Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 80 av 80

Ämne: Yamaha Electone E70

  1. #61
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på den. Nu har jag blivit jättesugen också. Har plats men ingen aning om vad som är kul och vad som är skrot och absolut ingen tid/kunskap att mecka med skrotmaskiner. Ett orgelunderforum vore kalas!
    Min kunskap sträcker sig inte längre än till Electonerna. Leta på "electone museum" eller electone.nl där du kan se dem och gå sedan till Yamahas manualsida: http://www.yamaha.co.jp/manual/swedish/result.php Där du kan läsa vad de kan! Rent generellt skulle jag satsa på vissa C , D , E och EX -modellerna + självklart CSY :arna! Det under förutsättning att du letar de analoga varianterna.
    Men det finns säkert en mängd andra hemorglar som också kan vara roliga!
    En del hamnar idag på soptippen så jag tror det är en välgärning om fler kan bli intresserade!
    Senast redigerat av magnus_pn den 2011-01-30 klockan 15:30.

  2. #62
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag håller med om orgelunderforumet! Hoppas bara nu att det inte blir någon orgelhype, eftersom jag själv håller på och spanar dagligen efter en D85:a... Det kan väl få finnas något "glömt" område inom elektroniska musikinstrument, där inte priserna tokskenar.
    Orkade nån av er kolla om de fans kvar de i staffanstorp och arvika? 2500 för båda!!

  3. #63
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Heualia Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Orkade nån av er kolla om de fans kvar de i staffanstorp och arvika? 2500 för båda!!
    Den i Arvika har jag faktiskt missat, och den i Staffanstorp är för långt bort. Lite slappt kanske, men jag har nog inte tid/ork med ett sånt hämtprojekt just nu (och folk i min närhet skulle nog misstycka...). Jag väntar tills det dyker upp en här i Västsverige. Det har ju varit några genom åren, och borde kunna bli fler.

  4. #64
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den i Arvika har jag faktiskt missat, och den i Staffanstorp är för långt bort. Lite slappt kanske, men jag har nog inte tid/ork med ett sånt hämtprojekt just nu (och folk i min närhet skulle nog misstycka...). Jag väntar tills det dyker upp en här i Västsverige. Det har ju varit några genom åren, och borde kunna bli fler.
    De västsvenska har ju jag köpt.....
    Om du ser vad som varit till salu under hösten har D 85:orna framförallt funnits i Skåne. Jag har hämtat två andra orglar därnere i höst. Bor du i västsverige tar det ju bara ca 8 tim ToR! Fixas lätt efter avslutat jobb på dan! Visst har man blivit idiotförklarad av familjen men det är de värda!

  5. #65
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De västsvenska har ju jag köpt.....
    Om du ser vad som varit till salu under hösten har D 85:orna framförallt funnits i Skåne. Jag har hämtat två andra orglar därnere i höst. Bor du i västsverige tar det ju bara ca 8 tim ToR! Fixas lätt efter avslutat jobb på dan! Visst har man blivit idiotförklarad av familjen men det är de värda!
    Det är bra, jag kan behöva lite sånt här pepp. Men jag väntar kanske ändå. För några år sedan annonserades det ut en D85:a här i Alingsås, och vem vet, kanske finns det en till...

  6. #66
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är bra, jag kan behöva lite sånt här pepp. Men jag väntar kanske ändå. För några år sedan annonserades det ut en D85:a här i Alingsås, och vem vet, kanske finns det en till...
    Båda mina är ifrån Härrydaområdet. Men det är möjligt att det finns fler. Hugg om du ser någon som står inomhus. Lite större risk att de som flyttats till uthus/garage inte mår så bra....Och tyvärr blir det fler o fler som hamnar där...

  7. #67
    viscountexplorer
    viscountexplorer är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Javisst! Jag är helt med! För övrigt så ligger det ju en D85:a ute nu för 10000:- så prishetsen kanske redan har börjat...
    Jag såg en för 5000 i östergötland. Hutlöst tycker jag med tanke på att den är gammal och troligen har defekter.

  8. #68
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är bra, jag kan behöva lite sånt här pepp. Men jag väntar kanske ändå. För några år sedan annonserades det ut en D85:a här i Alingsås, och vem vet, kanske finns det en till...
    En E70 i Holland! Det är INTE långt att åka för ett så fint instrument! Så många E 70 lär du inte hitta i Sverige.... http://muziek.marktplaats.nl/orgels/...fta_ind=1&fs=1

    å när du ändå är nere kan du väl hämta denna i Frankrike samtidigt: http://www.leboncoin.fr/instruments_...788.htm?ca=7_s
    Senast redigerat av magnus_pn den 2011-02-03 klockan 20:47.

  9. #69
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Heualia Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför? För att den kostade en miljard. Vet en lada full med Yamaha prylar i Dalom, har inte
    hittat den än bara! Kan ni inte ta och berätta hur mycket ni har gett för era burkar?
    EX-1:an till salu igen: http://muziek.marktplaats.nl/orgels/...fta_ind=5&fs=1

  10. #70
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    QUOTE=magnus_pn;2038552]EX-1:an till salu igen

    Häpp!
    Vad gick den för förra gången? Hur värderar man en sån här pjäs egentligen?
    6500jorå är ju helt klart för mycket, det är väll snik genen som slår till på gamla
    prylar men nått antikrundan värde lär det ju inte bli i alla fall.

  11. #71
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Heualia Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    QUOTE=magnus_pn;2038552]EX-1:an till salu igen

    Häpp!
    Vad gick den för förra gången? Hur värderar man en sån här pjäs egentligen?
    6500jorå är ju helt klart för mycket, det är väll snik genen som slår till på gamla
    prylar men nått antikrundan värde lär det ju inte bli i alla fall.
    Det är samma snubbe som säljer. Försökte pruta förra gången men fick ett tämligen otrevligt svar... Det är väl om någon excentrisk rik snubbe med för mycket pengar fattar tycke... Tror jag såg någon i USA eller om det var Australien som gick för runt 25 000:- (SEK alltså)....

  12. #72
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Tror inte nån vill betala 25 papp heller för den.
    Här är ett kap utan dess like, hade jag bott i närheten hade jag hämtat den bums.
    http://www.blocket.se/vasternorrland...8.htm?ca=6&w=3

  13. #73
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vafalls? Ge bort fina orglar på det sättet? Nu är det dags att skaffa slott och spela orgel nätterna igenom!

  14. #74
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    På tal om att skänka bort: http://www.blocket.se/vi/32462904.htm Någon som har erfarenhet av en sådan? Spectravox.

  15. #75
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    En electone som tystnat för gott.

  16. #76
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage




    https://youtu.be/li1UEVOqMVA


    https://youtu.be/euKN-cbQsg0


    https://youtu.be/AbqsdJ-sIC8


    En kille i Spanien har modet sin E70. Byggt in sampler osv

  17. #77
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Underbart <3

  18. #78
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Där snackar vi moddning! Kul!

  19. #79
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Åååh. Jag som till och med går igång lite på en B-serie.

    Och plats har jag ju.

  20. #80
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Inte just E70, men orglar är ju praktiskt taget gratis. Följ gratsiorgeltråden Bara det gör ju att man gärna moddar.

Liknande ämnen

  1. Gammal electone orgel
    Av andy74 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 23:28
  2. Electone-mods?
    Av Ambulansen i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 13:52
  3. Ansluta en Electone.
    Av lohmann i forum Övriga instrument
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 17:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •