Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 170

Ämne: Tips på hörlurar

  1. #1
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran

    Tips på hörlurar

    Vet inte riktigt vart detta passar i forumet men någon admin får flytta på tråden om det passar bättre någon annanstans.

    Hur som helst så behöver jag tips på ett par nya hörlurar.
    Mina Sennheiser HD555 (tror jag det är) har blivit tappade en gång för mycket och det har resulterat att ena luren vilken dag som helst kommer att lossna

    Vill nog helst ha ett par öppna lurar, samt är snälla att ha på sig en längre tid.
    Har väl funderat på att hoppa upp ett snäpp till HD-650 men det är ju en j-kla massa pengar för ett par lurar.
    Var ett tag sedan jag letade efter ett par lurar så jag vet inte vad som hänt på den fronten senaste åren.

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ett par klassiska AKG K240 Studio kan man bara inte bli missnöjd med tycker jag, de är underbara.

  3. #3
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Finns en K240 MK2 variant också för ett par hundralappar till, bu eller bä ? (om någon vet alltså).

  4. #4
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Om du är van vid öppna sennheiser tror jag det är svårt med såna K240 av bekvämlighetsskäl.. har ett par Sony MDR-7509HD nu dom låter ok men pallar inte med dom i längden. Kanske testa Grado? Har lånat ett par SR80 några gånger, kostar inte så mycket och låter faktiskt skitfint, sitter hyffsat också.

  5. #5
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag rekommenderar Sennheiser HD-25. Har kört med dem i femton år (olika par förstås) och gillar dem väldigt mycket.

    AKG K-240 har jag också men gillar inte dem alls. Dock är det nog inte Studio-modellen förmodar jag.
    Mina K-240 har väldigt lite bas i sig och känns tunna i ljudbilden på något sätt.

  6. #6
    Jonathan P
    Jonathan P är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Sennheiser HD650. Bra som fan.

  7. #7
    Synapskollaps
    Synapskollaps är inte uppkopplad
    Synapskollapss avatar
    Veteran
    Beyerdynamic DT serien är super! 770 (stängd) / 880 (halvöppen) / 990 (öppen).

    Grymt fint ljud, sköna som satan!

  8. #8
    miklo
    miklo är inte uppkopplad
    miklos avatar
    Senior
    Jag kör med AKG K-601. Hur bekväma som helst och fantastiskt ljud.

  9. #9
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag rekommenderar Sennheiser HD-25. Har kört med dem i femton år (olika par förstås) och gillar dem väldigt mycket.
    HD25-1 gillar jag massor, fick mig ett defekt par som reparerades. Sennheiser har reservdelar för allting på lurarna så dom håller evigheter och är de bekvämaste jag någonsin haft på skallen, och låter för bra.

    Så jag rekommenderar dom till Haplo. Tvådelad bygel och grejer. Velour-pads! Proffsiga!

  10. #10
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag rekommenderar Sennheiser HD-25. Har kört med dem i femton år (olika par förstås) och gillar dem väldigt mycket.

    AKG K-240 har jag också men gillar inte dem alls. Dock är det nog inte Studio-modellen förmodar jag.
    Mina K-240 har väldigt lite bas i sig och känns tunna i ljudbilden på något sätt.
    +1

    Kör oxå på HD-25 och de låter guld.... jäkligt bra basåtergivning tycker jej. Tänkte köpa ett par K-240 för jam säljer ut dom........ men om du inte gillar dom som kör med HD-25:or som jag så kanske man ska akta sig

  11. #11
    Dee
    Dee är inte uppkopplad
    Dees avatar
    Senior
    Kan också bara säga Sennheiser HD650. Funderade också länge pga priset men köpte dom och har inte ångrat det en sekund. Har gjort mixar på tåget som blivit riktigt, riktigt nära slutresultatet i studion. Gillar skarpt.

    Har ett par K240 också men gillar dom inte alls. Fungerar inte speciellt bra för mig vid vare sig inspelning eller mix.

    Sound on Sound gjorde ett grymt gediget test av hörlurar tidigare. En preview av artikeln finns här:
    http://www.soundonsound.com/sos/jan1...headphones.htm

  12. #12
    miklo
    miklo är inte uppkopplad
    miklos avatar
    Senior
    Ska väl sägas att HD25 är allt annat än öppna i konstruktionen, och att de sitter på örat istället för runt om, vilket kan bli obekvämt efter lång tid.
    Har själv ett par HD25sp som jag djar med. Vet inte hur de jämför sig ljudmässigt med de "riktiga" HD25orna, men kan lugnt säga att de inte är i närheten av K601orna ljudmässigt.

  13. #13
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Tack för tipsen, kanske blir att man biter i sura äpplet och skaffar ett par HD-650 trots allt.
    Men har en liten fråga till, just nu tar jag ljudet till hörlurarna från en relativt billig mixer.
    Behöver man eller vilka av dessa lurar bör man skaffa en hörlursförstärkare till ?
    I så fall vilken ?

  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vanligtvis behövs det inte. Personligen mixar jag gärna i mina 240:or, gillar ljudet också. Men det är en smaksak så klart. Prova!

  15. #15
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Audio-Technica ATH-M50.
    Grymt nöjd med dem, bra att mixa med, snygga och de kostar inte så mycket heller.

  16. #16
    deleted user
    @Haplo Vad driver du dina hörlurar med? Direkt ut från ljudkortet, i så fall vilket? Alla lurar som nämns ovan låter riktigt bra, är nog helt en smaksak vilka du fastnar för. Dom presterar också grymt mycket bättre mer lite mer ström, en separat hörlursstärkare kan göra underverk.

  17. #17
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Just nu är det från ljudkort->behringer mixer->hörlurar.
    Tanken är att skaffa ett Fireface UC sen och köra direkt från det (när jag vet hur jobbet ser ut).

  18. #18
    deleted user
    Fireface UC borde ha en väldigt kompetent lurstärkare, såg ut som ett riktigt bra kort.

  19. #19
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Ja jag hoppas att RME håller samma klass som de gjort tidigare.
    Har ingen indikation på att de inte skulle hålla det men har inte testa UC personligen än.

  20. #20
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Någon som vet något ställe där man kan prova ett flertal av tipsen ovan ?
    Olika firmor/butiker har olika märken och en test där man måste ta sig från butik A till B lär nog inte ge så mycket.

  21. #21
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    har ett par grado SR225 för att både mixa och avnjuta musik! passa asbra till bägge. det är ju egentligen hifilurar, men dom "ljuger" inte och inget går att dölja när jag lyssnar i dom.. alltså grejer som inte hörs i ett par studiomonitorer hörs i dessa.. bra för finlirgrejer..basen är "lagom" hög och går ner bra i frekvensen.. om jag mixar i dessa och lyssnar i min studiomonitorer senare låter basen bra i bägge...
    assnygga!
    om man gillar trettiotalsdesign!
    http://www.gradolabs.com/product_pages/sr225.htm

  22. #22
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Det finns en man som samarbetar med Grado och tweakar deras lurar, tror att de är snäppet billigare än Grado i europa. http://www.alessandro-products.com/headphones.html

    själv är jag grymt sugen på att komplettera samlingen med ett par Superlux, mest för att de inte kostar någonting. http://www.thomann.de/se/superlux_hd668_b.htm

    har dock läst att man behöver "modda" dem med AKG's öronmuffar i velour för att inte få öronen dränkta i svett
    Senast redigerat av RZ-1 den 2010-05-18 klockan 21:02.

  23. #23
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Gäller bara att hitta någon butik med så många alternativ som möjligt.
    Orka kajka runt

  24. #24
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    AKG K401, mycket nöjd, både bekväma och neutrala i lyssningen.

  25. #25
    momangen
    momangen är inte uppkopplad
    momangens avatar
    Senior
    Jag kan bara hålla med några tidigare inlägg: Akg 240 är fint, mina låter fortfarande bra köpte dom mitten på 90-talet

  26. #26
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    grymt tips!
    har dock läst att man behöver "modda" dem med AKG's öronmuffar i velour för att inte få öronen dränkta i svett [/QUOTE]

  27. #27
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Någon som har bra tips på låtar som kan påvisa skilnader mellan hörlurar ?
    Om det finns någon riktigt bra/knepig låt som skiljer agnarna från vetet.
    För man måste åka till olika ställen för att kunna testa, tyvärr verkar ingen butik ha HD-650 att prova, de har HD-800 men 12k är inget jag tänker lägga

  28. #28
    Jonathan P
    Jonathan P är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Om du bor i Göteborg så vet jag att Ågrens Hifi på Chalmersgatan (nära avenyn) har HD-650 som man får dema.

  29. #29
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Velourmuffar är värt vad det än kostar, ända tills dom uppfinner hörlursmuffar bekvämare än sin älskades varma famn. Det går inte att använda annat efteråt.

  30. #30
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag tänker fortsätta tjata om Beyerdynamics Dt770. Så fruktansvärt bra!
    Grym bas, utan att det blir för mulligt. Skitbra återgivning i allmänt! Sitter bra på huvudet, sköna.

  31. #31
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    sm0hm,

    Det är inga lurar som är direkt uträknade just nu.
    Försöker mest kolla vilka butiker som har vilka lurar (bor i el'stockholmo).
    Men butikerna har ena märket och inte de andra, eller inget på lager/demo.
    Så det är läget just nu.

    Fick låna ett par Sennheiser HD-515 av en polare så länge.
    Har inte lyssnat något än men jämnfört med HD-555 i sitta-på-huvudet-känsla så vinner HD-555 rakt av.
    Känns på en gång

    Jag tror att jag nog helst vill ha ett par öppna lurar.
    Ska givetvis testa med andra men jag vet att jag föredrog ljudet mer på öppna än slutna sist.
    Har ingen jag behöver ta hänsyn till i form att ljudläckage så det gör väl sitt till också

    Edit: Kan inte rekommendera HD-515 öht, HD-555 kostar 100:- mer, väl värt pengarna.
    Senast redigerat av Haplo den 2010-05-19 klockan 23:25.

  32. #32
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    lånar lite tråd här...

    håller på å välja mellan dessa:

    http://www.thomann.de/se/akg_k240_mkii.htm
    http://www.thomann.de/se/sennheiser_hd25_c_ii.htm
    http://www.thomann.de/se/sennheiser_hd_25_be.htm

    vä säger ni?
    om jag hinner tänkt ja ta mig in till jam nån då å testa, men ja vill gärna ha åsikter av andra också. Billigt är en STOR fördel.

  33. #33
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Jag kan nog tänka mig att sälja av ett par ganska lite använda Sony MDR7509HD snart om det kan vara av intresse.

  34. #34

    Redaktör
    Jag skulle välja HD-25 över K240, men det är ju delvis en smaksak. En stor fördel med HD-25 är att man kan byta ut i princip allt om något går sönder, så de håller ju lätt i 10 år eller mer. Själv skulle jag välja CII över BE, mest för att få velourmuffarna och spiralkabel. Båda finns iofs att köpa separat, men då blir det dyrare än att köpa CII direkt.

  35. #35
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Och jag skulle aldrig få för mig att köpa ett par 240. De är inget bra att mixa i och på den fronten är det bara punkt. 650 är goa men lite otydliga i diskanten, lite mjuka... Dock väldigt behagligt ljud. Vill slå ett slag flr akg 701 som var asdyra för något år sedan men som går att få ruskigt billigt i utlandet nu. Kostade 4500:- när de kom. Kräver dock att man lägger de i en garderob och spelar in de typ 100 timmar innan de lossnar i diskanten. Men tydligare lurar får man leta efter och de är öppna. Kör även ett par HD 570 symphony som är väldigt behagliga i soundet... Men som sagt de som kör 240 tror jag aldrig lyssnat på ett par braaa lurar utan köpt de för att de alltid använts i studios... Enda smidiga med de är som medlyssningslurar då de är stängda. Hoppas jag inte startade ett flamewar nu ;-)

  36. #36
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Va på jam ida och skulle testa lurar. De som dom rekomender (iof verkade dom inte ha några andra inne, men ja skulle dit och testa fler på torsda) va Audio Technica ATH-50. Va säger folk om dessa? särskilt i förhållande med typ k240.
    Basen blev nästan lite grötig när ja lyssna på DM:s In Sympathy, men de kanske va ett undantag?

  37. #37
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    det bästa man kan lägga till som faktor \ summa sumarum är om en enkelt kan fixa reserdelar till sina Ω~ .. (byglar, öron-paddar, kontakter, sladdar, nya snäckskal med element etc) , vilket förlänger livet på grejjena avsevärt

    AKG 240\ 240M ska man gärna ha en Ω~ förstärkare till (600Ω-arna) annars låter dom kreppkaka vellan) hade ett par ett tag mee .. men jag vande mig aldrig vid det soundet riktigt -- att ha dem till bärbart media var ju även bara att glömma (3 meterkabel i fickan och europa standard på handy OUT = 2.5 mWatt per kanal, det prasslade bara lite om det var tyst -- ute på gatan fick man köra hörapparat typ =))
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2010-06-15 klockan 19:01. Anledning: HD-25-1 är inte heller helt - Optimala - men dom duger väldrigt bra & räcker långa vägar

  38. #38
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Jag köpte ett par AKG-240 mk1 på jam för nån vecka sen. Är sjukt nöjd med dem. Men jag har iof inte lika höga krav som alla andra verkar ha. För mina behov så fungerar de iaf utmärkt och jag kan ha på mig de i timtal utan att det känns jobbigt.
    Senast redigerat av erko den 2016-02-17 klockan 16:50.

  39. #39
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte ett par AKG-240 mk1 på jam för nån vecka sen. Är sjukt nöjd med dem. Men jag har iof inte lika höga krav som alla andra verkar ha. För mina behov så fungerar de iaf utmärkt och jag kan ha på mig de i timtal utan att det känns jobbigt.
    dom skulle få in ett gäng MK1 på torsdag, så ja ska in och jämföra då. Enligt dom är det ingen skillnad ljudmässigt mellan mk1 och mk2.

  40. #40
    Schlachthof
    Schlachthof är inte uppkopplad
    Schlachthofs avatar
    Senior
    Jag kör på Ultrasone pro 2500 tycker dom är bra. Har ett par K240 också,väldigt stor skillnad i ljudet och K240 är väldigt trögdrivna.
    Ultrasone låter mer likt högtalare.
    Senast redigerat av Schlachthof den 2010-06-16 klockan 22:03.

  41. #41
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av max92 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    dom skulle få in ett gäng MK1 på torsdag, så ja ska in och jämföra då. Enligt dom är det ingen skillnad ljudmässigt mellan mk1 och mk2.
    I så fall är de döva... Jag hörde stor skillnad när jag valde mellan dessa. Blev mk2 då de hade mycket mer definition i ljudbilden - allt hörs tydligt och distinkt utan att gröta samman. (Jag gör oftast musik med massor av lager och då är detta extremt viktigt, hade jag gjort minimal techno hade jag kanske inte märkt det lika mycket.)

  42. #42
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Där ser man... I vilket fall ska jag in imorrn å testa lite!

  43. #43
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Synapskollaps Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beyerdynamic DT serien är super! 770 (stängd) / 880 (halvöppen) / 990 (öppen).

    Grymt fint ljud, sköna som satan!
    +1 på 990, helt outstanding lurar. Dåliga att sjunga in sång med bara, annars hade jag haft ett par.

  44. #44
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Köpte ett par akg 581 påväg ut idag, sjukt bra om man vill slippa rewaxör, för de sitter så tight så de sliter ut allt när man flyttar på dem.
    Senast redigerat av peter4 den 2016-02-08 klockan 15:47.

  45. #45
    kulig
    kulig är inte uppkopplad
    kuligs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    medhåll på sennheiser hd-25.

    pay once - cry once.

    haft mina i 12 år nu och endast bytt "kuddarna". de låter bättre än någonsin.

    inte världens mest bekväma lurar men man vänjer sig.

  46. #46
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på 990, helt outstanding lurar. Dåliga att sjunga in sång med bara, annars hade jag haft ett par.
    Nja - den halvöppna 880 är betydligt bättre som mixlur än den öppna 990.

    Mina favoriter är Ultrasone Pro2900.
    Audio-Technica ATH-R70X är också mycket trevliga.

  47. #47
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Claes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja - den halvöppna 880 är betydligt bättre som mixlur än den öppna 990.

    Mina favoriter är Ultrasone Pro2900.
    Audio-Technica ATH-R70X är också mycket trevliga.
    Jag har ett par Audio-Technica ATH-M50X.
    Jag köpte dom efter att lyssnat igenom Ultrasone pro serie och Audio-Technicas lurar, från M20X till M70X.
    Ultrasone pro lurarna är bra, men Audio-Technicas tilltalade mig mer

  48. #48
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    När det väl begav sig så skaffade jag DT990, väldigt sköna att ha på huvudet och de låter bra.
    Kan sitta i timmar med dem utan problem.
    Enda nackdelen är att 90% av allt externt ljud låter rakt igenom

    Ska skaffa ett par halvöppna eller stängda som komplement men det har inte blivit av.

  49. #49
    Jonlin
    Jonlin är uppkopplad nu
    Jonlins avatar
    Senior
    Köpte ett par DT880 i somras, älskar dem verkligen. Låter och sitter skönt.

  50. #50
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Jag kör Audio-Technica ATH-M50X och gillar dom starkt.
    Om/när dessa går i sönder hade jag definitivt köpt ett par lika dana.

  51. #51
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte ett par DT880 i somras, älskar dem verkligen. Låter och sitter skönt.
    Samma här! Extremt nöjd.

  52. #52
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Jag har haft AKG240 men uppgraderade under 90talet till 280. De är bra att mixa sång men musik är svårt. Har numera Audio-technica M40fs för mixning, ger samma ljud som med högtalare vilket jag tycker om eftersom man slipper mixa om när man ska spela ut. Har även M50 men dem är mera sköna att lyssna med. Har för mycket bas för att mixa med tycker jag.
    Referens högtalare. Dali 850, xtz 95.24 och 95.44. Ino pIP
    Andra lurar jag haft. Grado SR80 och SR125.

    http://erha.se/~ronny/studio/m40fs.jpg
    http://erha.se/~ronny/studio/akg280b.jpg
    Senast redigerat av synthetic den 2016-01-30 klockan 12:40.

  53. #53
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Här är en bra genomgång av många av Sennheisers lurar. Jag har själv ett par HD600 som jag är jättenöjd med.


    https://youtu.be/FEZ7oU-7AHs

  54. #54
    rhizomatik
    rhizomatik är uppkopplad nu
    rhizomatiks avatar
    Senior
    HD600 är betydligt mer lämpliga för mixning än HD650 tycker jag

  55. #55
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Jag kör sen länge HD590 för film, spel och vardagliga saker. HD280 Pro när jag vill stänga ljud ute men nästan alltid mina HD600, som är överlägset bästa luren jag haft. Hade HD650 ett tag men sålde dem när jag upptäckte att jag alltid föredrog 600'an i alla lägen.

    /Mein

  56. #56
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antiloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte ett par akg 581 påväg ut idag, sjukt bra om man vill slippa rewaxör, för de sitter så tight så de sliter ut allt när man flyttar på dem.
    Heureka!

    Bifogad fil 65028
    Senast redigerat av peter4 den 2016-02-08 klockan 15:47.

  57. #57
    Nattvard
    Nattvard är inte uppkopplad
    Nattvards avatar
    Senior
    Jag slog till på ett par HD-650. Hade först ambitionen att göra en A/B-lyssning med HD-600, men hittade ingen affär som hade båda hemma. Det var den fruktansvärda marmoreringen på HD-600 som fick mig att välja HD-650! Hittills mycket nöjd, tycker de funkar bra i kombo med mina Genelec 8030.

  58. #58
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte ett par AKG-240 mk1 på jam för nån vecka sen. Är sjukt nöjd med dem. Men jag har iof inte lika höga krav som alla andra verkar ha. För mina behov så fungerar de iaf utmärkt och jag kan ha på mig de i timtal utan att det känns jobbigt.
    Mina AKG-lurar är numer utbytta mot Sennheiser HD-25. Tycker egentligen att akg-lurar är skönare men de läcker ju rätt mycket vilket störde resten av familjen, framförallt vid nattliga mixningar

  59. #59
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    En del intressant i denna artikel....

    http://viewer.zmags.com/publication/...2#/75085a22/15

  60. #60
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Som in ear kan jag rekommendera deltaco hl 79, de låter ganska dåligt. Men för 49kr låter de bättre än många för 299, våga testa.

Liknande ämnen

  1. tips på hörlurar - max 500:-
    Av salrip i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 05:13
  2. bra hörlurar?
    Av Volantiz i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 09:33
  3. Hörlurar ???
    Av LCR i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 15:02
  4. Hörlurar
    Av deleted user i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 02:04
  5. Hörlurar
    Av imported_hammer i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 08:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •