Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 311

Ämne: Live 8

  1. #241
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Samma gäller där. Det har inte skett några ändringar i biblioteket sedan 8.1.3. Det står på sidan där man laddar ner både för vanlig och Suite.

  2. #242
    kulig
    kulig är inte uppkopplad
    kuligs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma gäller där. Det har inte skett några ändringar i biblioteket sedan 8.1.3. Det står på sidan där man laddar ner både för vanlig och Suite.
    ah ok, missade det

    göttans

  3. #243
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    är det bara jag som upplever att 8.2 kräver mer cpu? ett projekt som i 8.1.3 låg på ca 55% cpu ligger nu på drygt 60% vilket är trist för då måste jag höjja latencyn för att de inte ska knastra... fan ja måste byta dator snart...

  4. #244
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    En fråga:
    Nu stundar jag inför Ableton köp.
    Har komplete från NI sedan tidigare. Vad missar jag om jag väljer vanliga Live istället för suite. Känns ju som man har det ganska täckt på instrumentsidan så att säga. Pengarna är inte tokviktiga och mitt neurotiska jag vill ha suite bara för att.

  5. #245

    Redaktör
    I mina ögon är den stora poängen med instrumenten i Suite integrationen med resten av Live - automatisering, arbetsflöden, etc. Det är inte så att instrumenten är dåliga, men i Komplete har du ju motsvarigheten till det mesta. Undantagen är kanske de modellerade instrumenten och Sampler som har en del trick som jag inte tror Kontakt har.

    Men det kostar ju i princip lika mycket att uppgradera från Live till Live Suite som mellanskillnaden, så det går ju att köpa Live, testa de extra pluggarna (de följer med och kan startas i ett separat demoläge) och uppgradera senare om du känner för det. Och man kan ladda rack med Suite-instrumenten men inte redigera dem, så det går att använda ljuden från dem även utan Suite.

  6. #246
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Såg att det visst var en saftig skillnad i dineros ändå. Men som sagt, instrumentbiten är täck, vad missar jag?

  7. #247

    Redaktör
    Instrument: Analog, Collision, Electric, Operator, Sampler, Tension
    Effekter: Amp, Corpus
    Ljud: Drum Machines, Latin Percussion
    ...är skillnaden mellan Suite och den vanliga versionen så vitt jag vet. EIC2 kan köpas separat till bägge (ingår i boxversionen).

    Så har du redan Komplete tror jag inte du kommer sakna något.

  8. #248
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Instrument: Analog, Collision, Electric, Operator, Sampler, Tension
    Effekter: Amp, Corpus
    Ljud: Drum Machines, Latin Percussion
    ...är skillnaden mellan Suite och den vanliga versionen så vitt jag vet. EIC2 kan köpas separat till bägge (ingår i boxversionen).

    Så har du redan Komplete tror jag inte du kommer sakna något.
    men complete äter din CPU till frukost.. det gör inte suite.. asskönt och alla suitegrejerna.. lättroddat och snällt för cpu

  9. #249
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    tension är grymmm! analog drums och trummsakinernerna likaså!

  10. #250
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    *Urk*, ibland önskar jag att jag hade lite is i magen och väntat med Komplete och bara köpt suite och sen ev. kompletterat med Komplete. Finns ju iofs oändliga möjligheter i Komplete. Dagens I-landsproblem.
    Instrumenten i Komplete är ju som sagt överlägsna men det FM säger om integrationen direkt i live med suite instrumentet lockar. Tänkte skaffa en launchpad i alla fall, verkar grymt i session view samt vid kommande live-spelningar
    Senast redigerat av MK Ultra den 2010-11-18 klockan 00:03.

  11. #251
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    operator, corpus och sampler äger!

  12. #252
    Fippe
    Fippe är inte uppkopplad
    Fippes avatar
    Veteran
    Samplingarna i suite tycker jag låter väldigt tråkiga.
    Speciellt piano och stråkar.
    Blås är ingen höjdare...

    Men Operator är kul. Mest kul för att den är enkel. Saknar fler lfoer i den.
    Sen använder jag inte mycket mer. Hade varit kul om Analog lät bättre.

  13. #253
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag har en operator-licens till salu.

  14. #254
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Det är sant jag håller med Fippe, man får med en himla massa mer eller mindre oanvändbart skräp faktiskt. Diggar syntarna, effekterna och dess integrering, samtidigt som det kan bli lite väl plottrigt just tack vare att dom klämt in allt längs nederkanten.

  15. #255
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    operator, corpus och sampler äger!
    +1 operator är ubergrymt! speciellt då man kan köra MÅNGA instanser samtidigt!

  16. #256
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Fippe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samplingarna i suite tycker jag låter väldigt tråkiga.
    Speciellt piano och stråkar.
    Blås är ingen höjdare...

    Men Operator är kul. Mest kul för att den är enkel. Saknar fler lfoer i den.
    Sen använder jag inte mycket mer. Hade varit kul om Analog lät bättre.
    analog är trist.. men trummisarna är guld värd! inte som goldbaby men man slipper göra egna sets! goldbaby borde tänka på alla ableton användare..

  17. #257
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Analog låter svinbra, o är kul att använda. Förstår inte vad ni pratar om!?

  18. #258
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    http://www.applied-acoustics.com/ultraanalog/overview/ <- fulare, men lite roligare version av analog. Nu billigare dessutom.

  19. #259
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    analog är bra på vissa saker, klart användbar

  20. #260
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Om man sysslar mest med elektronisk musik, är det mer värt att tanka det? Den boxade verkar mest innehålla multisamplade akustiska trummor. Finns ju en liten miljöaspekt också i det hela om man nu inte har användning för det som kommer i boxen.
    Sjukt taggad nu i alla fall.

  21. #261

    Redaktör
    Man får med EIC2 i boxen, annars är det ingen skillnad. Det innehåller mest orkesterinstrument och lite smör-och-bröd som gitarrer och pianon, vad jag vet. Inget som jag känner att jag saknat iallafall. Det går att köpa i efterhand för samma pris också.

    Ableton har en julrabatt nu, slutar 15:e januari.

  22. #262
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Såg det även om den boxade typ ligger på samma hos tysken. Men det blir nog en download i början av veckan. Nu blir det ööös!!!

  23. #263
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av steffensen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Analog låter svinbra, o är kul att använda. Förstår inte vad ni pratar om!?
    lite förstört med pålagda filter tycker du inte?

  24. #264
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peppe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    lite förstört med pålagda filter tycker du inte?
    Förstår inte påståendet..?

  25. #265
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Ok, bare with me.
    Har nyss pillat med Live även om tid för skola o.dyl skall klämmas in. Men jag tycker att det är hur inspirerande som helst med de två olika lägen för inspelning, mycket mer inspirerande än traditionellt sekvensande. Integreringen med launchpad/novation remote gick ju löjligt enkelt jämför med Logic, eller ja, allt går löjligt enkelt jämfört med Logic.
    Men Nu har jag kikat lite mer på instrumenten som har lite småtrevliga standard ljud sådär.

    Men har inte lyckats hitta någon "default" patch på syntarna. Vart hittar man en nollställning för alla parametrar när man startar upp synten/syntarna?

  26. #266

    Redaktör
    Du kan högerklicka på alla Abletons egna pluggar och välja "Save as default preset" så kommer du få samma inställningar som default varje gång du skapar ett instrument eller effekt.

  27. #267
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    jag ska utan tvekan önska mig suite och/eller max4live i julklapp nu när dom är nedsatta! hoppas tomten är snäll för jag har slitit hårt i skolan

  28. #268
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan högerklicka på alla Abletons egna pluggar och välja "Save as default preset" så kommer du få samma inställningar som default varje gång du skapar ett instrument eller effekt.
    Ok, tack för svaret, ska testa.

  29. #269
    Mr_Polysix
    Mr_Polysix är inte uppkopplad
    Mr_Polysixs avatar
    Senior
    Apropå Suite.. Jag uppgraderade min Live 8 till Suite i förrgår. Jag laddade hem och fick aktiverat Suite.. Men tex så verkar ju Suite ha en annan logo än tex vanliga Live. Men jag har den gamla vanliga. Men jag har alla extra grejjer som intrumenten och Corpus osv. Så jag borde ha en riktig Suite?

    Apropå default. Du kan som Falska Messias sa trycka på savesymbolen (ser ut som en diskett har jag för mig) och spara (och namnge) en default inställning för en plugg. Du kan även spara hur Ableton skall starta.. Vilka defaultgrejjer som skall vara satta osv. Det sparar du i setupen/configuration.

    Under File/Folder fliken. Högsta valet "Save current set as default"

    Skitsmidigt. Så slipper man mecka med ljudutgångar/ingångar, midi osv varje gång man startar ett nytt projekt.

  30. #270

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Polysix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apropå Suite.. Jag uppgraderade min Live 8 till Suite i förrgår. Jag laddade hem och fick aktiverat Suite.. Men tex så verkar ju Suite ha en annan logo än tex vanliga Live. Men jag har den gamla vanliga. Men jag har alla extra grejjer som intrumenten och Corpus osv. Så jag borde ha en riktig Suite?
    Jag hade samma problem tills det kom en ny punktversion av Live (8.x), då fick jag den andra splashen. Men vad jag vet är det i övrigt ingen skillnad om du har alla instrument där.

    Apropå default. Du kan som Falska Messias sa trycka på savesymbolen (ser ut som en diskett har jag för mig) och spara (och namnge) en default inställning för en plugg. Du kan även spara hur Ableton skall starta.. Vilka defaultgrejjer som skall vara satta osv. Det sparar du i setupen/configuration.
    Defaultinställningarna hittar man bara via högerklick, inte sparaikonen. Men att spara ett defaultset är definitivt en bra idé, så slipper man hålla på och lägga in kanaler, effekter osv varje gång man startar en ny låt. (Man kan också spara defaultpatchar för samplingar i drumracks och sånt, men det är överkurs. I Library så ser man vad som går att göra.)

  31. #271
    Mr_Polysix
    Mr_Polysix är inte uppkopplad
    Mr_Polysixs avatar
    Senior
    Messias: Ahh. Då kanske det löser sig sen. Inte för att det gör nåt eg

    Defaultiställningarna via högerklick säger du. Skall testa det

    Kort sagt kan jag säga att jag gillar Ableton. Det passar mig.

  32. #272

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Polysix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Defaultiställningarna via högerklick säger du. Skall testa det
    Jepp. Sparar man en vanlig patch kan visserligen dra in den direkt från browsern till spåret och ladda patchen direkt, men det är ju ännu bekvämare att ha det automatiskt.

  33. #273
    deleted user
    Om jag kör Suite 8 på nyaste OSX hur fungerar det mellan bitar på olika pluggar?
    OSX är ju 64bit, Live 32bit kan jag ignorera vad pluggarna har för bitar? Kan man blanda hejvilt mellan 32bits och 64bits pluggar eller måste man hålla koll på nått sätt?

  34. #274
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    axxe: OS X är rakt igenom 64 bit om du själv valt att köra den som 64 bit, annars så kör den fortfarande på en 32 bitars kärna. Men nej, så länge Live är 32 bit så kommer den ha problem med att tolka pluggar i 64 bit.

  35. #275
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Det stämmer, Live är 32bit så bara 32bit-pluggar funkar.

  36. #276
    deleted user
    Tack Volantiz och geminister.
    Har ju inte OS X idag men funderar på en helomvändning någongång, men kanske bör vänta tills Live finns i 64bit då. En sak till som bidrar till min förvirring är att många pluggar inte skyltar med om dom finns som både 32 o 64.

    Fast om man kör OS X i 32bit, vad för mer nackdelar får man förutom minnesutnyttjandet på under 4gb RAM?

  37. #277

    Redaktör
    Du kan ju köra 32bits-program även om operativet är 64bit, däremot inte tvärtom.

  38. #278
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack Volantiz och geminister.
    Har ju inte OS X idag men funderar på en helomvändning någongång, men kanske bör vänta tills Live finns i 64bit då. En sak till som bidrar till min förvirring är att många pluggar inte skyltar med om dom finns som både 32 o 64.
    Varför vänta? Man behöver inte installera om allt för att switcha till 64 bit. Det räcker med att vid boot hålla inne tangenterna 6 och 4 för att boota i rent 64 bit-läge.. och sedan 3 och 2 vid boot för att switcha tillbaka. De flesta moderna applikationer till OS X är dessutom kompilerade både för 32 bit och 64 bit. Den startar rätt version baserat på hur du kör operativet. Du behöver alltså inte installera om något (förutom den självklara uppdateringen till en 64 bit Live).

    Nu när ett par DAWs faktiskt kan köra i 64 bit-läge så är det främst upp till iLok att bli uppdaterat.. så fort det kommer till 64 bit så tror jag att det kommer en explosion av 64 bit pluggar.. delvis från de tillverkare som använder sig av iLok och delvis från alla de tillverkare som känner att de inte vill hamna efter. Där kommer även Ableton börja få brådis tror jag.

    Fast om man kör OS X i 32bit, vad för mer nackdelar får man förutom minnesutnyttjandet på under 4gb RAM?
    Vissa enskilda beräkningar kan gå upp till dubbelt så snabbt i 64 bit, däremot så kan även applikationer som portas direkt från 32 bit till 64 bit utan någon större möda bakom saken t om i värsta fall bli långsammare.

    Begränsningen på 4 GB i OS X ligger per applikation, inte över hela systemet som det gör i ett betydligt mindre modernt och genomtänkt, men ändå märkligt nog populärt operativ. En del pluggar som t ex Kontakt (som kan använda MYCKET minne) kan köra minneshanteringen i separata processer, vilket gör att den inte delar på 4 GB-begränsningen med t ex Ableton Live.

    På datorn jag skriver på nu kör jag 8 GB RAM och de används verkligen fullt ut, även om jag nu kör i 32 bit. För tillfället har jag 1,96 GB outnyttjat minne (kör rätt tunga prylar på mina utvecklingsburkar).

  39. #279
    deleted user
    Det där svaret gick inte av för hackor
    Klargjorde en hel del saker jag klurat på!
    Hmm, ja då var väl alla frågetecken uträtade inför ett plattformsbyte tom.

  40. #280
    Regressionsanalys
    Regressionsanalys är inte uppkopplad
    Regressionsanalyss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Hur ligger läget med Live 9?

  41. #281
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Finns ingen info än, många tror det kommer dröja. Vi får se..

  42. #282
    deleted user
    hoppet om att det skulle släppas nu under musikmesse dog ju när Ableton la ut erbjudandet att M4L följer med Suite 8 under hela april

  43. #283
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack Volantiz och geminister.
    Har ju inte OS X idag men funderar på en helomvändning någongång, men kanske bör vänta tills Live finns i 64bit då. En sak till som bidrar till min förvirring är att många pluggar inte skyltar med om dom finns som både 32 o 64.

    Fast om man kör OS X i 32bit, vad för mer nackdelar får man förutom minnesutnyttjandet på under 4gb RAM?
    det krävs ju dubbelt ram för dubbla bitar eller hur.. så att ha 4 gb i 64 bit os är som att ha 2 gb i 32 bit.. är du med...?? så frågan är faktiskt fel formulerad vad får man för fördelar med 64 bitar??

  44. #284
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det krävs ju dubbelt ram för dubbla bitar eller hur.. så att ha 4 gb i 64 bit os är som att ha 2 gb i 32 bit.. är du med...?? så frågan är faktiskt fel formulerad vad får man för fördelar med 64 bitar??
    Det visste jag faktiskt inte Sillen
    Men nu lärde jag mig något nytt!

  45. #285
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    så att ha 4 gb i 64 bit os är som att ha 2 gb i 32 bit
    Nej, så är det absolut inte.

  46. #286
    deleted user
    Ok, men för min skull behöver ni inte förklara det tekniska så noga, jag är väldigt nöjd med de svar jag fått tidigare och de förklarade noga de saker jag inte förstod.

  47. #287
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det krävs ju dubbelt ram för dubbla bitar eller hur.. så att ha 4 gb i 64 bit os är som att ha 2 gb i 32 bit.. är du med...?? så frågan är faktiskt fel formulerad vad får man för fördelar med 64 bitar??
    Det stämmer inte, det är bara registren som är större. Att det skulle kräva mer minne känns ju märkligt, allt det gör är ju att man får plats med mer data samtidigt inne i processorn.

  48. #288
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det stämmer inte, det är bara registren som är större. Att det skulle kräva mer minne känns ju märkligt, allt det gör är ju att man får plats med mer data samtidigt inne i processorn.
    Kanske inte totalt i alla lägen men principen kan enligt mig appliceras... det finns ju inte 0,5 bit... om informationen blir dubbelt så stor = upplösning ökar så tar det mer plats... men sen beror det säkert på hur man slussar chunksen... det är inte så att 64 bitar per automatik blir snabbare heller.. men jag är en lekman i detta och ska inte bråka!! Det skulle vara mycket bättre om det fanns typ 0,5 bit eller att bitar kunde vara XOR.... eller vad det blir.. då skulle systemen vara snabba och man kanske skulle kunna gå ner i bit djup??

    Men spelar det så stor roll?? Jag antar att jag har fel då?

  49. #289
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Varför skulle "upplösningen" öka?

  50. #290
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag skrev först ett ganska så långt svar, men kände att det här sammanfattade det hela väldigt fint:

    Jag antar att jag har fel då?
    Jo, du blandar ihop en fin hög med tekniska detaljer till en riktigt salig röra

  51. #291
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    redan nu "tjänar" man på att köra 64bitars fast man använder 32bitars DAW för systemet kör ju 64bitars så allt RAM-minne kan användas av DWA.et. om jag hajjar detta rätt.. 4gig RAM istället för 3gig om man använder ett 32bitars system.. många bäckar små

  52. #292
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    för systemet kör ju 64bitars så allt RAM-minne kan användas av DWA.et
    Nä, det blir fortfarande en begränsning på 4 GB för den applikationen så länge den är 32 bit.

    om jag hajjar detta rätt.. 4gig RAM istället för 3gig om man använder ett 32bitars system.. många bäckar små
    Begränsningen på 3 GB gäller enbart Windows.

  53. #293
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Finns det någon anledning alls att köra 32-bitars? Allt jag testat (ableton-relaterat) funkar ju kanon i i 64-bitars Win7. Man kan använda mer minne, använder troligen sin processor bättre osv.

  54. #294
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skrev först ett ganska så långt svar, men kände att det här sammanfattade det hela väldigt fint:



    Jo, du blandar ihop en fin hög med tekniska detaljer till en riktigt salig röra
    Förlåt, men visst är jag fantastisk!! Inte alla här skulle våga säga det... "Jag har fel!!"..

  55. #295
    lazerkind
    lazerkind är inte uppkopplad
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det någon anledning alls att köra 32-bitars? Allt jag testat (ableton-relaterat) funkar ju kanon i i 64-bitars Win7. Man kan använda mer minne, använder troligen sin processor bättre osv.
    Inte om du inte använder pluggar som av någon anledning inte funkar i 64bit.
    Min gamla laptop klarar bara av 3Gb minne så på den kör jag 32 bitars W7, det sparar lite disk, annars skulle jag kört 64 där med.
    //L

  56. #296
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    jag kan inte få ner 8.2.2
    "10590 dagar 11 timmar och 34 minuter återstår"

  57. #297
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Verkar som att denna versionen är rejält buggig ändå? Om man ska tro på vad majoriteten i Abletons forum säger dvs.. Jag fegar vidare på 8.2.1 ..

  58. #298
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag har kört med 8.2.2 sedan det släpptes och det har inte buggat för mig på något sätt. Har kanske inte använt det till fullo då?

  59. #299
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Det varierar rätt brett mellan vilka som aldrig haft ett enda problem, o de som alltid har problem tydligen... Ordet trisslott kommer på tungan.
    Jag själv har bara lite strul ibland, lite random, utan o kunna återskapa det efteråt.
    Men - hoppet lever!

  60. #300
    ljb
    ljb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag hade stora problem med 8.2.1 men dom är som bortblåsta med 8.2.2

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 17:02
  2. Köra Live.. live..?
    Av Analog i forum Ableton
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 09:05
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 10:51
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 15:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •