Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 170 av 170

Ämne: Tips på hörlurar

  1. #121
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag älskar mina DT990!

  2. #122
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Skiljer sig DT990 mycket åt DT 700 PRO? Som det är nu så ju Airpods MAX betydligt bättre än DT700 PRO IMO.
    DT990 är ju dock i princip gratis så kanske värt att testa ändå.

  3. #123
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    DT770 kommer hålla jättelänge. De har en normal sladd. De går att köpa reservdelar till. De är bara hörlurar, beprövade dessutom.

    Airpods är en lyxprodukt med dator, laddningsbra batterier och annat inbyggt i. De gör saker med ljudet innan det spelas upp. När de ger upp/blir inkompatibla är de bara att slänga.

    DT990 är de bekvämste lurarna jag har använt.

  4. #124
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Dt 770 är ju rätt plastiga dock rätt bekväma. Låter/funkar bra för sitt pris men låter lite burkigt i jmf med airpods max. Hör def. mera detaljer i mina airpods max. Inkompatibla? Kör med kabel.
    Batterierna som kan ta slut. Går dock att byta.

    Alla lurar "gör ju nånting" innan det "spelas upp" =)

  5. #125
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Instämmer om dt990. Bekväma och så låter de bra. De kan kännas svårdrivna och lite hifi jämfört med slutna, men det är nog för de är det. Mer höguplöst topp än vad jag behövde. Ibland.
    Hade dem och dt250 som var mina första bättre lurar. Dem är lite åt andra hållet. Återhållsam lite boxig åteegivning. Dt250 höll i 4-5 år och 990 glömde jag på ett gig o pallade inte haha. Men gillar ATH-M50. De är tyngre och lite obekväma o ha på sig men när jag vande mig vid dem så blev dem kvar. Lite mycket bas kanske.

  6. #126
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dt 770 är ju rätt plastiga dock rätt bekväma. Låter/funkar bra för sitt pris men låter lite burkigt i jmf med airpods max. Hör def. mera detaljer i mina airpods max. Inkompatibla? Kör med kabel.
    Batterierna som kan ta slut. Går dock att byta.

    Alla lurar "gör ju nånting" innan det "spelas upp" =)
    Jo, men airpods har dator, bluetooth-modul osv i sig. Massa aktiv elektronik.

    Visste inte att de funkade med sladd.

    Men, som sagt DT990 är grymma.

  7. #127
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jag hade inte hört talas om Dan Clark Audio tidigare men deras Aeon RT verkar intressant och ligger i ett ok prissegment, om inte billiga direkt, ca :

    https://www.audiosciencereview.com/f...adphone.19393/

    Skulle dock vilja läsa flera tester av andra och gärna höra mer från folk som testat dem för mixning. De är ju rätt nya dock så det kommer väl fler rapporter vartefter.

  8. #128
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    DT 1990 verkar ju ha bättre ”kurva” än 990 enligt denna video?

    https://youtu.be/Gygs7TW6Y0Q

  9. #129
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    DT1990 har ju mer energi i lågbasen men är hyfsat lik i de andra registren, framförallt har båda den kraftiga toppen i diskanten. Båda har ju också lite extra bas runt 150Hz, vilket ger en lite boomig effekt. Så låter mina DT990 iaf, och jag gissar att det låter något liknande med DT1990.

  10. #130
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Just frekvenskurvan är bland det sista jag tittar eller lyssnar efter då jag ska testa nya lurar. Den biten är oftast lätt att korrigera med en bra EQ. Saker som exempelvis fasåtergivning och transientrespons är bra mycket svårare att korrigera.

  11. #131
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jao, frekvenskurvan går ju att kompensera för så länge det inte rör sig om resonanser. För min del så blir det dock krångligare att få till kompensationen när man håller på med ljuddesign och livejam snarare än mixar/mastrar redan inspelat material.

    En annan aspekt är att jag tycker det är svårt att hitta data som tydligt visar skillnader på de andra aspekterna. Flera testare publicerar olika typer av mätningar av transientrespons, distorsion, imaging, soundstage etc men jag tycker det är svårare att tyda dessa och få en känsla för hur mycket skillnaderna påverkar den perceptuella upplevelsen. Bäst vore förstås att låna hem flera olika lurar och testa under en tid men det är ju inte helt lätt att få till. För egen del så brukar jag behöva en del lyssning för att skillnaderna ska utkristallisera sig, men jag har inte så mycket erfarenhet av lyssning i riktigt bra lurar i klassen över hd650.

  12. #132
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Beställde ett par DT990 imorse. Kostar ju peanuts. Värt att pröva iaf :-)

  13. #133
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Jag har både 1990, 1770 och 990. Tycker att 1990 är bäst av dessa, men kan inte uttala mig om frekvenserna såhär på rak arm. Spontant så mixade jag alldeles för bastungt med de andra, men det har väl delvis med mig att göra. När jag fick mina 1990 så blev jag framförallt förvånad över att jag hörde ännu mer av musiken iaf Saker i arrangemanget som avslöjades och som jag inte hade lagt märke till annars. Mer oförlåtande, men inte på ett dåligt sätt.

  14. #134
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Testat mina 990 ett par timmar nu. Låter väl snäppet bättre än 770 tycker jag iaf.
    Dock så låter Airpods Max ca 10% bättre ändå. 990 är dock sjukt prisvärda iaf. Låter kalasbra för slanten. =)

  15. #135
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Lyssnat ytterliggare några timmar. Kan verkligen rek. DT990 för dessa pengar! Tummen upp. Dom sitter dock just nu med lite mera clamp force än mina 770. Märkligt. Samma konstruktion? Kanske ger med sig.

  16. #136
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Någon som har ett tips på en bra hörlursförstärkare för DT990? Gärna med 3,5mm in.

  17. #137
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har ett tips på en bra hörlursförstärkare för DT990? Gärna med 3,5mm in.
    En liten DAC+hörlursförstärkare som jag tycker är enormt bra för sitt låga pris är AudioQuest DragonFly Red. De har även en lite bättre modell som heter Cobalt, men jag tror Red är ett mer rimligt val just för DT990.

  18. #138
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten DAC+hörlursförstärkare som jag tycker är enormt bra för sitt låga pris är AudioQuest DragonFly Red. De har även en lite bättre modell som heter Cobalt, men jag tror Red är ett mer rimligt val just för DT990.
    Hur tycker du DragonFly-grejorna står sig mot exvis (lite dyrare) Mojo Chord? Överväger nån hörlurspre för laptopen inför sommaren, kör HD600 och det är ju gränsfall att laptopen orkar driva alls (och den orkar i vart fal inte särskilt bra...)

  19. #139
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur tycker du DragonFly-grejorna står sig mot exvis (lite dyrare) Mojo Chord? Överväger nån hörlurspre för laptopen inför sommaren, kör HD600 och det är ju gränsfall att laptopen orkar driva alls (och den orkar i vart fal inte särskilt bra...)
    Chord Mojo tyckte jag var rätt störig för att den behöver två USB-kablar (en för att ladda batteriet och en för ljudet. Finns så klart en anledning till det, men ändå). Om jag inte missminner mig så var Red lite mer klinisk, men Mojo lät lite roligare.

  20. #140
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Chord Mojo tyckte jag var rätt störig för att den behöver två USB-kablar (en för att ladda batteriet och en för ljudet. Finns så klart en anledning till det, men ändå).
    Oh. Det var en detalj jag helt missat. Det var ju rätt störande även om det finns någon sorts goda anledningar...

  21. #141
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oh. Det var en detalj jag helt missat. Det var ju rätt störande även om det finns någon sorts goda anledningar...
    Cobalt är en rätt schysst uppgradering från Red annars. En sådan har jag nu för de tillfällena jag behöver packa lätt
    Men osäker på om skillnaden kommer bli så stor med just HD650.

  22. #142
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jag läste lite om AKG K371 och de verkar ju väldigt trevliga för sitt pris, ca 1200kr. Framförallt verkar de ha väldigt bra basåtergivning, både djup och med låg distortion. Jag funderar på att köpa dessa som komplement till mina HD-650 för de tillfällen jag vill höra bas korrekt och inte kan göra EQ-kompensation, samt för inspelningar då de är slutna. Se tester här:

    https://www.audiosciencereview.com/f...adphone.19657/

    https://www.sonarworks.com/soundid-r...dphone-review/

  23. #143
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Hämtade precis ut DT1990. Haft DT990 i ca 10 år (och de håller bra än!), men jävlar det är större skillnad än jag trodde. Mot det bättre! Beställde även DT1770 och körde lite A/B men DT1990 vann för de lät luftigare och tajtare på nåt sätt. DT1770 var närmare DT990, lite som en filt över lurarna hehe.

    Vågade inte ens prova andra lurar i samma prisklass eftersom jag älskar DT990 och kan mixa i dom så bra. Så ingen får komma och säga "du borde kollat in blabla" nu

  24. #144
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hämtade precis ut DT1990. Haft DT990 i ca 10 år (och de håller bra än!), men jävlar det är större skillnad än jag trodde. Mot det bättre! Beställde även DT1770 och körde lite A/B men DT1990 vann för de lät luftigare och tajtare på nåt sätt. DT1770 var närmare DT990, lite som en filt över lurarna hehe.

    Vågade inte ens prova andra lurar i samma prisklass eftersom jag älskar DT990 och kan mixa i dom så bra. Så ingen får komma och säga "du borde kollat in blabla" nu
    Jag har bott i DT770/990 sen mitten 90talet, är nog på mitt 5e par. Provat många andra men kommer bara "hem" i beyerdynamic.

  25. #145
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Nu tackade mina Sony WH-1000XM2 för sig (vänster kanal död)... Lite mek pekar på ett LSI-fel (ingen signal från kretskortet till kanalen).Frågan är om M5 är värt sina 5k (typ samma pris som Apple's) eller man ska nöja sig med M4 (som redan droppat till under 3k)...

  26. #146
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Kanske en dum fråga, men behövs hörlursförstärkare om jag kör högtalarna via ljudkortets hörlursutgång? Alltid utgått från att det inte behövs men nu när jag köpt ett par fetare lurar (250ohm) så dök tanken upp igen.

  27. #147
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske en dum fråga, men behövs hörlursförstärkare om jag kör högtalarna via ljudkortets hörlursutgång? Alltid utgått från att det inte behövs men nu när jag köpt ett par fetare lurar (250ohm) så dök tanken upp igen.
    Alltid bra med mycket watt i utgången, du vill inte köra den på max, det ger ett lite matt, dynamikfattigt ljud. T.ex har RME en dedikerad amp i en del av deras kort för att inte få för låg volym i högohmiga lurar. Alternativt får man skaffa hörlursamp.

  28. #148
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltid bra med mycket watt i utgången, du vill inte köra den på max, det ger ett lite matt, dynamikfattigt ljud. T.ex har RME en dedikerad amp i en del av deras kort för att inte få för låg volym i högohmiga lurar. Alternativt får man skaffa hörlursamp.
    Ahh jag har ett Motu M4, kan verkligen inte köra max då skulle huvudet sprängas, vid 50% är det redan jäkligt högt. Så det kanske är ett bra tecken?

  29. #149
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ahh jag har ett Motu M4, kan verkligen inte köra max då skulle huvudet sprängas, vid 50% är det redan jäkligt högt. Så det kanske är ett bra tecken?
    Det är exakt som det ska va

  30. #150
    mmmande
    mmmande är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    1+ på audio technica at50 och även den halvöppna varianten, minns inte vad den heter.

  31. #151
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag skaffade Ollo Audio s4x och en ifi Zen can som jag kör med balanserad kabel till lurarna och det blev ett rejält lyft från 990pro i detaljrikedom och återgivning men liknande sound och komfort fast mindre instängda och inte det lite bluddriga basen.

    Det känns som "hemma" i 990 fast några snäpp upp, precis vad jag hoppades på när jag uppgraderade.

  32. #152
    villeman
    villeman är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Nattvard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag slog till på ett par HD-650. Hade först ambitionen att göra en A/B-lyssning med HD-600, men hittade ingen affär som hade båda hemma. Det var den fruktansvärda marmoreringen på HD-600 som fick mig att välja HD-650! Hittills mycket nöjd, tycker de funkar bra i kombo med mina Genelec 8030.
    Ja 650 är snyggare, men HD600 är faktiskt lite öppnare i ljudbilden om man ska vara petnoga...

  33. #153
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Har länge velat men nu kommer jag nog köpa ett par dt990, men kan iMac’en min (2015 typ) driva ett par 250ohmare?

  34. #154
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har länge velat men nu kommer jag nog köpa ett par dt990, men kan iMac’en min (2015 typ) driva ett par 250ohmare?
    Mina 250ohm funkar på telefon/laptop, men spelar inte så högt. Riktig hörlursutgång på mixer/ljudkort låter bättre. Mer luft i basen.

  35. #155
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mina 250ohm funkar på telefon/laptop, men spelar inte så högt. Riktig hörlursutgång på mixer/ljudkort låter bättre. Mer luft i basen.
    Vill komma undan min mixer samt ljudkort. Mixern säljer jag för att finansiera lurarna, ljudkortet vill jag spara på.
    Men funkar det är jag glad, men hur pass lågt är det? är det så man vill höja? Jag är semi-döv.

    edit: verkar finnas som 80ohmare också

  36. #156
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Tja det är ju väldigt relativt "hur lågt" men jag har inga problem att höra detaljer i en mix om inte omgivningen är för stökig. Då är 770 bättre.

  37. #157
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tja det är ju väldigt relativt "hur lågt" men jag har inga problem att höra detaljer i en mix om inte omgivningen är för stökig. Då är 770 bättre.
    Nu har jag ingen stenkoll, men 990 ska vara bekvämare än 770, och iom att jag enbart kör lurar (eller dubbelkollar stundtals i ett par m-audio av40), så tänkte det vore det bättre valet.
    Blir kanske bara att beställa båda och testa. Alltså 250 samt 80.

  38. #158
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag ingen stenkoll, men 990 ska vara bekvämare än 770, och iom att jag enbart kör lurar (eller dubbelkollar stundtals i ett par m-audio av40), så tänkte det vore det bättre valet.
    Blir kanske bara att beställa båda och testa. Alltså 250 samt 80.
    Ja det är ju en variant, bara lämna tillbaka ena paret.
    Personligen kan jag sitta längre stunder med 770 än 990, för att huvudbygeln på 770 är mer rundad och lite fluffigare.
    Sure, man får lite varmare öron i 770, men det har inte stört mig i nästan 30år. Nu när jag kan jämföra med 990 så är dom lite svalare, men det med genomhörningen av omgivning är nåt man ska vänja sig vid. 770 dödar alla tråkiga fläktar och stojande barn. 990 är lite som ett par monitorer utan att ha några. Extrem stereoplacering.

  39. #159
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Någon som testat Audeze MM500? De påstås ju vara gjorda för mixning. Samtidigt känns hela Manny Marroquin-kopplingen/samarbetet rätt mycket marketing-gimmick...

  40. #160

  41. #161
    Jrokbrok
    Jrokbrok är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

  42. #162
    Robban303
    Robban303 är inte uppkopplad
    Robban303s avatar
    Senior
    Återanvänder man denna tråd eller startar en ny? :s

    Är det någon som har Beyerdynamic DT 1990 PRO, och i så fall är de robusta?
    Även klurat på Neumann NDH 30 som är två snäpp dyrare.

  43. #163
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Audeze släpper en billigare variant som jag skulle kolla upp om jag letade efter bra studiolurar:
    https://www.audeze.com/products/mm-100
    https://www.referenceaudio.se/produk...BoCMiUQAvD_BwE
    De verkar dock inte ha nått ut till folk ännu och jag hittade inga riktiga recensioner än. Det verkar lovande iaf!

  44. #164
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Robban303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Återanvänder man denna tråd eller startar en ny? :s

    Är det någon som har Beyerdynamic DT 1990 PRO, och i så fall är de robusta?
    Även klurat på Neumann NDH 30 som är två snäpp dyrare.
    Frågan är ifall 1990 pro är bättre än 990 pro? Tvetydigt?
    https://www.rtings.com/headphones/to...threshold=0.10

  45. #165
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Robban303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Återanvänder man denna tråd eller startar en ny? :s

    Är det någon som har Beyerdynamic DT 1990 PRO, och i så fall är de robusta?
    Även klurat på Neumann NDH 30 som är två snäpp dyrare.
    Kört ndh 30 i ett halvår nu å ja kan bara rekommendera dem, mixar i dem å mina mtm monitorer jämt å de har aldrig svikit mig än.

  46. #166
    Robban303
    Robban303 är inte uppkopplad
    Robban303s avatar
    Senior
    Tack alla tre =)

    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Frågan är ifall 1990 pro är bättre än 990 pro? Tvetydigt?
    https://www.rtings.com/headphones/to...threshold=0.10
    990 är prisvärda nu! Provlyssnat (990) hos en kompis i helgen och 1990 idag.

  47. #167
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    De som många missar med ndh30 e att man slipper sitta med sonarworks å canopener när man mixar me lurar. Grymt skönt.

  48. #168
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Roffemoffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De som många missar med ndh30 e att man slipper sitta med sonarworks å canopener när man mixar me lurar. Grymt skönt.
    Hur menar du? Sonarworx verkar tycka det behövs. Det finns kompensationskurva för dem:
    https://www.sonarworks.com/soundid-r...ted-headphones

    Sedan att man själv inte vill kompensera dem för man tycker det funkar bra utan är ju givet men inte unikt för enbart NDH30, utan en smakfråga/vanesak för alla rimliga lurar…

  49. #169
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Robban303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Återanvänder man denna tråd eller startar en ny? :s

    Är det någon som har Beyerdynamic DT 1990 PRO, och i så fall är de robusta?
    Även klurat på Neumann NDH 30 som är två snäpp dyrare.
    Har bara statistik av 1 par DT 1990 PRO som jag skaffade i Januari.
    Har en tråd i DIY-delen där jag hade problem med ena elementet.
    https://www.99musik.se/showthread.ph...-h%C3%B6rlurar

    Fick tillbaka dom i förra veckan och det verkar vara löst efter att de bytte båda elementen.
    Har bara testat dom i ett par timmar så jag ropar inte hej än men problemet har inte visat sig i alla fall.

    Har haft Beyer-lurar sedan början av 2000 och dessa är de första att strula.
    Men med tanke på de trådar och videos som finns och hur ömtåliga kontakterna verkar i elementen så vettsjutton (18:50 in i videon i länken).

    Hur som hoppas jag att det är löst nu så att jag kan använda dom, har väl kunnat använda lurarna en vecka på 6 månader

  50. #170
    Roffemoffe
    Roffemoffe är inte uppkopplad
    Roffemoffes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur menar du? Sonarworx verkar tycka det behövs. Det finns kompensationskurva för dem:
    https://www.sonarworks.com/soundid-r...ted-headphones

    Sedan att man själv inte vill kompensera dem för man tycker det funkar bra utan är ju givet men inte unikt för enbart NDH30, utan en smakfråga/vanesak för alla rimliga lurar…
    Ja sonarworks har väl kurvor för alla lurar nästan men de ja menar e att neumann lurarna låter bra (i mina öron) från början. Vart förvånad över att dessa kan ligga i denna prisklass, ja har aldrig kunnat ta av mig lurarna å lyssnat på mtm:erna å de låter i princip lika. Brukar alltid vara stor skillnad även fast man kör sonarworks & canopener. Iaf i mina öron, de va inte meningen att hypa neumann på nått sätt utan bara en egen upplevelse.

Liknande ämnen

  1. tips på hörlurar - max 500:-
    Av salrip i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 05:13
  2. bra hörlurar?
    Av Volantiz i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 09:33
  3. Hörlurar ???
    Av LCR i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 15:02
  4. Hörlurar
    Av deleted user i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 02:04
  5. Hörlurar
    Av imported_hammer i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 08:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •