Sidan 72 av 90 FörstaFörsta ... 22 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SistaSista
Resultat 4 261 till 4 320 av 5397

Ämne: Elektron Octatrack

  1. #4261
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja. Rotade lite i det där med scenes nu och det är väl kanske smidigast så.

    Typ en scene B med skuret filter och massa delay och en annan scene B med sample eller bitreducering och reverb. Och så rent på Scene A. Går ju rätt snabbt att byta mellan olika scene B.
    Ja.. så är nog enklast. Då är jag med.

  2. #4262
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Hur spelar jag upp en internsamplad sampling baklänges. Har försökt flytta Start så som på MDn där det blir baklänges om Start är bakom End, men lyckas inte få till det.

  3. #4263
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hmm, är det ratio det heter? Längst ner till vänster bland parametrarna. Den står väl på +63 som standard, sätt den till -64 så blir det baklänges.

  4. #4264
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, är det ratio det heter? Längst ner till vänster bland parametrarna. Den står väl på +63 som standard, sätt den till -64 så blir det baklänges.
    Just så kan man göra också. Har för mig att det inte funkar på alla samplingar men har glömt varför... stämmer det?

  5. #4265
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, är det ratio det heter? Längst ner till vänster bland parametrarna. Den står väl på +63 som standard, sätt den till -64 så blir det baklänges.
    Rate?

  6. #4266
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Rate heter det nog ja.

  7. #4267
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Rate-värdet gäller alltid. Är samplingens uppspelningshastighet.

  8. #4268
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ok. Testar Rate. Vore schysst med nåt sätt en kan parameterlåsa och komma åt on the fly.

    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rate-värdet gäller alltid. Är samplingens uppspelningshastighet.
    Jag hör vad du säger men förstår inte. Var det en bekräftelse på jgb's tips?
    Senast redigerat av M i Gbg den 2017-05-24 klockan 16:41.

  9. #4269
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Du kan även använda raten till att ändra timestretchen. Då får du ändra i andra menyn på samma sida. Lattjolajbanlåda. Och ja.. Lås rate med en scene för on the fly.

  10. #4270
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Aaaargh!!! Jag får det inte att funka! När jag vrider Rate bakåt låter det som det vänder men när ratten sen står still på minus låter det inte alls. Försökt ställa in Rate och TSTR på Playback-menyn men inget funkar.

  11. #4271
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Fan måste ha en octa snart igen.

  12. #4272
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aaaargh!!! Jag får det inte att funka! När jag vrider Rate bakåt låter det som det vänder men när ratten sen står still på minus låter det inte alls. Försökt ställa in Rate och TSTR på Playback-menyn men inget funkar.
    Det är inte så att det är en massa tystnad i slutet på samplingen? :/

  13. #4273
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är inte så att det är en massa tystnad i slutet på samplingen? :/
    Jo, det är en del tystnad men trigen är satt på att bara spela in väldigt kort på spåret. Track record alltså på samplingsspåret. Men det kan nog vara nåt sånt som jag missat.

  14. #4274
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Samplar du samtidigt? Tar du i så fall bort triggen? Annars så spelar den in igen och då blir det ju bara tyst eller på sin höjd brus.
    Alternativ kan vara att sätta en oneshot-trig så den slutar sampla.

  15. #4275
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samplar du samtidigt? Tar du i så fall bort triggen? Annars så spelar den in igen och då blir det ju bara tyst eller på sin höjd brus.
    Alternativ kan vara att sätta en oneshot-trig så den slutar sampla.
    Hmm
    Is what clear to who, when?


    Har uppenbarligen en del att jobba på

  16. #4276
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Handlar säkert om att jag behöver sampla kortare bitar och vänta tillräckligt länge med att spela upp igen. Kul som satan att upptäcka denna maskinen! Eleverna fick kolla på film idag så jag kunde sitta i ett hörn och skruva Octatrack. Bra jobb!

  17. #4277
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Repade idag med denna. Styrde Voyager och hade lite röstsamplingar i. Väldigt tafatt handlag men jäklar vad roligt! När jag kom hem testade jag att köra Voyagern genom Octan med track reckorder för att göra korta "breaks" mha scenes. Lyckades med baklängesuppspelning nu. Fy satan va gött!

    Det här är live-maskinen jag väntat på utan att veta om det!

  18. #4278
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran

  19. #4279
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Om jag vill köra in en synth eller trummaskin i Octan för att livesampla, kan jag göra det på endast ett track då? Nu när jag testade släppte jag in basen på 7an och en track recorder där, och spelade upp på 8an. Men om jag också vill ha en trummaskin in som ska kunna livesamplas separat så ryker isf fyra tracks. Eller ännu mer kanske om trummaskinen ska vara i stereo? Har inte riktigt fått kläm på hur mycket jag kan klämma in i ett track.

  20. #4280
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Du kan ju spela upp på samma track som du spelar in på.

    Tracksen är ju dessutom i stereo så det borde inte ta upp extra tracks för att du kör så.

  21. #4281
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ok. Så ett track kan vara Thru, ha en track record (el pickup machine) OCH spela upp? Det låter ju finemang.

    Vill ju att basen och/eller trummorna ska släppas igenom hela tiden samtidigt som det livesamplas. Och att jag kan välja hur mycket och när det livesamplade släpps fram. Och det går alltså att få till på ett track? Kalas isf!

  22. #4282
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Nu har jag inte en octa framför mig men jag skulle kört flex och ställt så att ingångarna går rakt ut i mastern.

    Men det kanske inte var det du ville göra. Eller jag menar du ville kanske köra effekter på också.

  23. #4283
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Ett track kan inte vara både thru och spela samplingar - det är två olika maskiner - men alla tracks har hela tiden en recorder oavsett vad.

  24. #4284
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Vill du ha trummorna separerade så får du förstås ha dom på varsitt track annars går det att köra på ett track iom att det är stereo. Skulle göra som du gör sampla på en track och spela upp på en annan. Då kan du assigna volym till scene om du snabbt vill växla mellan det inspelade och det du spelar upp.

  25. #4285
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill du ha trummorna separerade så får du förstås ha dom på varsitt track annars går det att köra på ett track iom att det är stereo. Skulle göra som du gör sampla på en track och spela upp på en annan. Då kan du assigna volym till scene om du snabbt vill växla mellan det inspelade och det du spelar upp.
    Ok. Då har jag fattat någorlunda rätt iaf.

    Testat att slica lite röstsamplingar. Gillar tillvägagångssättet och möjligheterna!

  26. #4286
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Samplat lite vinyl. Svinkul!

    Men det tar ju sin lilla tid med trimning och slicing och vissa trummisar är ju lite svajiga i tempo.

    Nån som kan tipsa om nåt bra samplingspaket? Så jag också bara kan öva på att använda loopar och slices. Gillar jazz, dub, elektroniskt och att sticka @jgb Hehe. Nä, men typ mer soul o funk än glitch och techno.

  27. #4287
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Köpte ett paket med indiska trummor. Några av dom går i 6/8. Hur löser jag smidigast det med Octan? Ställa in den på 12/16 eller finns det nåt annat smart sätt? Tempo multiplier 3/4X kanske? Hann bara testa lite kort och loopen lägger ju sig över en takt men när den var 16 steg blev det tokigt.
    Senast redigerat av M i Gbg den 2017-06-01 klockan 21:39.

  28. #4288
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte ett paket med indiska trummor. Några av dom går i 6/8. Hur löser jag smidigast det med Octan? Ställa in den på 12/16 eller finns det nåt annat smart sätt? Tempo multiplier 3/4X kanske? Hann bara testa lite kort och loopen lägger ju sig över en takt men när den var 16 steg blev det tokigt.
    Tror jag hade gjort såhär, förutsatt att du vill ha olika längd på looparna (borde funka):
    Håll in function + bank (Edit).
    Aktivera individual track length och stäng menyn.
    Öppna sedan Scale Setup och klicka på kanalen där du vill ha loopen.
    Ställ in 12/16.
    Öppna sedan Attributes, för att se till att Time stretch är aktiverat och att Loop length är 2 (borde bli 2 trigs per loop).

    Tror som sagt detta ska fungera på ett smidigt sätt men har inte testat själv.

  29. #4289
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av aorta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror jag hade gjort såhär, förutsatt att du vill ha olika längd på looparna (borde funka):
    Håll in function + bank (Edit).
    Aktivera individual track length och stäng menyn.
    Öppna sedan Scale Setup och klicka på kanalen där du vill ha loopen.
    Ställ in 12/16.
    Öppna sedan Attributes, för att se till att Time stretch är aktiverat och att Loop length är 2 (borde bli 2 trigs per loop).

    Tror som sagt detta ska fungera på ett smidigt sätt men har inte testat själv.
    Tack för svar, men jag kanske uttryckte mig otydligt. Jag vill alltså att allt går i 6/8, så det är inte att jag vill få olika loopar att spela bra ihop utan att Octans sequencer lägger sig i 6/8.

    Testade att ställa in i 3/4x och 3/2x. 48/48 & 3/2x tyckte jag blev bra.

  30. #4290
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Så jääääävla feta o svängiga trummor det blir! Längtar efter att få testa dessa på fest snart, kommer bli mayhem med sambafolket

  31. #4291
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hehe fattar läget, låter som ni båda hade bättre lösningar! Ganska ny för mig också faktiskt, finns mycket kvar att utforska. Kul är det iaf!

  32. #4292
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    MIDI-hjälp/tips önskas:

    Spelade live igår där jag styrde Minitaur med Octatrack samt hade några samplingar igång. Trummaskinisten kör också Octatrack och det blev att han triggade mina samplingar samt mutade mitt bas-track när han gjorde sina grejer. Är så jäkla dålig på det här med MID men jag försöker förstå. Har läst i manualen och tror att jag har fått någorlunda koll på hur jag ska ställa in för att undvika liknande i framtiden. Men hjälp mig gärna och tips på bra inställningar emottages med varm hand!

    Som jag förstått det så ska jag stänga av Audio CC in men ha på Transport och Clock recieve. Då får jag synk men styrs inte av hans aktiviteter. Sen kanske jag ska ligga på en annan Auto channel än honom eller?

    Vill också kunna skicka viss MIDI CC till Minitauren. T ex kunna göra scenes med lång decay på filter och amplifier. Nåt tips på hur detta gör smidigast/bäst, eller är det bara helt straight forward. Aldrig skickat MIDI CC från nån enhet till en annan tidigare. Endast försökt stänga av sånt med t ex Voyagern som lyssnade på nåt den fick synk av, kommer inte ihåg vad.

    En annan grej är att, när jag själv kör trummor, så skulle jag vilja att min MachineDrum byter pattern med Octan. Bara att slå på Prog Ch sen då och se till att MDn lyssnar på rätt kanal? Nåt som bör undvikas där?

    Kanske fåniga RTFM-frågor men jag har av nån anledning så sjukt svårt att få grepp om MIDI. Könns som att det flyger en massa info där i sladden som jag inte förstår eller har kontroll över.

  33. #4293
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Tankade in två samplingar på åtta takter nyss, två stackade pads, och blev förvånad över att det hördes tydliga defekter redan vi två BPMs skillnad. Samplingen går i 128 och vid 130 knäpper det till tydligt ett par ggr varje takt vid random ställen. Har hört att time-stretchingen inte är denbästa på OT men så här dålig? Jag måste göra nåt fel. Valde Flex och Timestretch inte Pitch. Nåt jag missat?

  34. #4294
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Octan är verkligen inte en timstretchmaskin. Använder timestretch enbart till att göra defekter.

  35. #4295
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ok. Så bäst att ha gjort looparna i DAW som de ska spelas upp alltså?

  36. #4296
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Så bäst att ha gjort looparna i DAW som de ska spelas upp alltså?
    Ja.. absolut. Det skulle jag nog valt att göra oavsett iofs.

  37. #4297
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tankade in två samplingar på åtta takter nyss, två stackade pads, och blev förvånad över att det hördes tydliga defekter redan vi två BPMs skillnad. Samplingen går i 128 och vid 130 knäpper det till tydligt ett par ggr varje takt vid random ställen. Har hört att time-stretchingen inte är denbästa på OT men så här dålig? Jag måste göra nåt fel. Valde Flex och Timestretch inte Pitch. Nåt jag missat?
    Låter mysko med knäpp osv...? Tycker inte den är helt värdelös på timestretch? Kanske har sämst hörsel

  38. #4298
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    För mig gör time-stretchen sig påmind om jag går rätt långt i tempojustering. Det gör den visserligen till någon grad i Ableton också.

    Tycker faktiskt att det låter är helt OK jag med. Men det är såklart subjektivt, och beror ju på vilka krav en har på kvalitet.

  39. #4299
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det finns ju olika lägen på timestretch också. Normal/beats.

  40. #4300
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Kam vara att det var rätt många oscillatorer igång samtidigt på flera toner. Får testa lite till med inställningar. Stor chans att det är jag som är den svaga länken i detta fall.

  41. #4301
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Hehe.. jag vet inte. Men jag får krupp på timestretch. Klarar inte av en sådan funktion tydligen..

  42. #4302
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Kan det vara att du kör nån upplösning på wavven som den inte klarar av? Prova att resampla den utan timestretch så att du får det format som octan föredrar och sedan timestretcha. Kanske det hjälper! Jag minns nämligen ingenting om knäppar o sånt. Artifacts kanske men inga snapp, knäpp o pop ^_^

  43. #4303
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan det vara att du kör nån upplösning på wavven som den inte klarar av? Prova att resampla den utan timestretch så att du får det format som octan föredrar och sedan timestretcha. Kanske det hjälper! Jag minns nämligen ingenting om knäppar o sånt. Artifacts kanske men inga snapp, knäpp o pop ^_^
    Kan det vara att den är bouncad i 16 bit istället för 24?
    44,1kHz är den dock i. Spelar AIFF eller WAV nån roll?

  44. #4304
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan det vara att den är bouncad i 16 bit istället för 24?
    44,1kHz är den dock i. Spelar AIFF eller WAV nån roll?
    Får jag bara fråga varför du inte bara spelar in den i rätt tempo?

  45. #4305
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Jo, jag spelade in i rätt tempo. Bara att jag upptäckte det när Octatracken var inställd på nåt annat. Och live hadedetju varit fint att kunna glida upp eller ner i tempo. Men jag skulle gissa att det där stackade pad-paketet var lite för komplext bara.

    Inga jättehårda knäpp men tydliga artefakter

  46. #4306
    KonradIlke
    KonradIlke är inte uppkopplad

    Avstängd
    Någon som styrt en x0xb0x via midi från octatracken? kan man lägga ut accent, slides via otn?

  47. #4307
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KonradIlke Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som styrt en x0xb0x via midi från octatracken? kan man lägga ut accent, slides via otn?
    Accent kan du lägga ut men inte slides från midi. Men kolla din xoxbox om den har någon cc som styr det alternativt om det styrs av velocity.

  48. #4308
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Accent kan du lägga ut men inte slides från midi. Men kolla din xoxbox om den har någon cc som styr det alternativt om det styrs av velocity.
    Slide blir det väl om midinötterna överlappar, så är det på min gamla sokka iaf

  49. #4309
    KonradIlke
    KonradIlke är inte uppkopplad

    Avstängd
    tydligen går det med överlappande notes, samt velocity över 100, hade önskat den kunde kontrolleras helt från otn, vet någon om x0xb0x mk3 har förbättrade midifunktioner?

  50. #4310
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bettylavett Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Slide blir det väl om midinötterna överlappar, så är det på min gamla sokka iaf
    Ja precis. Det var lite så jag menade och även att accent kan styras med velocity tex.

  51. #4311
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Både xox och TT-303 följer principen att notlängd från sequencer avgör om det blir en slide eller inte. Tror dock att det går att ändra i vissa xox-OS.

  52. #4312
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Är någon från Elektron aktiv här? I så fall en sak jag undrar..

    Jag börjar att spela in en loop på octan som är 16 bokstäver lång. Sync går till technoburk X och sedan igenom tarnceeffekt Y. Dessa burkar skapar en latency på 5 bokstäver.
    Burk X spelar upp ABCDEFGHIJKLMNOP. Då X och Y orsakar latency blir det inspelade istället KLMNOPABCEDEFGHJ. Jag skulle alltså behöva "dra" tillbaka fem bokstäver så att A hamnar först och KLMNOP hamnar sist.
    Går det att göra någorlunda enkelt och om inte - skulle det vara en grej som är möjlig att implementera? Om inte, finns det planer på att kunna ha record trigs och looplängder i Digitakt och implementera det i den istället?

  53. #4313
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Hur kan det bli så mycket latency? Annars kanske du kan spela in hela klabbet och klippa till loopen där den börjar och lägga rätt. Eller vill du göra det live?

  54. #4314
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur kan det bli så mycket latency? Annars kanske du kan spela in hela klabbet och klippa till loopen där den börjar och lägga rätt. Eller vill du göra det live?
    Det kanske inte blir "så" mycket latency men första transienten hamnade alltid sist på loopen. Den behövde inte gå igenom några effekter för att det skulle vara märkbart fast om jag körde genom en zoom g13 så blev det rejält tydligt. De burkar jag syncade via octan var bland annat A4 och MD (åhhh vad jag saknar dessa tre burkar...!)

  55. #4315
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske inte blir "så" mycket latency men första transienten hamnade alltid sist på loopen. Den behövde inte gå igenom några effekter för att det skulle vara märkbart fast om jag körde genom en zoom g13 så blev det rejält tydligt. De burkar jag syncade via octan var bland annat A4 och MD (åhhh vad jag saknar dessa tre burkar...!)
    Ok.. har aldrig haft sådana problem med octan förutom när jag kört med paddan. Men då har jag bara flyttat triggen bakåt eller sista steget framåt.

  56. #4316
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Nu känns det som att jag kanske missförstår det här, men...

    Om du kör direkt från octatrack, utan effekterna, är det något problem då?

  57. #4317
    KonradIlke
    KonradIlke är inte uppkopplad

    Avstängd
    Någon som använder octatracken för för att koppla separata outs från trummaskin? Känns som jag mer och mer använder otn som en effektlåda och mixer.

  58. #4318
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KonradIlke Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som använder octatracken för för att koppla separata outs från trummaskin? Känns som jag mer och mer använder otn som en effektlåda och mixer.
    Det händer absolut. Har vevat min md med octan som mixer.

  59. #4319
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det har jag gjort, fast med trummaskin och två 303:or då. Kanonbra som livemixer med effekter och kompressor.

  60. #4320
    KonradIlke
    KonradIlke är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det har jag gjort, fast med trummaskin och två 303:or då. Kanonbra som livemixer med effekter och kompressor.
    några tips på tricks? testade att skicka in rimshot genom dark reverb/delay/phaser och fick rätt flippade resultat.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det händer absolut. Har vevat min md med octan som mixer.
    väldigt nyfiken på hur man får ut mest ur otn som mixer och effektlåda, har du några kul tips som man kan prova?

Liknande ämnen

  1. Elektron mk3 - När? - Vad?
    Av sm0hm i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2017-06-19, 20:34
  2. Elektron Update
    Av spanky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 15:33
  3. Elektron
    Av 18db i forum Evenemang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 01:46
  4. ELEKTRON
    Av lait i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 20:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •