Sidan 11 av 17 FörstaFörsta ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SistaSista
Resultat 601 till 660 av 993

Ämne: Än finns det gratisorglar!

  1. #601
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Wow. DEN Kawaien alltså. Bara att flytta den utan att paja pedalerna vore episkt Tur att jag inte bor i skåne längre.

  2. #602
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Argh! Sulle precis tipsa om den... två mil hemifrån. Men ingenstans att sätta den ju.

  3. #603
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Wow. DEN Kawaien alltså. Bara att flytta den utan att paja pedalerna vore episkt Tur att jag inte bor i skåne längre.
    Ehhh? Vad är pedalproblemet? De lyfter du ju bara av.....

  4. #604
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Argh! Sulle precis tipsa om den... två mil hemifrån. Men ingenstans att sätta den ju.
    inget rum som går att tänja på? Skulle som sagt vilja o åka o hämta den men lite tidsbrist nu... Du har inte vägarna förbi den för att kolla funktion? Synd om en sån fin sak skulle sluta på sopstation... Hoppas nån tar den!

  5. #605
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ehhh? Vad är pedalproblemet? De lyfter du ju bara av.....
    Det är så alltså? Jaja, rönnbär är sura ändå

  6. #606
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Det är på andra sidan jobbet s a s, men inte långt om det nu är nå'n som är aspirant.

    När det gäller placeringen så räcker det med trumset i vardagsrummet tror jag allt. Men ja, nå'n borde rädda den.

  7. #607
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är så alltså? Jaja, rönnbär är sura ändå
    Ahhhh det var på det viset! Jo riktigt sura ibland!
    Och dessutom är den tydligen redan väck. Vid kontakt med säljaren erbjöd han istället en E500 och ett gäng tramporglar..... Nej tack så @machinepop inget behov av test men tack ändå!

  8. #608
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    *genast lugnad*

  9. #609
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    En Wurlitzer 4037 Orbit III bortskänkes i Stockholm med monosynth. Aldrig testat någon men ser ganska kul ut!

    http://vend.se/279832-wurlitzer-4037...ii-bortskankes

    med en underbar reklamfilm:


    https://youtu.be/w7fh-O46VHw

  10. #610
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Hm. Den borde man ta hand om. Ska se vad för fraktmöjligheter jag kan lura ihop...

  11. #611
    Niels
    Niels är inte uppkopplad
    Nielss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Och en gratis Elka (visst är det väl 707) i Sjöbo.
    Tyvärr för långt bort för mig men jag hoppas någon initierad förbarmar sig över den. http://m.blocket.se/ystad/ELKA_orgel_bortskankes_59320918.htm?ca=11

  12. #612
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Niels Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och en gratis Elka (visst är det väl 707) i Sjöbo.
    Tyvärr för långt bort för mig men jag hoppas någon initierad förbarmar sig över den. http://m.blocket.se/ystad/ELKA_orgel...320918.v?ca=11
    Visst är det en 707:a! Skåningar vakna! Denna orgel är en komplett musikmaskin! Sköna stråkar, vass clav, bra orgelljud med inbyggt äkta leslie och en alldeles enormt bra monosynthdel! Bara att göra plats och hämta!

    http://m.blocket.se/ystad/ELKA_orgel...htm?ca=11&aw=1

    nedan en video med en liten genomgång av orgeln. Visserligen X-705:an men det är exakt samma orgel förutom att x-varianten saknar interna högtalare:


    https://youtu.be/Yn3lDk_QGD8
    Senast redigerat av magnus_pn den 2015-03-17 klockan 20:39.

  13. #613

    Veteran
    Jösses, Wurlan och 707 är fina grejer. Synd man inte har plats själv.

  14. #614
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Wurlitzen har tydligen inte hämtats av någon än:

    http://m.blocket.se/stockholm/Wurlit...htm?ca=11&aw=1

  15. #615
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Oj, den där ser ju mycket tuffare ut än Kawaien... Men då är vi där igen. Nej säger jag!

  16. #616
    mibbe
    mibbe är inte uppkopplad
    mibbes avatar
    Inte så pratsam än
    Sjukt de ger bort bra grejer o samtidigit köper nytt skräp dyrt.

  17. #617
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj, den där ser ju mycket tuffare ut än Kawaien... Men då är vi där igen. Nej säger jag!
    ....den ÄR mycket tuffare än Kawaien...

  18. #618
    Pannrummet
    Pannrummet är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    707:an tog jag...den har varit något slags kattpissaltare i ett övergivet spökhus, jävel vad den luktar.
    Har sanerat dee och slitit ut det värsta...tänkte på vägen hem att va fan har jag gjort?...men när jag satte igång den, givetvis efter lite smörj i reglagen och en halv flaska T-röd (bara utvändigt) så funkar den helt perfekt utan knaster eller missljud.
    Jag har den på verandan för tillfället. Det lär ta ett tag innan hon luktar orgel igen!

  19. #619
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pannrummet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    707:an tog jag...den har varit något slags kattpissaltare i ett övergivet spökhus, jävel vad den luktar.
    Har sanerat dee och slitit ut det värsta...tänkte på vägen hem att va fan har jag gjort?...men när jag satte igång den, givetvis efter lite smörj i reglagen och en halv flaska T-röd (bara utvändigt) så funkar den helt perfekt utan knaster eller missljud.
    Jag har den på verandan för tillfället. Det lär ta ett tag innan hon luktar orgel igen!
    Gratulerar men usch, kattpissaltare låter inget trevligt! Se till att den inte står för fuktigt bara!

  20. #620
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jamen grattis! SKönt att du tog den, oskönt att den luktar kattpiss. Och kul att du hittade hit!

    Välkommen!

  21. #621
    Pannrummet
    Pannrummet är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Tack Magnus och Ambulansen! Trevligt forum...

  22. #622
    Pannrummet
    Pannrummet är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Jag tog Wurlitzern också...verkligen fin.

  23. #623
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Bra där!

  24. #624
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pannrummet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tog Wurlitzern också...verkligen fin.
    Grattis! Lägg gärna upp en demo om du har möjlighet!

  25. #625
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Sådärja, då var man med GEM H6000! Och WOW, detta är en riktig pärla. Förutom gyllene orgelsound: Rena syntmonstret. En mono och en poly, monon kan köras med pedalerna om man vill. De har ett antal presets, cutoffratt, portamento och lite blandade modulationer beroende på preset. Ruskigt tungt analogsound, får moog-vibbar faktiskt. Tung rent fysiskt också Lovar lite ljudexempel så fort den är rengjord i yta och elektronik. Lite småknaster och skumt beteende här och där som ska fixas också. Men en jävla läcker maskin på så många sätt!

    Så var det ju detta att nån varit där och "plockat ur lesliet" innan jag hann hämta den. Men när jag öppnade den visade det sig att det enda personen tagit är motorn till snurran! Allt annat sitter där det ska, men fyra beigea sladdar är klippta där motorn satt. Synd men mindre tråkigt än om hela skiten var ursliten. SÅ om nån slaktat orgel med komboleslie och har en snurr-motor liggandes så är jag intresserad. Magnus? Ola? I´m looking at you guys Funderar annars på att göra en separat tolvvoltsvariant, för såna motorer har jag en del. Men jag antar att orginalmotorn går direkt på starkström. Ska mäta upp på kablarna dock. De är ju fyra anonyma, men jag förmodar at två gått till tremolo-fart och två gått till chorale-fart.

    Väldigt roligt hämt hursomhelst. Orgellycka <3

  26. #626
    Lucarno
    Lucarno är inte uppkopplad
    Lucarnos avatar
    Veteran
    Den lyckan som kommer cornucopiskt som en gåva från Orgeln given av Förvändelsen <3


    Grattis! BTW du kan ju bygga en fotpedaldriven snurra, kanske med pedalerna på baksidan eller ena sidan. Så kan en medhjälpare eller för ändamålet upptränat husdjur pedallera leslie medan organisten musicerar. Kreativitet, njutning och gymnastik i ett. Perfa eh

  27. #627
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ah! En tanke/pedal utanför boxen! Ingen omöjlighet. Eller skaffa hamster ja.

    Annars ser jag framför mig hur en kedja startats, där jag i min tur åker och rycker motorn ur nån annans orgelannons, varpå nån hämtar den orgeln och sen åker och rycker motorn ur nån annans orgelannons, varpå nån hämtar den orgeln och sen åker och rycker motorn ur nån annans orgelannons, varpå nån hämtar den orgeln och sen åker och rycker motorn ur nån annans orgelannons, varpå nån hämtar den orgeln och sen åker och rycker motorn ur nån annans orgelannons, varpå nån hämtar den orgeln och sen åker och rycker motorn ur nån annans orgelannons, varpå nån hämtar den orgeln och sen åker och rycker motorn ur nån annans orgelannons, varpå nån hämtar den orgeln och sen åker och rycker motorn ur nån annans orgelannons, varpå nån hämtar den orgeln och sen (osv)

  28. #628
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Grattis! Låter intressant och inväntar ljudexempel! Har förstått att det skall vara ganska fett ljud i de stora GEM orglarna!

    Lesliemotor, njae.... Är det "LESLIE leslie" eller är det en egen variant som ex i Yammisarna? ( antingen snurrande högtalare eller den med snurrande frigolittrumma framför högtalaren.) Yamaha motorer har jag nog men inte någon ,som inte används , till "riktigt" leslie.

  29. #629
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det är ett äkta märkesleslie av den inbyggda sorten, som även de brukar bestå av en frigolittrumma framför en högtalare. Frågan är hur stor skillnad det är på motorn, och om skillnaden i så fall kan kompenseras lätt. Ska som sagt mäta spänningen på kablarna och se vad det ger. Hela konstruktionen är nästan identisk med yamahamodellen.

  30. #630
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    [ATTACH=CONFIG]58982[/Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	95,2 KB 
Id:	58983

    Yammismotor... Det man ser utan att skruva isär....
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	95,6 KB 
Id:	58982  

  31. #631
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Sama princip såklart. Förmodligen helt annan koppling och spänningar dock. Min lömska plan nu är att helt enkelt plocka motorn ur kawaiwen, som också har märkesleslie. Har inte skruvat upp och kollat än, men jag tror det är exakt samma modell. GEMens orgelsound är mer värdigt snurran än kawaien om jag ska välja. Why not liksom

    Har nu spenderat ett antal timmar på fix och trix. Det är så skönt hur mycket småproblem man löser i gamla orglar bara genom att lyfta och sätta tillbaks kortkopplingar Ibland räcker det med att bara knuffa lite med en trogen träpinne.

    Misstänker att denna är lite för mycket syntmonster för sitt eget bästa. Mycket styrspäningar som verkar glida lite efter att den varit på ett tag. Monosynten började pitcha ur sig totalt, och jag blev knäpp på det, tills jag upptäckte att key-pitchkortet behövde sitta på ett exakt avstånd från kortet under. Jag kunde pitchbenda genom att flytta kortet några millimeter upp eller ner. Så skumt. Men allt är väldigt tydligt, och ville man skulle man kunna göra synten fullt programmerbar, för korten sitter där snyggt separerade och uppmärkta med ADSR, LFO, VCA, VCF. Det finns potential i denna maskin alltså. Fortsättning följer garanterat

  32. #632
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    greja med orglar ÄR roligt och som du beskriver stora möjligheter till "analoga" lagningar där man inte har en aning vad man gjort men "ooops, där gick den igång.... undrar varför" ?
    Ostämbar synthdel hade jag ju på min CSY2:a men efter byte av de variabla resistorerna funkade den fint. Inget sådant på GEM
    :en ?

  33. #633
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det är mycket möjligt. Det sjuka är ju att den höll stämningen när jag fixerat kortet i "rätt" läge. De sitter i "stege", och är spända i läge med en skumgummiklädd metallist på den okopplade sidan. Skumgummit är rätt borttorkat så korten kan röra på sig en hel del (okej, rätt abstrakt utan bilder ). Skumt dock att det gör så mycket med de där millimetrarna. SOm om det är spänningsfält i luften som måste stämma.

  34. #634
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Efter noggrann rengöring av kontaktpinnar så stämmer monosynten som den ska! Så nu är allt tip top. Förutom att en annan del av maskinen stämmer lite fel. Irriterande att jag inte hittar var jag kan justera det. SKulle verkligen behöva kopplingsschema känns det som. Eller börja skruva på variabla resistorer halvt på måfå och höra vad som händer... Men jag drar mig fört

    Lesliemotorn från kawaien verkar inte passa. Den vill ha 100v, GEMens vill ha 220v. Ingen bra idé att bara hänga på den skulle jag tro. SKulle väl i bästa fall gå alldeles för snabbt...

    För övrigt har denna den mest jävla funky autokompvariant jag stött på hittills. Bra på riktigt liksom. Synd bara att det är just den sektionen, inkl. pedalerna generellt, som stämmer lite drygt en kvartston för högt. Men ändå.

  35. #635
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Kan den här hjälpa? : http://www.owner-manuals.com/H6000-c...grams-GEM.html

    Alternativt att du går in på organ forum och frågar där? http://www.organforum.com/forums/forum.php

    Här en orgel i Stockholmstrakten som det står att den har Leslie: http://m.blocket.se/stockholm/Elorge...htm?aw=1&ca=11

  36. #636
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Har hittat den länken också. Kan man lita på att de verkligen har den? Hittat andra som inte har fast de sagt det. Ska testa organforum.com först. Har ju aldrig varit där ens, så bara det är ju en anledning

    Har haft liknande den där RIHAn. Tycker mig se samma modell med olika märken, liksom licenstillverkad. Då är det ett annat leslie i. Ett större, äldre. Fruktansvärt fett brukar de låta i allafall.

    Jag funderar på att ta kawai-idén ett steg längre. Tänker så: Om den motorn ska ha 100v så måste den ju ha en trafo som fixar det. Så jag skulle kunna ta den med och stoppa i GEMen. Jaja. Mycket kan man göra

    (så, nu har jag reggat mig på organforum! Ambulance Men aj vad seriöst. Jag får vänta på att bli godkänd och grejer )
    Senast redigerat av Ambulansen den 2015-05-21 klockan 22:50.

  37. #637
    ola
    ola är inte uppkopplad

    Senior
    Där finns en del att läsa om Hammond å stuff

  38. #638
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    På den manualsidan har jag skaffat många bra och kompletta yammisservicemanualer. På den här står det ju bara att det är kretsschema så jag vet inte riktigt vad du får.... Organ Forum är fyllt av orgelnördar och de brukar vara hjälpsamma!

  39. #639
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Har krokar ute på organforum nu. Inte mycket till respons dock. Inte jätteaktivt forum egentligen verkar det som , men å andra sidan lite smalare än 99

  40. #640
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Kan vara så att GEM inte är så het på forat. Har inte sett mycket om dem där men ge inte upp. Det kan dyka upp någon som vet. Annars har sidan med manualer jag tipsade om ovan inte lurat mig förut men man vet ju aldrig. Såg din "gratisorgeltråd" på forat också. Intressanta svar! UK har jag haft lite koll på och det stämmer verkligen att priserna där inte är höga. Hammond A100 och C3 för runt 20 000 eller billigare och även andra intressanta märken och modeller för nästan ingenting. USA priserna verkar dock ligga högt. Kanske skulle man hyra en lastbil och ta och hämta några intressanta instrument från UK?

  41. #641
    ola
    ola är inte uppkopplad

    Senior
    Jag följer med och bär

  42. #642
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jo visst är det intressant! Fick uppfattningen att L100 går för småpengar i USA. Hursomhelst får mina GEMkrokar ligga där och jäsa. Och det låter ju betryggande om den där manualsidan. Kan vara värt en femtilapp. Skulle vara så skönt att fixa den innan jag skruvar ihop och ställer den på plats. För autoplayfunktionen är sjukt smart och dödsfunky. Å andra sidan är syntorgelaspekten på den så fet att det kanske räcker. EN sjuk grej är bara att orgelskrället inte har några in eller utgångar förutom phones.

  43. #643
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ola Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag följer med och bär
    lovar att säga till!

  44. #644
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo visst är det intressant! Fick uppfattningen att L100 går för småpengar i USA. Hursomhelst får mina GEMkrokar ligga där och jäsa. Och det låter ju betryggande om den där manualsidan. Kan vara värt en femtilapp. Skulle vara så skönt att fixa den innan jag skruvar ihop och ställer den på plats. För autoplayfunktionen är sjukt smart och dödsfunky. Å andra sidan är syntorgelaspekten på den så fet att det kanske räcker. EN sjuk grej är bara att orgelskrället inte har några in eller utgångar förutom phones.
    Jo, L100 låg tydligen på 300-500 $ så det är väl något billigare än här.
    Inga uttag? Låter skumt. Även de minsta jag sett brukar ju ha något monouttag iaf! Har du verkligen kollat överallt?

  45. #645
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Fuck yeah Inga uttag. Jag får modda till det. Funderar på att låta denna vara det eviga mod-objektet faktiskt. Synten är liksom uppbyggd av riktiga moduler inuti, så att dra fram uttag och potar skulle vara relativt lätt. Orgel med modular lksom Massa man kan göra.

  46. #646
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Låter kul! Får hålla ögonen öppna för en GEM tror jag! Finns det inte en 7000 modell också?

  47. #647
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    VErkar som 5,6,7000 är nära besläktade.

    Jag snackar med denna kille just nu http://www.manuals.altervista.org Han sitter på ett gäng dokument. Byter gärna om man har nåt han vill ha annars "donation". Funderar på vad jag ska erbjuda. Och om det är enklare att paypala honom än att köpa från det där stället du visade...

  48. #648
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    VErkar som 5,6,7000 är nära besläktade.

    Jag snackar med denna kille just nu http://www.manuals.altervista.org Han sitter på ett gäng dokument. Byter gärna om man har nåt han vill ha annars "donation". Funderar på vad jag ska erbjuda. Och om det är enklare att paypala honom än att köpa från det där stället du visade...
    Jag har ett antal olika servicemanualer för orglar o synthar . Ser att han saknar E- modellerna på electonerna tex. Hojta till om du behöver någon.

  49. #649
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja såhär kan alltså en synt inuti en orgel se ut Zooma gärna och se hur fint utmärkta parametrarna är vettja. Potentiell grej!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	GEM-syntsmal.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	111,6 KB 
Id:	59197

  50. #650
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Snyggt Ambulansen! Orglar har ofta både ett intressant och snyggt innanmäte!

    En Hammond Extravoice för 0kr. Skall ingen på "baksidan" ta hand om den lilla skönheten? Verkar vara i mycket gott skick! http://m.blocket.se/stockholm/Hammon...htm?sa=1&ca=11

  51. #651
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    En gratis Eminent 310-U i Oslo! Bara att åka och hämta! http://m.finn.no/bap/free/ad.html?fi...ynd_type=agent

  52. #652
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Fin (verkar det som) och gratis Philicorda i Götet:
    http://m.blocket.se/goteborg/Philips...htm?ca=11&aw=1

  53. #653
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Kan du inget om elektronik?
    Jag vill inte ha en hel kommod för ett instrument.

    Inte ens gratis.

  54. #654
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Det var ju en väldigt trevlig atityd du lagt till med så här på lördagskvällen.

  55. #655
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Ja, men snälla.
    Du får 19kilo trä och 300gr elektronik.

    Ingen vill ha en sån gammal orgel?

  56. #656
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Jag vet att du gillar syntar som får plats i en MIDIkontakt, och det är helt ok för mig. Men det finns även vi som sen skönheten och älskar musikaliteten i dessa "kommoder". Tycker det är en tråkig atityd du har. PS. Senaste orgeln jag tog hem vägde inte 19.3 kg utan närmre 70...

  57. #657
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Allra minst jag.
    Jag sliter ut keyboarden ur en sån och kastar resten på tippen.

  58. #658
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Nu går du och lägger dig, Janost lille. De vuxna farbröderna ska flytta orglar

    (För övrigt... "kan du inget om elektronik?", "Ingen vill väl ha en sån gammal orgel?"... Kom igen liksom, dålig kväll eller?)
    Senast redigerat av Ambulansen den 2015-08-08 klockan 23:07.

  59. #659
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    ok, jag ger mig.
    Flytta orglar ni.

    Ursäka och gonatt.

    Tillägg: Det enda jag vill ha i dom är är keybedden.

    Låter som att riva skelettet ur ett lik?
    Men det är vad jag gör.
    Senast redigerat av janost den 2015-08-08 klockan 23:15.

  60. #660
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Will do! *repar golvet igen*


Liknande ämnen

  1. Finns den här EQ:n?
    Av Volt i forum Effekter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 14:30
  2. Finns det...
    Av Kada i forum Mixning & mastring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 16:21
  3. Här finns dom!
    Av Waldorf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •