Sidan 140 av 206 FörstaFörsta ... 40 90 130 136 137 138 139 140 141 142 143 144 150 190 ... SistaSista
Resultat 8 341 till 8 400 av 12314

Ämne: Euroracktråden

  1. #8341
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur påverkar det att den är linjär och inte valbar? Typ för snärtighet och sound?
    Jag har ingen aning om huruvida det påverkar snärtigheten men linjär är tänkt för cv och exp för audio. Vi upplever inte ljudnivåförändring linjärt utan exponentiellt.

  2. #8342
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur påverkar det att den är linjär och inte valbar? Typ för snärtighet och sound?
    linjärt funkar bäst för CV och traditionellt har man kört exp för audio, men personligen kör jag mest linjärt för audio också och använder en snärtigare envelope (intellijel dual ADSR) alt envelope där responskurvan är ställbar, typ Maths. Har en uVCA i mitt lilla live-case och trots att den mest används för audio är den i princip alltid i LIN läget.

    Rekommenderar därför antingen att du köper en VCA liknande intellijel uVCA där du kan ställa in steglöst mellan lin/exp, alternativt en VCA med LIN respons och kombinerar med envelopes där responsen/kurvan kan justeras istället ..

  3. #8343
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    linjärt funkar bäst för CV och traditionellt har man kört exp för audio, men personligen kör jag mest linjärt för audio också och använder en snärtigare envelope (intellijel dual ADSR) alt envelope där responskurvan är ställbar, typ Maths. Har en uVCA i mitt lilla live-case och trots att den mest används för audio är den i princip alltid i LIN läget.

    Rekommenderar därför antingen att du köper en VCA liknande intellijel uVCA där du kan ställa in steglöst mellan lin/exp, alternativt en VCA med LIN respons och kombinerar med envelopes där responsen/kurvan kan justeras istället ..
    Ok!
    Hade ju tänkt denna
    http://www.doepfer.de/a1432.htm

    Den har ju ställbar långsam mellan snabb men jag läser inget om typ lin/exp?
    Antar att den exp?

    Kan den fungera bra?

  4. #8344
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok!
    Hade ju tänkt denna
    http://www.doepfer.de/a1432.htm

    Den har ju ställbar långsam mellan snabb men jag läser inget om typ lin/exp?
    Antar att den exp?

    Kan den fungera bra?

    den kommer fungera, men inte säkert att den kommer ha den respons du kanske förväntar dig eller föredrar, testa före köp om du kan

  5. #8345
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    En annan grej.
    Har tjackat några moduler nu men flat kablarna är för korta för mina lediga slottar av ström.
    Var hittar man sånt? Längre flat helt enkelt?

  6. #8346
    Matthew360
    Matthew360 är inte uppkopplad
    Matthew360s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En annan grej.
    Har tjackat några moduler nu men flat kablarna är för korta för mina lediga slottar av ström.
    Var hittar man sånt? Längre flat helt enkelt?
    Jag har köpt några på Thonk. Blev lite besviken över att de längsta inte var så jäkla långa. Men det räckte precis för mitt behov.

  7. #8347
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Det finns de på muff som hävdar att resistans både i busboards och flatkablar blir ett problem ganska snabbt när ett system växer, så det finns kanske en poäng med att hålla kablarna korta.

    Nu drivs väl frågan allra hetast av en person som säljer en enligt egen utsago överlägsen strömlösning, så man får väl ta det med en viss nypa salt.

  8. #8348
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Under 60cm borde väl inte resistansen bli så farlig? Rätt tunna kablar ju?

  9. #8349
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    kabelresistans ... que?

  10. #8350
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Nää kabelresistansen är garanterat inte ett problem i sammanhanget.

  11. #8351
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Hr Hinton hävdar med bestämdhet det motsatta. Men så säljer han också kablar med typ halva resistansen mot de vanliga. Samt alternativ till bus boards, med mycket lägre resistans än hos vanliga. Men han har ganska ordentligt med beräkningar i många av sina inlägg och de flesta verkar lita mycket på honom på muff. Dock inte alla. Det är en snubbe som brukar ha rena rama shouting contests med honom.

    @HZA: ju tunnare kabel desto högre resistans, så om det nu skulle vara problem, så blir det ju värre.

    Min bild av det hela, efter att ha läst ett gäng långa inlägg i debatten, är att de problematiska effekter som Hinton pekar på (dvs spänningsfall pga distributionen) nog har saklig matematisk grund, men att han a) överdriver hur dålig kvaliteten är på vanliga flatkablar och bus boards, b) överdriver hur vanligt det är att moduler får problem baserat på vad han beskriver, c) överdriver hur stor del av spänningsrelaterade problem i en modular som beror på detta och d) saluför en alternativ lösning som nog är aningen överdriven.

  12. #8352
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hr Hinton hävdar med bestämdhet det motsatta. Men så säljer han också kablar med typ halva resistansen mot de vanliga. Samt alternativ till bus boards, med mycket lägre resistans än hos vanliga. Men han har ganska ordentligt med beräkningar i många av sina inlägg och de flesta verkar lita mycket på honom på muff. Dock inte alla. Det är en snubbe som brukar ha rena rama shouting contests med honom.

    @HZA: ju tunnare kabel desto högre resistans, så om det nu skulle vara problem, så blir det ju värre.

    Min bild av det hela, efter att ha läst ett gäng långa inlägg i debatten, är att de problematiska effekter som Hinton pekar på (dvs spänningsfall pga distributionen) nog har saklig matematisk grund, men att han a) överdriver hur dålig kvaliteten är på vanliga flatkablar och bus boards, b) överdriver hur vanligt det är att moduler får problem baserat på vad han beskriver, c) överdriver hur stor del av spänningsrelaterade problem i en modular som beror på detta och d) saluför en alternativ lösning som nog är aningen överdriven.
    ----EDIT----
    Hinton lyfter fram både resistans och impedans.

  13. #8353
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja juste... ström är som vatten . Glömde inte läst el sedan 2002

  14. #8354
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag kopplade om lite och får nog kablarna att räcka. Nu måste jag bar få hem muttrar till skenorna.

  15. #8355
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    2.5 mm? 3 mm finns ju annars hos Classe O.

  16. #8356
    EBM
    EBM är inte uppkopplad
    EBMs avatar
    Senior
    Nya moduler på gång från dreadbox! Snygga. Gas.

    https://instagram.com/p/BL3qDyQBop8/

    if you like the sound of the erebus and murmux. Jo tack! Modulerna ligger mellan 29-109€/st dessutom.

    http://www.dreadbox-fx.com/white-line-modules/

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	99,4 KB 
Id:	71011
    Senast redigerat av EBM den 2016-10-23 klockan 15:36.

  17. #8357
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    HZA: Jag har nog en uVCA att sälja, eventuellt.
    pm

  18. #8358
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Någon som vet var man billigast haffar en Sputnik Quad VCA/VCF???
    Gärna EU så man kan skippa moms.

    Tror det får bli en sådan för audio och pga olika filtermöjligheter... har bara ett lågpass hittills och sedan en extra Intellijel uVCA för cv och annat skoj....

  19. #8359
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Sptuniks lågpass i den där låter pruttbra enligt mig. Fick tag i min här på 99.

  20. #8360
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sptuniks lågpass i den där låter pruttbra enligt mig. Fick tag i min här på 99.
    smarrigt!
    Vad fick du ge?

  21. #8361
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    2200 tror jag

  22. #8362
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2200 tror jag
    Ok. Beställde från Escapefromnoise nu .
    Skruvade upp mitt case, "Börringe Arpen" i jakt på lediga strömbusar. Hittade 7 lediga platser on top av de för mina redan inhandlade 4 moduler...
    Den här hösten kan bli fattig i plånboken men göra en rik modularjul!

  23. #8363
    Ewigland
    Ewigland är inte uppkopplad

    Senior
    Nu har jag varit utan modular i ett par veckor (väntar på nya case som är försenade). Märker verkligen att det påverkar en, jag mår otroligt bra av att kunna skruva ofta. Lite fint faktiskt (fast jobbigt just nu då).

  24. #8364
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ewigland Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag varit utan modular i ett par veckor (väntar på nya case som är försenade). Märker verkligen att det påverkar en, jag mår otroligt bra av att kunna skruva ofta. Lite fint faktiskt (fast jobbigt just nu då).
    Det är verkligen terapeutiskt att ha en patchsession.

    Vi får se till att moduler blir avdragsgill friskvård

  25. #8365
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är verkligen terapeutiskt att ha en patchsession.

    Vi får se till att moduler blir avdragsgill friskvård

    För att inte tala om hur den bidrar till att pappor tar ut fler föräldradagar och musikaliska barn med mer varierad tonalitet

  26. #8366
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att inte tala om hur den bidrar till att pappor tar ut fler föräldradagar och musikaliska barn med mer varierad tonalitet
    Haha

  27. #8367
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Jag har samma problem, varit modularlös i en månad och kommer vara två till pga flytt. Det kliar något vansinnigt i fingrarna

  28. #8368
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Någon (helst i Stockholm) som vill sambeställa grejjer från Synthrotek? Tänkte beställa en hel del grejjer, typ till helgen och tänkte ta mellanalternativet på frakten ($50) så kan lika gärna slänga med något mer om någon är sugen!

  29. #8369
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Vad finns det för billiga mixermoduler med 4-5 kanaler och 1 send?

  30. #8370
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad finns det för billiga mixermoduler med 4-5 kanaler och 1 send?
    Bastl ABC funderar jag på själv

  31. #8371
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    En VCA fråga...
    Köpte en uVCA.

    Om man maxar biasratten ska inte vcan släppa igenom det man skickar in då utan att behöva få cv?
    Så att man kan skicka in negativ envelope för att få den att ducka?

  32. #8372
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    https://youtu.be/4NrzM6L5S5M

    Såhär. Det ska väl bli utility gain out om drar upp bias?
    Eller förstår jag fel?

  33. #8373
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Så borde det bli ja. Så funkar t ex Doepfers dubbel VCA (där heter det Gain, men det borde vara samma som bias).
    Det funkar inte eller?

  34. #8374
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så borde det bli ja. Så funkar t ex Doepfers dubbel VCA (där heter det Gain, men det borde vara samma som bias).
    Det funkar inte eller?

    Nope. Man hör signalen man patchar in men mycket svagt. Jag tog samma signal (från oscillatorn och drog ut i monitorerna... smack sa det, dottern vaknade och mamman skrek "ta ner den där maskinen i din studio!"

    Kanske finns något man kan jumpra för att ställa nivåer på uVCA ii?
    Han har ju ettan i videon...

  35. #8375
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Nä, det är tvåan i videon.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2016-10-30 kl. 12.11.05.png 
Visningar:	17 
Storlek:	95,3 KB 
Id:	71107

    Tror inte det finns nån jumper. Kan testa hur min II beter sig senare idag.

  36. #8376
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, det är tvåan i videon.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2016-10-30 kl. 12.11.05.png 
Visningar:	17 
Storlek:	95,3 KB 
Id:	71107

    Tror inte det finns nån jumper. Kan testa hur min II beter sig senare idag.
    Gärna!

  37. #8377
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag har testat lite nu och jag har ingen källa till negativ spänning i det case jag har den i, så just duckingen har jag inte kunnat testa.

    Men, med Bias på max och CV på noll, så hörs oscillatorn jag patchade igenom tydligt.

    Om jag drar ner Bias till noll och skruvar på CV-potten, med c:a 10 v till CV in, så når jag samma nivå som max Bias gav, redan när CV-potten står på c:a kl 13.00. Ökar jag på CV:n därefter, så ökar också volymen och distar ganska snart. Jag misstänker att det är grovt sett inom spec, för enligt Intellijels hemsida så ger Bias allena en förstärkning med faktor ett och "Voltages above 5 V will result in a gain greater than 1."

    Men din uVCA beter sig alltså inte så? Varken A- eller B-kanalen?

  38. #8378
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har testat lite nu och jag har ingen källa till negativ spänning i det case jag har den i, så just duckingen har jag inte kunnat testa.

    Men, med Bias på max och CV på noll, så hörs oscillatorn jag patchade igenom tydligt.

    Om jag drar ner Bias till noll och skruvar på CV-potten, med c:a 10 v till CV in, så når jag samma nivå som max Bias gav, redan när CV-potten står på c:a kl 13.00. Ökar jag på CV:n därefter, så ökar också volymen och distar ganska snart. Jag misstänker att det är grovt sett inom spec, för enligt Intellijels hemsida så ger Bias allena en förstärkning med faktor ett och "Voltages above 5 V will result in a gain greater than 1."

    Men din uVCA beter sig alltså inte så? Varken A- eller B-kanalen?
    Nu lyckades jag typ med det jag ville... kanske var glapp någonstans först.
    Jag ville släppa igenom signalen utan att skicka in cv genom att dra upp biasratten och sätta vcans 0 värde.
    Upplevde att signalen var lite svagare än om jag lyssnade direkt från källan men men.

    Av någon anledning när jag pluggade in hörlursjacket i vcans out hördes det i båda lurarna i vca1 men bara i ena på vca2?
    Vet dock inte om det påverkar monosignalen när man patchar genom mixer osv.
    Senast redigerat av HZA den 2016-10-31 klockan 04:59.

  39. #8379
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Av någon anledning när jag pluggade in hörlursutgången i vcans out hördes det i båda lurarna i vca1 men bara i ena på vca2?
    Vet dock inte om det påverkar monosignalen när man patchar genom mixer osv.
    Jag är inte riktigt säker på hur du menar med hörlursutgången? Men om du inte har något inpluggat i kanal A:s utgång, så kommer signalen från kanal A att speglas till kanal B:s utgång. Det omvända gäller däremot inte.

  40. #8380
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är inte riktigt säker på hur du menar med hörlursutgången? Men om du inte har något inpluggat i kanal A:s utgång, så kommer signalen från kanal A att speglas till kanal B:s utgång. Det omvända gäller däremot inte.
    Kan ju va något med det... att a - out är kopplad till tip och ring men att det bara är tip i b...

  41. #8381
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan ju va något med det... att a - out är kopplad till tip och ring men att det bara är tip i b...
    Det är nog ingen ring inkopplad på nån av dem, bara
    tip-sleeve. Du kopplar väl inte lurarna direkt till VCA:n? Det är ju monoutgångar med modularnivå, inte hörlursutgångar. Utgången på A har väl brytjack antar jag, det kan väl ställa till det om man pluggar in en stereokontakt.

  42. #8382
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bastl ABC funderar jag på själv
    Den kan funka.
    Man kan köra ABC Och DEF som separata mixar och ställa in så inout för ABC går till DEF. Då kan jag koppla ABC out till min mainmixer och DEF out till effekt och använda pottarna som sends...
    Helst skulle jag iofs haft 1-2 kanaler till kanske men prisvärt...

    Var köper man dem bäst?

  43. #8383
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jag funderar på att sälja min Intellijel Rubicon och något annat och köpa en Schippmann Omega-Phi istället. Är jag dum i huvudet? Den är ju svindyr.

  44. #8384
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Du är dum i huvudet... Köp en till rubicon. (Jag har två och är grymt nöjd)

  45. #8385
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Jag vet att frågan har varit uppe förr, men jag kommer bara ihg stortele-alternativen.

    Vad har ni för tips på smidiga kabelhängare?
    Just nu har jag en näve rasslade kablar som flyttas runt. Det känns itne hållbart.

  46. #8386
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Jag använder komas hängare.

  47. #8387
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Köp en ladik modul så får du en hängare gratis

  48. #8388
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Har en plastlist med hängkrokar från nåns gamla Ikeagarderob som skulle slängas, funkar perfekt.. fotar ikväll!

    Edit: Hittade bild i messenger.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	14608157_10153939519511623_1504211712_n.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	68,2 KB 
Id:	71299

  49. #8389
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag kör med ett gäng såna här
    https://m.conrad.se/M%E4tledningsh%E..._17627_1111010

  50. #8390
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Jag har en jättefin hållare från Ladik.

  51. #8391
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp en ladik modul så får du en hängare gratis
    Senast fick jag faktiskt 3 olika blindplåtar.. har dock c:a 8 st kabelhängare sedan tidigare beställningar så det var inte mig emot.

  52. #8392
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Jag 3dprintade en hållare som passar över skruvarna i sidan på ett syntställ. Den pajade för jag gjorde plasten för smal, ska printa ut en ny när jag pallar.

  53. #8393
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Du vurt, jag skulle inte kunna få köpa en ladik hängare av dig? Gav bort min när jag tänkte ge upp euro, men tyckte den var jäkligt smidig så jag hade den. PM:a om det skulle funka.

  54. #8394
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran

  55. #8395
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite förklaringar här:
    https://static1.squarespace.com/stat...ore+Manual.pdf

  56. #8396
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Sitter och håller på köpknappen på en Bastl ABC men undrar en grej;

    Det står att;
    "ABC is a simple 6 channel signal mixer. It has 6 inputs – A,B,C,D,E and F – and two outputs – A+B+C – which is mixed in to the D+E+F output if nothing is inserted in the A+B+C jack."

    Och sedan;
    "There are also 3 jumpers on the back side which can be used to normalize inputs A to D, B to E and C to F. This is useful if you would like to use the abc mix as a 3 channel stereo mixer (using both outputs and having separate volume control for left and right channel)."

    Betyder att "normalize A to D" osv att man med en jumper kan få in-signalen till A in i volympotten för jack D?

    Jag skulle vilja koppla audio signaler in i ABC, ta ut A-B-C mixen till en kanal på min main mixer.
    Med en jumperswitch få in-signalerna i ABC att gå till ut D-E-F mixen och koppla den till ett fjäderreverb och vidare till en andra kanal på min main mixer.

    Helt enkelt använda den som en 3-kanalsmixer med send.


    http://www.bastl-instruments.com/modular/abc/

    Mvh
    /h

  57. #8397
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Det verkar som att det ska funka så. Jag undrar om det bryter normaliseringen om du sätter i nåt i D,E,F?
    Isf fattar jag inte varför man kan välja att ha den utan normalisering.

  58. #8398
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det verkar som att det ska funka så. Jag undrar om det bryter normaliseringen om du sätter i nåt i D,E,F?
    Isf fattar jag inte varför man kan välja att ha den utan normalisering.
    Det står ju att funktionen är till för att använda den som stereomixer och om man vill ha stereo måste man väl ha Left i ABC porten och Right i DEF porten... om inte DEF porten är ett stereojack och allt summeras dit?

  59. #8399
    vibb
    vibb är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Jag kör min ABC utan normalisering på ingångarna. Jag har inte testat, men gissar att det lätt blir stökigt om man som jag ofta använder utgångsnormaliseringen samtidigt. Man får då t.ex. en signal på kanal A mixad två gånger till den högra utgången. Har man disciplin och patchar D före A så funkar det säkert ok.

  60. #8400
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Nä det står ju att man får två rattar för varje kanal. Abc blir left och def blir höger.
    Vore mycket märkligt om dom skulle använda sig av en stereosladd som annars aldrig förekommer i euro.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •