Sidan 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 311

Ämne: Live 8

  1. #1

    Redaktör

    Live 8

    Större än Bob Geldof?

    Ableton Live 8

    De har fixat nästan allt jag irriterat mig på eller saknat. Groovekvantisering, gruppspår, smidigare warpning, bättre midiredigering och dessutom en trave nya effekter?

    Så nu får de bara se till att fixa automatisering och bygga in en midi-LFO så är jag helt nöjd. (även om Ableton säkert tycker att man ska köpa Max for Live för det istället...)

  2. #2
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    fedt!
    Jag som precis börjat nudda ytan på 7...

  3. #3

    Redaktör
    Dags att uppgradera från v6 för min del. :kaaaka!:

  4. #4
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Tjoho!

  5. #5
    myhrman
    myhrman är inte uppkopplad
    myhrmans avatar
    Senior
    Grymt! Nu blir man allt sugen

  6. #6
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jaha då är det väl bara att uppgradera då.. Som tur är kostar det nästan inget från sjuan

  7. #7
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Men cheeeeeesus! Har dom känt av vad jag vill ha och lagt in det eller? :-D _FET_ uppdatering :-D

    Liksom... hej på dig ringmodulator :-D

  8. #8
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    ge mig ett M

    ge mig ett A

    ge mig ett X


    hoppas de har fixat den dåliga midi-synken bara och att man kan rita kurvor, sen är jag nöjd faktiskt :-)

  9. #9
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag kommer nog uppgradera till Live 8 ganska fort hoppas jag, och jag kommer nog köpa kostymen dessutom. Jag har upptäckt att grejerna som ingår är jävligt bra helt enkelt.

  10. #10
    Carl Cadello
    Carl Cadello är inte uppkopplad
    Carl Cadellos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ser ju bra ut, men 150 Euro för att uppgradera gör ett stort hål i börsen så jag väntar nog lite

  11. #11
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    den är inte klar förrän andra kvartalet, så man har tid att spara :-)

  12. #12
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Trevligt! Groove och group tracks har varit saknade länge

  13. #13
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    Hell yes!..

  14. #14
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    hur många är sugna på controllern?

  15. #15

    Redaktör
    Jag!

    Det talas om $400/£400, så jag gissar runt 4000kr i Sverige?

    Men jag tror jag ska försöka hålla mig borta från Max for Live, jag har modulärsyntar så det räcker redan, och med en till skulle jag göra ännu mindre musik.

  16. #16
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    haha. jag är sugen på max for live för att kunna bestämma hur midi-feedbacken ska gå till min kenton killamix, plus att jag älskar stepsequencers o sånt, men dendär motu-grejen för cv blir man ju också sugen på, plus en ny dator i vår ... blir dyrt dethär

    jag kan dock tänka mig att det kommer fler controllers i samma anda kort efter lanseringen av live 8

  17. #17

    Redaktör
    Jo, beroende på priset så är det kanske värt att skaffa Max bara för att utnyttja de stepsequencers osv som folk bygger ihop. Å andra sidan så har jag redan sånt i Reaktor och en del fristående pluggar. Å tredje sidan vill jag ju ha en Monome.

    Svårt och/eller dyrt blir det.

  18. #18
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Mwaaaaahhhh..... jag tänkte ju låte bli, men jag blir så sugen på max for live jueh...

  19. #19
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    MAX for Live! Vad skönt med integration. Hm, blir till att ta en allvarlig syn på budgeten framöver.

  20. #20
    deleted user
    Jag ska ha!

  21. #21
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    Jag SKA ha!

  22. #22
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    max for live liknar väldigt mkt det som jag eftersökte när jag gör efekter, dock verkar det mkt enklare och bättre... hmm... kan man köra live8 + max for live på en eee pc... inte så troligt.. men det vore kalaset..

  23. #23

    Redaktör
    apan vs live! knasseq!

  24. #24
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    blir lite sugen..

  25. #25
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag är jäkligt sugen på Live nu.
    Men det får nog gå ett litet tag till innan jag vågar..

  26. #26
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    vilken kontrast med lives uppdatering kontra "min" sequencer energyxt som inte fått något nytt på 5 månader, men ändå packeterats om från 2.0 till 2.5 lagom till namm.. så besviken..

  27. #27
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Sedärja! Jag som just började snegla mot cubase igen, hu så trevligt.

  28. #28
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Också alesiscontrollern.... det var ett tag sen jag hade någon GAS att prata om, men nu börjar det suga i nerverna.

  29. #29
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    menar du akai? :-)

  30. #30
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Ja akai menar jag ju :-P

  31. #31
    defpoint
    defpoint är inte uppkopplad
    defpoints avatar
    Senior
    Kul! Groovegrejen, den förbättrade warpningen och MAX for Live verkar jättespännande att testa!

  32. #32
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    max for live liknar väldigt mkt det som jag eftersökte när jag gör efekter, dock verkar det mkt enklare och bättre... hmm... kan man köra live8 + max for live på en eee pc... inte så troligt.. men det vore kalaset..
    Kan man säkert!!!

    Tycker dock det verkar bli dyrt!! med live 8... jag som precis krängde mitt live 7!!! Hmmmmm...

  33. #33
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Fick ju iaf 30€ rabatt :-)

  34. #34
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Undrar hur mycket skevsequencer man kan göra med max for live........ hmmmm.....

  35. #35
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Arete: hehe, antagligen så mycket man själv kan komma på... ang. Live 8 - Vilken uppdatering! Som någon sa på Abletons egna forum: "ska de gå i pension nu?"

  36. #36
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    fan arete, så du fick rabatt dät, har du varit med längre än v.6? undrar varför jag inte får ngn, kanske pga att jag fortfarande kör studentlicens ... hmmm

  37. #37
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior
    Jag kikade på Live7 och förstår inte vilka instrument som ingår med icke-suit versionen? Eller får man inga alls? Kan någon upplysa? Jag tänker på sampler, operator å allt vad dom heter.

  38. #38
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Det där verkar SWEET! Tror alla mina prioönskemål är implementerade! =)

  39. #39

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Dsc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kikade på Live7 och förstår inte vilka instrument som ingår med icke-suit versionen? Eller får man inga alls? Kan någon upplysa? Jag tänker på sampler, operator å allt vad dom heter.
    Man får med Impulse och Simpler (och Drum Rack, men det är ju mer av ett metainstrument).

  40. #40
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fan arete, så du fick rabatt dät, har du varit med längre än v.6? undrar varför jag inte får ngn, kanske pga att jag fortfarande kör studentlicens ... hmmm
    Jovars, jag hoppade på med v.5.

  41. #41
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    där ser man ... aja, tycker inte 150 eur är så farligt egentligen ...

  42. #42
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    51€ mer än föregående uppdateringar... men samtidigt känns det här som en rätt fet uppdatering om man jämför med tidigare versionshopp.

  43. #43

    Redaktör
    Hm, tidigare har det varit så att det varit billigare eller samma pris att uppgradera till den nuvarande versionen (dvs v7) och sedan få den nya gratis, men så verkar det inte vara nu.

    Jag är rätt sugen på Suite faktiskt, även om jag någonstans inser att hälften av extrainstrumenten är totalt ointressanta för mig.

  44. #44
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Går själva maxdelen att köpa löst, alltså så enkelt är väll inte vanliga max? live är ju ointresannt i sammanhanget för mig...

  45. #45

    Redaktör
    Som jag förstått det: Max for Live är samma som vanliga Max/MSP, men kan inte köras standalone.

    Men Max (utan MSP, dvs bara mididelarna) går att köpa relativt billigt, kan kanske vara något om du bara ska spotta ur dig midi? (Fast då kan man nästan lika gärna köra PD, Sonicbirth eller liknande.)

  46. #46
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    jag undrar verkligen vad max for live kommer kosta ...

  47. #47
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Ja fy fan, Max/MSP/Jitter kostar ju $699.00 bara det... Men jag misstänker att det kommer att bli billigare, men inte billigt... Men kul

  48. #48
    khak
    Live 8 och MAX kombinerar mina två hobbyn i livet... Musik och programmering

    undrar om MAX bara fungerar som drag and drop, eller om man kan gå in o skriva egen kod ockås... någon som vet hur vanliga MAX fungerar?

  49. #49
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    speciell prissätttning...

    Nu: Live Lite -> Ableton Suite 7 539€ (5838 kr)
    Sen*: Live Lite -> Ableton Suite 8 399€ (4322 kr)

    *"As soon as Live 8 and Suite 8 are released"

    allt enligt
    nu
    sen

    (förvisso har väl kronan sjunkit ytterligare tills Q2 så att skillnaden blir försumbar...)

  50. #50
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Kostar maxjokset extra, trodde det var i paketet... aja... hoppas dom släpper en fristående "max för osmarta" snart... hehe..

  51. #51
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    En fördel är att man inte behöver äga Max/Msp för o kunna köra Max 4 Live addon, men däremot måste du ha det installerat, för det använder sig av objekt som ingår i Max.

    Detta året får man gräva djupt i fickorna alltså. :P

  52. #52
    Bo-Kaj
    Bo-Kaj är inte uppkopplad
    Bo-Kajs avatar
    Senior
    Funderar på att köpa Suite men kommer förmodligen alldrig använda mkt mer än Sampler,
    så det blir ju billigare att köpa vanliga Live och få drum machines + operator inkluderat
    och sedan köpa sampler.

    Hur är Analog - synthen man kan köpa till ?

    Är operator - svår att jobba med ?

    Finns det biverkningar med av att börja med FM-syntes ? typ börjar man att sitta ner när man kissar osv :-)

  53. #53
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    operator är grym och framförallt tight, bra för trumljud tex, de flesta vst-s måste man resampla för att klicken triggar olika hela tiden ...

    jag funderade också på sampler, men tycker dess bästa feature är att den kan läsa en massa format som inte simpler kan ...

  54. #54
    Bo-Kaj
    Bo-Kaj är inte uppkopplad
    Bo-Kajs avatar
    Senior
    Hmm, man får väll ta steget in i FM världen då :-)

  55. #55

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av khak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    undrar om MAX bara fungerar som drag and drop, eller om man kan gå in o skriva egen kod ockås... någon som vet hur vanliga MAX fungerar?
    Man kan skriva egna externals till Max i C om man vill. Jag gissar att man kan göra detsamma till Max for Live.

    enapa: man måste köpa Max for Live separat. Eftersom det blir låst till att bara använda i Live så blir det rimligen billigare, frågan är bara hur mycket...

  56. #56
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Jäklaskit! Har ett litet hack som kollar abletons site för öppningen av public beta med jämna (täta) mellanrum. GIVETVIS är jag ute en halvtimma när den släpps, så nu är det ju såklart redan fullt... =(

  57. #57
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Typiskt, men de brukar släppa in flera efter hand. Ableton brukar alltid släppa uppdateringar tors-fredag har jag lärt mig så det är bara att vänta.

  58. #58

    Redaktör
    Japp, de brukar släppa ganska många beta-omgångar. Man måste ha en giltig Live 7-licens för att vara med dock.

  59. #59
    Splork
    Splork är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av newbie Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det biverkningar med av att börja med FM-syntes ? typ börjar man att sitta ner när man kissar osv :-)
    Jepp, tyvärr blir man instant geek: glasögon, dålig hållning osv. Men det är det värt!

  60. #60
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Tjoho
    Öppet för Beta igen!
    http://www.ableton.com/beta

    Laddar ner just nu

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 17:02
  2. Köra Live.. live..?
    Av Analog i forum Ableton
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 09:05
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 10:51
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 15:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •