Sidan 18 av 52 FörstaFörsta ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SistaSista
Resultat 1 021 till 1 080 av 3109

Ämne: Tråden om Spotify

  1. #1021
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag hoppade av tåget när de införde den där grejen att man auto-delar det man lyssnar på facebook. Du kunde stänga av den funktionen, men den hoppade igång igen 7 timmar senare?! See you later baby.

    Testar xbox music store just nu och gillar det, gränssnittet är INTE så bra, men det kan jag leva med.

  2. #1022
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    rwq: Den hoppar inte igång av sig själv vad jag vet.

    /En som inte heller gillar det nya gränssnittet.

  3. #1023
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte dra ett mail, men hittar inget sätt att kontakta på deras hemsida. Någon med bättre surfskills än jag?
    https://www.spotify.com/int/login/?f...potify-support (med reservation från att jag surfar från "tyskt" IP på jobbet)

  4. #1024
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Ah, loggade nog aldrig in igår. Trodde i min enfald att det skulle finans en kontaktadress ändå!

  5. #1025
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    rwq: Den hoppar inte igång av sig själv vad jag vet.

    /En som inte heller gillar det nya gränssnittet.
    http://community.spotify.com/t5/Help...-p/18785#M3067

    Det var det där jag tänkte på, men jag har inte kollat om det är så fortfarande.

  6. #1026
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Idag gav jag upp, Maxade cpu'n i en kvart, lyckades aldrig starta uppspelning. Laga!

    (håller med om ui't, tyckte det mesta blev sämre...)
    Min PC klient startar snabbare än tidigare... På min Mac startar det lite trögare men det tar märkbart längre tid att ladda ner mina spellistor... men inte mer är 3-5 sekunder så jag kan leva med det. Tidigare var det mindre än en sekund. Svårt att se något mönster mer än att dom verkar peta i koden lite överallt inklusive serverkoden...

  7. #1027
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Man vill ju ha en musikspelare, inte en klient för sociala medier liksom. Spotify bör fundera över var de ska lägga tyngdpunkten.

    Och på uppdateringen i vintras så var autostart påslaget per default, även om man hade stängt av det innan uppgraderingen. Det är inte ok.

  8. #1028
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://community.spotify.com/t5/Help...-p/18785#M3067

    Det var det där jag tänkte på, men jag har inte kollat om det är så fortfarande.
    Ah. "Private session". Jo, det är ju något annat det.

  9. #1029

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av makari Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man vill ju ha en musikspelare, inte en klient för sociala medier liksom. Spotify bör fundera över var de ska lägga tyngdpunkten.
    Facebook är ett socialt nätverk.
    Facebook är värt $1.000.000.000.
    Alltså: Spotify vill bli ett socialt nätverk. Q.E.D.

    (Sen om användarna vill det eller inte är ju en annan fråga.)

  10. #1030
    Assar
    Assar är inte uppkopplad

    Senior
    Facebook gjorde ju ett ändring av sin affärsmodell, var det förra året?

    Då erbjöd man tredjepartsaktörer integration, informationsinsamling och användarpublicering av hur användarna använder tredjepartsaktörernas tjänster. Det innebär att information om hur du använder olika tjänster på nätet samlas in och skickas till Facebook. Du kan till viss del välja hur den informationen görs offentlig i Facebook eller inte, men informationen samlas fortfarande in och sparas.

    Tredjepartsaktörerna vinner - som jag ser det - två saker:
    1) De får reklam på Facebook när det publiceras att "Nu läser användare X den här artikeln i tidning X" eller "Bettan har diggat den här låten i Spotify".
    2) De kan använda Facebooks inloggningsfunktion istället för att administrera en egen.

    Spotify var en av de första att hoppa på Facebooktåget. I samband med det började de också kräva Facebookkonto för att få använda Spotify.

  11. #1031
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Facebook är ett socialt nätverk.
    Facebook är värt $1.000.000.000.
    Fast det sjunker väl med ungefär $1.000.000 i sekunden? ;o)

  12. #1032
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    F ö grymt glad att jag reg:ade spotify inann det krävdes Facebook. Ingen jäkla integration här inte.

  13. #1033
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    F ö grymt glad att jag reg:ade spotify inann det krävdes Facebook. Ingen jäkla integration här inte.
    Det går fortfarande att ha spotifykonto utan facebook.

    Däremot...om man en gång kopplat spotify till facebook och bekräftat detta i facebookapplications, så är det lögn i helvete ett o-länka det där, hur mycket man än dealar med programmen.

  14. #1034
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jag finns förresten på spotify nu Konstigt ingen berättat det för mig när det hände...

  15. #1035
    Robban303
    Robban303 är inte uppkopplad
    Robban303s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag finns förresten på spotify nu Konstigt ingen berättat det för mig när det hände...

  16. #1036
    deleted user
    Konstigt också hur olika det verkar vara för den nya versionen är snabb som katten och bra på mackarna. Tycker också att det är mycket snyggare med det ljusa faktiskt. Det mörka såg rätt B ut. Kör det ljusa i hela programmet, säger jag.

  17. #1037
    Robban303
    Robban303 är inte uppkopplad
    Robban303s avatar
    Senior
    Ljust i sig är okej. Men jag vill sortera - genom att klicka på kolumnrubrik!

  18. #1038
    deleted user
    Ja... alltså jag spelar mest album på Spottan, så jag har inte riktigt koll på någon direkt hantering.

  19. #1039
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Fick svar ang. CPU-belastning förresten: Känt problem, dom jobbar på det...

  20. #1040
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Min goa son på 5 år lyckades få fram en EQ i Spotify på min dotters iPod, han kom till mig och sa: -titta pappa jag kan rita!
    Problemet är nu bara att vi inte lyckades få fram den igen

  21. #1041
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp

  22. #1042
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    man behöver inte spotify för att lyssna på spotify...
    http://www.tomahawk-player.org/

    Tomahawk aggregerar ~ALLT, (soundcloud, youtube, last.fm etc etc etc... och snart kommer det API för att den ska aggregera din egna server... + du kan tom streama dina kontakters musik filer...)

  23. #1043
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Har det blivit ännu sämmre ljudkvalite på gratisvarianten? Lyssnar rätt sällan och är inte så kräsen men nu tycker jag det knappt går att lyssna...

  24. #1044
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Märkligt. Den domänen verkar stoppas av brandväggen på jobbet.
    Men själva spotify fungerar fint

  25. #1045
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Idag fick vi i U-länderna (Estland) Spotify! Yay!

  26. #1046
    Robban303
    Robban303 är inte uppkopplad
    Robban303s avatar
    Senior
    FFS ( ) Nu är det högre rader i listan så att det får plats färre rader på skärmen!! Fucking ( ) sämre för varje version.

  27. #1047
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hmm, visste inte att man kunde söka på genre i Spotify. Intressant! https://support.spotify.com/us/learn...vanced-search1 har en lista på alla sökbegrepp som fungerar, samt länk till genrelistan.

  28. #1048
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, visste inte att man kunde söka på genre i Spotify. Intressant! https://support.spotify.com/us/learn...vanced-search1 har en lista på alla sökbegrepp som fungerar, samt länk till genrelistan.
    Yodeling!

  29. #1049
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    'Hair metal' trodde jag mest var nedsättande. Men 'Gay Country' måste jag lyssna in mig lite på!

    Jag saknade 'Grave wave' vilket jag enligt deras årssammanställning lyssnat tredje mest på 2014....

  30. #1050
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Genrelistan har nog uppdaterats lite.

    (annars läste jag "gravy wave" och funderade på om det var såsig musik)

  31. #1051
    Gollum
    Gollum är inte uppkopplad
    Gollums avatar
    Senior
    Tolkar det som att det inte finns någon drone på Spotify...

  32. #1052
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ramlade in på Bod Hund på Spottan och fann en serie intressanta singlar... som enbart är lösa ackord. Hur funkar ersättningen i dessa fall? Nå'n som vet?

    spotify:album:4v7yaVRE0ekcGSSaDnC2Wt

    Det är ju farligt nära de där tysta enminutersgrejerna som nå'n blev utknuffad för...

  33. #1053
    Scorphion
    Scorphion är inte uppkopplad
    Scorphions avatar
    Senior
    Har varit exceptionellt avog till att ansluta mig till Spotify. Deras katalog har anno dazumal varit begränsad.
    För ett par månader sedan fann jag att en viss typ av modern tysk folkmusik ala Die Paldauer/Marc Pircher, White noise research (Jag lider av Misophonia) och svårare 80tals plattor äntligen har lagts upp. Nu är jag fullständigt fångad...

  34. #1054
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Hur länge ska Spotify hävda att de inte går med vinst?
    När ska de börja dela sin vinst med artisterna? (Hah!)

    http://www.digitalmusicnews.com/perm...ning-next-week


    $14 Billion = 11 90 000 000 kronor, om jag inte räknat som en SD-medlem. Det är ju också pengar kan en tycka.

    Nog skulle väl de ha råd att betala något mer per spelning då?

  35. #1055
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 313 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "According to the details of this momentous plan, shared under strict confidence with Digital Music News, YouTube has agreed to stop showing free music videos entirely if Spotify agrees to close its free access tier at the same time. The unilateral move will make listening to free music far more difficult for casual music fans, and millions of Spotify and YouTube listeners will be shocked to find free streaming music completely shut off, effective next Wednesday."

  36. #1056
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av 313 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.digitalmusicnews.com/perm...ning-next-week

    $14 Billion = 11 90 000 000 kronor, om jag inte räknat som en SD-medlem. Det är ju också pengar kan en tycka.

    Nog skulle väl de ha råd att betala något mer per spelning då?
    Det där är inte vilken vinst det har, utan en uppskattad siffra på företagets värde. Finns ingen bäring till egentlig ekonomi i bolaget.

    Sedan är det som vanligt skivbolagen som ligger först i att få pengar från Spotify, därefter artisten utifrån avtal med skivbolaget.

  37. #1057
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    As part of the buyout, Spotify CEO Daniel Ek has reportedly insisted that at least half of the $14 billion-plus payout be paid directly to a musicians fund, with Taylor Swift a symbolic beneficiary. Billionaire Sean Parker, a high-ranking Spotify executive and co-founder of the original Napster, has also committed to donating his payout of approximately $1.41 billion to create a pro-bono legal and accounting fund designed to help artists locate and receive streaming royalties from their labels.
    Det här stycket är också värt att läsa.

  38. #1058
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Det luktar lite aprilskämt om hela artikeln tycker jag. Att Youtube skulle sluta visa gratis är ju ganska oerhört. Passning till Taylor Swift. Douglas Stamper är en karaktär i House Of Cards. Kan ju såklart ha en namne i verkligheten, men allt sammantaget känns inte riktigt helt hundra...

    Edit: Nästa onsdag ja, kolla almanackan, där var jag lite trög...

  39. #1059
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ah. Aprilskämt. Ok.

  40. #1060
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det luktar lite aprilskämt om hela artikeln tycker jag. Att Youtube skulle sluta visa gratis är ju ganska oerhört. Passning till Taylor Swift. Douglas Stamper är en karaktär i House Of Cards. Kan ju såklart ha en namne i verkligheten, men allt sammantaget känns inte riktigt helt hundra...

    Edit: Nästa onsdag ja, kolla almanackan, där var jag lite trög...
    Hehe. Jepp. Aprilskämt! Viktor Petrov är f ö rysk president i House of Cards...

  41. #1061
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan är det som vanligt skivbolagen som ligger först i att få pengar från Spotify, därefter artisten utifrån avtal med skivbolaget.
    Exakt.. och som de flesta vet så är ett skivbolags främsta jobb att ta så mycket inkomster som möjligt från artisterna.

  42. #1062
    Varkyar
    Varkyar är uppkopplad nu
    Varkyars avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe. Jepp. Aprilskämt! Viktor Petrov är f ö rysk president i House of Cards...
    Men vaf... själva idén med aprilskämt är ju att man skämtar 1 april, inte att man hittar på ett skämt på en valfri dag och hänvisar till 1 april!

  43. #1063
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Jag är på väg att bojkotta Spotify nu.
    Det är pga att de har tagit bort mina låtar som jag själv har lagt upp via Spotmeup, som i och för sig lagt ned.

  44. #1064
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    NON: Hur förväntade du dig att Spotify skulle agera när Spotmeup stängde? Antar att du har läst detta också. http://www.spotmeup.com/en/blog/121-we-are-closing

  45. #1065
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Exakt.. och som de flesta vet så är ett skivbolags främsta jobb att ta så mycket inkomster som möjligt från artisterna.
    Vet inte om du är ironisk, men det är intrycket jag har. Förstås inte skivbolag som släpper 300 vinyler med nån artist, men Universal och andra storbolag har nog det som affärsidé ja.


    Citat Ursprungligen postat av Varkyar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men vaf... själva idén med aprilskämt är ju att man skämtar 1 april, inte att man hittar på ett skämt på en valfri dag och hänvisar till 1 april!
    Håller med! Lura och skoja, men gör det en gång om året!

  46. #1066
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    NON: Hur förväntade du dig att Spotify skulle agera när Spotmeup stängde? Antar att du har läst detta också. http://www.spotmeup.com/en/blog/121-we-are-closing
    Japp! Men det är bara en grej av många.
    Enkelt kan jag bara säga att jag gillar inte Spotifys attityd.

  47. #1067
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Är glad att jag sa upp mitt konto. Finns så mycket vettigare sätt att betala för musik än Spotify. Artisterna jag lyssnar på ser ju ändå knappt några pengar, så vad är poängen? Tillgängligheten? Nej, det räcker inte för mig.

  48. #1068
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är glad att jag sa upp mitt konto. Finns så mycket vettigare sätt att betala för musik än Spotify. Artisterna jag lyssnar på ser ju ändå knappt några pengar, så vad är poängen? Tillgängligheten? Nej, det räcker inte för mig.
    Tillgängligheten verkar mest gälla folk som har ett rätt generellt musikintresse, tycker jag.
    Det är otroligt sällan jag läser om en ny skiva, söker upp den på Spotify och faktiskt hittar den där.
    Använder Spotify av rent nostalgiska själ. Ett tag till, tror jag.

  49. #1069

    Redaktör
    Trots att det är ett malplacerat veckan-före-första-aprilskämt så tycker jag ändå det finns en poäng i referensen till Youtube och gratisströmning där – Google tjänar ju definitivt pengar, och jag tror inte Youtube betalar mer än Spotify per stream, men man hör sällan folk diskutera det. (Vad jag hört så går Youtube ungefär plus minus noll dock, så de har kanske inte så mycket marginal, men det är ju ett problem att stora bolag och/eller riskkapitalister dumpar priserna på musik och låter musiker ta smällen i form av lägre inkomster…)

  50. #1070
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah. Aprilskämt. Ok.
    Nästa stora trend - förskottsaprilskämt

  51. #1071

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av 313 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, vilket roligt aprilskämt! Eller nej förresten, det var inte ens särskilt kul första april…

  52. #1072
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Dagens skämt är att det är Kent som köper.

    Bara jag som är rätt trött på första april som fenomen?

  53. #1073
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Skämtar du?

  54. #1074

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Om man nu skall göra det varför sätter man inte ett äldre datum osv...jaja..

    för er som älskar Kent http://gaffa.se/nyhet/94152 och Aprilskämt!
    Mvh

  55. #1075
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    hade varit roligare om Ken Ring hade köpt det.

  56. #1076
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Eller jgb, så hade vi hft 99spotify med bara skruvad modularambient och elektron-dub!

  57. #1077
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dagens skämt är att det är Kent som köper.

    Bara jag som är rätt trött på första april som fenomen?
    Jag är skittrött på 1/4... men fina kängor om de engelskspråkiga plattorna och kul med chiptunespassningen iaf.

  58. #1078
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    - flyttade inlägg om Tidal till den andra tråden... -
    Senast redigerat av tommyc den 2015-04-02 klockan 09:39.

  59. #1079
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är skittrött på 1/4... men fina kängor om de engelskspråkiga plattorna och kul med chiptunespassningen iaf.
    1/4 betyder att en fjärdedel av året har gått! Då finns alltså Illuminati!

  60. #1080
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Om PB är att tacka för Spotify? Ola Håkansson skänker en tanke:


    https://youtu.be/xrZI3XGqKxE&feature=youtu.be

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 02:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •