Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 131 av 131

Ämne: APC40-tråden

  1. #121
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Bravo!

  2. #122
    goodyear90
    goodyear90 är inte uppkopplad
    goodyear90s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    har en apc 40 att avvara om någon är sugen! kom med prisförslag i pm.

  3. #123
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Jag kände lite på 4 Sounds demoex häromdan. Jäklar vad vingliga reglarna var. Antar att det kan vara misshandel från klåfingriga kunder, är det annars något ni som haft era ett tag har märkt?

  4. #124
    goodyear90
    goodyear90 är inte uppkopplad
    goodyear90s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    nej inte alls mycket stabila. crossfadern är lite sämre men andvänder inte den!

  5. #125

    Redaktör
    Detsamma här, inga problem med vingliga reglar (snarare är de lite för tröga för min smak).

  6. #126
    pingu
    pingu är inte uppkopplad
    pingus avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Mina vinglar inte nämnvärt, men det irriterar mig något oerhört att de inte är automatiserade.

  7. #127

    Redaktör
    Heh, detsamma här.

    Gick från en BCF2000 och det är faktiskt rätt irriterande, men mest när man mixar - jag tycker det funkar bra för att göra musik. Men en Launchpad + BCF är kanske ett vinnande koncept om man har plats.

  8. #128
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    APC + Mackie Control är ett vinnande koncept
    Senast redigerat av The Introvert den 2010-01-13 klockan 16:07. Anledning: APC och inget annat

  9. #129
    Ewigland
    Ewigland är inte uppkopplad

    Senior
    Funderar på en APC-maskin. Det känns svårt att motivera (när man inte har den fetaste plånboken) ett köp av APC 40 när APC 20 är så pass mycket billigare på Thomann (1960 inkl. frakt gentemot 3998 inkl. frakt) då APC 20 verkar ha det jag är ute efter i första hand, klippmatris och reglar till det, för ett så pass bra pris.

    Verkar schysst att ha fler rattar som på 40-modellen, men det känns som att jag lika gärna kan köpa en Novation-kontroll av något slag begagnat (t.ex. en sådan här http://www.woodbrass.com/images/wood...REM+SLZERO.JPG) för att komplettera och därigenom kunna routa grejer till effect sends etc samtidigt som man får fler rattar och roliga grejer än på APC 40. Förstår att det kan vara smidigt att ha alla funktioner i en kontroller, men jag tror inte att jag kommer lida särskilt mycket av att ha flera. Gigar inte heller ute överdrivet ofta för den delen. Jag har dessutom redan en Korg Nanokontrol som jag kan mappa lite extra reglar och rattar till.

    Eller tänker jag fel och missar något med APC 40 som motiverar ett köp av den istället för APC 20? Upplys mig!

  10. #130

    Redaktör
    Nej, jag skulle säga att det är att ha allt i ett som är den stora fördelen med APC40 över APC20 + en separat kontroller för rattar. Fast då kan du nästan köpa en Launchpad istället, och köra volymkontrollerna från SL:en.

  11. #131
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    De enda två sakerna som jag tycker talar för APC40 vs APC20+en till kontroller är:
    1) En kontroller betyder med största sannolikhet mindre strul med konfigurationer osv. (edit: ~repris)
    2) APC40 har lite mer praktiska upp/ner/höger/vänster-knappar.

Liknande ämnen

  1. G.A.S.M.A.S.K.-tråden
    Av Imported Johannes i forum Allmänt om musik
    Svar: 2493
    Senaste inlägg: 2023-09-06, 22:54
  2. APC40 vs Bygga eget?
    Av steffensen i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 20:39
  3. jagletarefternoter-tråden
    Av lohmann i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 21:21
  4. Visage tråden
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 19:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •