Sidan 10 av 17 FörstaFörsta ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SistaSista
Resultat 541 till 600 av 993

Ämne: Än finns det gratisorglar!

  1. #541
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Tack för länkarna, ska plöjas i morgon.

  2. #542
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Gratis liten Philicorda i Markaryd!

    http://mobil.blocket.se/kronoberg/Bo...htm?ca=11&aw=1

  3. #543
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gratis liten Philicorda i Markaryd!

    http://mobil.blocket.se/kronoberg/Bo...htm?ca=11&aw=1
    Med tanke på att de kan kosta larvigt mycket ända sen Soundtrack of our Lives började hajpa dem, så vore det ju t.o.m. värt att åka ner från sthlm för den!

  4. #544
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Fast nu är det ju tillochmed rätt länge sen Soundtrack SLUTADE hajpa dem De är fortfarande billiga. Har inte hört talas om nån som gått för mer än 500 spänn på många många år. Jag tror grejen är att det finns väldigt många, så marknaden mättas typ.

  5. #545
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast nu är det ju tillochmed rätt länge sen Soundtrack SLUTADE hajpa dem De är fortfarande billiga. Har inte hört talas om nån som gått för mer än 500 spänn på många många år. Jag tror grejen är att det finns väldigt många, så marknaden mättas typ.
    Dom är så grymt snygga att jag kan tänka mig att ha en som vardagsrumsbord, även om denna bild mer påminner om en skolbänk från 70-talet.

  6. #546
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast nu är det ju tillochmed rätt länge sen Soundtrack SLUTADE hajpa dem De är fortfarande billiga. Har inte hört talas om nån som gått för mer än 500 spänn på många många år. Jag tror grejen är att det finns väldigt många, så marknaden mättas typ.
    nu vet jag int va de gått för. jag betala 1200 för min (rör-varianten).
    men alla jag sett på vend har velat ha 2-4000kr.

  7. #547
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nu vet jag int va de gått för. jag betala 1200 för min (rör-varianten).
    men alla jag sett på vend har velat ha 2-4000kr.
    Ja, typ samma priser som jag sett de sista två - tre åren. Har inte sett nån för 500 spänn sen jag såg en på Myrorna för 20 år sen... För dessa små modeller alltså. De lite större tvåmanualiga kan man nog hitta för en femhundring eller t.o.m. gratis.

    Jag tycker väl personligen att de är värda upp till 2 k kanske. De låter trevligt, men med lite tur kan man ju t.ex. få en fungerande Farfisa Compact för 4 - 5000 kr.

  8. #548
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Tycker de där dyker upp titt som tätt under tusingen...

  9. #549
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Låter märkligt. Jag har haft span på dem i säkert femton år och har definitivt inte sett nån i närheten av tusenlappen under den tiden, än mindre under. Man ser dem överhuvudtaget mycket sällan, kanske 2 - 3 per år. Säkert att du inte tänker på nån av tvåmanualersmodellerna? Dem ser man mycket oftare och för inga pengar alls.

    Om du skulle hitta en annons på en i Stockholmstrakten för 1000 kr eller mindre, snälla, skicka mig ett PM! Jag har inte plats egentligen, men för såna summor hugger jag nog ändå.

  10. #550
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    2-3 per år är ju riktigt många Vi har nog helt enkelt olika tidsbegrepp. Och självklart hamnar hittad annons i orgeltråd.

    Däremot är min känsla att tvåmanualers verkar vara ovanligare. Intressant detta att man kan uppfatta verkligheten så olika. Hursomhelst är den fetare på alla sätt! Riktigt läcker rörstärkare i den också. Och herregud, reverbet! (fast det kanske sitter i kompaktmodellen också?)

  11. #551
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Det kanske handlar om att jag är lite traumatiserad. Att varje gång jag ser "Philicorda" i rubriken och sen klickar upp upp annonsen och ser att det är en tvåmanualers - igen! - så smärtar det mig så mycket, att det känns som tusen gånger...

    Jo, minnet är underligt och kan omformas rejält i efterhand. Fråga bara Lars Ohly! Stackarn trodde säkert ärligt att han spelat med Nacka. Om det är du eller jag som är Lars Ohly i den här orgelhistorien ska jag nog låta vara osagt.

    Jag kan mycket väl tänka mig att tvåmanualersvarianten är fetare. Det som gör att jag är så sugen på enmanualersmodellen är ljudet, storleken (jag har det trångt!) och att jag missade den, den där gången för tjugo år sen på Myrorna. Jag tyckte den var lite dyr, gick därifrån, ångrade mig efter nån halvtimme, gick tillbaka och då hade redan den där jäkla Glen gått och köpt den! Livet är en jämmerdal...

  12. #552
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Som jag förstått det så är själva ljudkretsarna samma i båda, bara några fler i den stora. Det lilla jag testat och hört kompakten bekräftar detta. Skillnaden bör vara resonansen i själva möbeln... Hursomhelst ska jag förmedla till dig om nån vill bli av med en!

  13. #553
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jatack!

  14. #554
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Det finns väl förresten ett par olika enmanualersmodeller. Jag är oklart över skillnaden mellan modellerna. Nån som vet?

  15. #555
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag går själv enbart på flyktigt utseende

  16. #556
    melzk
    melzk är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Hej ny på forumet.

    Tänkte höra med er, om detta. Jag har hittat en Yamaha hs7 som jag är intresserad av. Dock ser jag att det finns en modell som heter hs 8 som det vimmlar av på YouTube.

    Vad är den stora skillnaden på dem?

    Ja har spelat piano förut så jag tänkte börja att experimentera med att lära mig att spela orgel nu

    Hs7an känns ju som att man kan ha och öva på. Eller är jag ute och cyklar?

  17. #557
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Välkommen hit!

    Har aldrig ägt någon av dessa men provspelat HS 8 :an som var tämligen trevlig. Här kan du jämföra de olika HS-modellerna:

    http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/...h/ele/HS8E.PDF

    s 74-75 finns specarna på de olika modellerna.
    Senast redigerat av magnus_pn den 2014-05-13 klockan 16:28.

  18. #558
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja välkommen hit! Det är rätt få orglar man har direkt tråkigt med, så helt fel kan det sällan bli.

    (om det är den i Falun på blocket så är den med stor sannolikhet körd på tippen av en forumsmedlem konstigt nog... Har försökt få kontakt utan resultat. Annars: kör hårt!)

  19. #559
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    http://www.blocket.se/kalmar/Hammond....htm?ca=11&w=3

    Hammond T522, den sista tonhjulsorgeln enligt:

    http://www.etcetera-music.eu/public/...2/t522page.htm

    Defekt men gratis!!! I Kalmar.

  20. #560
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    En av de finare småttingarna om det inte är något allvarligt fel på nätdelen. B20 CR från 1976


    http://www.blocket.se/stockholm/Orge...0021.htm?ca=11

  21. #561
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    http://www.blocket.se/lund/Aldre_elo....htm?ca=11&w=3

    Orgel (osäker vilken...) bortskänkes i Lund.

  22. #562
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Säkert fräsig och fin. Grillgallerhögtalarhålen till vänster brular ju innebära snurra.

    (Min första pianobok Den lärde mig inget dock...)

  23. #563
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    http://www.blocket.se/dalarna/Elorge....htm?ca=11&w=3

    Riha Syntone bortskänkes i Smedjebacken. Tycker den ser fin ut o tänker att man borde ha en hangar med massa gamla fina orglar.

  24. #564
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Kånkade hem denna pjäs ikväll, efter att ha nappat på en bortskänkesannons på blocket:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kawai-orgel.jpg 
Visningar:	183 
Storlek:	75,6 KB 
Id:	54511

    Bilden är från blocketannonsen. Orgeln står kvar i bagagen på bilen. Har inte provat den, men enligt donören fungerar den fint. Återkommer med statusrapport när jag fått den på plats. Under tiden får ni gärna säga vad det är jag har släpat hem och om den är tuff eller mögelost.

  25. #565
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Ser väl ut som en Kawai? Vet inte så mycket om dem men de modeller som har inbyggt leslie lär ha helt ok flöjter! Du får ge en recension och ljudprov!

  26. #566
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Bra där Johey! SÅ vad har den för in/utgångar?

    (Hörni: Måste vi kalla det "flöjter"? Det har aldrig låtit som flöjter, eller varit menat at göra det. Det är ju Pipor vi snackar om. Trots att de i sitt kyrkliga urutförande funkar ungefär som en blockflöjt så stannar likheterna där. Så: Pipor. Okej?)



    (vet inte varför det stör mig så, men det gör det )

  27. #567
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Ljudprov och bilder sparar vi till en annan gång, men lite nybörjarutlåtande kan jag försöka bjuda på nu efter att ha lekt med den några timmar.

    När jag var liten hade vi en elorgel jag tror hette Farfisa. Modell har jag ingen aning om, men det är den enda orgelreferens jag har. Jag förstod aldrig vad knapparna och spakarna hade för teknisk funktion, mer än att ljudet blev annorlunda beroende på läget man satte dem i. Jag minns att mamma sa att jag inte får röra spakarna, för då låter den så konstigt.

    Nu när jag sitter med denna ser jag likheter. Det finns spakar som gör ljudet annorlunda. Det finns ett litet ostigt trumset, även om jag har för mig att Farfisans var mer hightech och lät bättre. På denna låter det i mina öron helt oanvändbart. Men det är ju ändå tufft med en liten analog trummaskin.

    Vad som är coolt med orgeln dock är att den har två spakar för "user sound" eller vad det står, och till dessa finns ett reglerbart lågpassfilter med resonans (kallat "peak"). Det tror jag inte Farfisan hade. Det borde jag ha upptäckt och lekt med om det hade varit där. Finns även attack och sustain som påverkar vissa av ljuden, och även filtret påverkas av sustain.

    En lustig grej är en spak som heter tremolo. Slår jag till den går någon slags brölig fläkt igång. Tycker inte den påverkar ljudet nämnvärt, mer än det brus den i sig skapar. Kanske blir det lite långsamt vibrato på undertangenterna, men jag är osäker på om det är den tänkta effekten eller störning av något slag. Det får ni gärna hjälpa mig med.

    Sen finns det någon chorus som också slår igång någon mekanik i orgeln, men stör inte lika mycket som tremolo. Den har dessutom någon slags effekt på ljudet, lite beroende på vilka pipor som är aktiva.

    Och just ja. Denna orgel har något jag vet att Farfisan inte hade. Den har fem (eller sex?) reglage för att styra övertoner med. Jag kom på att om man trycker på "drawbar"-knappen så aktiverar man dem. Det är tufft.

    Gällande in- och utgångar är det nog bara en hörlursutgång som finns.

    More to come.

  28. #568
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Låter ju fett det där! Det som låter som en fläkt är ett kompakt litet leslie som sitter i många orglar. Det består av en högtalare och en roterande trumma med speciella ljudkanaler i sig. SNabbt snurr=tremolo, långsamt snurr=chorus. Oftast har orglarna en annan högtalare också, och om lesliet inte ger nån nämnvärd effekt kanske det bara är den vanliga högtalarn som låter. Du får öppna och kolla/lyssna! Riktigt ballt att den har ett resonant filter! DET är det inte så många möbler som har

  29. #569
    Niels
    Niels är inte uppkopplad
    Nielss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Frågade den här annonsören http://www.blocket.se/vi/57220676.htm om modeller eftersom jag ogärna ser att något fint går till tippen. Den ena är en Viggen 33 och en andra en AIHA ADAGIO... ??? En Modell eller tilverkare jag aldrig hört talas om, hon skickade en rätt bra bild i alla fall.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0336.jpg 
Visningar:	232 
Storlek:	93,0 KB 
Id:	55184

    Jag har själv inte plats eller möjlighet att åka upp till E-tuna, men om någon finns i närheten så gissar jag att den är värd att titta på. Gissningsvis rörbestyckad varm och skrikig i ljudet.

    Fick själv ner en rätt udda Malmsjö komboorgel med synthdel förra helgen har skrivit lite om den här http://nielsgordon.blogspot.se/

  30. #570
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Nämen... Blir lite sugen på en sväng till E-tuna...

  31. #571
    Lucarno
    Lucarno är inte uppkopplad
    Lucarnos avatar
    Veteran


    Jävlar va znygg, alltså för att vara en sån där brun alltså.

    Bara fram med sågen och zwrrrrmmm och lite fil och snajderi så är den cuttad och fin! Litta MP52 på trät så blir den ännu finare! Desktoppad och klar för njutningsstunder. Ack, dessa små underverk från förr. Sniff.

  32. #572
    Niels
    Niels är inte uppkopplad
    Nielss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Nej nej nej, inte sågen. Bygg ut istället :-)
    Jag har orginalbilden (var tyvärr för stor för att posta här) om någon är intresserad av att studera vad knapparna har för labels osv. man kan se en hel del faktiskt.

  33. #573
    Lucarno
    Lucarno är inte uppkopplad
    Lucarnos avatar
    Veteran
    - Gör't! Du kan dumpa upp bilden på abload (- som är skitbra!): http://abload.de

    Klick - Bilder von der Festplatte hinzufügen
    Välj fil(er) att ladda upp
    Tryck på gröna Abload!-knappen
    - Klarrt! Bara copypaste länken under "Direktlink" längre ner på sidan sen.

    Gotta luv abload. De "meckar" inte med bilderna heller som många andra uploaders (t.o.m. vBullen gör det... brrr ).

  34. #574
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Niels Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den ena är en Viggen 33 och en andra en AIHA ADAGIO... ???
    Spännande! Det måste vara en Riha Adagio: http://en.wikipedia.org/wiki/Riha_Adagio

    Den som hämtar den kan väl återkomma med recension här...

  35. #575
    Niels
    Niels är inte uppkopplad
    Nielss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Skönt med en tysk uppladdningtjänst så att man vet att det är ordning på grejorna. Och En Rhia är det ju förståss, det förklarar ju en del.

  36. #576
    Niels
    Niels är inte uppkopplad
    Nielss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Snabba ryck Stockholmare!!!
    Visst vore det synd med tippen.
    https://www.facebook.com/groups/1713...2465629641820/

  37. #577
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Vad är det för något...?

  38. #578
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det för något...?
    elka 707

  39. #579
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    och så måste man logga in nånstans för att se... Synd. Jag skulle "behöva" en till orgel

  40. #580
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    elka 707
    Tack!

  41. #581
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    elka 707
    Hoppas någon hämtar den! Kommer inte heller in på FB så jag vet inte skick. Men bra orgel, bra synth och snygga stråkar i skön förening!

  42. #582
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas någon hämtar den! Kommer inte heller in på FB så jag vet inte skick. Men bra orgel, bra synth och snygga stråkar i skön förening!
    ...såg bra ut. Något "triggfel" på syntklaviaturen, annars OK enligt beskrivningen. Någon lär tydligen ha förbarmat sig över den.

  43. #583
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    En gratis Elka 707 " förbarmar" man sig inte över....

  44. #584
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En gratis Elka 707 " förbarmar" man sig inte över....

  45. #585
    lingondricka
    lingondricka är inte uppkopplad
    lingondrickas avatar
    Senior
    En gratis Electone D65 i Malmö : http://www.blocket.se/malmo/Gratis_Y....htm?ca=23&w=1

  46. #586
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lingondricka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du hann först! Seså skåningar! Mycket orgel för ingenting! Bara å hämta!

  47. #587
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Här en gratis Kawai i Linköping som nog inte är så pjåkig: http://m.blocket.se/ostergotland/Org...htm?ca=11&aw=1

  48. #588
    mibbe
    mibbe är inte uppkopplad
    mibbes avatar
    Inte så pratsam än
    FAN
    Vart finns gratisorglar när en har plats men dem på fel plats. Alltid bara otur!!!!

    Skulle va gratis skicka gratisorglar me posten!!! Hör en på namnet va "gratis"! D

  49. #589
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Det bästa med gratis orglar är att man stjäl klaviaturen och elder med resten i pannan eller spisen.

    Det sämsta är att det är stora åbäken som kräver släpkärra för att hämtas.

  50. #590
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här en gratis Kawai i Linköping som nog inte är så pjåkig: http://m.blocket.se/ostergotland/Org...htm?ca=11&aw=1
    Jag hämtade en till synes likadan härom månaden (också blocketbortskänkes) och den är riktigt nice. Har bland annat leslie och lågpassfilter med resonans.

  51. #591
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det bästa med gratis orglar är att man stjäl klaviaturen och elder med resten i pannan eller spisen.

    Det sämsta är att det är stora åbäken som kräver släpkärra för att hämtas.
    Haha du är rolig du

  52. #592
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av mibbe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    FAN
    Vart finns gratisorglar när en har plats men dem på fel plats. Alltid bara otur!!!!

    Skulle va gratis skicka gratisorglar me posten!!! Hör en på namnet va "gratis"! D
    Var bor du? Alla vill säkert hjälpa till och leta

  53. #593
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var bor du? Alla vill säkert hjälpa till och leta
    gratis electone http://www.blocket.se/stockholm/Bort....htm?ca=11&w=1
    cbr diamond! http://www.blocket.se/stockholm/Elor....htm?ca=11&w=1
    sånt här är ju kul också: "piano" http://www.blocket.se/stockholm/Oanv....htm?ca=11&w=1
    eller "hammond orgel" http://www.blocket.se/stockholm/Hamm....htm?ca=11&w=1

    finns fler bara i stockholm idag... Det finns så mycket orglar...

  54. #594
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Visste inte at Yamaha gjorde Hammondorglar.

  55. #595
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visste inte at Yamaha gjorde Hammondorglar.
    Här är tre Hammond på samma bild, inte lika men besläktade! Kanske Yamaha låg bakom en av dem?


  56. #596
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visste inte at Yamaha gjorde Hammondorglar.
    Ganska vanlig variant på Blocket faktiskt! Det händer att en och annan liten Hammond benämns Yamaha också.... Hur svårt kan det va?

  57. #597
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    "Oanvänt piano" är nästan roligare

    Men så finns det också såna sjuka jävla mängder hemorglar att sannolikheten spiller över på hammonds och pianon

  58. #598
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Fasen... den där keyboarden stod det ju mitt namn på, kunde cyklat och hämtat. Men orgeln är kvar:

    http://www.blocket.se/lund/Elorgel_s....htm?ca=11&w=3

  59. #599
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    En av de enklare Electonesarna. Har inte ens arpeggio skulle jag tro. Så man behöver inte vara så ledsen om man inte hämtar den

  60. #600
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Skåne igen.... Kawai E600 konsertorgeln med drawbars, fullpedal, inbyggd synth och leslie!

    http://m.blocket.se/malmo/Bortskanke...htm?ca=11&aw=1

    Usermanualen: http://www.kawaius-tsd.com/OM/ORGANS/E600pdf.pdf

    Eller om någon kan förvara den tills jag hinner hämta.....

Liknande ämnen

  1. Finns den här EQ:n?
    Av Volt i forum Effekter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 14:30
  2. Finns det...
    Av Kada i forum Mixning & mastring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 16:21
  3. Här finns dom!
    Av Waldorf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •