Sidan 154 av 206 FörstaFörsta ... 54 104 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 204 ... SistaSista
Resultat 9 181 till 9 240 av 12314

Ämne: Euroracktråden

  1. #9181
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är kattögat?
    Får återkomma, har inte gått ned i den nog än.

  2. #9182
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag vill ha en Assimilator, ty den kan sampla CV och spela upp det!

  3. #9183
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ha en Assimilator, ty den kan sampla CV och spela upp det!
    ...eller så kan du köpa 5-10 begagnade Distings för samma pris och göra det samma + mer

  4. #9184
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ha en Assimilator, ty den kan sampla CV och spela upp det!
    Det är bara så löjligt att spela in CV.
    Måste vara enda tillverkaren som gör det.

    Med vilken frekvens?
    20 Hz?

  5. #9185
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är bara så löjligt att spela in CV.
    Måste vara enda tillverkaren som gör det.

    https://youtu.be/IWy9FggKP88

  6. #9186
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    voltage block samplar dock inte av CV bra modul dock.

  7. #9187
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Och hur många spelar in CV?

    Ni behöver inte skriva det i tråden.

  8. #9188
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Jag spelar in CV rätt ofta. Jag tycker inte det är löjligt. Det är ganska kul att spela in flera parallella modulationer och förskjuta dem mot varandra tidsmässigt, så att enkla sekvenser blir sjukt mycket mer spännande.

    Så kan man spara utility moduler på så sätt och få bättre total recall I modularen. (Jag använder ljudkort och dator och daw till detta syfte samt hemmabyggda skaleringskretsar)

  9. #9189
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    jag har funderat på att göra CV i typ Soundforge och ha åtminstone en kanal på min Bitbox-sampler dedikerad till att skicka ut detta.
    Kan ju styra och CV-växla mellan CV-samplingarna, ändra decay, slice:a upp (för att tempo styra CV'n). Då kan man bygga upp ett enormt bibliotek också med tydliga namn osv så man kan latja runt snabbt och testa olika grejer utan att behöva röra på rattar för att först ställa in allt.

    Sen ja beror väl lite på vad man har för inställning till det modulära. Jag förstår helt klart om man föredrar att bara jobba med helt analog CV, te.x..

  10. #9190
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jag har använt cv recorder ganska mycket, mest i kombination med s&h som sequencer men jag förstår inte det löjliga, klart användbart.

  11. #9191
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Nya grejer från ALM. Fina färger.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	alm.jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	207,0 KB 
Id:	81149

  12. #9192
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Ja, tyckte också det där systemet såg ovanligt snyggt ut.

  13. #9193
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Jag tänkte skaffa en stor tank till mitt Doepferfjäderverb. Är det någon som har tips på tank som fungerar, och gärna var man kan köpa Fungerar det med Springraytankarna, eller är det olika impedans?

    - - -

    Enligt Muffdiskussion så ska Springraytankarna fungera utmärkt.
    Senast redigerat av Jonlin den 2018-05-12 klockan 19:24.

  14. #9194
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och hur många spelar in CV?

    Ni behöver inte skriva det i tråden.
    Faktum är att jag just nu sam(p)lar på mig ganska mycket CV.

    Jag har nyligen köpt två Disting mk4 av just det skälet att spela upp CV.

    Jag arbetar med mätteknik och har under årens lopp samlat in runt några TB med mätdata från fordon (varvtalsignaler från motorer, vibrationer från växellådor, motorer, bakaxlar och chassistrukturer, kollisioner mellan kroppar i dynamiska system tex töjningsgivare och lägesgivare, temperaturcykler i oljesystem mm)... Så ja detta kan man bygga mkt kul med.

  15. #9195
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    stages landat! nu har jag friat upp mina maths till att göra lite mer spännande saker. Love it! nu saknas bara en bra oscillator på 12hp.

  16. #9196
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag arbetar med mätteknik och har under årens lopp samlat in runt några TB med mätdata från fordon (varvtalsignaler från motorer, vibrationer från växellådor, motorer, bakaxlar och chassistrukturer, kollisioner mellan kroppar i dynamiska system tex töjningsgivare och lägesgivare, temperaturcykler i oljesystem mm)... Så ja detta kan man bygga mkt kul med.
    Har du tänkt sonifiera de uppmätta signalerna? Det skulle ju bli riktig bilmusik.

  17. #9197
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Självklart!


  18. #9198
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Jag gjorde en modul av samplade IKEA-kastruller men den blev aldrig någon hit.
    Tror jag sålde 2st.

  19. #9199
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gjorde en modul av samplade IKEA-kastruller men den blev aldrig någon hit.
    Tror jag sålde 2st.
    Du är en sann livskonstnär

    - - - Uppdaterad - - -

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	received_1005316552952602.jpeg 
Visningar:	72 
Storlek:	149,8 KB 
Id:	81380

    Här är mitt påbörjade system

  20. #9200
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gjorde en modul av samplade IKEA-kastruller men den blev aldrig någon hit.
    Tror jag sålde 2st.
    Inget fel i sig.. problemet är väl att man gärna vill fylla upp sitt case med grejer man vet man kommer använda i var eller varannan patch, då har man nog hellre te.x någon x0x-modul som istället fyller upp dessa 4HP, istället för något som kanske är kul någon gång ibland.

    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här är mitt påbörjade system
    Intellijels dual adsr är fin, sliders är väldigt trevligt! skulle gärna ha ett helt Intellijelsystem, tycker dom är snygga och praktiska, no-nonsense, som doepfer men det är lite mer "liv" i designen.
    Senast redigerat av vurt den 2018-05-13 klockan 09:43.

  21. #9201
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jo, jag kollade också på ett helt intellijelsystem först. Men det skulle antingen röra sig om att ta ett lån eller att dra ut inköp över många år om det skulle funka pengamässigt.
    Jag tänker att det hade varit jävligt snyggt med ett av deras case tillsammans med machinedrum framför

  22. #9202
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    ja dyrt är det.. är väl inne på år 4, det enda jag känner mig klar med är storleken, vill inte ha större (804 HP totalt). Vill kunna nå allt, ergonomin är viktig tycker jag.

  23. #9203
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja dyrt är det.. är väl inne på år 4, det enda jag känner mig klar med är storleken, vill inte ha större (804 HP totalt). Vill kunna nå allt, ergonomin är viktig tycker jag.
    804 hp 3U eller 12U.

    undrar

  24. #9204
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    kommer fan inte ihåg vad U är, dvs vad det är för enhet i eurorack. Men det är väl 3U för te.x doepferlådor, vill jag minnas?

  25. #9205
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    precis, en 'vanlig' rad är 3U, en rad med tiles är 1U.


    och riktigt snyggt epilepsimon!! heja!

  26. #9206
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Någon som har tips på en prisvärd wavetable-osc, förutom typ piston honda? Gärna rätt liten och enkel Typ pico voice, men just den har jag hört är rätt trist.
    Microbraids?

  27. #9207
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Behövde ett case till mina två 42hp Dreadboxsynthar och ramlade över en RackBrute 6U jag slog till med. Betyder det att jag måste börja med eurorack nu? Det kommer ju bara balla ur. Finns det ingen eurorackkompatibel polysynth att fylla ut HP med så jag slipper sitta och googla och gasa moduler?

  28. #9208
    lette
    lette är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har tips på en prisvärd wavetable-osc, förutom typ piston honda? Gärna rätt liten och enkel Typ pico voice, men just den har jag hört är rätt trist.
    Microbraids?
    Om du även vill ha multifunktion är harvestman kermit ett alternativ. Iofs inte den roligaste som oscillator men dubbel i alla fall och därtill grym som wavetable-LFO. Själv är jag sugen på cursus iteritas som ju är liten och verkar mångsidig. Ej testat den dock och kanske lite dyr.

  29. #9209
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Jag hade en E330 från Synthtech som jag sålde, ångrade att jag sålde och köpte tillbaka ett halvår senare. Den är enkel och har ett överkomligt pris sen så tycker jag att den låter fantastiskt bra. Annars är väl nämnda uBraids (eller varför inte Plaits?) eller Klavis Twin waves några som fölk brukar tycka om.

  30. #9210
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har tips på en prisvärd wavetable-osc, förutom typ piston honda? Gärna rätt liten och enkel Typ pico voice, men just den har jag hört är rätt trist.
    Microbraids?
    Jag har bara Waldorf NW1 och den är ju absolut inte liten. Men jag har även kikat på Frequency Central Waverider och Synthesis Technology E350.

  31. #9211
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MagnusW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Behövde ett case till mina två 42hp Dreadboxsynthar och ramlade över en RackBrute 6U jag slog till med. Betyder det att jag måste börja med eurorack nu? Det kommer ju bara balla ur. Finns det ingen eurorackkompatibel polysynth att fylla ut HP med så jag slipper sitta och googla och gasa moduler?
    Ja, dessvärre så är det nog obligatoriskt.

    Det finns ju förstås blindplåtar som man borde kunna trumma på med lämplig kontaktmik fastsatt på baksidan. Annars finns det ju semimodulärer i modulformat som brukar ta upp rätt mycket plats.

  32. #9212
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, dessvärre så är det nog obligatoriskt.

    Det finns ju förstås blindplåtar som man borde kunna trumma på med lämplig kontaktmik fastsatt på baksidan. Annars finns det ju semimodulärer i modulformat som brukar ta upp rätt mycket plats.
    haha, misstänkte det.

    Så ingen polysynth i euroformat? Tycker det luktar halvsucce om någon skulle ta på sig att ta fram en sådan. Eller så är det bara jag som inte vågar ge mig in på euro. Nu var syftet visserligen att få in två monosynthar (en para). Så kanske bara skulle köpa en Behringer Neutron och skicka in. Fyller upp all plats och jag sparar in många tusen.

  33. #9213
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MagnusW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    haha, misstänkte det.

    Så ingen polysynth i euroformat? Tycker det luktar halvsucce om någon skulle ta på sig att ta fram en sådan. Eller så är det bara jag som inte vågar ge mig in på euro. Nu var syftet visserligen att få in två monosynthar (en para). Så kanske bara skulle köpa en Behringer Neutron och skicka in. Fyller upp all plats och jag sparar in många tusen.
    Doepfer har nya polymoduler på gång - oscillator, env och så. Finns på hemsidan.

    men vafan, nu har du ju kanylen i handen, det är bara sista biten kvar. Det kommer bli kul! Häng med oss andra!

  34. #9214
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran

  35. #9215
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Låter najs!

  36. #9216
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Tack! <3

  37. #9217
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har tips på en prisvärd wavetable-osc, förutom typ piston honda? Gärna rätt liten och enkel Typ pico voice, men just den har jag hört är rätt trist.
    Microbraids?
    E350 borde väl gå att plocka upp rimligt billigt nuförtiden i o m E352/E370, och den är grym!

    (Eller bara köp en E352, men då är den ju inte direkt enkel...)

  38. #9218
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har tips på en prisvärd wavetable-osc, förutom typ piston honda? Gärna rätt liten och enkel Typ pico voice, men just den har jag hört är rätt trist.
    Microbraids?
    Ginko Synthese Grains, med wavetable-firmware? Du kan mecka egna vågformer om du lär dig hur du uppdaterar firmware på den.

  39. #9219
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har tips på en prisvärd wavetable-osc, förutom typ piston honda? Gärna rätt liten och enkel Typ pico voice, men just den har jag hört är rätt trist.
    Microbraids?
    Erica Black Wavetable VCO. 12 hp och låter bra och kan expanderas med mer rom. Jag funderar på att sälja min då analogt är vägen att gå för mig i racket om det kanske är av intresse.

  40. #9220
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    E350 borde väl gå att plocka upp rimligt billigt nuförtiden i o m E352/E370, och den är grym!

    (Eller bara köp en E352, men då är den ju inte direkt enkel...)

    e352 är superenkel att använda, dock rätt stor. to.m att göra egna wavetables fixar man direkt..

    jag tycker Quadnic är rätt underskattad, superliten, 4 röster, 4 separata ut, lite olika "modes" (7 har jag för mig); Phase Distortion m.m.. dock är det jobbigt att den inte sparar hur man ställde in den.. sen låter den rätt lo-fi jämfört med te.x e352, men på ett positivt sätt..

  41. #9221
    smokemon
    smokemon är inte uppkopplad
    smokemons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt fint!

  42. #9222
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Många bra förslag på wavetable, tackar

  43. #9223
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    e352 är superenkel att använda
    Ja, den är inte svåranvänd givet mängd funktionalitet, men lite pysslig med display och menyer och miljarder alternativ. Jag tolkade "enkel" oscillator som något snabbrattat och mer minimalt, snarare än enkel att använda, men det kan givetvis ha varit en felaktig tolkning. Om min tolkning var fel tycker jag 352 är ett klockrent alternativ, även om den är aningen stor. Den kan ju verkligen helt otroligt mycket!

  44. #9224
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Försöker bli kompis med René. Börjar inse att stadiga klockor har varit mitt största problem hittills.

    https://youtu.be/Wvr-jqvHpB8
    https://www.youtube.com/watch?v=Wvr-jqvHpB8

  45. #9225
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men vafan, nu har du ju kanylen i handen, det är bara sista biten kvar. Det kommer bli kul! Häng med oss andra!
    Haha! Jag fegade ur och köpte en BOOG att skruva in istället.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2400.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	631,3 KB 
Id:	81675

    Däremot kommer jag doppa tårna lite ändå i och med att jag har 17hp kvar att fylla. Behöver en "mult", gärna en mixer och gärna en phaser. Någon som har bra tips här? Xaocs phaser ser ju fin ut.

  46. #9226
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag tycker doepfers phaser låter svinbra

  47. #9227

  48. #9228
    Marv
    Marv är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

  49. #9229
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Den är nog bra men den jag föreslog är riktigt grym, kostar 50% av Cwejman-modulen och finns tillgänglig nu.

  50. #9230
    Marv
    Marv är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Var inte jätteallvarlig, ska checka Dendrites

    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är nog bra men den jag föreslog är riktigt grym, kostar 50% av Cwejman-modulen och finns tillgänglig nu.

  51. #9231
    Marv
    Marv är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nä, men allvarligt, kollade lite efter euro-phaser för nån vecka sedan, finns inte jättemycket, eller?. AJH Mega-Phase verkar rätt kul, men lite stor. Vad i övrigt gillas?

  52. #9232
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jag gillar Pittsburgh modulars phaser, trots lite begränsningar (som ajh-phasern saknar tycker jag det verkar som).

  53. #9233
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Filter-tips, eller allmänna tips till telharmonic innan jag släpper den och går vidare...

  54. #9234
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Marv Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Typ enda phaser jag hört hittills jag riktigt gillar. Var så nöjd innan jag hört den med att "skönt att det är en phaser, behöver man i alla fall inte gas:a på den." Gick ju sådär...

  55. #9235
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    För typ ett år sedan plockade jag samman en NLC Timbre. Funkade aldrig riktigt. I dag hade jag lite tid (på jobbet). Plockade fram den ur lådan där den legat sedan dess. Kollade värden på kondingar. Allt stämde. Plockade hem den .Pluggade in den. Funkar!

    Hyr min låda! 200kr/vecka.

    Bevis: https://freesound.org/people/gis_sweden/sounds/432083/

  56. #9236
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    väntar och väntar och väntar och väntar på EFN-laddning av MI Plaits. reee!

  57. #9237
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    OK, svårt att hålla mig ändå. Vill ha en MI Rings att slänga in i caset. Någon som har erfarenhet av DIY-versionerna? Finns en för 1800 "ute" nu som jag är lite sugen på. Tydligen 99-byggd någon gång i tiden.

  58. #9238
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MagnusW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OK, svårt att hålla mig ändå. Vill ha en MI Rings att slänga in i caset. Någon som har erfarenhet av DIY-versionerna? Finns en för 1800 "ute" nu som jag är lite sugen på. Tydligen 99-byggd någon gång i tiden.
    Är det zx81 som byggt så går jag i god för den

    - - - Uppdaterad - - -

    Btw så är jag ute och spatserar med en eviga leendet-tygkasse

  59. #9239
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det zx81 som byggt så går jag i god för den

    - - - Uppdaterad - - -

    Btw så är jag ute och spatserar med en eviga leendet-tygkasse
    Får fråga!

    Ah, kul! Utan att säga för mycket händer det saker där inom kort.

  60. #9240
    zarar
    zarar är inte uppkopplad
    zarars avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av MagnusW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OK, svårt att hålla mig ändå. Vill ha en MI Rings att slänga in i caset. Någon som har erfarenhet av DIY-versionerna? Finns en för 1800 "ute" nu som jag är lite sugen på. Tydligen 99-byggd någon gång i tiden.
    Har en Rings att sälja med Grå Chora panel om du är sugen. Finns i Stockholm.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •