Kort:
Gå hit och gör en användare : www.recordunion.com
När du gör din användare, skriv in koden 193ab82328 under A&R code.
Med denna kod kommer du få 2 gratis UPN koder som annars kostar $10 styck.
Inom 4-5 veckor kommer din CD att finnas på alla RecodUnions partners inklusive spotify som är en av dom.
Lång med mer info:
Hej alla glada musiker.
Som jag så vill nog många få ut er musik på många olika ställen.
Mitt största mål var att få ut det på spotify så jag anmälde mig till att få ladda upp min musik på spotify och igår fick jag ett mail om att dom har börjat samarbeta med några som heter RecordUnion. Där kan vem som helst fixa en egen cd och få ut med på en väldigt bred marknad. Allt är gratis men det enda som kostar är en UPC kod per CD. Den kostar $10 men om du redan har en så är det bara att köra.
Jag anmälde mig, betalade $10 och gjorde min cd. Om ca 4 veckor kommer min sida finnas på alla deras partners servicar inklusive spotify.
Men nu så är jag här för att berätta för er hur man kan få det utan de $10. Jag har nämligen blivit en A&R (http://sv.wikipedia.org/wiki/A&R) på RecodUnion. Det vi A&R gör är att leta upp musiker och få dom att använda RecordUnions service. Om jag får er att bli medlem så får ni 2 UPC koder helt gratis! Ni kan släppa 2 CDs gratis som kommer hamna på alla deras partnes service.
Det ända ni behöver göra är att att skriva in koden 193ab82328 när ni gör er användare under A&R code. Med detta kommer ni att få era UPC koder då ni gör själva skivan. Ni har inget att förlora!
Lite information om vad RecodUnion och vad som händer med din musik:
När du gör en CD på RecodUnion så hamnar den på dessa ställen:
* Spotify
* iTunes
* Amazon mp3
* emusic
* napster
* lala
* last.fm
* beatport
* playnow-arena
* Nokia Music Store
* Rhapsody
* 7 Digital
* 24/7
* jonodownload
* ICJ
* Jamba
* Imusica
* Masterbeat
* Djtunes
* Dance Fuel
* Yahoo
* Virgin
* Media Net Digital
* Inprodicon
* Klicktrack
* Prefueled
* CDON
* 3V
* Beatsource
* CdWorld
* Fye
* Netmusic
* Amp3digital
* Record Store
* Townsend
* Fun Club
* T-mobile
* Pannon
* 3 Music
* Shazam
Kostar det något?
Nej, det enda som kostar är UPC koden men den får ni gratis via mig. RecodUnion kommer däremot ta de första $5 som skivan genererar av försäljning och streamning. Efter det kommer ni att få 85% av allt. Dom här $5 kommer starta om varje år så att efter ett år så kommer de första $5 gå till RecordUnion igen.
Äger jag fortfarande min musik?
Ja. Du får göra exakt vad du vill med din musik. Du får trycka plattor och sälja dom privat om du vill eller spela dom på radion. RecodUnion är inget skivbolag. Du har all rätt fortfarande till din musik.
Hur gör jag om jag vill ta bort musiken eller om jag får ett skivkontrakt?
Om du vill ta bort musiken eller att då har fått ett skivkontrakt är det bara att ta bort CDn från RecordUnion.
Hur lång tid tar det för min musik att komma ut?
Oftast tar det bara några dagar men det kan ta upp till 4-5 veckor för vissa av våra partners att få upp din musik.
Kan några av era partners ta bort min musik?
Ja. Våra partners kan välja vilka dom vill ta med och inte men det är oftast om våran partner bara söker en viss genre av musik.
Kan jag välja bort några av era partners?
Nej det går inte för tillfället. Det finns ingen sådan egenskap än så länge.
Våra partners kan däremot välja om dom ska använda din musik eller inte så om du vill ta bort din musik så förslår jag att ni kontaktar dom ni inte vill ska lägga upp eran musik.
För mer info, titta här: https://www.recordunion.com/FAQ/
Hoppas ni blir glada över dettaNi har inget att förlora!
Om ni vill tipsa en kompis så har jag bifogat mitt kort med koden på![]()

Ni har inget att förlora! 
Svara med citat