig?

  41. #521
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är den borta. Var det någon här som hämtade den? Och, lite halvt OT: Varför dyker det upp Eminent-orglar i Norge, men inte här? Fanns det ingen generalagent när det begav sig?
    Hmmm verkar finnas en del i Norge. Det är nog 2:a eller 3:e 310u som ges bort senaste året. Har även funnits andra till salu.
    Just nu finns ju även den här konsertmodellen av 310:an till salu också:

    http://www.finn.no/47402006

  42. #522
    DjRymd
    DjRymd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Är det här nånting att ha? Gem Wizard 326B

    http://www.blocket.se/lulea/Orgel_bo...htm?ca=1_9&w=2

  43. #523
    synthcollector
    synthcollector är inte uppkopplad
    synthcollectors avatar
    Senior

  44. #524
    Niels
    Niels är inte uppkopplad
    Nielss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det finns två Crumar Orglar i Sundbyberg på Blocket nu. Har inte koll på de olika modellerna men provspelade en av de fetare i somras. Lät väldigt bra och hade dessutom separata utgångar för synth (med cut of/resonance och adsr), stråkar och bas. Så är man i faggorna kan det vara väl värt en titt.

    Pratade för övrigt lite orgel på en fest förra helgen och fick "Då hade du kanske velat haft Union Carbides gamla Farfisa?den körde jag till tippen i somras. Den funkade inte, på nåt vis." Så än körs potentiellt fina orglar till tippen. :-(

  45. #525
    Horatius
    Horatius är inte uppkopplad
    Horatiuss avatar
    Senior
    Någon skänker bort en trasig Hammond i Göteborg.
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

  46. #526
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ofta låter elorgel-hammonds tråkigare än andra elorglar. Bra att tänka på så man inte blir lessen om man bor i närheten och inte hämtar den

  47. #527
    Horatius
    Horatius är inte uppkopplad
    Horatiuss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ofta låter elorgel-hammonds tråkigare än andra elorglar. Bra att tänka på så man inte blir lessen om man bor i närheten och inte hämtar den
    Tack, nu känns det bättre. Det är väl så att själva märket är magiskt. Jag kommer ihåg att vi hade något likanande i en replokal. Vi körde den igenom en phaser för att få den bättre. Det lät förmodlingen fruktansvärt illa.

  48. #528
    Lucarno
    Lucarno är inte uppkopplad
    Lucarnos avatar
    Veteran
    Nu är den där GEM Sprinter 61:an som låg på Blocket (i Trelleborg) borta tydligen. Måhända uppstod budgivning, eller så gjorde någon ett rövens knallfynd på en schysst comboorgel (99:a? Vem vet?). Beskrivning/titel "keyboard" var ju inte knallbäst för säljarens del kanske

  49. #529
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Och din Sprinter finns fortfarande kvar? Hade jag haft plats skulle jag ju shoppat den direkt!

  50. #530
    Lucarno
    Lucarno är inte uppkopplad
    Lucarnos avatar
    Veteran
    Jodå, den finns kvar. Min gamla audiodatorburk är ur drift, hoppas kunna få igång den innan det är för sent, så jag kan visa hur saker låter *for real* liksom. Den här datorn, som funkar fint i övrigt, har moderkorts-ljudkort där audio-in är defekt. Låter totalt apröv och inte på något "kul" sätt heller, så. Finns inte plats att stoppa dit ett löst ljudkort heller, så.

    Jag vill ju kunna visa hur både den där S61:an och den där Pianovoxen låter, men det får ju komma när det kan. Eller om någon vill hälsa på här och klämma och lyssna på dem, jag har ju så jag kan koppla upp för lurar etc t.ex. och GEM:en har ju inbyggd amp och högtalare om man nu vill lyssna på den. Alltså högtalaren.

    Spela in ljud med mobil går ju bort det med. Argh. Men...

  51. #531
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ofta låter elorgel-hammonds tråkigare än andra elorglar. Bra att tänka på så man inte blir lessen om man bor i närheten och inte hämtar den
    Så rätt... Tonhjularna avslutades väl med T5xx? De går att få att låta helt ok. Efter det är det väl inte så kul....

    Någon här som hämtade gratis 606-Elkan i dag förresten? Kom ut på Blocket i morse och nu borta.
    Senast redigerat av magnus_pn den 2014-04-05 klockan 23:49.

  52. #532
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    En gammal fin Electone med snurrande högtalare o fina flöjter. En gratis BK 20 (tror jag?) i Ronneby.

    http://mobil.blocket.se/blekinge/Yam...0556.htm?ca=11

  53. #533
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En gammal fin Electone med snurrande högtalare o fina flöjter. En gratis BK 20 (tror jag?) i Ronneby.

    http://mobil.blocket.se/blekinge/Yam...0556.htm?ca=11
    Bokad och klar! Provspelas i morgon och hämtas på söndag. Tackar och bockar Magnus!

  54. #534
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bokad och klar! Provspelas i morgon och hämtas på söndag. Tackar och bockar Magnus!
    Roligt! Hoppas du gillar den! Lite blurrig bild men tror jag gissat rätt på modell. Har en själv och gillar ljuden i den. Den är från 1973-75 någonstans (finns 3-4 olika versioner) och när man tittar i den har den visst släktskap med EX-42:an fast i betydligt mindre skala. Kolla så att "Yamahalesliet" fungerar. Ger väldigt fint ljud! Om det inte skulle funka och inte är lättlagat kan man alltid hitta någon BK 5:a (betydligt vanligare modell) och slakta och bara flytta över lesliedelen.

  55. #535
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Har varit och tittat på den idag...
    Inte riktigt vad jag trodde. Säljaren hade bara "tagit en bild från nätet".
    Det var ingen BK-20. Det var en FS-30 från tidigt åttiotal. Digital så det förslår...
    Finns det någon som har något gott att säga om denna...?

  56. #536
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Sicken skit.... FS modellerna är Yamahas första digitala orglar. Det är väl FM-syntes och låter i mina öron bättre än de modeller som kom senare. Har dock bara spelat på FS70:n som har 3 klav(en solosynth) och den var det bra tryck i. Men som sagt ingen gammal analog....

  57. #537
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Du hittar lite specificationer här:

    http://electone.nl

    Den har ju sammanlagt 120 watts förstärkning så tryck är det väl i den i alla fall. Den har ju programmerbar rytmsequencer också. Jag tycker den verkar lite kul jag. Ingen Midi dock förstås.

  58. #538
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har varit och tittat på den idag...
    Inte riktigt vad jag trodde. Säljaren hade bara "tagit en bild från nätet".
    Det var ingen BK-20. Det var en FS-30 från tidigt åttiotal. Digital så det förslår...
    Finns det någon som har något gott att säga om denna...?
    Plockade du den?

  59. #539
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Absolut.
    Sexåriga sonens första reaktion: Konstigt att en träsak kan låta SÅ!

    Roligast än är vocalljuden med phaser på. Lite roligt med minidrawbars också. Vad touch tone är har jag ännu inte listat ut. Jag hade en sen sextiotalare innan och kan väl erkänna att den där kärleken jag hade till den har inte infunnit sig ännu. Men jag jobbar på det. Den låter ju inte lika rått som min Elka X50. Men det kanske är en taskig jämförelse.

  60. #540
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absolut.
    Sexåriga sonens första reaktion: Konstigt att en träsak kan låta SÅ!

    Roligast än är vocalljuden med phaser på. Lite roligt med minidrawbars också. Vad touch tone är har jag ännu inte listat ut. Jag hade en sen sextiotalare innan och kan väl erkänna att den där kärleken jag hade till den har inte infunnit sig ännu. Men jag jobbar på det. Den låter ju inte lika rått som min Elka X50. Men det kanske är en taskig jämförelse.
    Kul! Som sagt FS 70:n är riktigt rolig och FS30:n verkar inte så bantad som andra "lågsiffrade" i andra modeller. Touch Tone är någon slags aftertouchfunktion vad jag får fram av manualen som du hittar här: http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/.../ele/FS30E.PDF

    Servicemanualen finns på denna sidan om du behöver den: http://www.owner-manuals.com/FS30-se...al-YAMAHA.html

Liknande ämnen

  1. Finns den här EQ:n?
    Av Volt i forum Effekter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 14:30
  2. Finns det...
    Av Kada i forum Mixning & mastring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 16:21
  3. Här finns dom!
    Av Waldorf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •